Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:56

Ik heb gister de app runkeeper betaalde versie gekocht voor een jaar.
Vanmorgen liep die echter vast toen ik een zelf samengestelde training kort omdat het eigenlijk rustdag is wilde proberen. Alles liep vast dus ligt niet aan Runkeeper. Spotify kreeg ik snel weer aan de praat dus heb 15 min supertraag met spotify gejogd en daarna gewoon lekker gewandeld met de hond. Zodat ik morgen met mijn weekschema kan beginnen 22 trainingen en dan zou ik in 30 min 5k moeten kunnen lopen. Het begint met een duurloop van 20 min met 4 min constant en 1 min langzaam en dat dan nog 3 keer herhalen dus simpel. En natuurlijk heb ik zaterdag ochtend weer les. Ik heb voor 3 trainingskampen bij runkeeper gekozen en met de les erbij train ik dan 4 keer in de week. Dus moet me er dan wel echt aan houden, niet echt mijn sterkste punt ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:00

Supervixen schreef:
Super gedaan Daan_o! Ik vind het een mooie tijd.

Ik ook.
Maar ik zit nog in de trainings begin fase dus ik vind jullie allemaal snelle tijden hebben.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:48

Ik vind het ook een mooie tijd hoor, doe het je niet na! :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:42

Ik vroeg net aan mijn vriend of hij nog spierpijn heeft van de trailrun gisteren. Hij zei ja in mijn kuiten en in mijn heupen. Ik zei nou dan moet je het vaker doen, dan heb je daar geen last meer van. Zijn reactie was: ja dat is altijd jullie (mijn zus en ik) oplossing, dan moet je het maar vaker doen. Ik kan het ook gewoon niet doen, dan krijg ik helemaal nergens last van! :') :')

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:45

waxmeltsenzo schreef:
Zodat ik morgen met mijn weekschema kan beginnen 22 trainingen en dan zou ik in 30 min 5k moeten kunnen lopen. Het begint met een duurloop van 20 min met 4 min constant en 1 min langzaam en dat dan nog 3 keer herhalen dus simpel.

Bedoel je dat je vanuit het niets onmiddellijk een duurloop van 20 minuten moet doen? Lijkt me wel heftig voor iemand die ongetraind is. Of is het gebaseerd op je persoonlijke hardloopconditie nu?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:45

Nee ik heb start to run met Evy uitgelopen en heb al duurloopjes gedaan van 25 min ;)
Ik wilde alleen niet verder met Evy omdat ik daar wat mis.
Nu dus runkeeper ;)

Ik loop wel schandalig traag hoor nog, met een beetje geluk gaat dat ook iets sneller nu aangezien er tempowisselingen in voorkomen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:59

Ik zit met een klein, maar vervelend probleempje. Ik heb de laatste week dagelijks bloedneuzen gehad (bekende klacht voor mij 's zomers) maar ik vind 't altijd best eng om dan hard te gaan lopen in een 'bloedneusperiode'. Bang dat door de hoge hartslag en warmte alles weer gaat lopen, en met een bloedneus in het bos staan lijkt me ook niet een pretje. Ik weet niet of meer mensen last hebben van bloedneuzen en wat jullie dan doen qua sporten? Ik heb de afgelopen week niet hardgelopen, maar dat kwam doordat ik op vakantie was :) Wel zou ik toch graag deze week weer op pad willen gaan uiteraard.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:35

Ik zag bij de Lidl een heb tasje liggen die je makkelijk mee kan nemen. Is dat een idee?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:15

Paar tampons in je neus? :')

Nee even serieus, lastig probleem! Heb je niet zo'n zakje met rits in je broek waar je wat keukenpapier in kan doen?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:53

Piekosjj soms is er gewoon simpel iets aan te doen he aan die steeds terugkerende bloedneuzen. Misschien dus toch even langs de huisarts. Want inderdaad een bloedneus is nooit praktisch maar tijdens het hardlopen heel lastig.
Heb gisteren een wisselduurloop gedaan van 20km. Afgelopen 3 dagen 68km getraind dus heb wel weer een rustdag verdient. Overigens gisteren weer op een normale hartslag gelopen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:16

Als het aan blijft houden ga ik inderdaad er binnenkort mee naar de huisarts. Ik heb al jaren last van veel bloedneuzen, maar nu kan ik er bijna dagelijks op rekenen.

Tampons in mn neus lijkt me toch niet zo lekker rennen :))

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:52

Piekosjj dat is idd lastig. Zou denk ook even langs de huisarts gaan om te kijken of er een oplossing is.

Plien ik loop sinds vorig jaar eind april :)

Ik heb een beetje stijve kuiten van zondag. Mijn eigen schuld wel; ik heb gezellig met bekenden staan praten na het lopen waardoor ik niet heb uitgelopen en ik stond op een fris windje... Niet meer doen volgende keer. Vanavond even een rustig herstelloopje doen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 08:53

Oei dat is je eigen schuld dan inderdaad Daantje := Vandaag maar even rustig aan en vanavond warm douchen/badderen :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 08:54

Ik ben hier lang niet geweest maar ik zal gewoon eerlijk zijn ik was mijn motivatie kwijt. Het is bij mij zo raar dat ik altijd weer 2-3 weken lekker loop en goed in mijn vel zit en dan ineens mijn motivatie kwijt raak en stop.
Iemand tips?

