CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:16

Ja, uk heb de rehband 7751 5mm zwart

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:39

Ik gebruik de wrist wraps van crossmax volgens mij. Maar alleen met oefeningen waar ik er last van heb.

Daarnaast gebruik ik een knie sleeve voor mijn rechter knie. Die is helaas nog heel zwak na mijn blessure.. Ik probeer het zonder sleeve wel op te bouwen, maar dat lukt nog niet zo goed!

Ik ga om half 7 weer :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:42

Na tot halt gekomen te zijn met mijn afvallen en de sportschool toch weer niets voor mij was (te weinig begeleiding, je doet het toch vooral alleen) kwijl ik voor de zoveelste keer weer naar crossfit..

van jongs af aan ben ik van de uitdagingen. als kind droomde ik van het kanaal overzwemmen (wedstrijden gezwommen op subtopniveau. dus het was geen onrealistische droom), nooit van gekomen.. elfsteden gefietst, nijmeegse gelopen, kennedy gelopen.. helaas hardlopen en ik zijn geen vrienden (warmte stuwing en problemen om ademhaling onder controle te houden.. loop boven mijn adem, traag/snel maakt niet uit).

Inmiddels 39 bijna 40 en ik baal als een stekker dat functionele kracht en handigheid langzaam 'aftakelt'.. geintjes als 'even op mijn pony jumpen'.. of op en over een muurtje verdwijnen als je 'niets' doet.. maar laatst merkte ik dat zelfs dingen als push ups en sit ups zijn langste tijd gehad hebben als ik er niet wat aan ga doen..

als kind met gym en zwemmen al dol op circuitjes draaien en reps.. Dus het zou zo maar kunnen dat crossfit wat voor mij is.. Niet al te belabberd in kracht of bespiering, mijn lijf lijkt echter langzaamaan te vergeten hoe ik met die kracht en spieren handig kan omspringen.. ok, balen vlas en voer op mijn schouder en 200 meter mee lopen, appeltje eitje.. volle kruiwagen op een drafje de mesthoop op krijgen no problem. Maar dat is allemaal grove beweging en kracht.. juist die kleinere aansturing lijkt uit het systeem te verdwijnen..

Dus nu de hamvraag.. Men zegt wel leuk dat het voor de wat belegen jeugd (uch) ook een fijne en goede sport is.. Maar hoe staat dat bij jullie, hoeveel 35+ ers lopen er gemiddeld rond in de crossfitboxen.. en wordt je ook echt makkelijk geaccepteerd ook als je een straatlengte achterligt (stadslengte komt meer in de richting)..

Tot slot.. Iemand toevallig ervaring met Crossfit Helmond, of ervan gehoord? http://crossfithelmond.nl/

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:49

Ik kan niets zeggen over de crossfit locatie, maar wij hebben elk jaar een wedstrijd waar de masters (+45 denk ik) goed vertegenwoordigd zijn. Ik denk dat je het op elke leeftijd kun starten, zolang je maar naar je lichaam luisterd

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:05

Ik heb mijn ouders zelfs erin gekregen en die zijn beide 55.
Hier zijn alle leeftijden prima vertegenwoordigd en word er echt niet naar gekeken.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 00:19

Hier ook alle leeftijden door elkaar en dat gaat altijd goed/gezellig. Ik ben ook pas begin dit jaar begonnen op mijn 39e en doe zeker niet onder voor de jonkies

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 00:31

Noisy schreef:
Hier ook alle leeftijden door elkaar en dat gaat altijd goed/gezellig. Ik ben ook pas begin dit jaar begonnen op mijn 39e en doe zeker niet onder voor de jonkies

maar had je een goede basis toen je begon, of belabberde shape.
voor mijn doen nu echt belabberde shape..
lees, mijn schouder mobiliteit is ineens verminderd het afgelopen jaar..
ik kan uren wandelen maar nog geen 200 meter hardlopen zonder bijna ter aarde te storten..
aardig overgewicht etc..

