Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:50

Beelddenker _O-

Maar goed voor de Ts is het alles behalve grappig.....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:20

justdiesel schreef:
Beelddenker _O-

Een flinke lachbui wil soms ook nog wel eens ontspannend werken op de spieren. :D
Alles voor het goede doel. :+

Ts, ik hoop dat het volgende onderzoek jouw meer perspectief geeft op een oplossing.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:48

Ik zie de wasmand al voor me. Enne.. trampoline springen!

Gelukkig gaat het onderzoek 6 november door ts, hopelijk vinden ze wat. Wat gaan ze de 20e doen? (Later november, 20e?, nog een onderzoek toch?)

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 18:00

Ja, hier ook beelddenker en kan nogsteeds lachen hoor, dus geen probleem! :+ Alleen maar serieus doen word het ook niet beter van.

In het zwembad zou ik idd niet gaan plassen. Als het al zou kunnen dan :Y) Zou dan meer zijn om te kijken of ik iets voel en zoja, proberen op de wc. Op het strand zou anders zijn wss, maar ik ga nu echt niet het water in buiten, brr.

23 November gaan ze in m'n blaas kijken, cystoscopie :)

Oja ik had niet gereageerd op de gevolgen van de AB kuren. Normaal ben ik altijd de l*l met schimmel na AB, maar godzijdank nu nergens last van. Nouja maagpijn etc, maar een schimmel zou het wel echt helemaal extreem k*t maken, letterlijk :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:09

justdiesel schreef:
Beelddenker _O-

Hier nog een

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:10

senna21 schreef:
justdiesel schreef:
Beelddenker _O-

Een flinke lachbui wil soms ook nog wel eens ontspannend werken op de spieren. :D
Alles voor het goede doel. :+

Ts, ik hoop dat het volgende onderzoek jouw meer perspectief geeft op een oplossing.

Ff opzoek naar een veertje voor onder de voetjes :+

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:54

J1995 schreef:
Oja ik had niet gereageerd op de gevolgen van de AB kuren. Normaal ben ik altijd de l*l met schimmel na AB, maar godzijdank nu nergens last van. Nouja maagpijn etc, maar een schimmel zou het wel echt helemaal extreem k*t maken, letterlijk :')

Ik kan je aanraden om na een antibioticakuur voor de duur van de kuur probiotica te nemen (bijv. Yakult 1 flesje per dag). Dus 9 dagen antibiotica, dan ook 9 dagen probiotica. Dit zorgt dat de goede bacteriën in je maag/darmstelsel weer worden aangevuld.

Dit kan ook helpen tegen de maagpijn.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 19:17

Ga ik doen, bedankt! :j

Zenuwen beginnen ondertussen wel behoorlijk erg te worden, pff... Super slecht geslapen, heb de nacht maar gebruikt om mijn slaapkamer op te ruimen :') Last van de spieren in m'n nek en vooral linker schouder, echt balen..

Laat het maar snel Dinsdag zijn, dan ben ik er iig vanaf :=

Deugenietje

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:46

Spanning is niet fijn

wat voor onderzoek gingen ze nogmaar doen?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:52

Wat vervelend TS :(:) maar begrijpelijk, het is ook niet niks allemaal, ik duim onwijs hard voor je dat je duidelijkheid gaat krijgen dinsdag.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 23:26

Dat hoop ik ook zo erg.. Ben zo bang dat er niks uit komt. Maar eigenlijk wil ik ook helemaal niet dat er wel iets uit komt. Maar als er wel iets uit komt, dan is er misschien iets aan te doen...

Dinsdag is het Urodynamisch onderzoek.
https://www.isala.nl/patienten/folders/ ... -onderzoek

En dan 23 November cystoscopie, dus gewoon in m'n blaas kijken.

Later word er nog een echo gemaakt, maar dat was voor na deze onderzoeken. En verder weet ik niet wat/of ze nog verder willen onderzoeken als hier niks uit komt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:30

Ik wens voor jou dat er wel wat uit dat onderzoek komt, en dat er wat aan te doen is. Je loopt al zo lang te tobben.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:17

Stel je komt echt niet verder en er komt niks uit misschien kan acupunctuur helpen of iets anders in die richting.

