[Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: [Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:19

Daarom is er een foeiknop , discussie en opmerkingen prima maar tegen zoveel onbenulligheid is niets meer in te brengen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:01

Als iemand dit letterlijk schrijft waarom grijpt een mod dan niet in en wordt ze geband.
Iemand die dit doet moet je helemaal het podium niet eens bieden en tegen zichzelf beschermen. Want ze komt zo ook nog eens over als een idioot.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:47

Princess_ schreef:
Karl was helemaal niet degene die de link plaatste :+

Nee volgens mij was ik het die een linkje van de NOS site plaatste.

En bewijzen dat de NOS betrouwbare nieuws de wereld in brengt. Nee sorry. Daar ga ik echt mijn tijd niet aan verdoen.

Kritisch zijn op wat een journalist/nieuwssite plaats is meer dan prima. Maar doen alsof de NOS een of andere onbekende obscure wazige club is...sorry nee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:51

_lautje_ schreef:
Als iemand dit letterlijk schrijft waarom grijpt een mod dan niet in en wordt ze geband.
Iemand die dit doet moet je helemaal het podium niet eens bieden en tegen zichzelf beschermen. Want ze komt zo ook nog eens over als een idioot.

O ik heb gisteren al getemd dus er zal binnenkort wel een hulk komen

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:30

Karl66 schreef:
Als jullie willen weten waarom Dinopino in dit topic zit en waarom ze alleen maar aan het voeren is, dan heeft ze dat hier al eerder verteld:

Dinopino schreef:
Wil jullie wel even bedanken want met mij hebben ook andere genoten van jullie ja wat ... ik weet niet precies hoe ik het noemen moet wat jullie doen.

Dinopino schreef:
Wij gaan er hier nog wat op drinken. Ze zijn het hier allemaal eens dat ik gewonnen heb. Wat jullie nog verder schrijven ga ik niet meer lezen we gaan even ontstippen. I am happy lal la. Heb zojuist een doos schokolade gewonnen.

Ze zit gewoon te trollen en reacties uit te lokken, dus een zinnige reactie hoef je niet te verwachten. Dat is helemaal haar doel niet. Ook hier geldt het oude adagium: "Don't feed the troll."

Exact. Negeren dus.

Ik vraag me ook af waarom hier niet beter op gemodereerd wordt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:32

Joh, laat het gewoon gaan. We hadden een leuke gespreksingang, laten we die weer oppakken. Dinopino is niet erop uit om iets te leren of een interessante discussie, daar is de foeilijst voor.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:11

Maar waarom is mijn vraag om aan te tonen dat de nos betrouwbaar is zo raar? Zoeken jullie echt een voorbeeld waarom ik de NOS nou niet echt heel errug vertrouw. Iemand gisteren nog de launching geziien van SpaceX. Kan je op de NOS site ook iet over vinden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:32

Dinopino schreef:
Kan je op de NOS site ook iet over vinden.

Bedoel je niets of iets?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:37

Dinopino schreef:
Maar waarom is mijn vraag om aan te tonen dat de nos betrouwbaar is zo raar? Zoeken jullie echt een voorbeeld waarom ik de NOS nou niet echt heel errug vertrouw. Iemand gisteren nog de launching geziien van SpaceX. Kan je op de NOS site ook iet over vinden.

Bedoel je 'iets over vinden'? Zo ja, wat heeft dat met vaccineren van doen?
Of bedoel je 'niets over vinden', want dat is niet waar.

Hoe moeten wij aantonen dat de NOS betrouwbaar is? Als jij beweert dat de NOS niet betrouwbaar is lijkt me dat de bewijslast bij jou ligt.

Bovendien zijn we nu geheel offtopic aan het gaan. Je loopt alleen maar overal tegenaan te schoppen en doet niet eens moeite om een fatsoenlijke discussie over vaccineren aan te gaan, dus ik heb je getemd.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:54

Oke. Sorry ik had begrepen dat IK moest aantonen waarom ik de NOS niet betrouwbaar vind. Dus dan hoef ik dat niet. En jullie hoeven niet aan te tonen dat de NOS wel betrouwbaar is. Want wanneer jullie met een bron komen is die altijd goed en wanneer ik met een bron zou komen is die altijd verkeerd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:02

Jij begint met beweren. In dit topic geldt wie stelt draagt daar ook een onderbouwend voor aan.
Je kan niet een bom droppen en het daarbij laten.

En ik trap er weer in om tijd besteden aan een trol....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:13

Ja ik beweer dat de NOS onbetrouwbaar is. En wanneer je interesse hebt kan ik het ook aantonen. Jullie kunnen niet aantonen dat ie wel betrouwbaar is. En ik kom als bron bij de NOS omdat die hier werd gebruikt. Wil ik aan jullie vraag voldoen is het weer niet goed.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:23

Moderatoropmerking:
Het verzoek om nog eens goed de regels van het topic in de OP te lezen.
Reageer op vragen van elkaar. Geef een korte samenvatting bij links en hou het netjes. Verwacht niet dat iedereen op alle vragen altijd een antwoord heeft. Hou het op het onderwerp en niet het uitlokken van reacties/ruzies.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:57

Dinopino schreef:
Oh dat is positief nieuws toch. Wanneer de rest even niet meer plaats vind. Door het afbranden van twee chemische fabrieken is de produktie van vaccinaties natuurlijk ook in het geding gekomen.

