Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VenoSnorlax

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:37

Iemand die even via pb kan praten over hulp enzo. Heb net voor het eerst hulp gehad maar enorm veel twijfels en angsten

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:51

Anke98 schreef:
Iemand die even via pb kan praten over hulp enzo. Heb net voor het eerst hulp gehad maar enorm veel twijfels en angsten

Je mag me altijd een pb sturen }>

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:08

Ook mij mag je een pb sturen als je wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:16

Ik sta ook altijd open hoor!

En de efteling was tot een uur of 5 bijna alles dicht dus suuuper lange rijen voor de vogelrock en andere binnenattracties.. daarna gelukkig nog een rondje python kunnen doen! Wel jammer.. voor het 3e jaar de bob dicht terwijl ik daar zo graag in wil altijd :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:47

Jammer Marlijn, maar een goed excuus om volgend jaar weer te gaan :)

Sinds mijn vriend thuis is, voel ik me iets beter. Maar ondertussen heb ik wel gierende koppijn. Er moeten emoties uit, maar dat vind ik dus zo'n groot nadeel aan mn medicatie, die blokkeert dat dus. Waardoor ik dus een soort paniekerig gevoel krijg van binnen, omdat die emoties geen kant op kunnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:59

Robijntjah: Ja, Topamax is inderdaad een Topiramaat. Volgens mij staat het vooral bekend als anti-epileptica, maar het zou ook goed werken tegen nachtmerries. Heb je er ervaring mee?

Ikkkke: Mijn psychologe denkt ook dat de toename van de paniekklachten vooral te wijten zijn aan het slaaptekort. Ik kan me bijvoorbeeld helemaal kapot schrikken wanneer de postbode een brief door de bus gooit (het plotselinge geklepper van de brievenbus) of wanneer de deurbel gaat. Ik spring dan letterlijk van schrik een meter de lucht in.
De laatste week heb ik vooral last bij het inslapen. Dan zit ik op het randje van slaap en heeft mijn man dat niet door, waardoor hij iets tegen me zegt. Ik schrik dan letterlijk wakker en heb direct enorm veel stress in mijn lijf, waardoor ik al helemaal niet meer slaap. Nu begint mijn lichaam al te stuiteren wanneer ik alleen een poging doe, alsof het zich wapent tegen het schrikken ofzo.. := En dan raak ik gefrustreerd omdat ik gewoon wil slapen en dan lukt het dus helemaal niet meer :')
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-11-16 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:04

Nee zelf geen ervaring mee maar hoor er wel eens wat over op het werk. Vooral bij ptss klachten idd.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 07:38

Misschien moet je bepaalde afspraken maken met je man Cayenne? Dat je afspreekt wanneer hij best stopt met praten tegen jou zodat je niet ineens wakker schiet. 't Is maar een idee. Ik hoop dat je veel gaat hebben aan behandeling in de slaap- waakkliniek, want dit is echt niet fijn voor je ...

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:44

Cayenne: Wat je vaak ziet is ook dat als je minder slaapt het uiteindelijk minder goed gaat. Ik hoop dat je snel een goede oplossing vind wat voor jou werkt zodat je niet ook dat erbij hebt. Wat mijn vriend altijd doet is als ie niet weet of ik slaap kriebelt ie mn rug, als ik ontspan slaap ik en anders geef ik vaak een lichte reactie terug maar weet niet of jij hier ook van schrikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:01

Wauw ik voel me gewoon beter.. :o Ik denk dat het door het werk komt.. Ik heb vorige week erg veel gewerkt en het was vooral vrijdag onwijs hectisch en druk en een beetje een gekke dag.. Maar ik heb alles gegeven en daar heb ik blijkbaar gewoon energie voor terug gekregen nu! Nu hopen dat dit aanhoudt.. :o

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:36

Ik ga me hier ook melden, na +/- 8 jaar finaal over mijn grenzen heen te zijn gegaan zit ik momenteel thuis met een burn-out sinds begin november. -O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:47

Ik wil mij niet melden.
maar ik ga vanmiddag met spoed op gesprek bij ggz.

maar post liever verder niks online.
Wie zich gegadigd voelt, mag je een pb ontvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:48

Boemklatsch: Oh wat naar :( Sterkte!!

Maralyn: Ook jij sterkte! Mijn pb-box staat altijd los, al is het alleen maar om even gal te spugen! :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:49

Dankje, lief van je, ga ik onthouden.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 13:02

Voor alle lieve mensen hier! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:15

Boemklatsch schreef:
Ik ga me hier ook melden, na +/- 8 jaar finaal over mijn grenzen heen te zijn gegaan zit ik momenteel thuis met een burn-out sinds begin november. -O-

Jeetje, dat is een lange tijd zeg.

