Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:23

Ik heb er ook een keer mee gedoucht :') .
Hij leeft nog!

Tiahastrona

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:28

Die van mij is wel waterdicht, maar vind zeewater toch anders. Ben bang dat hij kapot gaat

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:32

Tiahastrona schreef:
Die van mij is wel waterdicht, maar vind zeewater toch anders. Ben bang dat hij kapot gaat

Zeewater en fitbit is geen optie. Ervaringsdeskundige met mijn versa. Die was 2 weken van slag en doet nu weer normaal.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:36

Vriendin van mij heeft met de versa gewoon in de zee in Spanje gezwommen, had nergens problemen van ondervinden :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:46

Tiahastrona schreef:
Dan heb je nog garantie toch mocht er iets mis zijn.
Ik ben erg blij met mijn versa.
Zijn er mensen die ook met horloge in de zee zwemmen?

Ja, ik heb Fitbit zelf ook al een bericht gestuurd maar als ik kijk naar berichten van anderen die zeggen dat de Fitbit niet goed werkt, raadt Fitbit standaard aan om hem te resetten en daar houdt het op.
Ze sturen nog weleens een vervangende Fitbit op maar 90% van die apparaten werkt niet naar behoren omdat ze niet willen synchroniseren.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:10

Oh dat is dan weer minder en ook niet echt goede service

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:28

Ik vind dat fitbit ook een functie ‘ik ben ziek’ mag installeren. Elke keer krijg ik de melding dat ik nog zo veel stappen moet zetten, ja joh, ben blij dat ik mezelf kan omdraaien.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:27

Heb je geen garantie via de winkel waar je hem gekocht hebt?

Wij als winkel geven zelf ook garantie op toestellen van een derde partij, oa fitbit, Garmin,...

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:01

Jolien87 schreef:
Ik merk dat mijn Fitbit Charge 2 de laatste tijd niet meer helemaal accuraat is.
Zo meet hij de hartslag niet goed, wanneer mijn hartslag duidelijk erg hoog ligt, geeft hij een veel lager getal aan. Ik heb de Fitbit al op verschillende manieren gedragen om te kijken of dat wat uithaalt (bandje losser, bandje strakker, hoger op de pols, lager op de pols) maar dat maakt allemaal niets uit.
Ook meet hij het traplopen niet goed, hij registreert dit het grootste deel van de tijd niet.
Herkent iemand dit?
Hij is nog geen 1,5 jaar oud dus het lijkt me niet dat dit slijtage of iets dergelijks is maar ik baal er wel flink van. Helemaal omdat ik de laatste tijd weer fanatieker aan het sporten ben maar op deze manier heb ik er weinig aan, aangezien de gegevens die hij doorgeeft voor een groot deel van de tijd niet kloppen. Dan kan ik hem net zo goed af laten.

Hier heb ik vorige week ook een paar keer last van gehad. Als ik aan het squatten was gaf ie aan dat mn hartslag 67 was, terwijl ik weet dat ie dan minstens 125 is. Heel vervelend want dat verandert natuurlijk ook het aantal kcal dat ik verbrand :+ Maar hij lijkt het nu wel weer te doen

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:40

Hoi Fitbitters!
Ik sta op het punt de fitbit charge 3 te bestellen. Ben veel actief bezig, loop regelmatig hard en rij ook veel paard. Nu dat laatste.. kan ik paardrijden (achteraf) registreren? Anders vind ik het een beetje 'zonde', mijn stappentelling klopt dan totaal niet meer natuurlijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:22

x_Heidi schreef:
Hoi Fitbitters!
Ik sta op het punt de fitbit charge 3 te bestellen. Ben veel actief bezig, loop regelmatig hard en rij ook veel paard. Nu dat laatste.. kan ik paardrijden (achteraf) registreren? Anders vind ik het een beetje 'zonde', mijn stappentelling klopt dan totaal niet meer natuurlijk.

Ja, je kunt als het goed is in eerste instantie op je fitbit een workout aanzetten en die kun je dan later in de app bewerken. Volgens mij staat paardrijden daar ook tussen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:36

Jolien87 schreef:
x_Heidi schreef:
Hoi Fitbitters!

Ja, je kunt als het goed is in eerste instantie op je fitbit een workout aanzetten en die kun je dan later in de app bewerken. Volgens mij staat paardrijden daar ook tussen.

