Als ik 8-9 uur geslapen heb dan is het te lang geleden ja Maar ik vloei ook vrij hevig en dat is idd gewoon een kwestie van dat ding vaker schoonmaken.
corine1981
Geplaatst: 02-12-16 22:29
Amaris schreef:
maar verschoon je dan niet gewoon te weinig?
Maakt voor mij niet uit hoor, bloed gewoon als een rund
Ding zit er maar net in en dan voel ik het alweer stromen. langs mn cupje. Helaas.Dr gaat ook nog genoeg in t cupje, maar ook meer dan genoeg er bij langs. Na 2 dagen wordt het beter. Maar ik ben met de pil begonnen, hopelijk ben ik de volgende keer minder ongesteld, haha, ik mag ook doorslikken van de ha. Wordt nooit meer ongesteld. Dat is nog beter
Dat meisje van de YouTube filmpjes had ergens gezegd dat ze op de ergste dagen een andere cup gebruikt dan op de mindere dagen. Als het er bij jou direct langs lekt, denk ik dat bij jou een andere cup op de eerste dagen ook best een oplossing kan zijn. Een iets stuggere/grotere om beter te passen op die dagen.
corine1981
Geplaatst: 03-12-16 14:35
Eens hoor, verschillende cups kunnen misschien helpen... Ik hou mijn mami er ook bij.
Blacky94
Geplaatst: 03-12-16 15:12
Had ik ook. Ik heb een skooncup die prima werkte, maar na het plaatsen van mn koperspiraal werd ik heftiger ongesteld waardoor ik de eerste 2 dagen ook steeds vaker doorlekte. Toen een Lunette gekocht en het probleem was verholpen. Ik zou dus ook kijken of het met een andere niet opgelost kan worden Nu wil ik een enkele keer de eerste dagen nog steeds af en toe wel een inlegkruisje gebruiken, maar dat is omdat er dan 3 druppels langslopen na het verwisselen omdat ze niet absorberen
Edit; D-Mannose bestel ik meestal een pot met poeder van online, dat werkt imo het beste, maar af en toe haal ik ook wel eens een pot met pillen bij De Tuinen. Die zijn alleen ook niet goedkoop en als ik last heb van een blaasontsteking ben ik daar zo doorheen. Want ik slik standaard al snel 4-6 pillen per keer, geloof dat zo'n 2gr (theelepel) per keer wordt aangeraden. Kwa onderhoud 1 a 2x per dag, maar tijdens een ontsteking de eerste dag om de 2 a 3u en de paar dagen daarna ook nog een paar keer per dag extra
Ik heb mijn Organicup binnen. Maat A, al ben ik 29 jaar (maat B wordt aangeraden voor >30 jaar) en zou ik dus officieel volgend jaar een nieuwe moeten. Ik zie wel even of ik dat nodig vind. Inbrengen ging prima, al is het wel even spannend natuurlijk. Ik kon ook niet goed voelen of hij voldoende was uitgeklapt, maar in de hand had hij best veel kracht om uit te klappen, dus ik denk dat dat wel goed zit. Nu nog extra beschermd met maandverband . Uithalen nog niet geprobeerd, daar knijp ik hem al een beetje voor... En al zit mijn vriendje in de verzorging, hij heeft al duidelijk aangegeven NIET te komen helpen .
Manou
Geplaatst: 04-12-16 21:42
Als je cup voor jou werkt dan hoef je je echt niets aan te trekken van die leeftijden, het is maar een indicatie.
Hahaha Sting, zou ook wel een beetje awkward zijn als je vriend je daarmee moest helpen Mijn vingers zijn te kort om achter die cup te kunnen haken, dus eruit is ehm, niet erg makkelijk Maar goed, dat hoeft gelukkig ook niet vaak.
Ik doe ook op de ergste dagen mijn lunetje en op de lichtere dagen de kleindere en soepelere meluna
Maar ik moet wel zeggen: overdag werkt het lunetje toppie. Nog geen speldedrupjes, en ook met uithalen blijft alles schoon. Maar als ik 's morgens opsta moet ik toch snel zijn want dan lekt het iets. Misschien kruipt het 's nachts toch net in een positie die niet helemaal correct is.
Ik heb mijne ook binnen, meluna medium normal. Ik heb het gevoel dat ik sterkere bekkenbodemspieren heb dan de cup kan terug springen. Het lekt af en toe omdat ik denk dat ie niet uit de kreukels komt na het inbrengen. Dat voel ik ook met mijn wijsvinger. Het geeft wel een vacuum geluid wanneer ik 'm er uit haal. Toch houd ik stug vol in de hoop dat ik een manier ontdek zodat ie wel mooi meteen goed vouwt.
