Vaccinaties

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:15

Maar nu ga je vooral uit van jezelf, 'arme' mensen die niet willen vaccineren kunnen dus verrekken want jij en de happy few kunnen het wél lijden?

Ik vind dat zo bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:19

MarcoBorsato schreef:
Maar nu ga je vooral uit van jezelf, 'arme' mensen die niet willen vaccineren kunnen dus verrekken want jij en de happy few kunnen het wél lijden?

Ik vind dat zo bijzonder.


Ik kan niet spreken voor een ander. Ik heb er nog even een kleine aanvulling bij gezet die aangeeft hoe het korten wel mogelijk negatieve financiële gevolgen kan hebben voor iedereen.

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:30

Welnee, dat gaat echt geen financiële gevolgen voor iedereen hebben. Daarvoor is de groep echt te klein. Dat ze als klein groepje substantiële gevolgen voor de volksgezondheid kunnen hebben, wil nog niet zeggen dat dan ook voor de financiële gevolgen kunnen hebben.

Dat mensen hoog opgeleid zijn wil trouwens niet zeggen dat ze ook gelijk welvarend zijn. Als de meeste mensen kinderen krijgen, dan staan ze nog aan het begin van hun carrière, hebben ze net een huis gekocht, zijn ze nog bezig de studieschuld af te betalen en gaat één of beide ouders parttime werken. Dus het idee dat de ze "antivax-boete" wel even uit hun mouw schudden omdat ze een goede opleiding hebben is echt te gemakkelijk gedacht.

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:39

Daarnaast: hoogopgeleide anti-Vaxxers... volgens mij is dat een mythe.

Ze zullen er best zijn, maar die ik persoonlijk ken zijn het iig niet

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:44

Ik vraag me ook af wat hoog opgeleid eigenlijk is..
Is dat mbo4.
Is dat hbo?
Is dat wo?
Of wo+?

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:45

quera schreef:
Ik vraag me ook af wat hoog opgeleid eigenlijk is..
Is dat mbo4.
Is dat hbo?
Is dat wo?
Of wo+?


Alles vanaf hbo volgens de officiele definitie.

Een duidelijk profiel van de gemiddelde antivaxxer kan ik dan weer niet vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:54

Karl66 schreef:
Welnee, dat gaat echt geen financiële gevolgen voor iedereen hebben. Daarvoor is de groep echt te klein. Dat ze als klein groepje substantiële gevolgen voor de volksgezondheid kunnen hebben, wil nog niet zeggen dat dan ook voor de financiële gevolgen kunnen hebben.


Je hebt geen miljoen ondernemers nodig om financieel een nadeel te creëren voor iedereen.
Nemen we als voorbeeld een wasmachine. Er hoeft maar 1 toeleverancier de prijs van een onderdeel te verhogen, dan zal dat door de wasmachinefabrikant ook in een prijsstijging worden meegenomen en zo zal iedereen die een nieuwe wasmachine koopt aan deze prijsstijging meebetalen.
Dat is het effect van 1.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:00

Ik vind het een vergezochte theorie. Zijn er geen Europese landen waar er een boete aan vastzit als je niet prikt? Ben wel benieuwd naar de economische gevolgen daarvan.

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:06

Ik las net nog de interessante stelling dat de dalende vaccinatiegraad een gevolg is van de individualisering: mensen stellen hun eigen kind (mijn kind is gezond en kan een ziekte prima aan) voor de volksgezondheid en laten daarmee andere kinderen en risicogroepen stikken.

Ik ben benieuwd wat niet-vaccineerders daar van vinden?

Bijvoorbeeld quera, jij bent nu extra bevattelijk en jou kinderen (door niet vaccineren vanwege jou) ook. Juist voor jou zou nu een epidemie dodelijk kunnen zijn en juist jij zou nu moeten kunnen profiteren van de groepsimmuniteit.
Hoe zou jij er tegenaan kijken als mensen zouden stoppen met vaccineren en bijvoorbeeld mazelen nu weer volle bak een epidemie kan vormen?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:12

Waar ik vooral geschrokken van ben is in Roemenië? Daar was een lage graad, alles moest per direct omhoog. En waar is nu de epidemie.. Roemenië.

Voor nu maak ik mezelf nog geen zorgen.. mijn kinderen zijn ook gewoon verkouden enz. Ik kan en wil mijn kinderen dan niet bij me weghouden.. sterker nog ik slaap samen met de jongste. Dus ook fysiek contact.

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:17

Tuurlijk Repelsteel _O- Ik denk dat je behalve van wetenschappelijk onderzoek ook niet zoveel verstand van economie hebt...

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:21

quera schreef:
Waar ik vooral geschrokken van ben is in Roemenië? Daar was een lage graad, alles moest per direct omhoog. En waar is nu de epidemie.. Roemenië.

