No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:31

Sorry :o

Maar beter wel sterk blijven... Ben er letterlijk beroerd van. Mijn buik is zo opgezet dat mijn riem inmiddels twee gaatjes losser moet, blegh!

Unseen

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:42

Even weer update van mijn kant. Merk dat het topic zo snel gaat dat ik de moeite niet neem om bij te lezen maar als ik dan wel lees hoe goed jullie gaan geeft mij dat weer wat motivatie.

De eerste 5 dagen gingen bij mij echt super, had helemaal geen behoefte aan zoete snacks en geen hongergevoel. Wel merk ik dat ik nog meer moe ben dan voorheen en dat zorgt ervoor dat ik de moed een beetje begon te verliezen, want ik eet juist minder suiker om energieker te zijn. De laatste 3 dagen gingen dus weer wat minder. In het weekend broodje met hagelslag gegeten, gisteren avond kwam mijn vriend thuis met chocolade-munten die hij had gekregen op werk. Juist, die gingen er dus bij mij in. Vandaag op werk wel koekjes en snoep afgeslagen maar eenmaal thuis gelijk de chocola gevonden (blokje, geen reep). Ook ketchup (suiker-alert!) gegeten bij gehaktballetjes vandaag.
Moet weer even de balans en motivatie vinden om door te gaan maar die moeheid zorgt er ook voor dat ik gemakkelijker naar zoet grijp.

Toch let ik er wel heel erg op en als ik dan toch zondig dan wel met mate en niet direct alles overboord. Lichamelijk merk ik er nog niets van, niet afgevallen en geen energie.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:46

Iedereen goed bezig zeg. Meesten nu van de afkickverschijnselen af?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:48

Gelukkig geen last gehad van afkickverschijnselen! Ik zei in de post hierboven wel dat ik het gevoel had dat ik momenteel niet zo lekker ga omdat ik af en toe spijbel, maar als ik kijk naar wat ik allemaal heb afgeslagen wat ik anders wel had gegeten kan ik toch eigenlijk wel trots op mijzelf zijn :) Ook al de hele week geen kruidnoot aangeraakt :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:18

Afkickverschijnselen krijg je wel vaak pas als je echt de suiker afzweert zonder tussendoortje toch iets met suiker te nemen.

Daarom eet ik koolhydraatarm, dan weer je het echt volledig.

Knap dat iedereen toch veel afslaat en een goede vervanger neemt.

Op m'n werk al in anderhalve week 4 verjaardagen met wat lekkers als taart en donuts en roombroodjes. Zwaar om af te slaan, maar het is wel gelukt :j

Vandaag:
O: oopsie met boter en pate
M: 3 oopsies met boter en zalm
A: sperziebonen met spekjes en speklapjes

Geen tussendoortjes, eigenlijk niet zo goed. Dus denk dat ik zo even een appel neem ivm de minimale koolhydraten die ik wel nodig heb.

Verder drink ik veel thee. Op het werk wel 6-8 mokken. Dus wel anderhalve tot 2 liter. In de avond ook vaak nog 1 à 2.

Voel me niet zo heel fit. Heb een acute blaasontsteking. Gelijk naar de dokter geweest vanmiddag en heb antibiotica.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:22

Vervelend BibiQ! Beterschap

Ik at vandaag
O: 2 broodjes
L: 4 broodjes
A: kipfilet, aardappel met kruiden en sla
T: banaan

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:28

Hier gaat het best goed! Ik heb het nu al langer volgehouden dan al mijn eerdere pogingen.
Ik maak het wel bewust leuk voor mijzelf. Meestal heb ik zoiets van gezond eten is duurder, dus probeer ik het toch goedkoop te houden en dan wordt het saai en hongerig.
Nu heb ik echt lekkere gezonde dingen gehaald die ik normaal niet haal omdat ik het te duur vindt. Zalm, tonijn, snacktomaatjes, mascarpone, spa fruit etc.. En in the end is het eigenlijk helemaal niet duurder dan alle energy drink en voorverpakte koeken.

Ik merk wel dat ik de chocolade echt mis. Mijn redding is het toetje wat hier in het topic genoemd is. Met slagroom, cacao en mascarpone. Ik neem 's ochtends als ontbijt wat en na het avondeten een beetje. Gezond zal het vast niet zijn, maar er zit iig geen suiker in en dat was het doel!

