(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:53

moonsparkle schreef:
Nee bedankt ik had ze dus kunnen krijgen maar ik wil zelf proberen om er niet aan te beginnen :o ik zou het zo nog kunnen krijgen als ik de huisarts bel

Nee ik bedoel die met essentiële oliën. De echte geef ik niet aan een ander.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 08:10

Warboel schreef:
Dat geeft toch niet Goldie! Ik neem vaak een pammetje voor het slapen.. Vannacht niet gedaan en had zulke nare en bizarre dromen, werd vanochtend helemaal onrustig en in de war wakker ;( Terwijl als ik ze wel slik ik gewoon rustig redelijk droomloos doorslaap. Je hebt ze niet voor niks!
Ik heb dan Temazepam (en evt diazepam voor overdag, maar ivm 24 uur niet mogen autorijden neem ik die niet vaak) en neem ze natuurlijk liever niet maar je nachtrust en gevoel is ook belangrijk.

Nee, niks om me voor te schamen maar voelt soms toch een beetje zo.
In bijsluiter van oxazepam stond ook al 16 uur niet autorijden, soms ook wel even lastig of je er nou wel of niet een kan/moet nemen.

Daar was ik ook bang voor moonsparkle, maarja een andere optie was er voor mij toen echt niet. Dat ik net uit het ziekenhuis kwam zat ik echt aan 3x per dag omdat ik er echt aan onderdoor ging. Dat heb ik na 2 weken afgebouwd, wat me overigens echt mee viel. Maar als je je er niet goed bij voelt niet doen.

Nickolay ik ben wel benieuwd wat jij gebruikt, zou je dat willen laten weten (evt. per pb)?

Ik was alweer vroeg wakker, werd alsnog helemaal strak van de spanning wakker maar wel goed geslapen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:51

Even een ego-bericht. Vandaag dus het eerste gesprek met de nieuwe bedrijfsarts gehad. Ben al bijna anderhalf jaar thuis met een burn-out, zwaar ongeluk en sinds kort een chronische darmziekte.

Was telefonisch, hij kwam heel ongeïnteresseerd over. Had ik bijvoorbeeld net over mijn darmziekte verteld en welk medicijn ik daarvoor gebruik. Vraagt hij daarna welk medicijn gebruik je daarvoor? En zo’n situatie meerdere keren gehad. :( Aan het einde van het gesprek gaf hij aan zo telefonisch en zonder de terugkoppelingen van de vorige bedrijfsarts geen advies kon geven.

Belde hij een paar uur later weer dat ik gewoon kan werken. Want hij heeft ook werknemers gehad met een burn-out of mijn darmziekte die wel gewoon kunnen werken. Ik vond het echt te schofterig voor woorden.

Achteraf heb ik hem opgezocht op internet, hij wordt als bedrijfsarts beoordeeld; oa geen empatisch vermogen, houdt zich niet aan richtlijnen en heeft iemand aan het werk gezet, ging niet en resulteerde erin dat dat gezien werd als werkweigering en dus salaris nog verder gekort.

Gaat een leuke periode worden |(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:57

Gadver dat lijkt me echt heel naar, kun je nog vragen of de bedrijfsarts overleg kan plegen met je huisarts of psycholoog?

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:59

Wat naar Charlotte446! Ik vraag me dan af waarom je bedrijfsarts bent geworden als je geen empathisch vermogen hebt -O-
Dikke knuffel hoor!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:59

Oh jeetje, dat kan niet helemaal de bedoeling zijn zo lijkt me...
Heb je goede verstandhouding met je werkgever? Anders daar even contact mee opnemen? Misschien heb je hier al over verteld hoor maar schiet me 123 niet te binnen zo snel, ook iets met een hoofd wat niet goed meewerkt de laatste periode :')

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:00

Zulk soort bedrijfsartsen zijn echt de nachtmerrie van iedere zieke werknemer |( Wat een ellende zeg |(

Charlotte446

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:13

Toen de bedrijfsarts voor de 2e keer belde met de boodschap dat ik weer kon werken moest ik op een gegeven moment huilen.

