Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:58

Hoihoii!

Weer eens een berichtje
Dit was mijn haar vorige week(gewassen met shampoo van Andrélon omdat t raar rook, daarna Andrélon pink Sweet volume conditioner erin)
Afbeelding

Dit is het vandaag:
(Final wash met Europrofit shampoo, deepconditioner van loving blends, half uur in laten trekken, vervolgdns wel Andrélon pink conditioner & daarna salon gel van de action
Afbeelding

Arethe

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 00:09

Wauw dat ziet er al mooi uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:31

prachtig zeg! veel minder pluis

ik heb nog een pot cantu leave in conditioner.. heb het een keer gebruikt maar het deed voor mij niet veel. iemand die het wel gebruikt en wilt hebben? omgeving Arnhem.
vind het zonde om zo weg te gooien!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 15:36

Wat een verschil al!

Hier een tijdje geleden bij een ander curlsys kapper geweest, deze knipte er nog meer krullen in dan de andere curlsys kapper, wat een verschil maakt dat bij mijn haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:39

foto? :D

wat doet een krullen kapper eigenlijk precies? en is het ook geschikt als je alleen slag hebt? ben vandaag toevallig naar de kapper geweest, weer even de punten. misschien dat ik de volgende keer ook naar de krullen kapper wil gaan!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 15:45

Ik dacht vroeger dat ik sluik haar had, daarna dat ik slag had toen ik laagjes nam, nu blijkt dat mijn haar steeds meer krullen krijgt door de curlsys methode. Merk wel dat ik de haarborstel zoveel mogelijk moet vermijden, een gewenning dat ik moet afleren :=

Bij slag in je haar kan het zeker helpen :j
Een curlsys kapper knipt je haar op de curlsys manier, een ander manier dan de traditionele kapper die alles recht knipt.
Wanneer je rechtsonder de zoekfunctie gebruikt in dit topic dan kun je al veel informatie vinden, Google en YouTube geeft ook veel hits.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:02

Pfff mijn haar zit ff in een krullendip...
Tijdens de vakantie wonderbaarlijk goede krullen en nu weer meh.
Gisteren een kleurstelling gedaan om van het lichtblond weg te gaan en meer naar mijn eigen kleur terug te gaan.

Hoeveel gebruiken jullie van de producten ? Als ik op de cg fb pagina kijk gebruiken ze op filmpjes allemaal een hoop spul... echt veel. Hoe laat je dat er niet vet uitzien :?

Afbeelding

Ik weet zeker dat er meer uit mn krullen te halen is....

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 20:06

Ik vind je juist mooie krullen hebben! Zelf gebruik ik zo mij mogelijk omdat ik anders veel vaker mijn haar moet wassen ivm vet. Ik zou uitproberen wat bij jou haar het beste werkt qua producten en hoeveelheden.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:19

Toevallig ben ik nu 4 weken bezig met de CG methode, ik was ook huiverig voor de hoeveelheid producten. Dit kun je natuurlijk zelf bepalen, maar omdat je je elasticiteit en porositeit bepaalt voor je eraan begint weet je wat je haar nodig heeft. Hierdoor neemt het juist de producten op die je er in doet. De hoeveelheid verschilt per persoon, de een doet er een hele hand vol in en de ander ter grootte van een euromunt.

Ik kan je aanraden bij de Facebook groep de Curls Cult te gaan, ik vind dit een erg fijne en positieve groep waarin niemand lelijk doet en elke vraag beantwoord wordt.

Ik ben door 4 weken CG van dit:
Afbeelding

Naar dit gegaan:

Afbeelding

(De onderste laag krult nog niet braaf mee zoals ik wil maar ik zie zelf zeker verbetering!)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:23

Ik gebruik echt veel producten, echt wel een goede hand krullen crème, wat conditioner erin vermengt, en dan een goede kwak gel en soms ook nog wat spray voor krullen en mijn haar is echt niet vet alleen he droog,helaal met de zon nu.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 20:24

Wat een verschil Kwal, erg mooi!

Ik ben van shampoo veranderd, vond de shampoo niet fijn werken. Ik gebruik nu Dr Organic van de tuinen in combinatie met garnier conditioner. Weten jullie of garnier loving blends haarmasker ook mag? Ik zag het niet in de lijst, alleen de garnier fructrice maar omdat ik de loving blends lijn fijn vind gebruik ik die liever als dat CG proof is.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:30

C_arola schreef:
Wat een verschil Kwal, erg mooi!

Ik ben van shampoo veranderd, vond de shampoo niet fijn werken. Ik gebruik nu Dr Organic van de tuinen in combinatie met garnier conditioner. Weten jullie of garnier loving blends haarmasker ook mag? Ik zag het niet in de lijst, alleen de garnier fructrice maar omdat ik de loving blends lijn fijn vind gebruik ik die liever als dat CG proof is.

