De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:37

Is het een idee om die vitamine C discussie elders te voeren? Het dwaalt een beetje af.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 06:53

Er begint nu een daling te komen in het aantal nieuwe gevallen. Maar bedrijven beginnen nu ook langzaamaan hun werkzaamheden te hervatten. Dat kan natuurlijk weer tot een verhoging leiden.

Misschien wel interessant voor jullie om te lezen hoe Shanghai maatregelen neemt voor op de werkvloer:
https://www.shine.cn/biz/economy/2002091652/

Onder andere moeten mensen die tot op de 4e verdieping werken de trap nemen. En het aantal mensen in liften wordt gehalveerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:25

Kelly_ann schreef:
Onder andere moeten mensen die tot op de 4e verdieping werken de trap nemen. En het aantal mensen in liften wordt gehalveerd.

...en dan allemaal goed de trapleuning vastpakken. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:37

Op zich is traplopen goed, betere conditie, dus ik snap het wel. Leuning is wel een dingetje. Maar dat is het OV ook, die stopknopjes e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:57

germie schreef:
Op zich is traplopen goed, betere conditie, dus ik snap het wel. Leuning is wel een dingetje. Maar dat is het OV ook, die stopknopjes e.d.

Artikel gelezen? Bedrijven moeten zorgen dat ze met eigen vervoer kunnen komen ipv OV.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:05

safina schreef:
germie schreef:

Artikel gelezen? Bedrijven moeten zorgen dat ze met eigen vervoer kunnen komen ipv OV.

Ja, maar een trapleuning is dan ook smerig, evenals stopknopjes of een bestelzuil bij mcdonalds. En een toetsenbord in een kantoortuin. Maar ik las ook al dat het virus zonder gastheer niet lang overleeft op voorwerpen, dus in hoeverre is iets aanraken dan een probleem? Mensen op elkaar betekent besmetting via lichaamssappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:17

Het virus kan enkele uren overleven op oppervlakken. De meest voorkomende vorm van besmetting zijn druppels uit de luchtwegen die bijvoorbeeld vrijkomen bij hoesten en niezen. Die belanden, al dan niet via de handen, op oppervlakken en zo kunnen anderen die deze oppervlakken aanraken weer geïnfecteerd raken. Daarom zijn goede handhygiene, het desinfecteren van oppervlakken die vaak aangeraakt worden en voorkomen dat je je mond en ogen aanraakt met je handen de meest effectieve manier om besmetting te voorkomen. Daarom ook niezen in je ellebogen ipv in je handen. Bron: https://www.livescience.com/what-are-coronaviruses.html en https://www.who.int/emergencies/disease ... for-public

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:49

Aanraken van besmette oppervlakte kan wel degelijk een probleem zijn. Ooit een Nijl cruise gedaan in Egypte. Egypte is een land met bacteriën waar wij Europeanen echt ziek van kunnen worden. Dus weet wat je eet en drinkt.
Daarop kwam een virus ziekte van de toeristen. Alles en iedereen liep te kotsen. Vreselijk gewoon en het ging zo snel. Op een paar mensen na die tot mijn groepje behoorden en alle tips opvolgden. Wij waren kip lekker en zijn die 8 dagen niet ziek geweest. Ook een beetje geluk moet je hebben.

Die instructies waren: als je de trappen op of af gaat, raak NOOIT de leuningen aan. Als je op de WC bent open de deur met je elleboog (lang t-shirt zit er dan tussen) of met WC papier dat je daarna weggooit. Je kunt dan verder met je lichaam de deuren open of dicht maken. Zo ook met andere deurklinken raak ze nooit met blote handen aan.
Wassen , wassen en nog eens je handen wassen zo vaak mogelijk. Om voedselvergiftiging te voorkomen hadden we andere maatregelen getroffen maar die gaan voor hier te ver.
Nog steeds als ik op een openbaar toilet kom, en mijn handen goed gewassen heb, duw ik de klink met mijn elleboog naar beneden. Ik weet dat mensen viezeriken zijn en ik gruwel van openbare wc-s in grote winkels, stations, tol parkeerplaatsen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:15

Ik vind het wel altijd een beetje vies idee, dat ik, als ik de griep heb, waarschijnlijk iemands lichaamssappen binnen heb gekregen. Gebeurt je waarschijnlijk elke dag wel, maar ik wil dat gewoon niet weten. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 07:01