Hoe werkt dat dan?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:45

Ik weet niet hoe het met de charge 3 werkt maar er zal vast ook wel wat over in de handleiding staan. Op je fitbit zelf kun je geselecteerde trainingen aanzetten zoals workout, fietsen of wandelen/hardlopen.
Als deze is afgerond en je fitbit is gesynchroniseerd met de app via bluetooth dan kun je deze terugvinden in de app bij 'trainingen'. Deze kun je bewerken en kiezen uit een lange lijst als wat voor training je het wilt opslaan.

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:30

Heb hier nog niet eerder meegepraat maar lees al wel een tijdje mee.

Heb zelf de Versa, maar hij telt hoe dan ook wel de stappen mee tijdens het paardrijden. Ook in workout mode en ook wanneer je het achteraf veranderd naar paardrijden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:35

Ook als je hem op fietsen zet?

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:51

Fietsen heb ik nog niet geprobeerd, kan ik morgen wel even doen. :)

Driving wel geprobeerd, die haalt de stappen er in ieder geval niet vanaf.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 01:25

Iemand die mij kan helpen?

Paar dagen geleden update gehad van m'n telefoon en sindsdien verbind mijn Fitbit Versa niet meer met m'n mobiel.. Bluetooth aan/uit werkt niet. Fitbit & telefoon opnieuw opstarten ook niet. Nu maar naar fabrieksinstelling teruggezet maar volgensmij haalt dat ook niks uit.

Heb dit al eens eerder gehad maar weet niet meer wat 'k heb gedaan toen :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:43

Goedenmorgen ik meld mij ook hier. Ik heb de Fitbit charge 3 sinds een week, handig ding maar slaap neemt hij niet altijd even goed op... voorbeeld ;

Dit was gisteren, zoals het zou moeten
Afbeelding

En dit is vandaag. Ik heb hem al handmatig aangepast want hij registreerde dus niet dat ik om 07:21 al wakker was (lag nog in bed) en dat ik pas na 01:25 ging slapen want had nog gekeken...

Afbeelding

Hoe kan dit? Ik zet in Mn app aan dat ik ga slapen en uit wanneer ik weet dat ik niet meer verder kan slapen, zo doe ik het elke dag... dan mag het toch niet zo verschillen? Deze van vandaag klopt in elk geval van geen kant :+

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:53

Ik zet in mijn app nooit aan wanneer ik ga slapen, dat registreert ie automatisch :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:54

Ik laat het ook automatisch doen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:54

Misschien maar eens zonder aanzetten dan proberen? Maar vind het wel heel vreemd dat het zo verschilt... heb vandaag een extreem beroerde nacht gehad en had deze sel graag duidelijker willen zien :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:55

Ik doe ook niets zelf invoeren, bij mij is ie eigenlijk wel kloppend.
Ook als ik nog wel in bed lig, maar al wakker ben registreert ie dat goed, want daar zit een verandering in hartslag.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:06

Nou ik deed het vooral zelf om te kijken hoe lang ik precies wakker lig voor ik in slaap val. Maar ga vanacht eens zonder invoer proberen... ik had gisteren een extreem actieve dag voor mijn doen en dat ik niet goed heb geslapen is wel duidelijk :+

Dit was mijn dag gisteren, ik ben nog herstellende van een operatie

Afbeelding

Afbeelding

En eergisteren voor het idee

Afbeelding

Afbeelding

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:49

Mijn fitbit zegt meet je eigen hartslag maar, ik heb er geen zin meer in. ^)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:22

lifaya schreef:
Goedenmorgen ik meld mij ook hier. Ik heb de Fitbit charge 3 sinds een week, handig ding maar slaap neemt hij niet altijd even goed op... voorbeeld ;

Dit was gisteren, zoals het zou moeten
[ [url=m/n0MoZg.png]Afbeelding[/url] ]

En dit is vandaag. Ik heb hem al handmatig aangepast want hij registreerde dus niet dat ik om 07:21 al wakker was (lag nog in bed) en dat ik pas na 01:25 ging slapen want had nog gekeken...

[ [url=m/TFkn61.png]Afbeelding[/url] ]

Hoe kan dit? Ik zet in Mn app aan dat ik ga slapen en uit wanneer ik weet dat ik niet meer verder kan slapen, zo doe ik het elke dag... dan mag het toch niet zo verschillen? Deze van vandaag klopt in elk geval van geen kant :+

Ik deed dat ook, de app aan en uitzetten en toen kreeg ik ook de onderste. Sinds ik gewoon ga slapen (ik doe niks met de app) pakt hij mijn slaap automatisch en krijg ik de bovenste :) Dus gewoon eens gaan slapen zonder de app aan te zetten gaat waarschijnlijk al helpen.