dat laatste stoor ik mij niet zo aan, schaam mij niet voor mijn gewicht of om daarmee tussen strak gespierde lijven rond te lopen.. anders wordt het als strak gespierde lijven zichzelf figuurlijk opdrukken op het lichaam van mindere goden/godinnen (ervaring in het verleden gehad op een sportschool.. had toen niet echt overgewicht, maar wilde gewoon fitter worden.. feit dat ik 'achter lag' kwa niveau was voldoende om zonder enige op of aanmerking je te laten voelen dat je het 'toch wel niet zou redden en dat zij fiets waren'. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:37

Ik heb geen ervaring met CF Helmond, ik sport zelf bij CF Gymert in Gemert. Bij ons sport alles door elkaar, en ja ook mensen in een belabberde shape of met beperkingen. Het mooie aan CF is de sfeer, iedereen heeft zijn of haar eigen doelen. Sommige mensen kunnen helemaal niet rennen bijvoorbeeld, en anderen doen oefeningen met een stang van 8 kg ipv een normale barbel van 15 kg en met gewichten er aan.

Over opdrukken gesproken, ik kan me slechts een of 2 keer netjes opdrukken. In de WOD (dus in combinatie met andere dingen) lukt het me gewoon niet en moet ik het aangepast doen, dus op een blok of op de knieen.

Ik zou gewoon bij verschillende boxen een keertje binnenwandelen om te kijken, en sfeer te proeven. In Beek & Donk zit ook een box, en de eigenaren zijn echt heel tof. In Gemert is volgens mij een wachtlijst voor de populaire uren, maar ik zou je hem zeker aanbevelen!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:55

Bij de crossfit bij ons maakt leeftijd echt niet uit, je ziet alle leeftijden en alle niveau's! De 1 komt elke dag en is helemaal afgetraind, de ander komt 1x per week en begint onderaan, allemaal geen probleem :)

Opdrukken bij mij ook een ramp, met de WOD doe ik ze op mijn knieën, dan kan ik er wel aardig wat maken gelukkig. Ik blijf moeite houden met de techniek maar goed.. komt allemaal vanzelf :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:55

elenaMM77 schreef:
Noisy schreef:

maar had je een goede basis toen je begon, of belabberde shape.
voor mijn doen nu echt belabberde shape..
lees, mijn schouder mobiliteit is ineens verminderd het afgelopen jaar..
ik kan uren wandelen maar nog geen 200 meter hardlopen zonder bijna ter aarde te storten..
aardig overgewicht etc..

dat laatste stoor ik mij niet zo aan, schaam mij niet voor mijn gewicht of om daarmee tussen strak gespierde lijven rond te lopen.. anders wordt het als strak gespierde lijven zichzelf figuurlijk opdrukken op het lichaam van mindere goden/godinnen (ervaring in het verleden gehad op een sportschool.. had toen niet echt overgewicht, maar wilde gewoon fitter worden.. feit dat ik 'achter lag' kwa niveau was voldoende om zonder enige op of aanmerking je te laten voelen dat je het 'toch wel niet zou redden en dat zij fiets waren'. )

Ik had wel al een aardige basis omdat ik ook obstakelruns (ondanks de haat aan hardlopen, zo niet mijn ding ~~}> ) heb gedaan en Polefitness...maar dat bleek 3x net niks te zijn in vergelijking met wat je voor een kracht nodig hebt voor CF. Ik kon door mijn basis wel snel sterker worden en ik ben van mezelf al redelijk lenig/mobiel, dus techniek (bij pull-ups ed) en de schoudermobiliteit had ik snel terug. In het begin heb ik ook elastieken gebruikt bij de pull-ups want ik kreeg mezelf misschien 1x omhoog geworsteld. Maar dat ben ik.
Veel anderen die hier vanuit de basiscursus instromen hebben dat niet en die vinden het ook erg leuk en niemand slaat een modderfiguur. Iedereen heeft respect voor elkaar en moedigt elkaar aan als het even niet lukt. Dat is denk ik wel echt een CF dingetje, heel fijn vind ik :)