Voor nu maak ik mezelf nog geen zorgen.. mijn kinderen zijn ook gewoon verkouden enz. Ik kan en wil mijn kinderen dan niet bij me weghouden.. sterker nog ik slaap samen met de jongste. Dus ook fysiek contact.


Ik probeer mijn vragen voorzichtig te stellen want het is echt interesse en geen waarde-oordeel. Dus lees het alsjeblieft ook zo :D

Wat maakt dat de virussen en bacillen enzo van een verkoudheid je geen zorgen zijn, maar je er wel voor kiest niet te enten omdat je die bacillen wel gevaarlijk vindt?
Betekend dat dat je de mazelen als iets gevaarlijkers ziet als een verkoudheid? Of zijn er meer redenen voor je om bijvoorbeeld de mazelen niet te willen enten?

En zijn er in situaties als die van jou (waar je enerzijds het risico voor jou zo klein mogelijk wil hebben maar anderszijds het door enten op gaat zoeken) ook geen alternatieven aangeboden (zijn die er überhaupt?

Qerty
Berichten: 2025
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:25

quera schreef:
Waar ik vooral geschrokken van ben is in Roemenië? Daar was een lage graad, alles moest per direct omhoog. En waar is nu de epidemie.. Roemenië.


Waarom schrik je daarvan? De uitbraak heeft te maken met de lage vaccinatiegraad.

"De eerste mazelengevallen in Roemenië werden vorig jaar februari gemeld. Sindsdien zijn tegen de vijfduizend mensen geïnfecteerd, vooral baby’s en jonge kinderen. Bij de laatste ECDC-update over Roemenië staat dat bij alle overleden personen sprake was van verlaagde afweer of andere comorbiditeit. Maar liefst 96 procent van de ziektegevallen trad op bij mensen die niet gevaccineerd waren. Bij 3 procent was sprake van één dosis vaccin, 1 procent was volledig ingeënt. De bmr-vaccinatiegraad in Roemenië lag begin deze eeuw boven de 95 procent, maar daalt sinds 2010. In 2014 liep deze regionaal uiteen, voor de eerste dosis tussen 71 en 98 procent (gemiddeld 86%) en tussen 53 en 95 procent voor de tweede (gemiddeld 88%)."
Bron: https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... doden-.htm

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:26

Omdat ik niet zonder kinderen mijn verdere leven wil leven. En ja dit is ook een risico. Elke bascil is dat namelijk.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:27

Je zou homeopathisch kunnen vaccineren geloof ik secrible. Maar daar weet ik simpelweg niet genoeg vanaf.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:29

Qerty schreef:
quera schreef:
Waar ik vooral geschrokken van ben is in Roemenië? Daar was een lage graad, alles moest per direct omhoog. En waar is nu de epidemie.. Roemenië.


Waarom schrik je daarvan? De uitbraak heeft te maken met de lage vaccinatiegraad.

"De eerste mazelengevallen in Roemenië werden vorig jaar februari gemeld. Sindsdien zijn tegen de vijfduizend mensen geïnfecteerd, vooral baby’s en jonge kinderen. Bij de laatste ECDC-update over Roemenië staat dat bij alle overleden personen sprake was van verlaagde afweer of andere comorbiditeit. Maar liefst 96 procent van de ziektegevallen trad op bij mensen die niet gevaccineerd waren. Bij 3 procent was sprake van één dosis vaccin, 1 procent was volledig ingeënt. De bmr-vaccinatiegraad in Roemenië lag begin deze eeuw boven de 95 procent, maar daalt sinds 2010. In 2014 liep deze regionaal uiteen, voor de eerste dosis tussen 71 en 98 procent (gemiddeld 86%) en tussen 53 en 95 procent voor de tweede (gemiddeld 88%)."
Bron: https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... doden-.htm

Juist. En hierna zijn mensen enorm gaan vaccineren! Met nogmaals een epidemie tot gevolg.

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:36

Maar vond die epidemie dan plaats nadat iedereen beschermd was? Of terwijl er nog geënt moest worden/ geënt werd?

Ik kan me namelijk wel voorstellen dat als je na een enting 1 of 2 dagen licht besmettelijk bent en de hele massa gaat ineens tegelijk enten, dat er dan heisa optreed. Nu geen tijd om er meer info over op te zoeken maar zou wel benieuwd zijn naar meer precieze gegevens over de omstandigheden.
Nu je dat zo zegt, vraag ik me dan af of vaccinatieplicht als de oliebol al aan is (zoals mijn gevoel zegt) dan de juiste oplossing is.


En als ik je goed begrijp zeg je eigenlijk "als het komt neem ik dat op de koop toe (bacillen/virussen/enz.), maar ik ga ze niet opzoeken (enten)?

