[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:08

Ik heb -een poging gedaan- m'n septumpiercing opgemeten, volgens mij is het 10mm wat er nu in zit. (Is dat niet wat groot?) Vind 't lastig inschatten hoe groot ik zo'n clicker moet nemen omdat deze niet helemaal rond is :o Maar misschien moet ik gewoon een poging wagen.

Als iemand trouwens een tip heeft om 't balletje los te krijgen? :') Man die piercer heeft 'm goed dicht gedraaid haha :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:27

laughterline schreef:
Ik heb -een poging gedaan- m'n septumpiercing opgemeten, volgens mij is het 10mm wat er nu in zit. (Is dat niet wat groot?) Vind 't lastig inschatten hoe groot ik zo'n clicker moet nemen omdat deze niet helemaal rond is :o Maar misschien moet ik gewoon een poging wagen.

Als iemand trouwens een tip heeft om 't balletje los te krijgen? :') Man die piercer heeft 'm goed dicht gedraaid haha :+

Maar heb je dan de binnendiameter gemeten of inclusief het ringetje zeg maar? Want daar zit ook nog verschil in.
Balletjes losdraaien doe ik met latex handschoenen aan, geeft net even wat betere grip :j

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:31

Mars schreef:
laughterline schreef:

Maar heb je dan de binnendiameter gemeten of inclusief het ringetje zeg maar? Want daar zit ook nog verschil in.
Balletjes losdraaien doe ik met latex handschoenen aan, geeft net even wat betere grip :j

hmm goeie! Had er een foto van gemaakt. De binnendiameter is volgensmij 9mm. Weet je toevallig wat ze aanhouden als je bijv 8mm zegt. De binnen- of buitenkant?

Edit: oh ik zie dat het er (soms) bij staat op de website :j

Mars

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:38

Ik bestel zelf bij alloverpiercings.nl en daar geven ze de diameter aan en bedoelen daarmee de binnenkant :j Ze hebben ook een super handige pagina met alles over wat er precies bedoeld wordt met maten, diameters en ook tips om eea op te meten, misschien heb je daar ook iets aan?
https://www.alloverpiercings.nl/maten-afmetingen

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:41

Mars schreef:
Ik bestel zelf bij alloverpiercings.nl en daar geven ze de diameter aan en bedoelen daarmee de binnenkant :j Ze hebben ook een super handige pagina met alles over wat er precies bedoeld wordt met maten, diameters en ook tips om eea op te meten, misschien heb je daar ook iets aan?
https://www.alloverpiercings.nl/maten-afmetingen

Ah super, dank je wel! Was inderdaad op die site aan het kijken :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:37

Ik ga toch weer meelezen... begint steeds meer te kriebelen..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:59

Ik weet niet of mensen hier de tip al kenden, maar ik kreeg 'm laatst voor het enorme vochtbultje van mijn medusa en het werkt als een tierelier - en had hem nog niet eerder gehoord. Fix van AOP, zeezouten en met rust laten hielpen niet, maar dit had eigenlijk direct effect: aspirine bruistablet er tegenaan houden. Ik had de Aspirine-C bruistabletten gekocht. Als je een uitwendig vochtbultje hebt dan moet je er wel een klein beetje vocht op aanbrengen om hem te laten bruisen. En je hebt meer dan genoeg aan een half bruistabletje per keer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:27

Gianti schreef:
Ik ga toch weer meelezen... begint steeds meer te kriebelen..

Vertel, wat wil je hebben <<)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:42

Dubbele navel piercing :o (jaja echte piercing beginner :P ) maar twijfel enorm of het mooi wordt met mijn navel.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:56

Ik zou gewoon even langsgaan bij een shop, die kan je wel vertellen of het mooi staat bij je navel of niet. :)
En ach, je moet ergens beginnen, en een gat in je lichaam is een gat in je lichaam. :D

En handige tip Druksheep! Ben het volgens mij wel eens een keertje ergens tegen gekomen op een site, maar ik heb echt nooit last van vochtbultjes. Nu hopen dat ik het onthou mocht er wel een komen opduiken. :')

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:30

Bedankt voor je reactie mars!

Gelukkig heb ik niet een lang staafje dus ik laat deze mooi zitten. Heb 2 titanium balletjes besteld met steentje er in :)

Kan ik die er straks mooi opschroeven.