Ik heb daarna huilend mijn werkgever opgebeld, die was sprakeloos en gaf me helemaal gelijk dat als dit ook schriftelijk zijn advies wordt (is altijd even afwachten natuurlijk) dat ik dan een second opinion ga aanvragen.

Dus het komt wel goed maar pfff dan merk je dat je er qua burn-out toch echt nog niet bent... En dan werkt zoiets als dit alleen maar averechts.

Als ik volgende week zijn advies binnen krijg en het is dat ik weer kan werken neem ik ook eerst nog contact op met de FNV :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:16

Charlotte446 schreef:
Even een ego-bericht. Vandaag dus het eerste gesprek met de nieuwe bedrijfsarts gehad. Ben al bijna anderhalf jaar thuis met een burn-out, zwaar ongeluk en sinds kort een chronische darmziekte.

Was telefonisch, hij kwam heel ongeïnteresseerd over. Had ik bijvoorbeeld net over mijn darmziekte verteld en welk medicijn ik daarvoor gebruik. Vraagt hij daarna welk medicijn gebruik je daarvoor? En zo’n situatie meerdere keren gehad. :( Aan het einde van het gesprek gaf hij aan zo telefonisch en zonder de terugkoppelingen van de vorige bedrijfsarts geen advies kon geven.

Belde hij een paar uur later weer dat ik gewoon kan werken. Want hij heeft ook werknemers gehad met een burn-out of mijn darmziekte die wel gewoon kunnen werken. Ik vond het echt te schofterig voor woorden.

Achteraf heb ik hem opgezocht op internet, hij wordt als bedrijfsarts beoordeeld; oa geen empatisch vermogen, houdt zich niet aan richtlijnen en heeft iemand aan het werk gezet, ging niet en resulteerde erin dat dat gezien werd als werkweigering en dus salaris nog verder gekort.

Gaat een leuke periode worden |(

Je weet wat je rechtenzijn, naar ik vurig hoop.

Het oordeel (...laat staan advies...) van een arboarts of bedrijfsarts is geen wet van Meden en Perzen. Gauw contact opnemen met de vakbond en zorgen dat dit van tafel gaat!
De fnv heeft bijvoorbeeld de BA voor leden: je kunt onder andere 'technisch' met deze arts overleggen wat zoal de standaard is rondom jouw aandoeningen.

Als het niet in onderling overleg kan worden opgelost, kun je het zogeheten deskundigheidsoordeel bij het uwv aanvragen. Dit oordeel is wel bindend, maar het uwv heeft de volle vrijheid om de ideeën van deze meneer van tafel te vegen.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:17

Fijn dat je in elk geval wel de steun van je werkgever hebt! Dat scheelt veel! Goed gehandeld vandaag hoor +:)+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:19

Wauw wat een bizarre reactie van de bedrijfsarts zeg! :wow: Sjongejonge als je zo empatisch onhandig ben zou je echt geen arts moeten zijn en al helemaal geen bedrijfsarts. Sterkte :(:)

Ik heb trouwens niks gehoord van mijn bedrijfsarts qua advies ofzo? Geen idee of m'n leidinggevende wat van haar ontvangen heeft, ik niet in ieder geval. Zal het eens vragen volgende week ofzo. Mijn bedrijfsarts vroeg ook van die domme vragen, dat je net zit te vertellen dat je therapie hebt sinds februari... "Ohja, sinds wanneer heb je therapie?" 8)7

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:22

Denk dat dat bedrijfsarts eigen is... Ik had vorige keer al toestemming geveven contact op te nemen met de huisarts, vroeg ie laatste keer weer naar. Uhm, dat formulier heb ik al getekend... en ook wederom vragen waar ik voor getest ging worden en waarom bij de klinisch geneticus en niet de reumatoloog.
Maar verder was ie laatst echt prima, dus neem dat dan maar voor lief

Vandaag alleen weer vreemd, salaris woensdag gekregen en was wat minder dan gewend, krijg vandaag mn loonstrook is er weer een wachtdag ingehouden 8)7
Werken ook langs elkaar hoor op kantoor

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:25

Bedankt voor alle lieve berichtjes <3

Ik ga de FNV inschakelen na de terugkoppeling, wil wel graag zijn woorden in schrift hebben voordat ik verder iets doe.

