Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 08:13

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:
Misschien bedoelt Zeeuwtje het sarcastisch ?

Dat hoop ik maar, maar op bokt verbaas ik mij nergens meer over. Ze heeft nog nooit wat gepost in dit topic dus dit kan best haar opvatting zijn

Edit. In andere topics ontkent ze het virus ook. Dus ze is een trol of gelooft dit echt.

Ik hoop het met jou.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:06

Blussem schreef:
idinn schreef:
Nou idd, je gaat niet dood hoor als je even half uur niet op je telefoon kijkt.

Je gaat ook niet dood wanneer je fiets met je telefoon in de hand om naar je muziek of navigatie instructie te luisteren. Raar dat niet meer mag.

ik heb een fietser over mijn motorkap gehad omdat die bezig was met zijn telefoon ivp het verkeer! fikse schade en gelukkig met pijn en moeite toch nog deels wat terug gekregen. Maar je kan dus dood gereden worden ja

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:32

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:39

elnienjo schreef:
Wie snapt dit bericht?
Citaat:
"Pfizer gestart met vaccinvluchten: ook tussen Chicago en Brussel”
Het Amerikaanse Pfizer is gestart met cargovluchten om zijn coronavaccin te positioneren voor verdeling eens het is goedgekeurd. Ook vluchten tussen Brussel en Chicago maken deel uit van het distributieplan van Pfizer, zo schrijft de Amerikaanse krant Wall Street Journal op basis van bronnen nabij het plan.

SPS 28-11-20, 21:48 Bron: Belga
De eerste vluchten, uitgevoerd door de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines, zijn maar een onderdeel van het logistieke huzarenstukje om COVID-19-vaccins te verdelen.

Pfizer en zijn Duitse partner BioNTech dienden een week geleden een aanvraag in bij de Amerikaanse geneesmiddelenautoriteit (FDA) om een vergunning te krijgen voor hun coronavaccin. "We zullen enkele uren na goedkeuring klaar zijn om het vaccin te verdelen", zeiden de bedrijven toen.

Vandaar dat nu al de voorbereidingen worden getroffen om de dosissen vaccins op de juiste plaatsen te positioneren. Pfizer produceert het vaccin in België (Puurs) en in Kalamazoo, in de Amerikaanse staat Michigan.

Droogijs
United Airlines is volgens Wall Street Journal ook van plan om gecharterde cargovluchten uit te voeren tussen Brussel en Chicago, de twee luchthavens in de buurt van beide productievestigingen. Het traject van de eerste vlucht, vrijdag, werd echter niet gespecifieerd.

De Amerikaanse luchtvaartautoriteit gaf United Airlines ook de toelating om tot 6.800 kilogram droogijs te vervoeren op de vaccinvluchten, vijf keer meer dan normaal toegelaten is. Het droogijs is nodig omdat de vaccins van Pfizer-BioNTech bewaard moeten blijven op -70 graden Celsius.

De Amerikaanse goedkeuring voor het vaccin wordt rond 10 december verwacht. Pfizer en BioNTech denken dit jaar nog tot 50 miljoen dosissen te kunnen produceren, en tot 1,3 miljard tegen eind 2021.

Bij Pfizer in België verkoos men niet te communiceren over het bericht.

HNL

Als men in Belgie produceert én in Amerika, dan hoeven ze toch niet tussen die 2 landen op en neer te vliegen?

Puurs heeft ook de capaciteit niet om voor de hele EU te produceren. Dus er moet in elk geval een deel uit Amerika overgevlogen worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:43

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/765758/M ... n-voor-jou

Een faceshield mag dus niet maar wat mag doorzichtig wel? Op je kin wel? https://www.trendx.nl/products/2-stuks- ... gLoCfD_BwE

Graag geen afkraak berichten, met het werkt niet etc etc. Ik heb een mentorleerling met een gehoorprobleem die tijdens individuele uitleg in de problemen komt en we moeten haar hier mee dus helpen. We dragen nu bij haar (en zij draagt die zelf ook) zo’n ding op je kin. Mag dit?
En dan de vraag zijn er nog betere opties.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:46

Ik heb begrepen uit de persconferentie waarin de plicht de mondkapjes plicht werd aangekondigd, dat die doorzichtige kapjes vanaf 1 december niet meer mogen.

Ik vind net hele ranzige druip dingen.
De meeste mensen hebben last van condens vorming.

Reden dat ze niet meer gebruikt mogen worden, is omdat ze niet afsluiten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:49

Tallie1979 weet er veel van af die zit in die materie.
Zij raad ze af was in vorige Coronatopic al

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:49

Tja.. maar dat helpt mijn leerling niet Tienus. Die kan geen conversaties volgen en dat accepteert ze maar als het gaat om uitleg wordt het erg vervelend. In de berichtgeving staat een faceshield en dat is letterlijk zo’n kap op je hoofd. Ik vraag dus ook naar oplossingen. Het doorzichtige kapje helpt haar namelijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:54

Ik zou in dergelijke situatie gewoon faceshield op zetten, leerling eventueel ook of zij mondkapje op en uitleg geven.
Afstand houden doe je al.

