Sauna Liefhebbers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:53

Privesauna heb ik 1x gedaan en vond ik ook tof.

Ik wilde donderdag naar berendonck gaan maar ik denk dat ik dan precies ongesteld ga zijn -O- -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 23:08

Ongesteld zijn is altijd ruk.

Ik ga ook nooit in de hele hete sauna's hoor, 80 graden is wel een beetje mijn max, daarboven trek ik het gewoon niet dus waarom zou ik het doen.

Ik heb er wel een trucje voor om het langer vol te houden, als er iets van licht is in een sauna dan neem ik een boekje mee, dan focus ik namelijk daarop ipv hoe hard mijn hart tekeer gaat.

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:41

Gisteren naar de Waterlelie geweest in Zevenhuizen Groningen. Mooi compact complex. Jammer dat er geen binnen zwembad is of wat ''bijzondere sauna's/zwembaden'' ook was de Hamman alleen toegankelijk tijdens rituelen. Eten was duur! maar lekker en een goed vol bord.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 17:13

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 09-05-24 06:54, in het totaal 1 keer bewerkt

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 09:41

Vorige week ben ik bij Berendonck geweest.
Een prachtige sauna. Een hele mooie show opgieting mogen meemaken.
Het eten vond ik persoonlijk wel wat tegenvallen.
Er is in het beneden restaurant alleen keuze uit Indiase gerechten (niks mis mee), maar daardoor is er wel beperkte keuze, zeker als je niet van die keuken houdt.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 11:21

Ik vroeg me dat ook af voor de Berendonck. Op de website staat ook geen menukaart verder, maar het is dus vooral Indiase gerechten? Is voor mij prima, maar de vriendin met wie ik altijd naar de sauna ga is nogal gevoelig voor bepaald gekruid eten. Normaal kun je van tevoren op de menukaart even kijken of er wat wils bij zit (lunchbroodje oid) maar dat is dus lastig nu.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 13:41

Ik vond het eten daar toen ook een beetje tegenvallen. Ik had een “3 gangen” lunch, maar het was gewoon een lopend buffet met tegenvallend eten. Of het echt Indiaas was durf ik niet te zeggen, ik vond er overal vrij weinig smaak aan zitten. Iets meer ‘normale’ keuze was fijn geweest.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:01

Op de kaart staan ook gewoon salades, een broodje zalm/tonijn, een clubsandwich etc
Ik vind het best veelzijdig :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 20:07

Ah dat is goed om te weten, thanks!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:10

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 04-01-25 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:50

Fort Beemster

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 07:49

Thermen Bussloo

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:46

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 23-01-25 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:53

Gezien hier allemaal saunagangers zitten: heeft iemand ervaring met saunabezoek tijdens kerst? Vraag me af of het dan heel druk is?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:03

Mijn moeder en ik hebben dat in het verleden vaak gedaan op 1ste kerstdag (voordat ik een relatie kreeg).

Elk jaar werd het drukker.
De eerste jaren was het rustig en hadden ze heerlijke menu's en niet duur.
Helaas werd dat ook steeds duurder.

Maar ik ben dus al zeker 4 jaar niet geweest met kerst.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:41

Fem schreef:
Mijn moeder en ik hebben dat in het verleden vaak gedaan op 1ste kerstdag (voordat ik een relatie kreeg).

Elk jaar werd het drukker.
De eerste jaren was het rustig en hadden ze heerlijke menu's en niet duur.
Helaas werd dat ook steeds duurder.

Maar ik ben dus al zeker 4 jaar niet geweest met kerst.

Had al een beetje het idee dat steeds meer mensen de sauna ontdekte. Vind tegenwoordig ook doordeweeks saunas niet meer echt rustig

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:44

Wij zijn regelmatig geweest, inderdaad steeds drukker.

Zeker de aanbieding saunas slaan wij over, daar komt meer niet-sauna volk wat niet echt bijdraagt aan een relaxte dag. Veel ouwehoeren en fluisteren in de sauna enzo, super irritant.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:57

Devarana is wel rustig.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 09:33

Prairy schreef:
Wij zijn regelmatig geweest, inderdaad steeds drukker.