@unseen: jammer dat het de laatste dagen moeilijker gaat. Maar ik denk dat je het jezelf ook wel moeilijk maakt als je toch steeds een beetje suiker neemt. Dan blijft je lijf ernaar vragen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:36

Nog niet gesnoept hier. Tis wel lastig als je s'avonds nog trek hebt.
Mis mijn bonbonblok met groot glas melk.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:59

Bij mij gaat het nog steeds goed. Heb nog niks gezondigd en best veel al moeten afslaan.
Had een feestje te vieren met een vriendin taart was het plan maar heb als traktatie Banaanpannenkoekjes gebakken.

Heb het wel vaak koud (had ik al) en dan heb ik s Avonds geen zin in fruit met kwark. Weten jullie gezonde suikerloze tussendoortjes (toetjes) die je warm kan maken (en niet echt lang duurt om te maken).

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:12

Fleury schreef:
Bij mij gaat het nog steeds goed. Heb nog niks gezondigd en best veel al moeten afslaan.
Had een feestje te vieren met een vriendin taart was het plan maar heb als traktatie Banaanpannenkoekjes gebakken.

Heb het wel vaak koud (had ik al) en dan heb ik s Avonds geen zin in fruit met kwark. Weten jullie gezonde suikerloze tussendoortjes (toetjes) die je warm kan maken (en niet echt lang duurt om te maken).

Appel schillen en even in de oven met wat kaneel? Of even koken, dan worden ze lekker zacht :)

Ik was gisteren avond uit eten en had een toetje besteld. Heb denk ik voor het eerst in m'n leven het niet helemaal opgegeten :') nou zat ik ook behoorlijk vol, heb voornamelijk de banaan die er bij zat opgegeten haha

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:03

Let je wel op met de koolhydraatarme toetjes als je verder niet koolhydraatarm eet? Ze zijn wel heel vet.

Hier de dag begonnen met 2 oopsies met smeerkaas. Heerlijk.
Vandaag weer goed opletten dat ik genoeg eet. Ben vrij vandaag en dan sla ik ongemerkt wel eens wat over.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:38

Hier begonnen met twee simpele broodjes met kipfilet en notenpasta. Ik moet ook opletten dat ik genoeg eet, ik merk wel dat mijn lichaam dat echt nodig heeft met het blessure-herstel. Dus straks nog maar een banaantje erin

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:42

Ik had laatst ergens gelezen dat een suikerklontje ongeveer 4 gram weegt. Het is nu wel makkelijker besluiten of ik iets wel of niet neem. Mijn dochter van 14 wil ook meedoen. Ze eet niet heel ongezond, maar pakt wel makkelijker een koek dan een stuk fruit. Ik heb vanmorgen laten zien hoeveel 'suikerklontjes' ze al opheeft en meeneemt naar school. We waren er allebei verbaasd over. Het gaat best hard! Hopelijk kan ik de rest van het gezin ook overtuigen. Het is voor iedereen gezonder om er bewust van te zijn en samen gaat het toch net wat makkelijker :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:57

Akke_sSpring: Wat goed dat je je hele gezin hierin betrekt. Motiveren is erg goed! Lijkt me lastig om de lijn te vinden om te zorgen dat je dochter dit bijv. niet te obsessief gaat doen, maar ik ga ervan uit dat dat met jouw bewustzijn goed gaat komen. :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:58

Bij mij gaat het even mis, vriendje had gisteren zin om brownies te bakken & toen heb ik een klein stukje genomen, maar men wat zoet! Hij heeft best wat stukken op, maar er staat ook nog een stukje in de koelkast ;( Vanavond komt er een vriendinnetje, misschien dat ik die aan haar kan slijten :Y)

Ik eet vanavond trouwens zoete aardappelstamppot met rucola, vijgen, pistache & feta <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:05

Ik kom bij jou eten!