IMANDRA

Berichten: 9858
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:39

quera schreef:
Je zou homeopathisch kunnen vaccineren geloof ik secrible. Maar daar weet ik simpelweg niet genoeg vanaf.


Homeopatisch vaccineren? Dat is toch het zo veel verdunnen van de 'giftige' stof zodat er geen moleculen meer in die oplossing zitten? Maar als er geen ziektekiemen meer in die oplossing zitten dan doet dat toch ook niks meer :=? Volgens mij is er in ieder geval geen degelijk wetenschappelijk bewijs voor.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:40

secricible schreef:
Maar vond die epidemie dan plaats nadat iedereen beschermd was? Of terwijl er nog geënt moest worden/ geënt werd?

Ik kan me namelijk wel voorstellen dat als je na een enting 1 of 2 dagen licht besmettelijk bent en de hele massa gaat ineens tegelijk enten, dat er dan heisa optreed. Nu geen tijd om er meer info over op te zoeken maar zou wel benieuwd zijn naar meer precieze gegevens over de omstandigheden.
Nu je dat zo zegt, vraag ik me dan af of vaccinatieplicht als de oliebol al aan is (zoals mijn gevoel zegt) dan de juiste oplossing is.


En als ik je goed begrijp zeg je eigenlijk "als het komt neem ik dat op de koop toe (bacillen/virussen/enz.), maar ik ga ze niet opzoeken (enten)?

Precies, en als iemand ziek is ga ik/kom ik niet langs.
Maar mijn kinderen kan ik niet bij elke snottebel wegbrengen. Nu zijn ze dat gelukkig niet heel vaak.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:41

IMANDRA schreef:
quera schreef:
Je zou homeopathisch kunnen vaccineren geloof ik secrible. Maar daar weet ik simpelweg niet genoeg vanaf.


Homeopatisch vaccineren? Dat is toch het zo veel verdunnen van de 'giftige' stof zodat er geen moleculen meer in die oplossing zitten? Maar als er geen ziektekiemen meer in die oplossing zitten dan doet dat toch ook niks meer :=? Volgens mij is er in ieder geval geen degelijk wetenschappelijk bewijs voor.

Nee precies dus zoals ik al zei ik weet daar niet genoeg vanaf... :D

Mars

Berichten: 33328
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:41

Het intrekken van kinderbijslag/verhogen zorgpremie voor niet-gevaccineerden gaat geen nadelen voor het grote geheel opleveren.
Daar is gelukkig de grorp te klein voor en hoewel Repelsteel alleen aan haar eigen situatie kan denken verwacht ik dat het voor de meeste alu hoedjes wel degelijk een te groot gat in hun portemonnee slaat en ze toch overstag gaan.

Hippe tegendraadse principes hebben is leuk mits het teveel geld gaat kosten. Dat werkt nu eenmaal zo bij het grootste deel van de mensen. Dat groepje special snowflakes dat t kan betalen om hun alu hoed op te houden kun je op die manier ook klein houden.

IMANDRA

Berichten: 9858
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:46

Mars schreef:
Het intrekken van kinderbijslag/verhogen zorgpremie voor niet-gevaccineerden gaat geen nadelen voor het grote geheel opleveren.
Daar is gelukkig de grorp te klein voor en hoewel Repelsteel alleen aan haar eigen situatie kan denken verwacht ik dat het voor de meeste alu hoedjes wel degelijk een te groot gat in hun portemonnee slaat en ze toch overstag gaan.

Hippe tegendraadse principes hebben is leuk mits het teveel geld gaat kosten. Dat werkt nu eenmaal zo bij het grootste deel van de mensen. Dat groepje special snowflakes dat t kan betalen om hun alu hoed op te houden kun je op die manier ook klein houden.


Zeker, mee eens. Als je al naar privéklinieken in het buitenland kan voor medische handelingen dan verdien je genoeg :=. Dat kan ik als universitair-opgeleide-boven-modaal-verdienende starter écht niet betalen, en rond mijn leeftijd beginnen mensen ook vaak met kinderen (25-30 meestal dacht ik, ik ben 26).
Financiële consequenties zullen bij het grootste gros zeker zin hebben.

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:42

NPO 1 over vaccineren , interessant . Nu op tv maar vast terug te kijken.

Popstra
Berichten: 13988
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:06

Vanavond in Nieuwsuur ook om 22 uur op NPO2

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:08

Huisdieren worden ook minder geënt dan voorheen, en dierenartsen maken zich daar zorgen over - dat is het onderwerp, toch? Dat is althans wat ik lees op de site van NOS. Jammer genoeg ben ik momenteel in het buitenland, anders had ik het graag gezien. Dan maar via Uitzending gemist.