Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:32

Bommeltje_ schreef:
karuna schreef:
:(:) Hoe benauwd is benauwd? Bellen kan altijd natuurlijk voor informatie.

Ja een beetje kortademig en druk op mijn borst. Verder doe ik alles ik eet goed ben niet duizelig of iets. Ik heb wel een schildklier aandoening. Het komt ook met vlagen. Soms heb ik nergens last van als ik bijvoorbeeld als ik heel druk ben met iets. Maar zodra ik de trap op loop of diep buk moet ik heel diep ademen en ook veel gapen.

Lees van alles over hartfalen en corona en weet ik allemaal het maakt mij wel angstig omdat ik dit nog nooit heb gehad. Maar ik heb geen enkel ander symptoom van corona.

Dit zijn ook mijn klachten. Precies wat je zegt dat als ik op de bank lig het prima gaat maar als ik de trap op gelopen ben voelt het alsof ik net niet genoeg lucht krijg. Ik heb dan het niks proeven en ruiken er nog bij waardoor ik denk dat het corona is. Maar je hoeft niet alle symptomen te hebben natuurlijk. Zou er toch rekening mee houden dat het corona kan zijn.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:09

Karin_deB schreef:
raket schreef:
Ik heb een oproep gehad van Sanquin om bloed te komen doneren voor de antistoffen. Was heel netjes in een envelop van de GGD omdat ze mijn gegevens niet mochten geven ivm privacy.
Morgen maar even bellen.

Ik heb mij een week geleden zelf opgegeven maar nog niets van Sanquin gehoord helaas.

Toevallig toch gebeld gisteren.
Ik ga woensdag voor het eerst doneren.

raket

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:33

Ik ben benieuwd zou je ook horen of je antistoffen hebt? Want ze willen 4x. Dus ik denk dat ze dat alleen willen als je genoeg antistoffen hebt?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:42

raket schreef:
Ik ben benieuwd zou je ook horen of je antistoffen hebt? Want ze willen 4x. Dus ik denk dat ze dat alleen willen als je genoeg antistoffen hebt?

Hij zei dat je daar niets over terug hoort omdat de testen daar nog niet goed genoeg voor zijn.
Dus ik denk dat ze het gewoon geven en dan kijken of en wat het doet?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:39

Ik merk dat ik het heel lastig vind om hooikoortsklachten van coronaklachten te onderscheiden.
Zo heb ik astma en hooikoorts en het deze tijd altijd wel wat benauwd met een droge hoest. Vandaag ook wat keelpijn en net verhoging. Maar ja, dat heb ik met een flinke allergische reactie ook wel gehad. Alleen het niezen en jeukende ogen heb ik nu niet.

Normaal zou ik mijn schouders ophalen, puffen, pilletje slikken en doorgaan. Maar nu merk ik echt dat ik dat nu liever niet doe en toch maar thuis blijf. Maar als dit het hele allergieseizoen zo blijft (straks komen de processierupsen weer), dan wordt het steeds ingewikkelder denk ik. Want de klachten blijven dan nog wel even, maar hebben misschien helemaal niks met corona te maken.
Waar trek je een lijn?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:55

Met mijn dochter gaat het ook wat minder, maar vind het idd ook lastig of dit haar astma is of niet.

* Keelpijn
* Hoofdpijn
* Misselijk
* Hoesten (maar dat doet ze vaak ivm haar astma)
* Wat benauwd, maar voelt anders dan anders zegt ze. En af en toe moet ze voor haar gevoel erom denken dat ze ademt.
Maar geen koorts of verhoging

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:05

Deze klachten heb ik ook bij mijn astma. Maar ik heb wel een ernstig astma.
Ik had op het moment dat ik me liet testen ook nog wat buikklachten, maar die heb ik vaak bij mijn dagelijkse antibioticagebruik.
Ook verergering van astma is natuurlijk een reden voor overleg met de huisarts.

Mijn huisarts dacht niet aan covid en ik zat vooraan in de besmettingen. Dus ik zat zelfs met anderen in de wachtkamer.
Mijn astma heeft er wel voor gezorgd dat ik 32 in isolatie zat. En dan ook echt binnen zonder contact. Ik heb naast de covid in die periode ook 2 excarcerbaties astma gehad.
Ik moet wel zeggen dat ik getest ben omdat ik verpleegkundige ben.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:02

raket schreef:
Deze klachten heb ik ook bij mijn astma. Maar ik heb wel een ernstig astma.
Ik had op het moment dat ik me liet testen ook nog wat buikklachten, maar die heb ik vaak bij mijn dagelijkse antibioticagebruik.
Ook verergering van astma is natuurlijk een reden voor overleg met de huisarts.

Mijn huisarts dacht niet aan covid en ik zat vooraan in de besmettingen. Dus ik zat zelfs met anderen in de wachtkamer.
Mijn astma heeft er wel voor gezorgd dat ik 32 in isolatie zat. En dan ook echt binnen zonder contact. Ik heb naast de covid in die periode ook 2 excarcerbaties astma gehad.
Ik moet wel zeggen dat ik getest ben omdat ik verpleegkundige ben.

Jij was positief toch? Sorry zoveel gelezen ben t even kwijt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:09

kiki1976 schreef:
Met mijn dochter gaat het ook wat minder, maar vind het idd ook lastig of dit haar astma is of niet.

