Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:09

SharonIndezz schreef:
Pfff ik zit ff in dip, doe onwijs mn best met fatsoenlijk en goed eten... En ben juist aangekomen.. Is dat bij jullie ook welleens zo?

Hou je ook je tailleomtrek en heupomtrek bij? Alleen naar je gewicht kijken is imo niet heel reëel. Kan ook spier zijn (weet niet of je veel sport?) En ik hou soms gewoon heel veel vocht vast.

Net de vraag van mn klasgenoten wie de mee ging naar McDonald's. Ikke niet :Y)

Mizora

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:10

Ongesteldheid is ook een goede reden bij mij om tot 4 kg aan te komen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:12

Ik ben in 3 dagen niks afgevallen. Of eigenlijk 100 gram minder afgevallen dan ik woensdag was. Stond woensdag op -1,2 en nu op -1,1. Maak me er eigenlijk niet zo druk om. Misschien dat je wat vocht vasthoudt? Je zal vast over een paar dagen wel weer afgevallen zijn. :j Dat hou ik mezelf ook voor. Ik eet gezond dus als ik niet afval zal het vast een reden hebben anders dan voeding.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:17

Nee die houd ik eigenlijk niet bij, misschien wel een idee idd... Denk eerlijk gezegd ook dat het wat vocht is, afdruk van mn ringen staan in mn vingers.. Mja niet echt motiverend haha

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:22

Whoeee 0.5 kg er af vergeleken met maandag *\o/* En nu zit ik in de bus naar Schiphol om naar Barcelona te gaan, dus ik meld me na het weekend weer!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:28

Sharon, nee dat werkt ook niet motiverend idd. Maar zal er vast gauw weer af zijn.

Merle, veel plezier in Barcelona :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:45

Net voor de lunch een heerlijke salade gemaakt met komkommer, klein beetje aardappels van gister, een ei en 1 visstick(de rest van de familie zat vissticks te eten en er was 1 over). Als dressing een beetje sla saus gepakt, had vandaag geen zin om mijn eigen gezonde dressing te maken.

Wat ik vanavond eet weet ik nog niet, eet op m'n werk.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:10

Stral schreef:
ras el hanout, ik heb dat ooit van mijn zus gekregen als ze op reis geweest was naar Marokko of Tunesië ofzoiets. Tot nu toe ongebruikt, was het bestaan ervan vergeten en recent teruggevonden...
1) wordt dat slecht, kruiden? :')
2) aanrader bij gehakt dus of heb je nog specifiekere tips? :)

Ik ben niet zo peper/pikant-achtig aangelegd dus wist niet zo goed wat ik ermee moest doen...

Het is niet super pikant als je een klein beetje gebruikt. Je kunt het altijd even proeven, en er vervolgens meer doorheen doen. Ik gebruik het inderdaad het meeste in combinatie met gehakt (mijn heerlijk simpele maaltijd met gehakt, ras el hanout, bulgur en sugarsnaps), maar je kunt het ook bij kip gebruiken, of vegetarisch, en misschien zelfs vis. Op pinterest is er behoorlijk wat over te vinden!

Ik denk dat het behoorlijk lang goed blijft.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:12

Ik vind het ook demotiverend om te zien dat er niets af gaat, vooral als je aan het bikkelen bent. Ik sta nu elke ochtend op de weegschaal, maar het blijft hetzelfde afgelopen dagen. Net met de lunch op mijn werk was er McDonalds, maar daar heb ik natuurlijk niet aan mee gedaan. Morgen een cheatdag met pizza!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:22

Ik heb besloten mn weegschaal ff in de schuur te gooien, word een obsessie weeg me 2x perdag is niet goed

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:30

Daarom vond ik het niet erg dat mijn weegschaal stuk was. Werd ook een obsessie. Zelfs een periode gehad dat het echt ziekelijk was. Ex was net bij me weg en hij zei constant dat ik dik was. Heb mezelf toen echt 2 weken uitgehongerd (echt niks eten) en dan per dag wegen. Ben toen ik 10 kilo afgevallen in 2 weken :). Ik heb me in eerste instantie nu opgemeten en sinds vorige week weegschaal gekocht. Sta er nu zo'n 3x per week op ipv elke dag of 2x per dag.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:36

Pfoe ellendig zeg! Knap dat je het nu minder doet :-) ik denk heel de dag aan wegen en gewicht.. Weet gelukkig zelf dat dat niet normaal is... Dus dat kreng de schuur in, en meer dan gezond eten en bewegen kan ik toch niet doen

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:42

Hallo dames,

Zou ik me ook bij jullie topic aan mogen sluiten?

Moet 11 kilo van mezelf afvallen.
Ik heb vanmorgen mijn BMR uit laten rekenen en kom gemiddeld op 1550 calorieën per dag.
En dan heb ik opgegeven dat ik 2 keer per week sport, maar in het eggie sport ik wel wat vaker(rij gemiddeld 4x per week) en wandel ik veel met de doggies maar dan heb ik wat spelling (denk ik)

Weet iemand een goede, duidelijke maar vooral overzichtelijke app waarop ik mijn calorie verbruik van de dag kan bijhouden?

Hoor jullie suggesties graag!

