Lotgenoten gezocht de ziekte met de beginletter k

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marije1109

Re: Lotgenoten gezocht de ziekte met de beginletter k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:34

Is het niet de spier die geïrriteerd is. Soort extreme spierpijn?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:02

Komt me toch wel bekend voor,ik heb een wond/hechting in mijn hals [voorkant] en had ook aardig wat pijn op mijn rug,ook precies onderkant schouderblad! ik was geopereerd aan mijn nekwervels.
Heeft vast met de operatie zelf te maken,ze zijn toch aan het snijden geweest binnen in je lijf.Bij mij ging het pas over een week of 3 na de operatie,deed vooral pijn bij liggen op je rug. Bij jou ook?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:48

Is de koorts weg nu? heb je nog steeds pijn bij je schouderblad?

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 15:03

Helaas voorlopig nog niet naar huis. Koorts is weer opgelopen. Bloedkweken opnieuw afgenomen en andere antibiotica. Ook weer even helemaal niets eten alleen helder vloeibaar drinken en een waterijsje mag ik. Ze verdenken toch een klein lek op de overgang slokdarm buismaag of een longontsteking die niet reageerde op de antibiotica die ik had. Ze kunnen onderzoeken doen die erg vervelend voor mij zijn om er precies achter te komen wat het is maar dat maakt voor de behandeling geen verschil. Die blijft hetzelfde. Het lichaam moet dit zelf oplossen en dat kost tijd tot die tijd blijf ik hier logeren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:51

Hè wat een domper maar wat fijn dat je niet extra belast wordt em ze gewoon doorpakken

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:34

Wat een domper joh. Maar ik vind je in je berichten wel positief overkomen, ook nu dit bericht. Je bent een topper!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:51

Wat jammer dat het nu even tegen zit. Maar je bent in goede handen. Hopen dat het nu snel weer bergopwaarts zal gaan. :(:)

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:00

Wat jammer dat het nu opeens niet opschiet. Als het een klein lek is, dan gaat dat vanzelf dicht?

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 22:39

mysa schreef:
Wat jammer dat het nu opeens niet opschiet. Als het een klein lek is, dan gaat dat vanzelf dicht?

Het kan niet anders dan eventueel een klein lek zijn anders zou ik veel zieker moeten zijn. Het lichaam gaat het zelf inderdaad oplossen. Het is nu gewoon afwachten.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:40

Hmm stom! Wel fijn dat je nog daar bent en niet al thuis was. Dan wordt het ingewikkelder. Nu ben je in goede handen.
Take care

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 15:37

Zo vandaag voor het eest 5 minuutjes gefietst. Wat was het heerlijk om even op een fiets te zitten maar ben werkelijk af nu zo moe. Conditie 0,0. Van orgen wederom bloed geprikt. Ijzergehalte in het bloed blijft laag. Komt van de operatie en het ziek zijn nu de afgelopen week. Om mij een beeetje te helpen krijg ik straks toch twee zakjes bloed. Verder vanmorgen nog steeds koorts eerst moet nu met de nieuwe antibiotica de koorts een paar dagen weg zijn dan zonder antibiotica de koorts weg blijven. Als dat goed gaat voorzichtig aan beginnen met opnieuw eten. Pas als at goed gaat zonder koorts kunnen we denken over het naar huis toe gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:02

En hoe is de pijn onderkant schouderblad? is die minder of weg,of nog hetzelfde?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:08

goed nieuws ! *\o/*
je hebt het echt voor je kiezen steeds...
hoe lang lig je nu in het zkh ?

ik heb 2 weken geleden 2 zakken bloed gehad, verleden week een zak ijzer, en ben aan de EPO..

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 20:58

Ik heb natuurlijk weer de pech dat ondanks dat ze nagekeken hebben de typering enz enz dat ik er allergisch op reageer. 39.1 graden koorts. Koorts is o.a. Een vorm van allergische reactie net al zo rood als een tomaat zijn. Echt hoor dat heb ik weer. Voor nu even om het half uur controles en voel me erg vervelend. Ze houden me goed in de gaten, morgen maar weer een nieuwe update.

Edit pijn in rechterschouder blijft hetzelfde is nog niet weg of af gezakt.

spicegirl schreef:
goed nieuws ! *\o/*
je hebt het echt voor je kiezen steeds...
hoe lang lig je nu in het zkh ?

ik heb 2 weken geleden 2 zakken bloed gehad, verleden week een zak ijzer, en ben aan de EPO..

Ik lig vanaf 23 november 24 november was de operatie datum.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:35

:( wat een ramp weer.

wat lang...
kom je de dagen een beetje door ?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:27

Gewoon even een knuffel
Het zit niet mee maar ook hier vecht je weer bovenop

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 01:08

Ah nee. Wat zuur! Hopelijk trekken de bijwerkingen gauw weg!

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 05:00

Nu bleek ik,dus niet te reageren op het bloed maar op de nieuwe antibiotica. Woensdag avond weer een best heftige allergische reactie gehad en dus direct de nieuwe antibiotica gestopt. Opnieuw bloeddkweken afgenomomen en weer andere antibiotica gekregen. In de avonden weer iedere keer weer koorts. We zien wel,hoe het verder gaat. wel al weer 3 keer op de fiets gezeten. Ook al is het 5 minuten met nog helemaal geen weerstand en ben ik ook echt heel erg moe als ik klaar ben het is heerlijk. Verder loop ik al weer iets meer en langzaamaan gaat het praten en tegelijk lopen ook iets beter.gisteren en eergisteren meegelopen met mijn ouders naar de parkeergarage. Even een frisse neus terwijl mijn vader mijn moeders rolstoel opruimt wacht ik even in de auto tot hij klaar is. Daarna loop ik alleen terug op mijn eigen tempo. Verder afgelopen week natuurlijk mijn infuus gesneuveld. Ik weet dat ik sinds de chemo kuren ontzettend lastig te prikken ben en had dat ook aan de arts assistent vermeld. Toch moest hij het eerst zelf proberen voordat ik naar de anasthesist mocht. Natuurlijk lukte het hem niet wat ik natuurlijk wel gedacht had, en hem van te voren verteld had. Nu van de anesthesist te horen gekregen dat ik me voortaan niet meer moet laten prikken op de afdelingen maar rechtstreeks daar heen mag komen omdat ik dus chemo's heb gehad. Dus een volgende keer laat ik me niet meer prikken door arts assistenten.

