Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:22

MarliesV schreef:
Mars schreef:
Mwah het blijft niet bij 16 weken betaald verlof he... Stormpje wordt ziek, Stormpje moet hier of daar heen, collega kan op dag X écht niet meer werken want Storm en Vlindertje moeten dan naar intuïtief kleien... Collega móet weken X en Y vrij want vakanties van Storm en Vlinder he... En ja feestdagen werken ook niet want je wilt toch niet dat de kindjes zonder mama kerst vieren? Wát jij wilt een dagje vrij? Nee nee, ik kan niet ruilen hoor want Storm en Vlindertje he...

Vind dit wel een erg negatief beeld wat er van moeders wordt geschetst.

En weet je wat het erge is? Dat dit gewoon de realiteit is. Ik denk dat iedereen dit soort moeders kent. Ik ken er zat. Helaas

dit is zeker realiteit! kotsmisselijk word ik van deze moeders. al dat gezeur rondom de kinderen. ik moet de hele zomervakantie keihard werken omdat er te weinig personeel is en hun maar zeuren dat hun ''recht'' hebben op die schoolvakanties! bah.

hier ook bewust kinderloos, 27 jaar

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:22

San87 wilde mijn bericht net aanvullen dat er inderdaad ook steeds meer mensen MET kinderen gebruik van schijnen te maken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:23

Magrathea schreef:
Er werd net nog een voorbeeld aangehaald waardoor 'lange vakanties buiten de periodes om' niet altijd mogelijk zijn (denk bouwvak, scholen).
En als een kindvrije ervoor kiest om maar 4 volle dagen te werken om daarmee een lang weekend te hebben dan is dat diens keuze toch? Kan ie mooi overnemen op woensdagmiddag want dan moeten alle mama's thuis zijn voor de kinderen. En doorwerken in de zomer

Je loopt achter, er is een nieuw schoolsysteem waar deze verdeling niet meer in bestaat.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:23

Ik kan me goed voorstellen dat je als ouder ook wel eens lekker weg wilt zonder de kleine.
Even tijd voor jezelf/elkaar is ook heel belangrijk. :j
En voor zo'n kind is logeren vaak hartstikke leuk, een andere omgeving ontdekken, nieuwe indrukken opdoen...

F_orumster: klopt, een van mijn collega's werkt 5 ochtenden tot 13.00 zodat ze elke dag om 13.30 de kleine kan ophalen.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 10-04-17 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:24

Lang leve kindvrije hotels :+:

Ibbel

Wat een heerlijk topic, en wat loopt het snel... Heb er drie dagen over gedaan om alles te lezen :+

Ik heb zelf het idee dat wie écht vanaf jongs al roept: "ik wil geen kinderen" ook zelden nog opeens met 36 wakker schrikt van de rammelende eierstokken. Degenen die van jongs af aan toch nog een klein slagje om de arm houden (nu nog niet, ik hou rekening met dat de eierstokken toch gaan rammelen, etc) daarvan gaat - in mijn beperkte ervaring - toch nog wel een deel overstag...

Maar hier dus ook geen kinderwens, echt ook nooit gehad. Ook geen lastige ouders of schoonouders gelukkig. Mijn ouders vonden het heel verstandig (idd, de wereld is al vol genoeg, en de toekomst onzeker), en m'n schoonouders hebben ook nooit pressie uitgeoefend, hoewel zeker mijn schoonmoeder een geboren oma was. Is ze uiteindelijk toch nog geworden dankzij de broer van mijn man.

Ondertussen 56, en niemand die nog vraagt waar ze blijven, maar kan me eigenlijk niet heugen dat me dat ooit gevraagd is.
Wel meegemaakt dat aangenomen werd dat ik ze niet kón krijgen. Heb ik maar zo gelaten :D

Ayasha
Blogger

Varekaj schreef:
Meen je dat Ayasha? Als ze het niet kunnen betalen wordt de mutualiteit ingeschakeld voor eventuele toeslagen, kinderen/familie, OCMW (de bijstand) of een bewindvoerder als die er is. Maar wij komen dus niet aan hun rekeningen of bezittingen.

