Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelyne79 schreef:Napie schreef:Handschoenen uit. Ontsmetten met desinfectie. Wrijven tot ze droog zijn en dan nieuwe handschoenen aan. Trouwens ik hoop dat je ze na elke handeling wissels en desinfecteerd anders vind ik het wel vies.
Uiteraard, maar als je je handen wast en afdroogt of desinfectie gebruikt krijg ik niet meteen nieuwe handschoenen aan, mijn handen zijn dan niet droog droog zeg maar. Heb al geregeld staan wapperen maar we moeten soms meteen door. Maatje groter dan maar aan maar dat zit ook niet lekker
Al geprobeerd met koud water en zeep handen wassen, al geprobeerd met warm water en zeep handen wassen, afdrogen met papieren handdoekjes doen we sowieso.
Verschillende soorten desinfectie al geprobeerd, we hebben spirigel en sterillium gel en sterillium vloeistof. Maar met alles blijft het even klam/ plakken en krijg je de vingers van de handschoenen niet lekker aan. Zeker als je een client verzorgd hebt met handschoenen en dan de handschoenen uit doen om nieuwe aan te doen om met diezelfde client te gaan eten. Je moet door, dat maakt het zo lastig.
En met de handschoenen waar je de client mee verzorgd hebt ook nog eten geven vind ik geen hygienische optie
nynke55 schreef:Dat is een tip die ik net krijg dus nog niet uitgeprobeerd.Evelyn: kun je geen talkpoeder gebruiken? Of mag dit niet?
smurffie schreef:Is het een optie om per client meerdere handschoenen over elkaar te doen?
Polly schreef:Mijn collega die besmet bleek is best heel erg ziek geworden. Ik ben vanmorgen op dag 6 getest en uitslag kreeg ik net; negatief. Evengoed thuis werken tot woensdag maar dit lucht al wat op
MonteKarlo schreef:Inderdaad handschoenen over elkaar doen
Michelleex schreef:In covid tijden heb je weinig keus... wij gaan met dubbele handschoenen de kamers op.
Evelyne79 schreef:@ Lucifertje, heb je dan een tip hoe het wel kan?
Na verzorging handschoenen uitdoen en handen desinfecteren kan, maar kan krijg ik niet meteen nieuwe handschoenen aan wat wel de bedoeling is omdat je door moet naar de volgende situatie, ik heb dan niet de tijd om met mijn handen te staan wapperen tot ze droog zijn , ik moet door
Michelleex schreef:In covid tijden heb je weinig keus... wij gaan met dubbele handschoenen de kamers op.
lucifertje schreef:Michelleex schreef:In covid tijden heb je weinig keus... wij gaan met dubbele handschoenen de kamers op.
Dan ben je een risico voor jezelf en je andere patiënten. Je hebt altijd een keus, je moet hem alleen maken.
laraxXxemma schreef:Michelleex schreef:In covid tijden heb je weinig keus... wij gaan met dubbele handschoenen de kamers op.
Dit mochten wij echt niet doen. Gewoon handschoenen uit, ontsmetten, en nieuwe handschoenen aandoen.
Even terug gezocht maar met als reden hadden wij eigenlijk dat de handschoenen daarvoor niet geschikt zijn en ze dan niet zo betrouwbaar zijn, dan kan alsnog de handschoen daaronder niet schoon zijn door poreusheid of makkelijk scheuren.
Barbabientje schreef:Gisteren eerste dienst op cohort gehad, was weer even schakelen.
Van de 9 patiënten 4 aan de optiflow.. allemaal onder de 60..
gomir schreef:Barbabientje schreef:Gisteren eerste dienst op cohort gehad, was weer even schakelen.
Van de 9 patiënten 4 aan de optiflow.. allemaal onder de 60..
Pittig! Jullie zijn dus wel begonnen met optiflow op de verpleegafdeling?
Hoe loopt dat in de praktijk? Mag ook per pb, maar ben erg benieuwd naar de ervaringen mbt slagingskans en hoe vaak je alsnog moet intuberen (en hoe je dan op transport gaat met zo'n patient of intubeer je dan op de afdeling)