Groetjes Karin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:45

Ik houd me netjes aan 1x op de weegschaal , al kan ik niet wachten tot zondag :D

Welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:47

MyFitnessPal is de beste volgens ons :) Dat is enkel om eten op in te voeren, kcalverbruik weet je niet zonder hartslagmeters, dus moet je niet aan vasthouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:57

Had een dipje , misselijk en na een glas ijsthee nog steeds . Ik zakje snoep gepakt , een mini die de neefjes eten en omg hoe ranzig := . Smaakt nergens meer naar :D _O-

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:57

Lijstje van vandaag:

O: 200 gram magere kwark en een appel
L: 2 boterhammen waarvan 1 met rookvlees en 1 met een halfje kipfilet en een halfje rosbief, een kiwi
T: 2 crackers waarvan 1 met pindakaas en 1 met kipfilet
A: 125 gram verse kabeljauw, 100 gram aardappelpuree, 200 gram verse sperziebonen en wortels
T: 250 gram magere kwark

B: 1,5 uur kracht/cardiotraining

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:59

Ik ga mijn weegschaal ook nog een keer weg gooien! Niet omdat ik een obsessie heb, maar dat dat ding gewoon niet functioneerd.... Gisteravond ging ik erop staan, 3 kilo eraf sinds maandag. Uhh, dat is wel heel veel. Ik dat ding 1 steen opgeschoven in de douche, toen was het 0,4 eraf ten opzichte van maandag!! Dus als ik een dip heb moet ik hem op de 3e steen van links zetten in de douche :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:00

_O- ik zal dat ook doen _O-

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:11

Daantjuh88 schreef:
Ik ga mijn weegschaal ook nog een keer weg gooien! Niet omdat ik een obsessie heb, maar dat dat ding gewoon niet functioneerd.... Gisteravond ging ik erop staan, 3 kilo eraf sinds maandag. Uhh, dat is wel heel veel. Ik dat ding 1 steen opgeschoven in de douche, toen was het 0,4 eraf ten opzichte van maandag!! Dus als ik een dip heb moet ik hem op de 3e steen van links zetten in de douche :')

:') Daarom zet ik hem altijd op dezelfde plaats :D

mijn lijstje t/m nu
O: skyr, cranberries (man wat zijn die zuur) gebroken lijnzaad, honing, rozijnen
T:2 mandarijnen vezelrijke kwarktaart :')
L: 2,5 meergranen bh 1x gebraden rosbief, 1x runderrookvlees, een halve bh met pindakaas :Y) zo'n zin in! maar smaakte toch minder dan waar ik me op verheugd had. en een beker optimel
T: 1 mandarijn
A: Bulgur met gehakt en ui en die ene seasoning hierboven genoemd en wat champignon of portobello met geitenkaas
T: bakje chips denk ik met een wijntje?

Morgen is het markt en staat de notenkraam er weer dus ik denk dat ik voor wat vers gebrande cashew noten ga <3

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:14

Rebecca schreef:
Had een dipje , misselijk en na een glas ijsthee nog steeds . Ik zakje snoep gepakt , een mini die de neefjes eten en omg hoe ranzig := . Smaakt nergens meer naar :D _O-

Geen ramp, maar wel jammer! Je was net zo sterk bezig ;) Probeer hier in het vervolg aan te denken, als je misselijk bent, helpt een cracotte of magere yoghurt beter om je maag te kalmeren meestal, dan suikers (die niet eens zo lekker zijn, zoals je zelf zegt!).

Daantjuh: erg herkenbaar :P De mijne had vorige week vrijdag zo'n crisis. Was toen helemaal slecht gezind :') Beter is een stabiele plek te vinden en ze daar gewoon te laten staan dus :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:25

Karin, welkom. My fitness pal vind ik ook fijn om te gebruiken. Staan ook veel producten in :)

Wegen doe ik strikt 1x per week op ongeveer hetzelfde tijdstip en dezelfde plaats. Ik deed het vroeger ook iedere dag. Maar dit werd op gegeven moment zo'n obsessie dat het doorsloeg naar continu kcal tellen, extreem veel situps doen als ik 'teveel' had gegeten (voor mijn gevoel), wilde altijd onder de 1000, liefst minder, kcal nuttigen en later zelfs gebruik van laxeermiddelen. Heb mezelf hier heel erg voor geschaamd en probeerde het allemaal stiekem te doen. Maar daar werd ik echt doodongelukkig van. Ja, de kilo's vlogen eraf. Maar ik had nergens energie voor, gunde mezelf niks en was vaak somber en chagrijnig.

Ben ook heel blij dat die obsessie voorbij is en ik weer gewoon kan genieten van eten. :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:37

Goedzo iedereen! Is ook helemaal nergens voor nodig, jezelf 3x per dag wegen. Ik weeg mezelf normaal 1x per weekend, soms 2x per weekend (weegschaal staat bij mn ouders). En dat is meeeeer dan genoeg! Deze week kan ik me niet wegen, maar dan hoop ik er maar op dat er volgende week extra veel af is!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:57

Lijstje vandaag:

O: griekse yoghurt met granola
T:/
L: 1 bh met smeerkaas, had best veel yoghurt dus ik zat echt nog goed vol, en laat ontbeten :P
T: granaatappel pitjes, en 2 cracottes met 30+ kaas
A: ?

best mager lijstje ondanks ik niet weet wat we gaan eten, mocht ik nog te weinig hebben eet ik vanavond natuurlijk nog wat :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:58

Ik weet nog niet zo goed wat ik vanavond zal eten. Ik denk aardappelkroketjes met een vleesvervanger en een potje groente. Had ik vorige week ook en was me wel goed bevallen. Beetje cheatmeal maar toch gezond.

Ik wil vanavond ook de kwarktaart gaan maken, alleen kan het ook zonder gelatine? Weet iemand dat?

Morgen pizza eten :9 :9