* Keelpijn
* Hoofdpijn
* Misselijk
* Hoesten (maar dat doet ze vaak ivm haar astma)
* Wat benauwd, maar voelt anders dan anders zegt ze. En af en toe moet ze voor haar gevoel erom denken dat ze ademt.
Maar geen koorts of verhoging

Ik zou gewoon morgen de huisarts bellen. Bij mij was ze wel voorzichtig met Corona klachten in de praktijk maar ze kwam wel langs. Verergeren van astma klachten is al vervelend genoeg en moet toch wel naar gekeken worden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:36

Bij twijfel ga ik zeker bellen hoor! Vind het lastig inschatten of het vanuit haar astma komt of toch wat anders.... heerst natuurlijk ook genoeg anders.
Bel dinsdag toch sws even voor overleg (en verergert het dan de hap)

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:43

kiki1976 schreef:
Bij twijfel ga ik zeker bellen hoor! Vind het lastig inschatten of het vanuit haar astma komt of toch wat anders.... heerst natuurlijk ook genoeg anders.

Echt bellen hoor. Collega van mij heeft ook astma en nu andere klachten. Die heeft dagelijks contact met huisarts. Huisartsen zijn juist bang dat mensen te laat of niet bellen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:28

kiki1976 schreef:

Ja dat heb ik dus ook :j
Ik ga ook dinsdag even bellen. Dan staat het maar in het systeem.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:18

akishino schreef:
Mijn oma (93) is vandaag helaas positief getest. Ze heeft hoge koorts, flinke hoofdpijn en diarree/misselijk. Zo sneu dat er helemaal geen kinderen/kleinkinderen bij haar mogen komen.

Hier een lichtpuntje in deze bizarre tijd. Mijn oma is gisteren genezen verklaard van corona! Ze heeft lichamelijk heel veel ingeleverd en op deze leeftijd maar de vraag in hoeverre dat nog hersteld. Maar ze is een taaie.
Zo onbegrijpelijk en voor mijn gevoel ook dubbel, dat een vrouw van 93 met een groot medisch verleden hersteld van corona en er nog steeds jonge mensen overlijden die tot nu toe gezond waren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:25

mijn moeder van 94 met een enorme lijst onderliggende kwalen heeft ook corona, dubbele longontsteking. De 2 GGD artsen die in beschermende pakken aan haar bed stonden gaven haar de keus: niets doen en dan ga je dood of antibiotica. Ze heeft het laatste gekozen.
Wij mogen er niet heen, ze zit in een verzorgingstehuis.
Bijna alle dames op haar afdeling (mannen zijn daar niet) hebben het gehad en zijn weer opgeknapt. Op een andere afdeling in hetzelfde tehuis, zijn er 4 overleden.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:00

Bizarre verhalen hè.
Ik ben therapeutisch aan het werk sinds deze week. En heb net bloed gegeven voor een onderzoek naar antistoffen. En ik ga ze ook nog doneren. Dat zijn al 6x bloedprikken. Maar ik kan het hebben.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 01:24

Ik heb 1x antistoffen gegeven bij Sanquin maar werd helaas van de week gebeld dat ik de overige 3 keren niet meer mag omdat ik HLA antistoffen heb door mijn zwangerschappen. Dit schijnt in vers plasma een probleem te zijn voor de ontvanger.
In een later stadium zou ik wel weer mogen doneren.
Baal wel maar kan er helaas niets aan veranderen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:20

Sanquin heeft me nog niet gebeld. Dit was vanuit het ziekenhuis waar ik werk. Die doen ook veel onderzoek. Zat ook een speekseltest bij.
Wel fijn dat ze afzeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:31

Karin_deB schreef:
Ik heb 1x antistoffen gegeven bij Sanquin maar werd helaas van de week gebeld dat ik de overige 3 keren niet meer mag omdat ik HLA antistoffen heb door mijn zwangerschappen. Dit schijnt in vers plasma een probleem te zijn voor de ontvanger.
In een later stadium zou ik wel weer mogen doneren.
Baal wel maar kan er helaas niets aan veranderen.

Je geeft niet toevallig nog borstvoeding?
https://www.amc.nl/web/nieuws-en-verhal ... corona.htm

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:31

Herkennen jullie het prikkende , kriebelige gevoel in je luchtwegen, tussen de schouderbladen?
Ik heb dat nu meer als een week en t is erg irritant en eerlijk gezegd beangstigend
Daarvoor 5 weken keelpijn
Volgens de huisarts kan het corona zijn
Ik werk in de zorg en krijg geen test
Heel bizar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:40

tokedri schreef:
Herkennen jullie het prikkende , kriebelige gevoel in je luchtwegen, tussen de schouderbladen?
Ik heb dat nu meer als een week en t is erg irritant en eerlijk gezegd beangstigend
Heel bizar

Waarom krijg je geen test?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:49

safina schreef:
tokedri schreef:
Heel bizar

Waarom krijg je geen test?

Ik werk ambulant in de psychiatrie/ verstandelijk gehandicapten zorg
Helaas vindt onze bedrijfsarts dat wij maar vanuit huis moeten werken bij klachten
Er zitten een aantal medewerkers al weken thuis
Manager wil testen, bedr arts geeft geen toestemming
Onze clienten zien dus al weken geen begeleider met alle gevolgen van dien

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:57

die snap ik niet, een bedrijfsarts heeft daar toch niks over te zeggen?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:59

Kinke schreef:

Volgens mij moet de bedrijfsarts de aanvraag voor een test indienen bij de GGD. Was in iedere geval bij een vriendin van mij ook. Sowieso vind ik dat er erg lang overheen gaat, voor haar werd op zondag de test aangevraagd en ze kon woensdag pas testen. En dan ook nog eens 40 minuten rijden naar een testlocatie in plaats van de dichtstbijzijnde (die op 10 minuten is).

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:39

Kinke schreef:

De aanvraag van de managers gaat via de bedrijfsarts
Deze moet de aanvraag goedkeuren

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:43

heeft een bedrijfsarts daar wettelijk iets over te zeggen? Die bedrijfsarts wordt ingehuurd door het bedrijf.