Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Jawel, in het algemeen naar vaccinerende ouders, dus ook op mij.
Maar zal het anders algemener verwoorden:
Waarom altijd zeggen dat als mensen vaccineren, dit doen onder groepsdruk, omdat ze niet beter weten, omdat ze zich vasthouden aan het onbekende,...
Maar dat mensen zich na onderzoek en naar eigen inzicht vinden dat het beter is om te vaccineren, net zoals mensen die niet vaccineren dit doen naar hun eigen onderzoek en inzicht.
idje schreef:Ik wil daar wel een antwoord op geven.
Toen mijn kind die leeftijd had, waren computers en internet nog geen gemeen goed, dus laten enten was geen bewuste keuze.
Of misschien toch wel vanwege het feit dat ik de ellende mee heb gemaakt die mazelen kunnen veroorzaken, een meisje kende dat gehandicapt was door polio en vaag een man kende die aan tetanus is overleden.
(Daarentegen ken ik helemaal niemand die ook maar iets heeft overgehouden aan vaccinaties, maar dat terzijde).
Door topics als dit, ben ik ook eens gaan neuzen op internet naar artikelen over redenen om niet te vaccineren.
Keer op keer kom ik dan terecht op would be wetenschappelijke sites.
Wil je dat allemaal geloven?
Jouw keus!
Maar een beetje zonde vind ik het wel.
In mijn opinie is het een angstig bestaan zo.
Net zoals steeds bang zijn voor het einde der tijden, ufo's en wat je meer voor pseudowetenschappelijk gedoe tegen komt op z.g.n. wetenschappelijke sites.
Ik zou dus als ik nog een kind zou krijgen (biologisch gezien zeeeer onwaarschijnlijk) opnieuw kiezen voor enten.
Bewust, omdat ik geloof dat de risico's van enten het niet halen bij de risico's van een wereld zonder vaccinaties.
Daarbij vind ik de belasting van enten voor een kinderlichaampje niks vergeleken met het doormaken van een flinke mazeleninfectie, zware kinkhoest of tetanus bijvoorbeeld.
Maar goed, ieder zijn keuze.
Uiteindelijk doen we allemaal wat wij denken dat het beste is voor ons kind.
chanel1985 schreef:Ja, dat begrijp ik dat dat haar idee is, maar misschien er misschien wel heel veel mensen die erover nadenken en toch vaccineren maar lopen ze daar niet mee te koop? En lijkt het zo dat die er dan niet over nadenken, maar het is niet omdat mensen stiller zijn en het niet uitbazuinen, dat ze er niet over nadenken.
idje schreef:Ik wil daar wel een antwoord op geven.
Toen mijn kind die leeftijd had, waren computers en internet nog geen gemeen goed, dus laten enten was geen bewuste keuze.
Of misschien toch wel vanwege het feit dat ik de ellende mee heb gemaakt die mazelen kunnen veroorzaken, een meisje kende dat gehandicapt was door polio en vaag een man kende die aan tetanus is overleden.
(Daarentegen ken ik helemaal niemand die ook maar iets heeft overgehouden aan vaccinaties, maar dat terzijde).
Door topics als dit, ben ik ook eens gaan neuzen op internet naar artikelen over redenen om niet te vaccineren.
Keer op keer kom ik dan terecht op would be wetenschappelijke sites.
Wil je dat allemaal geloven?
Jouw keus!
Maar een beetje zonde vind ik het wel.
In mijn opinie is het een angstig bestaan zo.
Net zoals steeds bang zijn voor het einde der tijden, ufo's en wat je meer voor pseudowetenschappelijk gedoe tegen komt op z.g.n. wetenschappelijke sites.
Ik zou dus als ik nog een kind zou krijgen (biologisch gezien zeeeer onwaarschijnlijk) opnieuw kiezen voor enten.
Bewust, omdat ik geloof dat de risico's van enten het niet halen bij de risico's van een wereld zonder vaccinaties.
Daarbij vind ik de belasting van enten voor een kinderlichaampje niks vergeleken met het doormaken van een flinke mazeleninfectie, zware kinkhoest of tetanus bijvoorbeeld.
Maar goed, ieder zijn keuze.
Uiteindelijk doen we allemaal wat wij denken dat het beste is voor ons kind.
idje schreef:In mijn opinie is het een angstig bestaan zo.
Hannanas schreef:Als meelezer: ik moet stiekem wel lachen dat het topic nu ineens zo stil blijft.
Ongeacht de keuze (wat ik nu ga zeggen is gewoon neutraal bedoeld): niemand zich ooit verdiept wat er IN gespoten wordt? Alle bijsluiters en info niet van te voren gelezen?
IW-38 en SV-40 zijn wel berucht. Maar zo zijn er meer ingrediënten in medicijnen en vaccinaties. Pas met enige kennis kun je toch een beargumenteerde keuze maken?