Ik vind als je hier zoiets van dit kaliberneerpent, het minste is wat ze kan doen is op de vraag te antwoorden of ze beseft wat ze hier geschreven heeft.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:14

Ah je zat onder mijn foeiknop. Die vraag kan ik natuurlijk beantwoorden. Sorry dat ik soms jouw niet begrijp. Antwoordt is ja ik besef wat ik type.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:19

Niet erg, je kan er niet aan doen dat je een simpele vraag niet verstaat.
T is dat het niet simpeleemr gevraagd kan worden en dit meermaals door verschillende mensen.

Dat je het beseft en dat je daar geen enkel probleem mee hebt, zegt veel over jou...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:26

dromertje2 ik begrijp dat jij er anders overdenkt. Zou je je zinnen nog eens kunnen overlezen, want ik persoonlijk vind ze niet aardig. Het lijkt net of je me wilt uitlokken. Ik heb netjes op je vraag geantwoord.

Even diep ademen en je tekst misschien iets netter verpakken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:29

Ik heb 3 keer gevraagd:

"Besef je wat je net geschreven hebt?"

Hoe kan het nog simpeler?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:37

Jij vind dromertje niet aardig. Wij vinden het niet aardig dat jij er geen problemen mee hebt dat duizenden kinderen nodeloos doodgaan of ernstig ziek worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:43

Jongens, zullen we gewoon weer ontopic gaan en een fatsoenlijk gesprek voeren? Als Dinopino daar nog steeds niet in mee wil gaan dan kunnen we TEM'en. De regels in het topic zijn er niet voor niks.

@Dinopino: Als je nu een beetje moeite doet om de vraag van dromertje te beantwoorden? En niet weer eromheen probeert te praten? Ik heb nergens een antwoord gelezen op haar vraag. Misschien kan je verduidelijken wat je met de desbetreffende comment bedoelde want hij komt niet zo meelevend over.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:54

_Lautje ik wil het wel toelichten waarom ik liever niet zie dat er in Afrika ingeent wordt. Ik kende iemand wiens dochter na een inenting gestorven is. Vraag de mensen daar zelf maar eens hoe ze over inenten denken en wat hun ervaring is.

Ik heb dromertje2 gevraagd wat ze met haar vraag bedoelde zodat ik die goed beantwoordde kon. Nou ze zegt het is heel simpel. Dus dat heb ik ook gedaan.

Zo nu verlaat ik het topic. Ik heb op jullie vraag beantwoord.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:58

Nu ga ik toch even op je reageren, ik wil er wel wat belkosten tegenaan gooien dus graag het telefoonnummer van die kennis in Afrika , voor de rechtbank zou je meteen door elke advocaat afgekapt worden want het is elke keer horen van. Dus doe mij dat nummer maar .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:05

Dinopino schreef:
_Lautje ik wil het wel toelichten waarom ik liever niet zie dat er in Afrika ingeent wordt. Ik kende iemand wiens dochter na een inenting gestorven is. Vraag de mensen daar zelf maar eens hoe ze over inenten denken en wat hun ervaring is.

Ik heb dromertje2 gevraagd wat ze met haar vraag bedoelde zodat ik die goed beantwoordde kon. Nou ze zegt het is heel simpel. Dus dat heb ik ook gedaan.

Mocht je toch nog meelezen (gezien je dit al vaker hebt gezegd maar toch terugkomt):
Is er bewezen dat het door de vaccinatie kwam? Wat was precies de oorzaak van het overlijden? Was het een Nederlandse of iemand uit Afrika?

En hoe de mensen daar over vaccins denken? Het overgrote merendeel zal het een godsend vinden omdat ze daar nog van dichtbij meemaken hoe heftig ziektes kan zijn. Ze gaan oa in de rij staan om een vaccin te krijgen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:09

Bigone sorry maar ik ga niet voor de gein aan jullie een telefoonnummer geven van iemand die gestorven is. Dat kwam even niet fijn binnen bij mij.

Maar wanneer jullie nu steeds weer met een nieuwe vraag komen wordt het voor mij moeilijk om weg te gaan. Terwijl ik ook niet het gevoel heb dat het van twee kanten komt. Ik MOET antwoorden en jullie zelf niet.

Heb ik persoonlijk geen probleem mee maar ik vind de balans een beetje zoek.

We komen hier nooit uit Imandra. Jullie halen al je voorbeelden van internet en had me kennis nog geleefd was ik haar dat ook niet gaan vragen.

Misschien is het een idee eens te informeren hoe aids in de wereld is gekomen. En waarom er zoveel mensen in Afrika aids hebben? Gewoon een idee ik hoef hier gaan antwoord op. Ik heb mijn vragen beantwoord en doordat jullie er steeds weer nieuwe bij doen. Helpt niet echt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:11

Dinopino schreef:

Nou heb ik familie in Kenia die toevallig weten hoe ze ‘daar’ over vaccinaties denken... ze staan ‘daar’ te springen om vaccinaties. Omdat mazelen of welke andere ziekte dan ook in je dorp/gemeenschap zonder goede beschikbare medische zorg betekent dat veel kinderen uit dat dorp overlijden. De ziektes waartegen gevaccineerd wordt zijn daar super actueel.
Nou is Kenia niet heel Afrika, maar toch.