MarliesV schreef:Mars schreef:Mwah het blijft niet bij 16 weken betaald verlof he... Stormpje wordt ziek, Stormpje moet hier of daar heen, collega kan op dag X écht niet meer werken want Storm en Vlindertje moeten dan naar intuïtief kleien... Collega móet weken X en Y vrij want vakanties van Storm en Vlinder he... En ja feestdagen werken ook niet want je wilt toch niet dat de kindjes zonder mama kerst vieren? Wát jij wilt een dagje vrij? Nee nee, ik kan niet ruilen hoor want Storm en Vlindertje he...
Vind dit wel een erg negatief beeld wat er van moeders wordt geschetst.
En weet je wat het erge is? Dat dit gewoon de realiteit is. Ik denk dat iedereen dit soort moeders kent. Ik ken er zat. Helaas
dit is zeker realiteit! kotsmisselijk word ik van deze moeders. al dat gezeur rondom de kinderen. ik moet de hele zomervakantie keihard werken omdat er te weinig personeel is en hun maar zeuren dat hun ''recht'' hebben op die schoolvakanties! bah.
hier ook bewust kinderloos, 27 jaar

en ik denk dan ook dat dat niet samenhangt met kindervrij of kinderrijk zijn...
Ik zeg eerst dat ik er geen wil en gaan ze dan door zeiken zeg ik gewoon dat ik medisch gezien geen kinderen mag en bedank ik ze voor het er in te wrijven. 
in huis. Sterker het zijn ook grotendeels die gevolgen op het leven die mij er van weerhoudt voor kinderen te willen kiezen. Ik hoop dan ook nog steeds dat ik die 1:1000 ben die onvruchtbaar is van nature. Liever ik dan iemand met wel een kinderwens. En dit topic is dan ook de enige plaats waar veel mensen begrip hebben voor de " haat" aan kinderen. Alhoewel, ook hier niet blijkt. Hoe hier over kinderen gesproken wordt is een taboe in het echt, het is namelijk in het echt al een taboe om te vertellen dat je geen interesse hebt in "mama-zijn". Laat staan dat je in het openbaar tegen mensen kan vertellen hoe je echt denkt over kinderen
Dat is een stap die ik niet in het echt durf te maken. Je schopt met jouw niet-mama-wens namelijk al heel veel mensen tegen het verkeerde been.