Soms moet je regels werkbaar maken voor de praktijk.
Er schijnen ook doorzichtige maskers te koop te zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:57

tienus63 schreef:
Ik zou in dergelijke situatie gewoon faceshield op zetten, leerling eventueel ook of zij mondkapje op en uitleg geven.

Daarom doen we dat nu ook maar als we er straks boetes voor kunnen krijgen wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:04

lenaa_tje schreef:
tienus63 schreef:

Daarom doen we dat nu ook maar als we er straks boetes voor kunnen krijgen wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.

En mondkapjes met transparant venster?

Ik heb hier bijvoorbeeld een site gevonden waar ze die hebben, zelf geen ervaring mee maar het ziet er goed uit en deze lijken me net zo afsluitend als de meeste mondkapjes die ik zie, dus toegestaan volgens de regeltjes. *klik*

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:05

Dankjewel! Die had ik nog niet gevonden.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:15

Echwel schreef:
Ach ja wat doen dieren tussen de sla normaal

Hele rare vraag ,maar kan de regering acties zoals black friday verbieden.
Hoe ver ga je dan, verbiedt je dan ook supermarkt acties?

Ik vind dat verantwoordelijkheid van de winkels zelf. Ze zouden blackfriday ook op een maandag kunnen staten.

Maar aan de andere kant snap ik het ook wel van de winkel eigenaren dat ze zo iets hebben van nu snel nog voordat straks die idiote mondkapjes plicht komt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:15

lenaa_tje schreef:

Een faceshield mag dus niet maar wat mag doorzichtig wel? Op je kin wel? https://www.trendx.nl/products/2-stuks- ... gLoCfD_BwE

Graag geen afkraak berichten, met het werkt niet etc etc. Ik heb een mentorleerling met een gehoorprobleem die tijdens individuele uitleg in de problemen komt en we moeten haar hier mee dus helpen. We dragen nu bij haar (en zij draagt die zelf ook) zo’n ding op je kin. Mag dit?

Ik vond dit voor o.a. doven en slechthorenden
https://handymade.be/nl/bescherming-cov ... asker.html

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:16

tienus63 schreef:

Ja die hen ik om besteld. Die zijn van een soort gaas gemaakt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:37

Pandora2 schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik vond dit voor o.a. doven en slechthorenden
https://handymade.be/nl/bescherming-cov ... asker.html

Dankjewel! Deze hadden wij alleen gevonden via wish en de leerling had deze besteld (leuke printje natuurlijk) en dat paste niet. Ik ga eens vragen of ze deze zelf maken (en naar Nederland verzenden)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:37

Blussem schreef:
tienus63 schreef:

Gaas? Dan werkt het toch niet?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:38

Blussem schreef:
Echwel schreef:

Ik vind dat verantwoordelijkheid van de winkels zelf. Ze zouden blackfriday ook op een maandag kunnen staten.

Maar aan de andere kant snap ik het ook wel van de winkel eigenaren dat ze zo iets hebben van nu snel nog voordat straks die idiote mondkapjes plicht komt.

Je ziet echt nauwelijks iemand zonder mondkapje dus er verandert in dat op zicht echt helemaal niks.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:50

Blussem schreef:
Echwel schreef:

Je kunt die verantwoordelijkheid niet effectief bij winkels leggen. Die ondernemers gaan de omzet die ze kunnen pakken niet opofferen voor een hoger doel. Bovendien: als jij met je winkelketen uit verantwoordelijkheidsgevoel niet meedoet, doet je concurrent het wel. Dat soort dingen moet je van overheidswege regelen, anders komt het niet goed.

Dit toestaan heeft overigens niets met zorgen voor de economie te maken. Dat deze tweede golf zo lang duurt, een eventuele derde golf: dát is funest voor de economie.
Dit heeft er gewoon mee te maken dat de VVD zn eigen electoraat niet wil verliezen. Ze durven niet door te pakken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:51

Zijn nog meer regeringspartijen dan de vvd, ze regeren niet alleen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:13

lenaa_tje schreef:
Blussem schreef:

Gaas? Dan werkt het toch niet?

Daar gaat ook niet om, zolang op deze manier aan de wet voldoet is het helemaal prima.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:13

Bij ons in het ziekenhuis loopt/liep een proef met mondmaskers met doorzichtig venster. Ik kan kijken of ik op intranet nog wat kan vinden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:22

raket schreef:
Bij ons in het ziekenhuis loopt/liep een proef met mondmaskers met doorzichtig venster. Ik kan kijken of ik op intranet nog wat kan vinden.

Graag!

@blussem dat kan ik mij niet voorstellen als een faceshield ook niet mag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:28

Ik vind communiceren met een mondkapje op ook heel moeilijk.