Pff hoop echt voor je dat er wat uitkomt.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 01:38

Dat is waar.. Ben er ook wel aan toe om te weten waarom dit zo is. Zou dit niet meer beter worden, maar er nooit een oorzaak gevonden worden, dan weet ik niet of ik daar mee kan leven. En ik heb lang gehoopt dat het op een dag zo ineens weer goed zou zijn, maar daar geloof ik niet meer in ondertussen...
Nou klink ik vast mega depressief, maar dat is niet zo hoor :)

Vandaag 1100 ml in m'n blaas en het enige waar ik last van had, was druk in m'n buik en bij sommige bewegingen een stekend gevoel in m'n blaas. Had het er een paar dagen geleden nog met de verpleegkundige over, toen was het 's ochtends 700 en toen zei ze dat je ''normaal'' met 300 ml wel aandrang hebt.
Ondertussen weten ook een aantal mensen van m'n probleem en 1 daarvan was geopereerd aan haar buik en kon daarna niet plassen. Ze zei dat ze helemaal gek werd en het idee had te ontploffen.. Bij 400 ml :\
En een verpleegkundige zei dat ze eens geprobeerd had hoe lang ze het kon ophouden en toen ze het niet meer op kon houden en een bladderscan deed was dat 350 ml.

Ik kan me dat moeilijk voorstellen... Google me helemaal suf over wat normaal is en wil eigenlijk van iedereen weten bij hoeveel ml ze aandrang krijgen :') Maar als er nu rond de liter komt, terwijl ik nergens last van heb, dan denk ik wel even; Oei :=

('T is trouwens niet zo dat ik nogsteeds elke dag zoveel heb hoor. 'S ochtends vaak wel redelijk wat, maar overdag ook vaak genoeg onder de 400)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 01:43

Ik vind het gevoel wat je beschrijft al opvallend afwijkend. Kan me daar echt niks bij voorstellen, ik moet dan ook 100x per dag naar de wc en met een blaasontsteking kom ik er niet meer vanaf..

Hebben ze al naar je zenuwen gekeken, of die allemaal nog goed werken?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 02:13

Ik kwam dit stuk tegen TS als ik het goed lees zou er dan een soort kort sluiting kunnen zijn in de signaal die van de blaas naar de hersenen gaat waardoor je geen aandrang voelt ...
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Urineblaas

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 02:31

Wat bij mij helpt is in een vol bad gaan zitten, die leeg laten lopen, maar blijven zitten. Ik moet van dat drukverschil altijd enorm plassen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 08:56

Enige tijd geleden. Hebben ze bij het kinderprogramma topdocs ook bekeken hoeveel er in de blaas kan. Hij kwam ok tot een liter. Misschien kan je de aflevering terugkijken en geeft het waar extra info?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 09:26

Gewoonlijk krijg je aandrang bij 300 tot 500 ml. Maar daar zijn nogal verschillen in. Ik heb patiënten die bij 100 ml al beweerden bijna te ontploffen en patiënten die bij een liter zeiden dat ze als ik het graag wilde wel konden plassen....

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:41

linnie050 schreef:
Stel je komt echt niet verder en er komt niks uit misschien kan acupunctuur helpen of iets anders in die richting.

Pff hoop echt voor je dat er wat uitkomt.

Inderdaad,als er lichamelijk niets gevonden wordt en men dus ook niets weet te doen,dan zou je acupunctuur kunnen proberen. Dat is geen bijgeloof maar een oeroude wetenschap. In China opereert men zelfs mensen met als enige verdoving acupunctuur. Dat werkt op de zenuwbanen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:53

Hier ooit onderzocht. Mijn blaas vindt bij 150 ml dat ie vol zit en bij 350 ml besluit hij zelf maar leeg te lopen of ik wil of niet. -O- kortom hier juist een mega reactieve blaas. Blijf dus lopen naar de wc altijd.

Maar een heel vremde vraag misschien? Hoe ziet jou dag eruit? Kom je nog wel ergens behalve thuis wachten op thuiszorg? Is er nu nog kwaliteit van leven voor je in de zin van leuke dingen doen enz?

Lijkt me dat dat ook meegenomen moet worden met onderzoek.

En een heel andere vraag, stel dit blijft zo ellendig? Zou je dan openstaan voor een permanente stoma als dat zou kunnen. Dus blaas omzeilen en dan maar een zakje op je buik?

