Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:15

Blazy schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ja maar, wat is het aandeel van die hond? Want die kon ervoor kiezen om weg te gaan. Die moest dat niet aanvaarden.

Een hond heeft een totale andere zelf verantwoordelijkheid dan een mens dus ik ga hier niet op in.

De vraag was ook niet aan jou gericht.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:16

Blazy schreef:
Tieneke schreef:

Als je hem zou kunnen herhalen wel gezien er veel is bijgeschreven en ik niet weet waar op welke pagina jouw antwoord was

Ehm, nee.

Dan is mijn antwoord dus ook nee. Niet omdat ik dat niet wil maar niet weet wat jouw vraag was

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:17

Blazy schreef:
DeMolenhoek schreef:

Een hond heeft een totale andere zelf verantwoordelijkheid dan een mens dus ik ga hier niet op in.

De vraag was ook niet aan jou gericht.

Dan is het handig als je naam/namen noemt aan wie hij wel was gericht.
Anders is het een algemene vraag dus kan en mag ik daar op antwoorden

Tieneke

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:18

Ga je weer het hele topic naar jou draaien?

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:18

Lusitana schreef:
Ik heb best empathie voor mensen die een stoornis hebben ontwikkeld, want dat is natuurlijk ook niet voor niks. Maar het houdt op op het moment dat ze willens en wetens schade aanrichten en doen alsof het normaal is, of dat ze er niks aan kunnen doen.

Overigens is het andersom ook zo dat omdat je iets is aangedaan, je niet automatisch een persoonlijkheidsstoornis hoeft te ontwikkelen en al zeker niet automatisch geweldadig wordt en bovendien is er een mogelijkheid om er aan te werken.
"Een slechte jeugd" is geen excuus.

*Zet kanon op scherp*

Er is een mogelijkheid om er aan te werken. Er is een onmogelijkheid om er volledig van te herstellen

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:19

Het wordt echt heel triestig zo. Het kan goed zijn dat je het nooit met 99% van dit topic eens gaat zijn (meestal is dat aanleiding even kritisch naar jezelf te kijken, maar goed), maar stop nu toch met drammen en liegen en manipuleren, BLAZY.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:20

SinneJ schreef:
Jammer dat het zo probeert te spelen, Elvira. Je zegt zelf dat je niet liegt en manipuleert en dan doe je dit; liegen over weggaan, je reacties laten verwijderen en je naam veranderen en proberen het topic nogmaals naar je hand te zetten.

Je schiet in eigen voet zo.

Dat is een aanname en stigma die je op mij hebt geplakt
Mogelijk zit daar wel een reden achter die je niet weet/kan weten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:21

Blazy schreef:
SinneJ schreef:
Jammer dat het zo probeert te spelen, Elvira. Je zegt zelf dat je niet liegt en manipuleert en dan doe je dit; liegen over weggaan, je reacties laten verwijderen en je naam veranderen en proberen het topic nogmaals naar je hand te zetten.

Wat is jouw aandeel hierin?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:21

Blazy schreef:
SinneJ schreef:

Dus je hebt niet gelogen over weggaan en je hebt hier vermeld dat jij Elvirakelan bent?

En je hebt netjes begrepen dat jezelf 100x herhalen drammen is dus je bent ermee gestopt?

Dat heeft niets met stigma's te maken. Ik kan lezen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:22

Sorry ik val even uit de lucht.
Zijn er nu echt berichten verwijderd? Sinds wanneer mag dat? Ik dacht dat altijd zo streng was?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:22

Blazy, het naamsveranderen is niet doordacht. De naam komt ook bij je eerdere post te staan waarvan we weten wie die schreef... ;)

Psychische wreedheid heeft bij elk zoogdier, inclusief de mens, detzelfde impact.
Weten wat erachter zit maakt niet dat het weggepoetst is.
En al zit er een tas vol met leed achter, de tas is van die persoon en die moet er wat aan doen om die te ruimen. Er is geen reden om een ander te schaden omdat je toevallig een tas met leed mee zeult.
Je maakt het niet ongedaan met sorry zeggen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:23

Ok ik ben weer weg hier even. :evaw: Ga geen energie verspillen aan iemand bij wie je toch niet doorkomt. Triggert me teveel

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:26

Kwanyin schreef:
Zijn er nu echt berichten verwijderd? Sinds wanneer mag dat? Ik dacht dat altijd zo streng was?

Ik heb geen idee. Er zal wel een andere reden voor zijn (gegeven), anders doen ze dat niet. Maar of die reden nu echt is of niet, doen alsof je weggaat en dan proberen het hier zo uit te spelen is liegen, hoe je het ook draait of keert.

Jammer dat bokt eraan meewerkt.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:27

@blazy, kun je je naamsverandering toelichten?

Verder heb ik me laten vertellen dat ook borderline tegenwoordig echt te behandelen is. Niet in alle gevallen, maar wel echt bij de kern, door een stukje persoonlijkheidsontwikkeling en hechting alsnog over te doen. Wel heel intensief, ging over een half jaar klinische behandeling (opname) en daarna nog verder, maar ik geloof er wel in.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:28

Kwanyin schreef:

Op zich kan ik me voorstellen dat als je bepaalde dingen hebt gezegd over je (mentale) gezondheid dat je dat dan weg laat halen.