Haha, soms mag een neeeeeeeeee klein stukje, als je je er maar bewust van bent!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:59

CCCCC schreef:
Akke_sSpring: Wat goed dat je je hele gezin hierin betrekt. Motiveren is erg goed! Lijkt me lastig om de lijn te vinden om te zorgen dat je dochter dit bijv. niet te obsessief gaat doen, maar ik ga ervan uit dat dat met jouw bewustzijn goed gaat komen. :)

Mijn dochter is al heel slank van zichzelf dus het zou ook zeker niet gaan om afvallen, wel om gezonder eten. Dus liever een banaan dan een koek. Het grote voordeel naast een gezonder lijf is dat ze ook meer energie zal krijgen en dat heeft ze nu ze in de pubertijd zit wel nodig. Zou toch geweldig zijn als je je kinderen op deze manier leert eten en gezond het huis uit laat gaan in de toekomst!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:51

_suus19_ schreef:
@unseen: jammer dat het de laatste dagen moeilijker gaat. Maar ik denk dat je het jezelf ook wel moeilijk maakt als je toch steeds een beetje suiker neemt. Dan blijft je lijf ernaar vragen.

De eerste 5 dagen ging goed omdat ik niets gesnoept heb, dus het is niet zo dat ik mijzelf af en toe wat toesta. Ik sta mijzelf helemaal niet toe 'steeds een beetje suiker te nemen', dat is juist waarom ik zeg dat het fout gegaan is. :Y)

Ik ben wel veel bewuster nu van de suiker en daar ben ik al heel blij mee. Ik eet altijd al behoorlijk gezond vanwege mijn vegetarische/veganistische levensstijl waardoor je toch altijd op zoek blijft naar lekkere en gezonde maaltijden.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:59

Oh sorry, niet goed begrepen denk ik dan!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:11

_suus19_ schreef:
Oh sorry, niet goed begrepen denk ik dan!

Geeft niets! :D Ik verdedig mijn lamlendige poging tot suikervrij gewoon graag omdat ik toch wel trots ben dat ik het in ieder geval probeer :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:22

BiBiQ schreef:
Let je wel op met de koolhydraatarme toetjes als je verder niet koolhydraatarm eet? Ze zijn wel heel vet.

Hier de dag begonnen met 2 oopsies met smeerkaas. Heerlijk.
Vandaag weer goed opletten dat ik genoeg eet. Ben vrij vandaag en dan sla ik ongemerkt wel eens wat over.

Ik weet niet zeker of dit aan mij gericht was :) maar ik let deze dagen niet mega goed op, ben even heerlijk een weekend weg waar ik lekker van wil genieten <3
Denk wel een beetje om de suikers hoor, maar koolhydraten wil ik pas echt vanaf maandag gaan minderen :)

Gisteren een hele dag gezwommen, we zijn naar tropical islands geweest, nabij Berlijn. Ik ben een heleboel blauwe plekken rijker geworden :') het was wel erg leuk!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:52

Ik heb deze week helaas weinig keuze gehad qua eten, dus buiten geen suiker in de koffie heb ik er niet echt om kunnen denken. Ik denk dat ik in december er een paar dagen aan vast plak

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:00

Als je graag sinterklaas viert, en je hebt het al moeilijk, zou ik daarmee uitkijken.

Iedereen aan het snaaigoed en zelf mag je niets. Dat kan enorm frustreren. Kun je beter denken dat je 1 of 2 SAS (schijten aan suiker ipv sonja) dagen neemt. Om een vreet kik te voorkomen

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:29

@Wiskey @Romamore
Ik heb ook de intentie om in december door te gaan.. maar inderdaad, wel af en toe een ‘tussendoor’ dagje. Bij Sinterklaas gaan wij bv uit eten. Dan wil ik graag wat kunnen eten zonder me schuldig te voelen! :o
Lijkt me overigens ook niks als je nooit wat lekkers mag!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:35

miramii schreef:
@Wiskey @Romamore
Ik heb ook de intentie om in december door te gaan.. maar inderdaad, wel af en toe een ‘tussendoor’ dagje. Bij Sinterklaas gaan wij bv uit eten. Dan wil ik graag wat kunnen eten zonder me schuldig te voelen! :o
Lijkt me overigens ook niks als je nooit wat lekkers mag!

Ik wil het inderdaad ook zo doen, met kerst ook gewoon lekkers etc. Maar sowieso wil ik proberen dit gewoon door te trekken naar volgend jaar, met inderdaad uitzonderings dagjes/tijden. Dat zijn voor mij dan feestdagen, oefeningen en uitjes. Dus thuis niet meer