De second opinion in mijn vorige bericht doel ik inderdaad op het uwv :)

Ik ga sowieso niet onnodig uit huis nu, mijn MDL-arts en verpleegkundige zeggen me nu al 2 weken achter elkaar dat ik echt heel voorzichtig moet doen en niet onnodige uit huis moet gaan gezien mijn medische situatie. Ook daar gaf de bedrijfsarts trouwens niks om. :x

Hij vroeg trouwens ook in het tweede gesprek om toestemming voor mijn medische gegevens. Heb aangegeven daar even over na te willen denken omdat ik zo overstuur was daar nu geen beslissing over kon nemen. Dat werd ook niet gewaardeerd. Hebben jullie dat meegemaakt? Wat hebben jullie gedaan? Ik ga dit sowieso ook voorleggen bij de FNV volgende week.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:25

Dan heb ik de uitzondering denk ik, vind mijn bedrijfsarts echt een hele fijne begripvolle en geïnteresseerde man :)
Verslagen komen dezelfde dag nog binnen, meestal binnen het halfuur.

Wat een l*l zeg, ben je lekker mee. Zelfs zonder burnout zou ik helemaal flippen door zo iemand.. gelukkig staat je werkgever achter je. Hopelijk doen ze in de toekomst geen zaken meer met hem...

Ik heb vandaag nog even aan ic-dokter gevraagd of corona voor mij gevaarlijker zou zijn gezien m'n nieraandoening maar dat was niet zo. Ook weer geruststelling..
Laatst bijgewerkt door Goldie op 27-03-20 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:28

Wat vervelend Charlotte.
Wel fijn dat je werkgever achter je staat.

Ik heb volgende week een telefonische afspraak met de bedrijfsarts. Is wel een fijne vrouw.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:29

Goldie schreef:
Dan heb ik de uitzondering denk ik, vind het echt een hele fijne begripvolle en geïnteresseerde man :)

Wat een l*l zeg, ben je lekker mee. Zelfs zonder burnout zou ik helemaal flippen door zo iemand.. gelukkig staat je werkgever achter je. Hopelijk doen ze in de toekomst geen zaken meer met hem...

Baas en manager personeelszaken staan zeker niet achter me maar de collega waar ik contact mee heb wel als ik haar overdonder. Als zij vooraf contact heeft met baas en manager dus geen begrip.

Maar ik hoop misschien doordat ik haar overstuur opgebeld heb dat ze meer begrip hebben voor de situatie. Ik ben altijd open geweest over alles, dus deze slechte dingen deel ik ook. Alleen maar voor hopelijk een beetje begrip.

Kan ik ook weer bij de bedrijfsarts aangeven dat ik zelf contact heb opgenomen met werk. Daar hamerde de vorige bedrijfsarts op, dat ik meer contact op moest nemen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:04

...gesteld dat in jouw dossier staat dat je wel contact opneemt, maar dat 'meer dan dit niet werkt',
(= je bent aan het re-integreren, maar het tempo is laag)
komt zo'n idiote opmerking 'dat je gewoon kunt gaan werken'
(....dat woord 'gewoon' ook!)
hem mogelijk op een berisping te staan.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:16

wat een hork die bedrijfsarts. Sorry kan het niet anders zeggen

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:30

Nickolay schreef:
wat een hork die bedrijfsarts. Sorry kan het niet anders zeggen

Na mijn eerste ervaring ben ik het daar helemaal mee eens. Heel onbekwaam...

Zeker na het terugbellen en dus zijn eerste besluit van geen advies rigoureus wijzigen en de waarderingen van anderen op internet.