Ik begin voor een reis naar Azie meestal met thuis minder vaak handen wassen. Bijvoorbeeld brood eten terwijl ik direct van mn paard kom. Na de wc was ik ze wel, maar dan na honden aaien bijv niet. En dat helpt ook voor je weerstand. Verder niet uit glazen drinken als je een flesje krijgt.
Maar voor corona doe ik niets. Het is hier niet en ik reis al dagelijks met het ov, lekker smerig dus.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 07:54

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 08:08

Chill. Als het in de telegraaf staat moet het wel waar zijn.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 08:09

Ja en klimaat probleem bestaat niet aldus trump .
Niet alles zomaar geloven wat je leest en helemaal niet uit de fabeltjeskrant en uit trump zijn mond

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 08:11

Tiggs schreef:
Chill. Als het in de telegraaf staat moet het wel waar zijn.

*\o/* _O-
Zo blij mee

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 08:38

We wachten gewoon af. Het is geen onderzoeker die het zegt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:45

Vluchten naar Azië worden trouwens snel duurder valt me op. Je zou zeggen omdat mensen niet meer durven worden ze wel goedkoper, maar het lijkt er op dat ze juist duurder zijn omdat er niet over Hongkong gevlogen wordt. Ik hou een specifieke datum in de gaten en die was eind januari 700 euro, nu zit deze vlucht al op 900.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:54

Als je je cookies verwijdert ook?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:20

LadyMadonna schreef:
Als je je cookies verwijdert ook?

Dat helpt niet hoor. Maar ja, vluchten naar azie zijn flink duurder geworden. Gelukkig al geboekt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:47

safina schreef:
Kelly_ann schreef:

...en dan allemaal goed de trapleuning vastpakken. :+

Bij ons ben je verplicht om de trapleuning vast te houden om veiligheidsoverwegingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:50

Janine1990 schreef:
Bij ons ben je verplicht om de trapleuning vast te houden om veiligheidsoverwegingen.

Shell?
(Koninklijke Olie)

Wij hadden een tijd geleden een groep consultants over de vloer die vol trots waren dat hun werkplek gefotografeerd was en in de nieuwsbrief daar kwam met de kop "dit is hoe het niet moet".

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:52

Janine1990 schreef:

Duivels dilemma haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:56

enzino schreef:
Janine1990 schreef:

Shell?
(Koninklijke Olie)

Wij hadden een tijd geleden een groep consultants over de vloer die vol trots waren dat hun werkplek gefotografeerd was en in de nieuwsbrief daar kwam met de kop "dit is hoe het niet moet".

Nope Friesland Campina.

Het grappige is dat ik het tegenwoordig overal doe, terwijl ik vroeger thuis niet eens een trapleuning had. (wel twee muren)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:04

ze zeggen dat het stabiliseerd, ze vergeten alleen erbij te zeggen wanneer... meer dan 1000 doden en meer dan 31.000 besmet, aantallen die ze weten... en de aantallen die ze (nog)niet weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:38

speurneusc schreef:
ze zeggen dat het stabiliseerd, ze vergeten alleen erbij te zeggen wanneer... meer dan 1000 doden en meer dan 31.000 besmet, aantallen die ze weten... en de aantallen die ze (nog)niet weten?

Ze zeggen ook dat we eigenlijk geen idee hebben hoe het ervoor staat in Afrika. Er waren op dat hele continent maar twee laboratoria die dit virus kunnen detecteren. Bron: https://www.ad.nl/buitenland/geen-enkel ... ~abd6bd3d/

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:52

Het stabiliseert in de zin van: er zit daling in het aantal nieuwe geregistreerde gevallen dat er momenteel dagelijks bij komt.

Afbeelding

Wat zich niet meld bij een arts, wat niet geregistreerd wordt... Dat weet je inderdaad niet.

Zo hoorde ik net dat er een collega thuis zit die de deur niet uit durft en al helemaal niet naar een dokter durft.
Met.... Koorts en hoesten als klachten.

Tsja, als er zo meer zijn heb je slechts het topje van de ijsberg. En dan hopen dat die mensen inderdaad thuis blijven en met niks of niemand in contact komen.