Rond sinterklaas was ik al 10 kg kwijt.. Daarna was de echte drive gewoon weg.. Ik doe wel m'n best, maar ik betrap me regelmatig met snoep in m'n mond en dan heb ik dat blijkbaar gepakt terwijl ik het niet bewust doe.. Een soort van onbewuste handeling zeg maar..
Laurahh
Geplaatst: 08-04-16 15:15
Bij mij is de drang naar lekker eten gewoon zo groot. Nu denk ik: 'Ik wil slanker worden, niks lekkers eten'. En dan opeens denk ik 'Ach, stom dieet..' En dan ga ik chips kopen
Daarnaast zit ik ook niet lekker in mijn vel. 6 dagen per week werken, chronisch vermoeid en ook beetje teveel stress. En laat ik nou net een emotie-eter zijn
rainbow8
Geplaatst: 08-04-16 15:27
Laurahh schreef:
Daarnaast zit ik ook niet lekker in mijn vel. 6 dagen per week werken, chronisch vermoeid en ook beetje teveel stress. En laat ik nou net een emotie-eter zijn
Dit dus.. Maar ook dieetvoer kan lekker zijn..
xRaisin
Geplaatst: 08-04-16 18:33
Dat onbewust snoepen herken ik ook!als ik een dag vrij Ben gebeurd dat sowieso een paar keer. Dus meestal zorg ik ervoor dat ik op pad Ben en alleen gezond eten mee heb! Dan kan ik niet anders!
Maar wel lastig als het zo'n stressvolle periode is! Soms verdien je het gewoon even om iets lekkers te eten! Dan mag dat ook best!
rainbow8
Geplaatst: 08-04-16 18:48
In het weekend (op zaterdag) mag ik van mezelf bijna alles.. En dan is het daarna weer aan het dieet.. Maar de laatste tijd heb ik veel aan m'n hoofd en krijg ik tussendoor trek.. Dat was ik niet meer van mezelf gewend..
Anoniem
Geplaatst: 11-05-16 14:23
Het is stil hier... Terwijl ik jullie berichten juist zo motiverend vind Hoe gaat het bij iedereen?? Ik zit nu op -12,5 kg
Laurahh
Geplaatst: 11-05-16 14:41
Ughum.. volgensmij ben ik alleen maar weer aangekomen
xRaisin
Geplaatst: 11-05-16 15:07
Hier gaat het goed! Mijn doel was -15 kg en dat is gelukt! In de eerste instantie was ik teleurgesteld, want ook al gaf de weegschaal het aan, zag ik dat in de spiegel niet zo. Tot er afgelopen weekend een foto van mij is gemaakt waarop ik het wel zag (is toch weer een ander perspectief denk ik). Deze heb ik naast een foto van afgelopen zomer gezet en eigenlijk ben ik best tevreden!
Ik weeg nu 54,9 kilo bij een lengte van 1,62m. Nu dus proberen dit vast te houden, maar ik durf niet te veel aan mijn dieet te veranderen, voor het geval ik weer aankom! (gaat zo snel bij mij...)
Wauw! Raisin wat goed! Ik was 6,5 kwijt maar veel weekenden bij vriendin en alles zit er weer aan. maar ben er wel echt weer zat van dus sinds maandag weer bezig. Nu andere manier met de app myfitnesspal, hopelijk werkt dit motiverender.
Bedankt Dit was ook mijn streefgewicht, dus nu de uitdaging om het stabiel te houden!
MyFitnesspal heeft mij ook heel erg geholpen. Vooral dat je dan weet hoeveel kcal je inneemt. Als je ziet hoeveel kcal iets ongezonds bevat, dan is het ineens een stuk onaantrekkelijker om te eten dan wanneer je er niet bij nadenkt!
Ik zou ook (weer) graag mee kletsen hier Ik ben in anderhalf jaar tussen de 17 en 18 kg kwijt. Nu wil ik nog graag 5 tot 7 kg kwijt. Ben sinds vorige week begonnen in de sportschool. Zowel cardio als krachttraining. Geen super zware krachttraining. Ook let ik bewust op mijn voeding en let ik er op dat ik niet teveel suiker binnen krijg. Alles wat ik nu nog extra heb, zit echt rondom mijn buik, dus dat is echt mijn doel, omdat nog wat strakker te krijgen.
Heb de boeken van "Het geheim van slanke mensen" gelezen en een app op mijn telefoon gezet om kcal mee te tellen ben toen 20 kilo afgevallen zonder teveel moeite Nu mijn zwangerschapskilo's er weer af krijgen op dezelfde manier
Wat knap. Welke app was dat?
Ojajoh
Geplaatst: 16-05-16 09:26
Mag ik er bij
Ik ben ook weer bezig met afvallen. Ditmaal niet omdat ik slank wil zijn maar ivm overbelasting op m'n knieen en het feit dat ik daar dus flink last van krijg.
Ik woog na mijn bevalling 81 kilo dat heb ik toen ooit terug gebracht naar 64, maar stom! via een cambridge dieet en uiteindelijk door stom eigen gedrag weer terug naar de 80 Toen lukte het even om weer van 80 naar 78,2 maar al snel verviel ik in oud gedrag (emotie eten) door een stress volle tijd Nu ben ik sinds 1,5 maand weer aan de bak. Ditmaal geen zware dieeten , sporten ect. Ik beweeg al genoeg (zit nooit 5 min overdag stil) Maar gewoon gestopt met alle frisdranken/sapjes ect en alleen water,koffie,thee Eten blijf ik gewoon normaal doen, alleen meer groenten, meer afwisseling en minder suikerrijke producten en ik laat veel vaker het snoep staan en neem ik bijv een bifi worstje of een handje noten.
ik zit nu op 74,5 en dat is dus een -3,7 het gaat tergend langzaam maar wel zonder enige moeite en ik neem gerust eens een koekje dus ik kan nog steeds genieten
Laurahh
Geplaatst: 17-05-16 12:12
@Ojajoh, welkom! Cambridge is altijd lastig, mijn moeder is daardoor ook veel afgevallen en vaak ook net zo veel weer aangekomen Ik ken wel iemand waarbij Cambridge blijvend succesvol is geweest, maar volgensmij is het erg moeilijk om daarna weer gezond te gaan eten.
Langzaam afvallen is op korte termijn het beste, dus ga zo door
Weten jullie nog lekkere light recepten voor het avondeten? Ik zoek inspiratie voor het avondeten deze week. Graag recepten die onder de 600/700 kcal zitten. Ben benieuwd of jullie nog iets weten!
Mijn moeder is met Cambridge 50 kg afgevallen en dat is er nog steeds af! Ik was 13 kilo kwijtgeraakt en daarna ook net zo hard weer aangekomen. Iets met zelfdiscipline enzo.
blubblabhoi
Geplaatst: 18-05-16 11:34
Hallo iedereen,
Mag ik mij melden? Ik ben 20 jaar, 1.68 en volgens m'n BMI heb ik obesitas. Ik wil er nu voor eens en voor altijd vanaf! Al helemaal omdat ik sinds kort samenwoon. In 2013 al eens 13 kg afgevallen, helaas kreeg ik een blessure en ben ik 21 kg ervoor in de plaats aangekomen in combinatie met teveel snoepen natuurlijk... M'n blessure is eindelijk na 2,5 jaar bijna weg (kraakbeenirritatie in m'n heupen) en ik ben zelfs sinds 3 weken weer aan het hardlopen met behulp van evy! Ik ben nu 3 kg afgevallen, m'n doel is 36 kg maar dat is natuurlijk op de lange termijn.