Dus gewoon gaan!! :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:13

ahh fijn om te horen.. als ik het zo lees, is het in Helmond 3x fundementals voor dat je deel mag/kunt nemen aan de groep.. lijkt mij wat krap (of de trainer moet verdomd goed zijn lol), maar wel zullen zien.. kan nog een weekje knauwen op het idee, want de box is een week dicht ivm de vakantie geloof ik... Heb ook gekeken naar de andere crossfit aanbieder.. maar die lijkt mij wat massaal, hardstikke leuk met obstikel course op hun eigen terrein, maar inclusief een 'normale' sportschool etc.. en junior trainers en assistent trainers (dat zegt mij allemaal niets.. dat klinkt mij meer als 'ze zijn niet gekwalificeerd maar willen t wel graag doen).

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:41

Je ziet steeds meer dat gewone sportscholen crossfit geven. Ik zou persoonlijk voor een echte crossfit box gaan, daar lijkt mij het niveau hoger liggen kwa instructeurs en dat is wel erg belangrijk met zo'n blessure gevoelige sport.. even kort door de bocht gezegd hoor want er zullen gerust ook goede begeleiders rondlopen op gewone sportscholen maar ik merk wel verschil tussen de echte crossfit boxen of sportscholen.

Bij ons doe je meteen mee met de groep zonder lessen vooraf. Dit kan prima, want onder de WOD leer je ook, en als je de techniek nog niet onder de knie hebt train je met een lege stang bijvoorbeeld of vervangende oefeningen. Iedereen doet bij ons direct de WOD mee, maar eventueel aangepast.
Wel fijn trouwens hoor dat ze dat bij jou wel doen, heb je even iets meer aandacht en tijd voor de basis!

Wij mochten gister even 100 hang squat cleans doen, in 30 minuten, en telkens wanneer je niet meer door kon of de stang niet meer hield een rondje om het pand rennen. Best wel killing maar lekkere WOD, de spiertjes en handen zijn vandaag iets minder blij :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:20

elenaMM77 schreef:
ahh fijn om te horen.. als ik het zo lees, is het in Helmond 3x fundementals voor dat je deel mag/kunt nemen aan de groep.. lijkt mij wat krap (of de trainer moet verdomd goed zijn lol), maar wel zullen zien.. kan nog een weekje knauwen op het idee, want de box is een week dicht ivm de vakantie geloof ik... Heb ook gekeken naar de andere crossfit aanbieder.. maar die lijkt mij wat massaal, hardstikke leuk met obstikel course op hun eigen terrein, maar inclusief een 'normale' sportschool etc.. en junior trainers en assistent trainers (dat zegt mij allemaal niets.. dat klinkt mij meer als 'ze zijn niet gekwalificeerd maar willen t wel graag doen).

Bij mijn eerste gym waren het 6 lessen, bij de gym waar ik nu zit zijn het er 4.
Je leert de basisbewegingen, die leggen ze heel uitgebreid uit. In de normale CF lessen leggen ze de bewegingen ook uit (ten minste, bij mijn twee gyms), maar ietsje sneller. Als je de fundamentals gehad hebt, heb je dus al iets van achtergrond. En bij mijn gym nu (vondel) kan je net zo veel fundamentals nemen als je wil. Ik pak zo nu en dan weer een lesje mee, omdat mijn squads niet zo geweldig zijn en ik die goed moet trainen :).