Die van jou met 3 steentjes vind ik ook tof! Waar heb je die vandaan?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:36

Drunksheep schreef:
Ik weet niet of mensen hier de tip al kenden, maar ik kreeg 'm laatst voor het enorme vochtbultje van mijn medusa en het werkt als een tierelier - en had hem nog niet eerder gehoord. Fix van AOP, zeezouten en met rust laten hielpen niet, maar dit had eigenlijk direct effect: aspirine bruistablet er tegenaan houden. Ik had de Aspirine-C bruistabletten gekocht. Als je een uitwendig vochtbultje hebt dan moet je er wel een klein beetje vocht op aanbrengen om hem te laten bruisen. En je hebt meer dan genoeg aan een half bruistabletje per keer.

Goed om te weten!
Ik ben nu bezig met terramycine, werkt tot nu toe ook het beste. Maar het gaat alsnog langzaam, en aangezien het bultje op m'n neuspiercing zit vind ik dat niet zo fijn _O-

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:01

LL en Sterreke staat jullie gaaf! Alleen voor mijn smaak veel te groot maar ik heb maar echt een minuscuul ringetje. Zal straks of morgen ff foto posten zit nu bij de kapper met folie in m'n haar :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:21

_Friemel schreef:
LL en Sterreke staat jullie gaaf! Alleen voor mijn smaak veel te groot maar ik heb maar echt een minuscuul ringetje. Zal straks of morgen ff foto posten zit nu bij de kapper met folie in m'n haar :')

Thanks! Ik vond 'm eigenlijk ook wat groot, maar moest 'm wel kunnen omklappen ivm m'n werk toen. Nu hoeft dat niet meer en wil ik heel graag een klein ringetje of een ringetje met ietswat versiering eraan. Heb de perfecte nog niet gevonden :') Benieuwd naar je foto! :D Oh en als je toevallig weet wat de diameter is van jouw ringetje ben ik ook wel nieuwsgierig :+

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:23

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:31

_Friemel schreef:
Ik draag 1.2mm x 6mm :j strak klein ringetje dus, in Roségoud net als de rest :j

http://s158.photobucket.com/component/D ... thpgj.jpeg

Oeh ben wel benieuwd! De link doet 't alleen niet bij mij hihi, kom terug uit in dit topic.
Sta op 't punt om er 3 te bestellen :o
Afbeelding

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:45

Die Roségouden continious niet doen! Ik heb ze in 7en 6 mm, ellendige dingen! Je kan beter een clickring nemen, ik heb nog een 7mm clickring voor je, gloednieuw, je kan even pben :j

Imgur doet t niet, ik ga ff iets anders zoeken

Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:49

_Friemel schreef:
Die Roségouden continious niet doen! Ik heb ze in 7en 6 mm, ellendige dingen! Je kan beter een clickring nemen, ik heb nog een 7mm clickring voor je, gloednieuw, je kan even pben :j

Imgur doet t niet, ik ga ff iets anders zoeken

oh thanks voor de waarschuwing! had ook niet door dat t geen click ring was. Had er wel een gezien met scharniertje maar daarvan was de kleinste 8mm dus had die niet gepakt. Zal je ff pb'en! :j

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:08

Supertof Friemel! En ja ik heb continuous ringen voor mijn neuspiercing, maar na één keer open buigen zijn ze krom en het kost veel kracht om het überhaupt voor elkaar te krijgen :=

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:58

DS als je er een schaartje tussen zet buig je hem wel mooi recht open en dan weer dicht met een tang maar het zijn echt ondingen :=

Afbeelding

Full face met septum :j

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:11

Mooi zo subtiel! :j

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:45

@friemel ik vind het heel mooi! ik heb een hele tijd terug een tweede gaatje laten schieten en ik zou graag een helix willen, septums vind ik ook prachtig maar hoe weet je of zoiets je staat? ik zie zat mensen dat ik denk nou bij een ander is het mooier.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:53

een oude oorring gebruiken of neppiercings oid zodat je kunt kijken of het staat of niet.
En bij bijv een lippiercing of simpele oorpiercing met steentje een strassteentje op de gewenste plek plakken.
Of evt een foto bewerken. :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:13

ik heb ball closure rings, die kon ik ook net als een septum doen en zo keek ik of het me stond.

vond het wel leuk, weet alleen niet of ik het ooit zou doen haha

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:56

Het staat je echt supertof Friemel! En ik heb helaas niet echt een tangetje ervoor.