De Loving Blends yoghurt amandel (wit met lichtgroene dop) is CG, ik gebruik hem zelf ook en veel curlies in de FB groep zijn fan :) Is wel zonder proteïne (ik gebruik geen proteïne)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 20:51

Bedankt! Ik ga het onthouden, heb het liefst met proteïne dus mocht er 1 van deze lijn zijn met proteïne dan hoor ik dat heel graag.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:52

Ik ben ook fan van bovengenoemde mssker:)
Verder alleen nog op zoek naar een goede en fijne conditioner om mee te co-washen, ik moet namelijk 3 En soms 4x per week mn haar wassen ivm paarden allergie van mn vriend

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:13

Jessica_1998 schreef:
Verder alleen nog op zoek naar een goede en fijne conditioner om mee te co-washen, ik moet namelijk 3 En soms 4x per week mn haar wassen ivm paarden allergie van mn vriend

Ik ben echt heel blij met de Garnier papaya vanille conditioner (is dus CG), te koop bij action!

Of er een Loving blends masker met proteïne is durf ik niet te zeggen, ik ga even op onderzoek uit 8-)

Edit: geen van de Loving Blends maskers met proteïne. Wel de novex moviestar masker, is bij sommige grotere Kruidvats wel te koop. En anders online via Kruidvat.nl of een andere webshop (maar dan kun je ook andere maskers bestellen) :)
Laatst bijgewerkt door Kwal op 27-08-19 21:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:16

Oeh heb je daar een foto van? Weet er iemand of er ook shampoo's bij de action te koop zijn die CG zijn?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:22

Aight schreef:
Oeh heb je daar een foto van? Weet er iemand of er ook shampoo's bij de action te koop zijn die CG zijn?

Ultimate Blends papaya vanille: https://images.app.goo.gl/dQtvn72EQtJJ3VPw7

CG shampoos bij Action: Dove Baby shampoo of Johnsons Baby shampoo (die laatste gebruik ik zelf tot grote tevredenheid)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:38

C_arola schreef:
Bedankt! Ik ga het onthouden, heb het liefst met proteïne dus mocht er 1 van deze lijn zijn met proteïne dan hoor ik dat heel graag.

Ik gebruik nu de Novex met rode kleur pot. Die is met proteïne. Heerlijk spul, alleen de pot is zo groot. Er zit een kilo in.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 09:21

Kwal schreef:
Jessica_1998 schreef:

Ik ben echt heel blij met de Garnier papaya vanille conditioner (is dus CG), te koop bij action!

Of er een Loving blends masker met proteïne is durf ik niet te zeggen, ik ga even op onderzoek uit 8-)

Edit: geen van de Loving Blends maskers met proteïne. Wel de novex moviestar masker, is bij sommige grotere Kruidvats wel te koop. En anders online via Kruidvat.nl of een andere webshop (maar dan kun je ook andere maskers bestellen) :)

Deze had wel proteïne, de conditioner ervan bevalt me erg goed; Garnier Ultra Doux Zachtheid van Haver maar het is niet meer leverbaar helaas.
De novex moviestar masker is niet bij de Kruidvat te vinden.

Ceetje_bokt schreef:
C_arola schreef:

Ik gebruik nu de Novex met rode kleur pot. Die is met proteïne. Heerlijk spul, alleen de pot is zo groot. Er zit een kilo in.

Ik heb het online gevonden, zit inderdaad erg veel in. Ik ga in eerste instantie eerst de loving blends denk ik uitproberen, mocht die toch niet bevallen dan zal ik kijken of ik deze ergens online ga bestellen.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:02

Loving blends milde haver is met proteïne maar een conditioner en geen masker :) Wel kun je zelf gelatinemaskers maken voor extra proteïne maar hier heb ik zelf geen ervaringen mee

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 11:19

Kwal schreef:
Loving blends milde haver is met proteïne maar een conditioner en geen masker :) Wel kun je zelf gelatinemaskers maken voor extra proteïne maar hier heb ik zelf geen ervaringen mee

Klopt, maar hier was eerder wel een haarmasker van, deze is alleen niet meer leverbaar.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:57

Is die banana mask niet iets voor jou ? Erg fijn masker :j

Nou heb gisteren voor mn gevoel veeeeeeeeel producten in mn haar gedaan. En tot nu toe niet ontevreden *\o/*

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 12:28

Banana mask? :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:39

Garnier fructis banana hair food !

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:06

Die fructis banana is idd fijn, maar geen proteïne. Voor mij was dat op een gegeven moment te weinig.