LaBull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:51

hwn schreef:
@Waxmeltsenzo, leuk! Ik hoop dat ik bij de nieuwe club ook wat kan leren over houding en zo, dat mis ik nu een beetje.

@LaBull, na 2 weken al 8 km afleggen, sterk! Is dat dan in één stuk doorlopen, of wandel je tussenin?

Sorry voor het late antwoord, zat in Mn laatste week school en had het erg druk. Ik loop eerst 1,5 km aan 1 stuk warm, dan wandel ik een halve km en dan weer 4 km hard, dan ongeveer 1 km wandelen en dan rustig naar huis joggen. Het laatste stuk wandel ik ook, maar geen idee hoe ver dat precies is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:43

De app werkte niet goed met spotify. En hij starte meteen ipv eerst de warming upp ik heb gewoon de warming upp gedaan en heb de tijd maar geklokt met horloge. Heb ipv 20 min duurloop 25 min duurloop gedaan. Gemiddeld 6,5 mijl per uur. Niet snel wel lekker met mijn hondje samen, die gaat wel vaker mee, de duurloopjes. Maar hij is een chihuahua dus het tempo moet wel aangepast ;) maar zelf ben ik ook langzaam.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:22

Daan ik vergat je nog te feliciteren met je eerste (en tweede) plaats. Goed hoor.

Steffi misschien een concreet doel hebben waar je naar werkt. Verder kan een vast ritme en een goed schema je houvast geven.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:41

Steffiiy, dat klinkt echt super bekend. :o Wat ik doe is proberen zoveel mogelijk met vrienden af te spreken. Hartstikke gezellig en doordat je lekker aan het praten bent gaat het hardlopen vanzelf. Verder helpt het mij ook om een wedstrijd als doel te hebben.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:45

Greetje63 schreef:
Daan ik vergat je nog te feliciteren met je eerste (en tweede) plaats. Goed hoor.

Steffi misschien een concreet doel hebben waar je naar werkt. Verder kan een vast ritme en een goed schema je houvast geven.

Oei Daan, had ik ook over het hoofd gezien, gefeliciteerd! En nu weet ik ook dat je een vrouw bent, ik was afgegaan op je profielnaam. :(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 20:41

Ik vind het lastig. Ik woon afgelegen dus weinig mensen hier in de omgeving die hardlopen en vriendinnen die hardlopen wonen meer als halfuur hier vandaan.

Zal een app groep of iets helpen waar we elkaar motiveren?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:44

Hahaha niet bij stil gestaan dat ik daardoor als man aangezien kan worden! Ik word meestal Daan of Daantje genoemd. Maar bedankt voor de felicitaties en Greetje ook!

Bij mij werken wedstrijden goed voor de motivatie. Soms loop ik met mijn zus, dat is ook gezellig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:34

Gefeliciteerd met je 1e en 2e plaats! Lijkt mij ook gaaf om over een tijdje eens aan een hardloopevenement mee te doen.

Afgelopen zondag wezen hardlopen na dat ik 2 avonden op stap was geweest. Op de bank in slaap gevallen en een half uur voordat we zouden gaan lopen werd ik wakker en wilde eigenlijk echt niet meer gaan. Uiteindelijk werd ik toch gemotiveerd door mijn hardloopmaatje om mee te gaan en hebben we alsnog een rustige 5km gelopen.

Vanavond ook weer 5km gaan lopen en hebben we ons PR gerend! zelf dus wel heel trots.

Ik blijf gemotiveerd doordat ik steeds met iemand samen ga. We hebben nu 2 vaste dagen dat we lopen en in het weekend kijken we altijd even of we de zaterdag of zondag gaan. Als ik moe ben dan motiveert hij mij, is hij moe dan motiveer ik hem om toch mee te gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:40

Wat een snertweer vandaag. Ik kon de motivatie niet opbrengen om in de stromende regen te gaan lopen, dus dan maar naar de sportschool om op de loopband te lopen. Uiteindelijk een uur en een kwartier met 9.5 km/u gelopen, dus best tevreden. En doorweekt van het zweet, dus bijna net zo zeiknat geworden als van lopen in de regen :D .

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:29

Ik vond het juist heerlijk om na die warme weken weer een keertje in de regen te lopen. En mijn hart was het daar helemaal mee eens want die hield zich vandaag weer netjes gedeisd. Rustig duurloopje van 16km door de bossen. Morgen weer een interval training.
5 kwartier op een loopband , ik doe het je niet na.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:19

In het bos is ook zoveel leuker! Gelukkig waren er veel mensen aan het sporten, had ik tenminste nog íets te zien.