Het is dan niet handig om je naam te veranderen en weer mee te gaan doen in hetzelfde topic... Enne, soms klopt een stigma/vooroordeel. Niet leuk, maar wel de waarheid.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:28

Als meelezer zeg ik,vooral negeren en dus niet in gaan op blazy.

Ik vind het een heel leerzaam topic, aangezien ik er gelukkig niet zo bekend mee ben.
Wel zie ik ook het patroon door blazy, dus dank daarvoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:29

Borderline is zeker te behandelen. Er is ook goede medicatie die de emoties afvlakt. De uitbundige grote lol emoties gaan dan ook wel minderen, maar ook de pannetje 5 emotie’s. Helaas ligt er nog steeds een groot taboe op medicatie.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:30

Lusitana schreef:
Blazy, het naamsveranderen is niet doordacht. De naam komt ook bij je eerdere post te staan waarvan we weten wie die schreef... ;)

Psychische wreedheid heeft bij elk zoogdier, inclusief de mens, detzelfde impact.
Weten wat erachter zit maakt niet dat het weggepoetst is.
En al zit er een tas vol met leed achter, de tas is van die persoon en die moet er wat aan doen om die te ruimen. Er is geen reden om een ander te schaden omdat je toevallig een tas met leed mee zeult.
Je maakt het niet ongedaan met sorry zeggen.

Als omgeving vd borderliner wordt er geadviseerd om je grenzen te stellen, ruimte voor jezelf ook te behouden.
Dan kan je er niet aan onderdoor gaan.
Deze verantwoordelijkheid heb je naar jezelf toe als omgeving van de borderliner.
De verantwoordelijkheid over jezelf kan je niet aan iemand anders vragen en heb jezelf te dragen. Kan je dat niet dan kan je als degene die dit onvermogen bezit maar 1 ding doen en dan val ik in herhaling; je spullen pakken en vertrekken voordat je er aan onder door gaat.
Iedere proffesional zal dit met mij eens zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:31

Wil je nu wel op mijn vraag antwoorden? Mijn vraag in mijn vorige post.
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 09-08-19 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:31

Hallo Elvira :')

Heb je ons gemist? :')
Mjelleke schreef:

Ze zou haar account verwijderen, om precies te zijn op 8 augustus om 18:00.

Ik constateer dat het niet helemaal is gelukt :+

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:32

Shae schreef:
Kwanyin schreef:

Op zich kan ik me voorstellen dat als je bepaalde dingen hebt gezegd over je (mentale) gezondheid dat je dat dan weg laat halen.

Het is dan niet handig om je naam te veranderen en weer mee te gaan doen in hetzelfde topic... Enne, soms klopt een stigma/vooroordeel. Niet leuk, maar wel de waarheid.

Een stigma is een brandmerk en vooroordeel en kan dus nooit de waarheid zijn.

Het was idd onhandig om mijn naam te veranderen en kwam voort vanuit onwetendheid over hoe dit precies werkt

Ik heb overigens niet gevraagd of er berichten verwijderd worden dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:33

Ja lekker handig als het jou eigen zus is en je de leeftijd nog niet hebt om uit huis te gaan. Of als ze opeens aan jou deur staat. Of als ze met een anoniem nummer belt om jou de huid vol te schelden. Of als ze jou opwacht aan de bushalte omdat jij iets op facebook hebt gezet over jou f*cking paard en zij zelfs dat persoonlijk opneemt. Wat dan hé? Is het dan nog altijd de verantwoordelijkheid van de omgeving?

Blazy

Avalanche81 schreef:
Hallo Elvira :')

Heb je ons gemist? :')
Mjelleke schreef:

Ze zou haar account verwijderen, om precies te zijn op 8 augustus om 18:00.

Ik constateer dat het niet helemaal is gelukt :+

Klopt is een goede constatering omdat je je account niet kan verwijderen.

Dani

Moderatoropmerking:
Oké. Laatste poging. Klaar met de persoonlijke discussie. Niemand heeft daar verder iets meer aan. Voor de duidelijkheid: dat geldt voor álle gebruikers in dit topic en ook voor berichten die algemeen zijn maar stiekem toch over één persoon gaan.

Overigens hebben wij geen berichten verwijderd. Het kan natuurlijk wel dat iemand een eigen bericht heeft gepost en kort erna weer heeft weggehaald.

WowAmigo

Moet de omgeving wel weten wat er speelt en je niet als psychiater voorhouden dat “een beetje ruzie in de relatie erbij hoort” of blijven komen met communicatie onzin oefeningetjes. Mijn ex zat echt niet in de tig therapie/hulpsessies te vertellen dat ie regelmatig in pan 5 zat en mij nare flashbacks bezorgde, hij had idd wat problemen, maar die kwamen door mij. Een haar in de wasbak bijvoorbeeld. Of zeggen dat ik nog terug zou komen op n sms-je.
#mistffdeelvddiscussie