Ik vind t echt ontzettend fijn dat ik hier mijn hart kan luchten, dank jullie wel daarvoor!
Ontzettend lief ook dat er gedacht wordt aan bijv.een kerstpakketje.
Is niet nodig voor mij, maar ik vind het gebaar zo lief!
Het ging na mijn laatste bericht even iets beter, maar helaas is het weer minder nu...
Wat mijn dochter betreft gaat het momenteel goed, ze is onwijs lief en meewerkend, praat veel meer over haar gevoelens en dat is positief, met dank aan de coaching met paarden.
De therapie bij het SGGZ zal in januari starten.
Op school gaat het qua resultaten zeer goed! Ze is ook veel gelijkmatiger dan vorig jaar.
Echter is er 1 meisje in haar klas die op de een of andere manier al jaren de pik op mijn dochter heeft, en vandaag was de druppel!
Dat kind had een briefje gemaakt voor mijn dochter, met daarop een gebroken hart en de tekst "nooit meer vrienden" of iets in die trant.
De juf gaat hierover in gesprek met de ouders van dat kind, en als dat niet helpt gaat ze in gesprek met de directeur.
Voor mijn dochter komt dit soort briefjes extra hard aan, omdat zij zelf juist heel erg van de lieve briefjes is.
Sowieso is zij een en al liefde en genegenheid, wil altijd iedereen helpen, is altijd lief naar derden enz.
Ik krijg zo vaak te horen wat een schatje ze is, dat doet me dan wel altijd goed maar neemt haar problemen niet weg, en ergens ben ik ook weleens bang dat ze een pleaserzou (kunnen) worden.
Toch kan ze ook prima grenzen aangeven, dus ik denk dat ik me daar niet al te veel zorgen over hoef te maken.
Verder zit mn moeder er weer doorheen, oa vanwege dit incident, maar bij haar spelen ook nog andere factoren mee en dat is heftig.
Het is gewoon heel naar om je moeder zo hulpeloos en moedeloos te zien.
Dat trekt wel weer bij, maar er moeten nu echt even wat positieve dingen gebeuren anders kan zij ook door naar het SGGZ

Vorige week had ik een break down, en heb ik als een klein kind staan janken onder de douche.
Eindelijk! Het gaf wel even wat lucht en ik voel me weer aardig sterk gelukkig.