Zeker de aanbieding saunas slaan wij over, daar komt meer niet-sauna volk wat niet echt bijdraagt aan een relaxte dag. Veel ouwehoeren en fluisteren in de sauna enzo, super irritant.

Oef ja, ik weet precies wat voor volk je bedoelt. En als je er dan iets van zegt dan worden ze boos.
Lag laatst in rustruimte dutje te doen (en samen met mij nog een paar anderen (of die zaten rustig te lezen), kwam er een groepje binnen. Gewoon hardop praten over wat ze voor eten gingen bestellen etc. Zag al meerdere mensen hun kant op kijken, dus toen zei ik van: goh, zouden jullie misschien stil willen zijn, dit is een rustruimte". Meteen vol in de verdediging dat ze dat wel zelf uit zouden maken

Of een stel die binnen kwamen in de kleedruimte toen ik juist wegging. Die deden bikini en zwembroek aan :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:43

Badkleding dagen worden om steeds populairder ja, daar kijk ik ondertussen steeds als eerste naar. Vieze plakzooi :=

Ja er iets van zeggen doe ik ook wel maar het draagt niet bij aan mijn gevoel van een fijne dag.

Ik zou graag nog een keer naar de Veluwse bron gaan maar die komt op herhaling bij vakantie veilingen, dan denk ik al, laat maar, daar hoef ik niet meer heen... Laatste keer een paar jaar geleden bij Thermen Bussloo geweest, bijna in de rij moeten staan om het restaurant in te komen en hutjemutje in de sauna. Brrr

Hannanas schreef:
Devarana is wel rustig.

Klopt want geen aanbiedingen en een max aantal mensen wat naar binnen mag. Fijne sauna wel.

Wij zijn een beetje verpest door Elaisa, alle saunas vallen daardoor wel wat tegen :') Al vind ik het restaurant daar wel wat minder, kwalitatief goed maar niet zo mijn smaak

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:58

Wij gaan de laatste tijd veel naar landal stroombroek in Braamt,mag je gratis in sauna palestra als je huisje huurd,geloof nu dicht wegens verbouwing.vind de entreeprijzen zo meega gestegen,snap dat stroom,water duurder geworden is maar 40 per persoon en dan nog eten,drinken...

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 15:14

happytime schreef:
Wij gaan de laatste tijd veel naar landal stroombroek in Braamt,mag je gratis in sauna palestra als je huisje huurd,geloof nu dicht wegens verbouwing.vind de entreeprijzen zo meega gestegen,snap dat stroom,water duurder geworden is maar 40 per persoon en dan nog eten,drinken...

Ja goedkoop is het niet meer.. 80 euro voor een dagje sauna is tegenwoordig totaal niet gek meer.

Hier in de buurt (regio nijmegen) zijn alle kleintjes failliet gegaan door de komst van thermen nijmegen en corona. Zo zonde, dan heb je alleen van die massale plekken...

@prairy; het mooie was, die dag dat ik daar was was geen badkleding dag :+ denk dat ze meteen daarna op het matje geroepen zullen zijn

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 15:16

Wij hebben laatst een avond badenkaart gekocht voor de Veluwse bron. Is op 10 minuten van stal dus komt mooi uit

Vind het eigenlijk altijd wel te doen met de drukte. Veel saunas zijn heel rustig en voornamelijk oudere mensen die er komen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 10:11

Wij zijn een keer met een aanbieding naar de Zwaluwhoeve geweest op nieuwjaarsdag. Dat was echt een afknapper :') Veel te druk, enorme wachtrijen voor het eten, vies. Niks aan op die manier :n
Laatste keer naar Saré in Oldenzaal geweest, daar hebben ze het eigenlijk altijd wel goed op orde. Bij de Bronsbergen in Zutphen ook :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 20:00

Sauna Swoll is hier een rustige favoriet