Ik heb wel een ideale kinderpony staan, weet alleen niet of ie zadelmak is. Het nichtje van mijn vriend wil dolgraag leren rijden maar die boot hou ik af. Mijn knuffelpony en hey zeg, dat die ouders haar maar eerst op manege de basis laten leren. Ben geen gratis ponyhobbelkraam.
Ze willen trouwens dat ik ze op mijn grote paard drop. "Hopelijk is ze dan bang en vindt ze het niet leuk en wil ze niet meer want stiekem willen we haar niet op paardrijden dat is te duur".
Dat ze met haar broertje al 20 sporten geprobeerd hebben en dat ie nu enkel wil voetballen omdat ie op de bank mag zitten... dat kan dan wel.

Ja, Mijn stiefvader heeft dat contract door zijn moeder laten ondertekenen alvorens ze haar op de wachtlijst zette. :)

MissBmx

IngridM schreef:
Gillbo; ja je moet in de dure periode op vakantie maar dat is een gevolg van de keuze om kinderen te nemen dus ......

Overigens werk ik in de onderwijssector en moet ik ook in die dure periode op vakantie. Kan ik ook wel over klagen maar dan moet ik maar een andere baan zoeken.
Ik zoek wel bewust plekken op met niet al teveel kinderendan heb ik namelijk geen vakantie meer :-)

Ik klaag niet.
Zoals ik schreef is het geven en nemen.
En zo te lezen mag er wel ongeremd om ouders en kinderen geschoten worden maar oei oei als er een ander geluid komt, haha

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:25

Ik zit ook noodgedwongen aan de bouwvak vast (bedrijf dicht) en moet dus ook de 'dure' periode op vakantie.

Scheelt wel dat wij beide omdat we geen kids hebben 40 uur werken en dus prima geld hebben daarvoor. Ach niet over zeuren, moet ik maar een andere baan zoeken denk ik dan.

San87, ik ben kinderloos maar niet anti kinderen, maar naast een huilend of schreeuwend kind zitten (vliegtuig, restaurant of wat dan ook) is ook voor mij een hel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:26

Nou ja, het is gewoon een vaststaand feit dat mensen met kinderen voorgetrokken worden.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:26

Oh ja, kinderen in restaurants...
Ik snap dat ze nooit iets leren als je ze niet meeneemt, maar bouw het alsjeblieft rustig op, in plaats van in één keer over te stappen van McDonalds naar De Librije (bij wijze van spreken) als ze niet meer in de kinderstoel passen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:28

Citaat:
Eej maar dat is je eigen keus he om met kinderen te gaan werken. Niemand die je daartoe dwingt

Het is toch ook je eigen keus om kinderen te krijgen???? Niemand die je dwingt....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:29

Wel fijn dat jullie ouders niet zo, ehm, kritisch dachten over kinderen....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:29

Gillbo schreef:
IngridM schreef:
Gillbo; ja je moet in de dure periode op vakantie maar dat is een gevolg van de keuze om kinderen te nemen dus ......

Overigens werk ik in de onderwijssector en moet ik ook in die dure periode op vakantie. Kan ik ook wel over klagen maar dan moet ik maar een andere baan zoeken.
Ik zoek wel bewust plekken op met niet al teveel kinderendan heb ik namelijk geen vakantie meer :-)

Ik klaag niet.
Zoals ik schreef is het geven en nemen.
En zo te lezen mag er wel ongeremd om ouders en kinderen geschoten worden maar oei oei als er een ander geluid komt, haha

Daar is het ook het topic voor.
Als wij kindervrije nu in een moeder topic komen schieten zal het ook niet goed gekeurd worden denk je wel? :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:30

lovelucydan schreef:
MarliesV schreef:

Vind dit wel een erg negatief beeld wat er van moeders wordt geschetst.

En weet je wat het erge is? Dat dit gewoon de realiteit is. Ik denk dat iedereen dit soort moeders kent. Ik ken er zat. Helaas

dit is zeker realiteit! kotsmisselijk word ik van deze moeders. al dat gezeur rondom de kinderen. ik moet de hele zomervakantie keihard werken omdat er te weinig personeel is en hun maar zeuren dat hun ''recht'' hebben op die schoolvakanties! bah.

hier ook bewust kinderloos, 27 jaar

Tja de realiteit er tegen over wat ik vooral hier lees.Kinderloze die minachtend en zelfs kotsmisselijk worden van een beetje rekening houden met een ander.Dat niet ieder mens precies aangepast op jou individuele levendje waarom ze met niemand rekening willen houden.Tenzij het in hun eigen straatje past.
Triest hoe het zo verhard en zelfmedelijden hebben omdat ze in de zomervakantie moeten werken, wake up call de zomer duurt langer dan 3 weken dus ook mensen met kinderen werken in de zomer.