Wat vragen die me net opeens te binnen schieten. :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:30

J1995 schreef:
Dat is waar.. Ben er ook wel aan toe om te weten waarom dit zo is. Zou dit niet meer beter worden, maar er nooit een oorzaak gevonden worden, dan weet ik niet of ik daar mee kan leven. En ik heb lang gehoopt dat het op een dag zo ineens weer goed zou zijn, maar daar geloof ik niet meer in ondertussen...
Nou klink ik vast mega depressief, maar dat is niet zo hoor :)

Vandaag 1100 ml in m'n blaas en het enige waar ik last van had, was druk in m'n buik en bij sommige bewegingen een stekend gevoel in m'n blaas. Had het er een paar dagen geleden nog met de verpleegkundige over, toen was het 's ochtends 700 en toen zei ze dat je ''normaal'' met 300 ml wel aandrang hebt.
Ondertussen weten ook een aantal mensen van m'n probleem en 1 daarvan was geopereerd aan haar buik en kon daarna niet plassen. Ze zei dat ze helemaal gek werd en het idee had te ontploffen.. Bij 400 ml :\
En een verpleegkundige zei dat ze eens geprobeerd had hoe lang ze het kon ophouden en toen ze het niet meer op kon houden en een bladderscan deed was dat 350 ml.

Ik kan me dat moeilijk voorstellen... Google me helemaal suf over wat normaal is en wil eigenlijk van iedereen weten bij hoeveel ml ze aandrang krijgen :') Maar als er nu rond de liter komt, terwijl ik nergens last van heb, dan denk ik wel even; Oei :=

('T is trouwens niet zo dat ik nogsteeds elke dag zoveel heb hoor. 'S ochtends vaak wel redelijk wat, maar overdag ook vaak genoeg onder de 400)

Ik krijg pas aandrang rond de 1500ml, eerder voel ik het ook echt niet. Plas ongeveer 2 tot 3 keer per dag, soms 4 keer als ik eraan denk. :=
Maar dat is ook niet echt normaal haha.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 19:46

En ik moet 's morgens juist vaak plassen. Dan zeker wel 3-4 keer. 's Middags dan weer haast niet. Dus met 4 keer katheteriseren zou mijn blaas echt oprekken. Want er komt ook telkens veel uit valt me op. Nooit gemeten hoe veel. Maarhet is meer dan een bekertje.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 22:12

Zenuwen zijn nog niet naar gekeken. Ik weet het niet zeker, maar daar kunnen ze volgens mij na het onderzoek morgen iets over zeggen?

Mijn dagen stellen weinig voor momenteel.. Ga afentoe wel naar de winkel, verder naar de bios en natuurlijk mijn paard. Al had ik die voor eergisteren al 2 maand niet gezien.. Voor haar niet erg, staat op een all in stal, loopt de hele dag buiten in een groep en word altijd al gereden door een familielid, maar ik mis haar natuurlijk vreselijk. Was dus erg fijn om haar weer even te kunnen knuffelen <3

Maar ook genoeg dagen dat ik helemaal niet buiten kom. Ook wel omdat ik me steeds niet lekker voel, nogal vaak opvliegers in winkels etc :=

Op dit moment moet ik er niet aan denken.. Maar ik denk dat het anders word op het moment dat ik in het ziekenhuis hoor dat het nooit meer goed komt. Ik ben echt een watje wat dat soort dingen betreft, vind het idee al heel eng... Maar ik zie het ook niet zitten om zo de rest van m'n leven door te moeten gaan. Ook zonder de thuiszorg, als het me dus altijd zelf lukt...

Vandaag echt een kl*te dag... Zie zo op tegen morgen. Gewoon bang voor wat/of er iets uit komt, maar ook gewoon het idee dat een ander m'n blaas gaat vullen en diegene ook bepaalt wanneer het klaar is zegmaar... Normaal komt er natuurlijk gewoon een moment dat je het niet meer kunt ophouden en dan plas je gewoon. Maarja ik moet maar gewoon hopen dat de verpleegkundige niet met 'r verkeerde been uit bed is gestapt :)) Grapje natuurlijk, ga er niet vanuit dat diegene een beul is... Maar het afhankelijk zijn van een ander wat dat betreft vind ik gewoon heel rot en eng.

Kreeg vanmiddag ook nog te horen dat de afspraak van 16 november niet meer door gaat, maar ik de uitslag nu 23 november krijg... Als ik al naar de uroloog moet voor de cystoscopie... Ja joh, stel je voor dat ik niet vreselijk stijf sta van de spanning die dag %) Zie het onderzoek al niet erg zitten en dan ook nog de spanning van de uitslag erbij.

Vanmiddag dus alles bij elkaar gejankt, m'n moeder gigantisch afgebekt en besloten het onderzoek niet meer te willen.... Ondertussen weer een beetje bijgekomen en ga morgen toch wel :+ Maar wat zie ik er tegen op...

Morgen half 2... |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:16

Succes morgen.
Hopelijk kun je een beetje goed slapen.