3 fundamentals lessen zijn dus prima, aangezien het in de normale lessen ook wordt uitgelegd alleen iets minder uitgebreid. Ik ben zelf van mening dat fundamental lessen toch wel heel belangrijk zijn om te volgen en dat je dus niet meteen een WOD mee moet doen, omdat je jezelf dan flink kan bezeren omdat je de techniek niet goed beheerst. Zeker bij moeilijkere bewegingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:14

Ik zou ook kiezen voor een echte box, en niet een sportschool ofzo die het erbij doen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:26

Dat staat voor mij ook buiten kijf.. de drie in helmond zijn alle drie echte boxen..
alleen de nieuwste staat mij op het eerste gezicht minder aan, omdat ze juist de andere kant op 'dingen erbij' doen.. dingen erbij zoals een 'normale' fitness, boksen en thaiboksen'. Met hun outdoor parcours ziet het er leuk uit.. maar het lijkt een beetje een box die op de hype meelift, met 1 gecertificeerde (level 1) trainer en dan een handje mensen die zich assistent coach/trainer mogen noemen.. klinkt mij niet heel lekker in de oren..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:27

waar moet je (behalve persoonlijke sfeer/smaak) eigenlijk op letten als je bij een box gaat kijken.. want met 0.0 verstand van crossfit is het natuurlijk lastig te beoordelen of de box bij je past?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:34

Jullie ook achter de livestream van de Games?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:16

Zeker weten :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:42

Ik volg de games een beetje via IG..
De afgelopen tijd ben ik aardig fanatiek bezig. Ik crossfit zo'n 5 keer per week :Y)

Vandaag weer een leuke wod! Eerst opwarmen met 3 tabatarondes. De skill was deadlifts de wod was

5 rounds afap
4 burbees over the bar
8 powersnatsches
6 burpees over the bar
12 frontrack lunges

Ik voel mn benen nu al, dus benieuwd hoe dat morgen zal zijn :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:05

marrianne schreef:
Ik volg de games een beetje via IG..
De afgelopen tijd ben ik aardig fanatiek bezig. Ik crossfit zo'n 5 keer per week :Y)

Vandaag weer een leuke wod! Eerst opwarmen met 3 tabatarondes. De skill was deadlifts de wod was

5 rounds afap
4 burbees over the bar
8 powersnatsches
6 burpees over the bar
12 frontrack lunges

Ik voel mn benen nu al, dus benieuwd hoe dat morgen zal zijn :o

Leuke wod. Wat waren de gewichten?

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:39

Ik kom even meelezen! Sinds 3 maanden ook begonnen met crossfit en ik vind het super leuk. Helaas wel last van shin splints maar dat kwam niet door crossfit maar door hardlopen wat ik tussendoor heb gedaan. Afgelopen week hadden we PR week en nu weet ik wat ik zo ongeveer kan. Was best trots want ik heb alle oefeningen technisch goed gedaan en ben dus niet tot mijn uiterste gegaan, maar kon wel al 80kg deathliften :-)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:51

haasje20 schreef:
Ik kom even meelezen! Sinds 3 maanden ook begonnen met crossfit en ik vind het super leuk. Helaas wel last van shin splints maar dat kwam niet door crossfit maar door hardlopen wat ik tussendoor heb gedaan. Afgelopen week hadden we PR week en nu weet ik wat ik zo ongeveer kan. Was best trots want ik heb alle oefeningen technisch goed gedaan en ben dus niet tot mijn uiterste gegaan, maar kon wel al 80kg deathliften :-)

Zit je toevallig bij Vondel? Daar nl afgelopen week ook PR-week gehad, best leuk idd!

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:34

IMANDRA schreef:
haasje20 schreef:

Zit je toevallig bij Vondel? Daar nl afgelopen week ook PR-week gehad, best leuk idd!

Ja klopt :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:43

Gezellig! Ik zit ook bij Vondel (op de wibautstraat)!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:04

Afbeelding
Dit is de wod voor ons vanavond.

We zijn zaterdag terug gekomen van 2 weken Italië, dus zal wel weer even wennen zijn.

Daarnaast zit ik nog steeds met mijn knie te klooien. Ik heb mijn banden opgerekt, volgens de fysio is krachttraining goed (yey!) Maar soms doet het nog wel pijn helaas..