Anoniet
Geplaatst: 07-12-16 18:35
Ik kan nu ook gaan testen, naar ik durfde er nog niet mee naar mijn werk
Ik neem gewoon een bekertje water mee naar het toilet... Ik haal hem eruit, legen, veeg het ergste eruit, spoel hem om in de beker en weer terug...
MarliesV
Geplaatst: 08-12-16 11:13
Ik was hem vanmorgen bijna kwijt in toilet, haha. Ging er iets sneller uit dan verwacht, wat een slagveld
Maar goed, 3e periode inmiddels en hij bevalt top. Geen druppel lekkage, hoeft maar 2x per dag te legen en verschonen (dus heerlijk thuis in de ochtend na het opstaan en ergens in de avond of onder de douche), krijg hem inmiddels telkens direct er goed en uitgevouwen in.
En veel minder buikpijn/krampen Dat is echt een zaligheid, eerst denk je toeval, maar na 3x is het toch wel bewezen dat dit veel minder pijn veroorzaakt dan het gebruik van tampons. Nooit aan elkaar gekoppeld maar had ik dit maar eerder geweten.
Heb alleen in de loop van de dag dat hij denk ik iets zakt. Kan hem dan op de fiets iets voelen (steeltje), onaangenaam maar niet pijnlijk. Heb er al een stukkie afgeknipt maar durf niet alles er af te knippen omdat ik hem er dan niet meer uit krijg. Heb het steeltje nodig om hem iets naar beneden te trekken en dan kan ik wel zonder steeltje.
Corinne, hoe bevalt de Claricup? Na alle ellende zou het mooi zijn als je nu de juiste hebt gevonden.
Tsja, de eerste dag was gister en was weer ff wennen voor mijn gevoel moet ik hem toch echt hoger plaatsen dan op de plaatjes, anders valt hij er gewoon uit (ik weet het, kegelen Ik had net na vier uur dragen lekkage, maar goed, zijn de Niagara Falls nu zo'n beetje dus dat is niet zo gek... Hij plaatste in ieder geval makkelijker dan de mami...
Mijne kruipt omhoog Ik kreeg hem gisteren niet meer te pakken, ben wel een kwartier bezig geweest
Hij lekt niet, maar hij zit wel snel vol... Ik denk niet dat ik met alleen 's ochtends en 's avonds legen toekom en het uithalen geeft zo'n slagveld, dat kan echt niet op het werk.
Nu na twee uur alweer lekkage, maar goed, daar ding zit ook meer dan half vol na die tijd, denk dat hij niet genoeg uitvouwt om dat op te kunnen vangen. Ik hou mijn inlegkruisjes er maar gewoon bij
Dat doe ik ook, maar is meer om de bijschade op te vangen van het verwisselen.
Ik heb nu de femmecup en verschil met de Me-Luna classic zijn: - Femmecup voelt wat minder stijf - Femmecup heeft staafje ipv bolletje en dat is even flexibel als de cup en voel ik praktisch niet (minder als het bolletje) - Femmecup ontvouwt doordat hij wat flexibeler is wat makkelijker (klinkt eigenlijk als een contradictie he) en is daardoor wat lastiger in te brengen. - Femmecup vind ik er moeilijker uit te halen. Houdt vacuüm langer vast doordat hij flexibeler is. - Doorzichtig is fijner als gekleurd - Femmecup heeft maatlijntje (5 en 10 ml) niet dat ik graag bijhoudt wat eruit komt, maar kan me voorstellen dat iemand dat wel graag doet.
Anoniet
Geplaatst: 08-12-16 18:13
Om dat maatlijntje moest ik wel even gniffelen, kon me dus echt niet voorstellen dat iemand dat bijhield
Ik vind hem ook fijner dan de Meluna, maar inderdaad ook erg lastig uit te halen. Het vacuüm is erg sterk Ik was bang dat ik het staafje zou voelen, maar dat is gelukkig niet het geval. Gezien hoe lastig hij eruit gaat ben ik ook echt wel blij dat dat staafje er zit!
Foaly
Geplaatst: 08-12-16 18:24
Ik heb ook een Femmecup, dat maatstreepje had ik nog niet eens gezien Nu klotst bij mij alles gelijk eruit als ik mn cup eruit haal, dus erg veel heb ik er ook niet aan Het eruithalen is niet echt een probleem, dat terugklappen als je hem in wilt brengen inderdaad wel. Ik probeerde het eerst met de C-vouw, dat ging dus voor geen meter omdat ie elke keer weer uitklapte De 7-vouw werkt gelukkig wel
Anoniet
Geplaatst: 08-12-16 19:41
Ik druk de rand aan een kant naar binnen toe, dan krijg ik hem er prima in. (Wel goed vastzitten tot 'ie echt zit ) Geen idee hoe die vouw heet, maar het werkt