Verder heb ik een ontzettend lief opkikker kaartje gehad en die kwam precies op het goede moment. Ik heb geen idee van wie die is maar wat een ontzettend lief kaartje. Die had ik echt even nodig want zo langzamerhand duurd het allemaal wel heel erg lang.

Ook uitnodiging van het werk voor een kerstborrel gehad. Dus de stoute schoenen aangetrokken en aan de arts assistent gevraagd of ik maandag even daar naar toe mag. Ik zou gistermiddag daar meer over horen maar helaas is hij niet langs geweest. Dus als hij over een paar uurtjes zijn ronde loopt neem ik aan dat ik er meer over ga horen. Even weg uit het ziekenhuis zal me wel even goed doen nu maar hopen da het even mag. Nee heb ik en ja kan ik krijgen.

Dat was voor nu weer even een update

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 08:56

Ik zal voor je duimen dat je toestemming krijgt ;)
Heel even er tussenuit zal je goed doen lijkt me.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 09:49

balance schreef:
Ik zal voor je duimen dat je toestemming krijgt ;)
Heel even er tussenuit zal je goed doen lijkt me.

Ja dat hoop ik ook de arts assistent kwam net langs mijn vaste chirurg is een weekje vrij en de andere chirurg is gisteren ziek naar huis gegaan dus helaas maandag ochtend weet ik pas of ik heen mag gaan of niet.
Verder blijft alles zo doorlopen en voel ik me over de dag verdeeld soms beter dan andere momenten. Dit merk ik ook door de koorts. Nu weer 38.3 wakker geworden. Ach als het straks een beetje afzakt voel ik me ook weer beter.

Wel begonnen met mijn tweede diamond painting die mijn zus besteld heeft. De bedoeling was die bij mijn ouders te gaan maken maar ze hebben hem nu al meegenomen. Heerlijk lekker plakken met steentjes en heb sommige zusters en helpende al aangestoken die hebben alie Express dus gedownload en hebben ook al gekeken naar wat ze wilden maken.

Je heb dus allemaal verschillende mijn zus heeft deze afbeelding voor mij uitgezocht
Afbeelding
Je krijgt de afbeelding op een soort canvas met een plakkaat waar allemaal symbolen opstaan elk symbool is een kleur. Gelukkig zit er een mooi papier bij waar het aantal zakjes op staan en welk kleurnummer wat op,het zakje staat bij welk symbool hoort.
Nu heb je verschillen in afbeeldingen. Sommigen is alleen een bepaald gedeelte om te plakken en is de rest van de afbeelding voorgedrukt. Ik geef de voorkeur uit aan full diamond painting. Mijn eerste was eentje van 30 bij 30 cm en had 14400 steentjes. Dit waren vierkante steentjes

Deze afbeelding is 50 bij 40 hoeveel steentjes heb ik nog niet uitgerekend ook zijn dit ronde steentjes in plaats van vierkante.
Afbeelding
Een klein stukje waar ik begonnen ben. Ik haal dus elke keer een kleine vierkant weg welke ik ga beplakken als ik de witte folie er helemaal afhaal krijg je allemaal stof op de plaklaag en dat is zonde stukje voor stukje werkt het beste.
Afbeelding
De lijst met kleurnummer aantal ontvangen zakjes en welk symbool er bij hoort.
Nummer 9 is dus het symbool H is kleurnummer 436 en als het goed is in totaal 4 zakjes van ontvangen in totaal moet ik van die kleur 726 steentjes plakken.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:04

Mooie bezigheid zo met al die kleine steentjes plakken, geloof dat ik er na 5 minklaar mee zou zijn en ze door de kamer zou gooien haha.
Wat vervelend dat je weer zo slecht reageerde op de nieuwe ab.
Maar echt super dat je al meer kan fietsen en lopen!
Ik hoop voor je dar je lekket naar die kerstborrel mag even weg vandat ziekenhuis.
Veel succes met je steentjes plakken.
oo en dat kaartje kwam van mij :D

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 10:50

mala26 schreef:
Mooie bezigheid zo met al die kleine steentjes plakken, geloof dat ik er na 5 minklaar mee zou zijn en ze door de kamer zou gooien haha.
Wat vervelend dat je weer zo slecht reageerde op de nieuwe ab.
Maar echt super dat je al meer kan fietsen en lopen!
Ik hoop voor je dar je lekket naar die kerstborrel mag even weg vandat ziekenhuis.
Veel succes met je steentjes plakken.
oo en dat kaartje kwam van mij :D

Dankjewel voor je kaartje en wat een lieve woorden daar werd ik even stil van dankjewel hij hangt ondertussen bij de rest

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:51

Ohh wat een werk zeg. Maar leuke hobby!

Grr.. Wat balen van die AB. Hopelijk vinden ze snel iets wat wel werkt. Ik duim dat je naar de kerstborrel mag!
Knuffel!!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 01:07

Graag gedaan :)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:34

:(:)
He lieverd
Denk aan je
Gr