En over vaststaande feiten wbt voortrekke zou ik graag een onafhankelijk onderzoek zien voordat je een mening tot feit benoemd
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 10-04-17 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:30

Kuggur schreef:

Dat is inderdaad erg fijn, want ik ben ontzettend blij met het leven. Ouders bedankt!

Maar dat wil niet zeggen dat ik daarom maar gek van kinderen moet zijn.

Kuggur

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:31

Dat zeg ik ook niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:33

Als mijn ouders er niet positief over gedacht hadden, had ik het ook niet geweten he. :+
Moeten wij nu met z'n allen in een moeder topic gaan zeuren trouwens?
Ik heb me zitten verbazen de afgelopen pagina's, kwamen scheldwoorden voorbij die ik niet eens heb zien staan. :')

enneh, In België zijn ze woensdag namiddag nog steeds gewoon vrij hoor.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:35

[***] schreef:
Kuggur schreef:

Dat is inderdaad erg fijn, want ik ben ontzettend blij met het leven. Ouders bedankt!

Maar dat wil niet zeggen dat ik daarom maar gek van kinderen moet zijn.

Zeker niet.
In sommige gevallen denk ik: hadden ze maar zo gedacht ;-)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:36

Kwa vakanties zag ik het in mijn vorige banen ook, mensen met kinderen kregen voorrang.
Dat werd dan wel niet zo hardop gezegd, maar dat was wel zo, want de kinderloze mochten altijd wijken.

Sinds februari werk ik nu ergens anders ( wel dezelfde sector ), en hier voel ik dat gelukkig niet.
Waar bij de andere banen tijdens de pauzes alleen over kinderen kon worden gepraat, praten ze hier over echt van alles.
Zelf probeer ik er wel rekening mee te houden met vakantie aanvragen, ik ga bijvoorbeeld geen vakantie aanvragen in de herfstvakantie ( om maar iets te noemen ), ik vraag dan een week daarvoor of daarna aan.
Zo kunnen de mensen met kinderen gewoon vrij zijn tijdens de herfstvakantie.
De zomervakantie daarentegen ga ik niet wijken, dan vraag ik aan wat ik wil ( het bedrijf waar mijn vriend werkt sluit gewoon 2 weken ).

Wat ik zo tof vind, is dat er nu al wordt meegedacht aan mijn rooster wanneer de pup gaat komen.
Ik vind dat je gewoon rekening met elkaar moet houden, en dan vooral op het werk.
We hebben allemaal een prive leven, de een met kinderen en de ander zonder kinderen, maar als je rekening houdt met elkaar dan is het voor iedereen prima werkbaar.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:37

marlies, ik heb zelf kinderen en ook voor mij is het echt niet tof om naast een gillend kind in hetzelfde vliegtuig te zitten :+
verschil is misschien dat ik meer begrip heb voor de situatie? dat neemt echter de irritatie niet weg :n en ik denk dan ook dat dat niet samenhangt met kindervrij of kinderrijk zijn...

het beeld wat mars schetst (alles en iedereen moet wijken voor de kinderen), herken ik niet. Niet bij mijzelf en niet in mijn omgeving. Ik probeer inderdaad alles om mijn kinderen te organiseren, maar wat niet gaat, gaat niet. Ik ben op mijn werk gewoon verantwoordelijk voor mijn werk en thuis ben ik (mede) verantwoordelijk voor mijn kinderen. Dat houdt concreet in dat mijn werk op mijn werkdagen altijd voorgaat op de kinderen. Zijn zij ziek of hebben ze een studiedag? dan moet ik dus wat regelen zodat ik wél gewoon naar het werk kan. Gelukkig heb ik een flexibele baas en is het geen ramp als ik een half uur later kom (bij een ziek kind is het soms best een puzzel om de opvang rond te krijgen en oma is er ook niet in 2 minuten), maar dan blijf ik dus ook een half uur langer om dat te compenseren.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:39

Zelfs in dit topic zijn er nu moeders die 'ons' gaan lopen overtuigen. Precies waar ik in het echte leven zo'n hekel aan heb. Laat ons gewoon lekker de keuze maken. Lekker egoïstisch om kinderen te nemen zodat die later je luier of die van een ander kunnen verschonen trouwens :')

MissBmx

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:43

Waar zie je dat dan?Volgens mij is dat alleen de post over wie later je luier gaat verschonen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:44