Sterkte Maralyn :(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:37

Anke98: Nee, aanraken is ook geen goed idee. Ik ben continu een soort gespannen veer en zit bij het minste geringste al tegen het plafond :=

Pimaude: Wat fijn dat je je beter voelt!

Boemklatsch en Maralyn: Helaas ook welkom... Ik hoop dat jullie je snel beter voelen. Boemklatsch, heb je al hulp?

Ik zit sinds mei ziek thuis. Zijn er hier nog meer mensen die momenteel niet kunnen werken?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:42

Hier, eerst op advies van HA, nu van GGZ. Zolang ik blijf knappen vanuit het niets (complete huilbuien) kan ik beter aan het werk. Mijn werkgever wil mij ook niet zien, tot ik me weer ok voel.
Maar zit een dikke kans in, dat ik dit werk niet meer kan blijven doen.
Geestelijk te zwaar en 2,5 uur reistijd op een dag, ik trek het niet meer.

Maarja en dan?
Ik moet wel mijn zorg blijven betalen?
Paard zit safe dus geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:45

Ik werk nog wel, maar dat is 1 dag per week. Soms meer, maar ik probeer het wat af te houden. Heb een maand geleden een 40-urige werkweek gedraaid, en dat vond ik heel leuk omdat ik het werk zo onwijs leuk vind, maar ik moest daarna een week bijkomen...

Cayenne, ik had het wel eens eerder genoemd, maar had je al eens mindfullness toegepast?

Maralyn, je kunt bij de UWV in de ziektewet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:48

Joolien, als je de zin en de tijd er voor voelt, wil ik daar heel graag meer informatie over.
Misschien dat het GGZ mij hier ook wel in kan helpen.

Vervelend is dat eh joolien, gaat het een week zo goed. Klapt hij er wel weer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:55

maralyn schreef:
Joolien, als je de zin en de tijd er voor voelt, wil ik daar heel graag meer informatie over.
Misschien dat het GGZ mij hier ook wel in kan helpen.

Vervelend is dat eh joolien, gaat het een week zo goed. Klapt hij er wel weer in.

Ja en dat wist ik al van tevoren, maar ik had het er voor over. En was allang blij dat ik het op het moment zelf volhield. Afgelopen donderdag voor het eerst ziek gemeld in mijn depressie en het kwam neit eens door mijn depressie, en daar ben ik wel blij om. Maar gek genoeg lijkt het wel of mijn lijf de depressie om het werk heen plant ofzo :')

Ik pb je even.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:56

Joolien: Mindfulness hebben we wel geprobeerd, maar mijn problemen zitten te diep en zijn te zwaar voor deze therapievorm.
Fijn dat je toch nog een dag per week kunt werken. Ga je ook nog naar school?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:00

Cayenne schreef:
Joolien: Mindfulness hebben we wel geprobeerd, maar mijn problemen zitten 'te diep' voor deze therapievorm.
Fijn dat je toch nog een dag per week kunt werken. Ga je ook nog naar school?

Ah ja dat is jammer.
Ik ga momenteel niet naar school, ik zit in de Z-klas, dat wil zeggen dat ik in het tweede jaar te weinig punten had, waardoor ik nu een half jaar krijg om die vakken in te halen. Eigenlijk zou ik dan in februari verder gaan met het 3e jaar, maar ik denk dat ik volgend jaar pas begin, aangezien ik nog zeker een half jaar in therapie zal zitten.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:39

Ik zit vanaf half april thuis. Nooit gedacht dat ik nu nog thuis zou zitten...Ben altijd een werkpaard geweest en dacht dat ik na 1 maandje rust wel weer beter zou zijn :7

Het stomme is dat ik voor ik instorte nog vol energie was, en nu kan ik amper 30 minuten wandelen.

@ Cayenne, echt zo vervelend dat je niet kan slapen. Door de oververmoeidheid komen geluiden en prikkels veel harder binnen.

Schamen jullie je soms ook voor het thuis zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:52

laetitia schreef:
Ik zit vanaf half april thuis. Nooit gedacht dat ik nu nog thuis zou zitten...Ben altijd een werkpaard geweest en dacht dat ik na 1 maandje rust wel weer beter zou zijn :7

Het stomme is dat ik voor ik instorte nog vol energie was, en nu kan ik amper 30 minuten wandelen.

@ Cayenne, echt zo vervelend dat je niet kan slapen. Door de oververmoeidheid komen geluiden en prikkels veel harder binnen.

Schamen jullie je soms ook voor het thuis zitten?

Het is niet zo heel gek, waarschijnlijk ben je maanden, al dan niet jaren over je grens gegaan, dan heeft je lijf echt wel tijd nodig om te herstellen.