Mijn eerste (Niet echt positieve) indruk had ik al gedeeld met vriend en ouders, al is het natuurlijk geen leuke was ik wel een soort van trots op mezelf dat ik zoiets weer opmerk *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 05:06

Charlotte, begon zijn achternaam toevallig met een A? Klinkt echt precies als de bedrijfsarts die ik de eerste keer had. Ik kwam volledig overstuur thuis!
Daarna een second opinion aangevraagd en een tweede bedrijfsarts gehad die me gelukkig volledig gelijk gaf en zei dat de eerste bedrijfsarts ook bekend stond als een enorme hork.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:18

Pppff ik zit er echt zo doorheen dacht gisteren dat ik best een aardige dag had tot ik las dat het eerste bedrijf in mijn branche failliet is gegaan, een bedrijf met zo'n twintig man personeel. De branche is behoorlijk klein. Ik maak nu zoveel extra zorgen over werk, inkomsten, toekomst :(

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:50

Je dacht dat je best een aardige dag had tot dat je dat bericht las. Dan had je dus waarschijnlijk ook een aardige dag, dat je daarna een rot bericht krijgt betekent niet dat je daarvoor ineens toch niet goed voelde. Daarna zat je er pas doorheen, omdenken.

Wel een een rot bericht, kan me voorstellen dat alles meteen ontzettend onzeker is nu en dat je je daar zorgen om maakt... :(:)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:22

Cayenne schreef:
Charlotte, begon zijn achternaam toevallig met een A? Klinkt echt precies als de bedrijfsarts die ik de eerste keer had. Ik kwam volledig overstuur thuis!
Daarna een second opinion aangevraagd en een tweede bedrijfsarts gehad die me gelukkig volledig gelijk gaf en zei dat de eerste bedrijfsarts ook bekend stond als een enorme hork.

Zijn naam is met een E, zelfde achternaam als een bekende DJ :')

Fijn dat je second opinion heeft geholpen, daar hoop ik ook op.

@moonsparkle, ik snap dat je je zorgen maakt, dat kan je er nu niet bij hebben. :(:)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:49

Ik has gisteren zo fijn gesprek met m'n leidinggevende.
Heb ook aangegeven dat ik me ontzettend druk maakte van te voren en zat alweer te huilen. Hij snapte m'n gevoel wel dat ik dan meteen zoveel stress krijg. Hij zei je kan het wel leuk bedenken in je hoofd, maar helaas luistert je gevoel daar totaal niet naar dus ik snap het helemaal.
Hij was iig blij dat er een stijgende lijn in zit en hij zei al jij en ik weten allebei dat het gewoon een tijd gaat duren.
Over 2 weken weer contact, mag zelf kiezen of ik mail of bel. Maar misschien ga ik wel gewoon bellen. Is toch makkelijker sparren en vond het fijn z'n stem weer even te horen ook.
Hij was het eens met de bedrijfsarts. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Eerst stabieler en meer goede dagen..
Was gewoon zo snel op m'n gemak ondanks dat ik eerst meteen in tranen was.
Over m'n angst gehad. Ik zei al dat ik nu wel een excuus had om niet naar buiten te gaan, ga alleen als het noodzakelijk is..
Ja mevrouw, voor jou is het dus noodzakelijk :+ ooh :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:02

Fijn Goldie, klinkt als een goed gesprek! Mijn leidinggevende is gelukkig ook zo meelevend. Lijkt me zooo moeilijk als die tegenwerkt...
Haha ja dat laatste ook, ik sluit mezelf ook iets te makkelijk op.
Gisteren was ik samen met m’n vriend naar de winkel omdat ik niet alleen durfde, en het anders alleen maar moeilijker wordt straks als het weer mag allemaal. Vonden mensen ook maar raar :roll:

Ik ben vandaag lekker met m’n plantjes bezig geweest. Planten zijn echt m’n hobby maar ik had er echt teveel dood laten gaan omdat ik zelfs de energie niet had om ze water te geven :7

Had een paar babyplantjes besteld en had nog wat stekjes staan die gepot konden worden, dus ben er lekker mee bezig geweest.

Een opvrolijk foto:

Afbeelding

De baby-afdeling :D

Afbeelding

En de volwassenen afdeling :+

Afbeelding

Klopt niet helemaal want er staan ook redelijk volwassen planten bij de babies maar in de Kallax kast staan wel de meeste stekjes. Wordt er weer helemaal vrolijk van om ze zo te zien staan <3