Mijn schoonzus en broer zijn hele fijne ouders. Die kleine wordt fatsoenlijk opgevoed (mijn man is er peter van dus we zien haar veel en bovendien hebben we een enorm sterke band met ons vieren, enfin, vijven nu maar ukkie weet nog niet waar ze terecht gekomen is denk ik :') ). Ze heeft een pittig karakter maar is niet van het gillen en schreeuwen (thank god!).
Als ze wel wat moeilijker wordt (dat is misschien 1x gebeurt en toen voelde ze zich niet goed) en ze zijn ergens, dan pakken ze kind in en gaan ze naar huis, zodat de rest nog een aangenaam samen zijn kan hebben. (en dat doen ze uit zichzelf) zonder een gillend kind (dat ook niet zomaar gilt, die wil dan ook gewoon bij mama en op haar gemak zijn zonder lawaaierige omgeving. ).

Waar ik werkte waren de enige collega's waar ik rekening mee moest houden kwa verlof kindvrij of kinderen het huis uit. :') En dan moest ik eigenlijk alleen maar met de kindvrije echt rekening houden (ivm taakverdeling in die groep.). Maar wij zaten in zo'n zaal en hoevaak daar discussie was over verlof en ja... Het waren altijd de kindvrije die aan het kortste eind trokken want "zij hadden geen kinderen."

Overtuigen ben ik tegenwoordig heel snel klaar mee. :x Ik zeg eerst dat ik er geen wil en gaan ze dan door zeiken zeg ik gewoon dat ik medisch gezien geen kinderen mag en bedank ik ze voor het er in te wrijven. :j (en dat ik ze niet mag is overigens ook de waarheid. :+)
Hopelijk nemen ze die les mee naar de volgende want op een keer komen ze iemand tegen die WEL graag kinderen wil maar ze niet kan krijgen en die kwetsen ze wel met dat gezeik. Accepteer gewoon een nee.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:47

Lang leve kindvrije hotels. Maar heel eerlijk krijg ik ook daar de vraag waarom ik daar heen ga. Want met 24 jaar bewust naar een hotel voor volwassenen gaan is schijnbaar ook nog niet heel gangbaar. :+
Zelfs onder de mensen die even geen kinderen willen zien op vakantie, snappen ze ons niet...

Restaurants zijn gelukkig ook veel net opgevoede kindjes :j We hebben bij ons regelmatig tafels zitten die er op verschillende manier rekening mee houden. De mensen die trainen reserveren vaak vroeg (tussen 5 en 6) en nemen enkel een hoofdgerecht. Dan ook mensen die bewust vragen om in de andere zaal te zitten of een stille hoek. Heel fijn voor ons! :j Er zijn ook echt veel kinderen met betere manieren dan menig volwassene. Want die volwassenen hoeven opeens geen alstublieft, dank u wel te zeggen of mag ik iets vragen, nee als volwassene mag je roepen en commanderen. Dan kies ik toch echt liever die 7 jarige die mij behandeld met respect. Het kan dus wel. Helaas voor ons moet ik ook regelmatig kinderen met de blote voeten van de (leren)banken roepen, vragen of ze niet willen rennen/gillen/ luid willen zijn. En NEE een restaurant is niet bedoeld om verstoppertje te spelen, en NEE niet iedereen vind het leuk dat jouw kind aan tafel komt kletsen. Maar dat zijn vaak de ouders die er ook helemaal niets van zeggen en bewust wachten tot ik er wat van kom zeggen tegen kindlief. :(

Dat er hier niet heel positief wordt gesproken over kinderen sta ik niet van te kijken hoor. Niet iedereen ziet een kind als het {:} in huis. Sterker het zijn ook grotendeels die gevolgen op het leven die mij er van weerhoudt voor kinderen te willen kiezen. Ik hoop dan ook nog steeds dat ik die 1:1000 ben die onvruchtbaar is van nature. Liever ik dan iemand met wel een kinderwens. En dit topic is dan ook de enige plaats waar veel mensen begrip hebben voor de " haat" aan kinderen. Alhoewel, ook hier niet blijkt. Hoe hier over kinderen gesproken wordt is een taboe in het echt, het is namelijk in het echt al een taboe om te vertellen dat je geen interesse hebt in "mama-zijn". Laat staan dat je in het openbaar tegen mensen kan vertellen hoe je echt denkt over kinderen -O- Dat is een stap die ik niet in het echt durf te maken. Je schopt met jouw niet-mama-wens namelijk al heel veel mensen tegen het verkeerde been.