weet iemand nog huis tuin en keukenmiddeltjes voor een wond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:22

Liselot schreef:
MRSA veroorzaakt geen necrotiserende facitis, maar er zijn veel meer multiresistente bacteriën op de wereld dan alleen MRSA ;)
Ben weer benieuwd wat er uit de kweek komt, misschien dat de artsen voor je willen opschrijven welke het is? voor een nieuwsgierige microbiologie bokker :D

Ik weet idd dat MRSA dat niet kan veroorzaken, maar mocht je er een MRSA besmetting bij hebben dan kan dat de wondgenezing wel vertragen toch? Of een andere BRMO?

Liselot

Re: weet iemand nog huis tuin en keukenmiddeltjes voor een wond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:09

Dat kan wel inderdaad :j

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:42

Blegh wat naar en die foto's ook, wat een pijn moet jij hebben gehad!
Ik heb soort gelijke foto's alleen begon bij mij de ontsteking anders, en was de oorzaak ook anders. Kan eventueel ook foto's neerzetten.
Maar dat gips dat deed erg goed zijn werk! jou gips ziet er het zelfde uit als bij mij toen, dat trekt het laatste restje eruit zegmaar.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:48

TS, ik hoop dat je kuur snel aanslaat. En dat de pijn snel afneemt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:50

Idd. Damned,een wond is een wond, ongeacht hoe die ontstaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:46

Ik ben wel benieuwd naar de wond en het verloop.
Ts, is er nu een concreet plan betreft je arm? Elke keer lees ik zo veel twijfel of 'ab proberen'... Ik zou nou wel eens uitgeprobeerd zijn en ontzettend boos worden tbh... Maar dat is wat ik zou doen. :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:58

Jeetje... Zonnebloem, wist helemaal niet dat je dit had. Van vragen naar huis tuin en keukenmiddeltje naar dit. Wat erg. En vreselijk hoe het gegaan is en hoe je werd behandeld in het eerste ziekenhuis... En dan lijkt het tweede ziekenhuis super, gips erom en het gaat de goede kant op... Heb je dit weer. Dat een simpele wond tot zoiets kan worden. Wat erg. Ik hoop dat het goed komt. Ik denk aan je en duim met je mee.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:43

amandananana schreef:
Ben ik de enige die het wel een beetje apart vindt om wonden van zelfbeschadiging op bokt te zetten?

Ik weet van het gedoe mbt de infectie van deze wond. Volgens mij begon het topic ook zo: 'wat kan ik hier zelf opsmeren, want ziekenhuis x doet niets'.
Vrijwel iedereen reageerde met : "Meis, dit is te erg voor honingzalf of tea tree - ga naar *een arts*!"
Na veel soebatten kwam er een goede arts en goede therapie - met nu somehow een terugval.

En zelfs al zou deze wond te maken hebben met zelfbeschadiging,
ik weet niet waar dit op gebaseerd is -
maar wat ik wel weet:
jezelf beschadigen is toch nog iets anders dan "aandacht trekken, waarbij negeren het beste werkt".

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 12:48

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:00

Nou dat ziet er weer fantastisch uit zeg zonnebloem, nog even en je bent weer terug waar je een week of 8 geleden ook al was...
Nondeju!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:05

Ongelooflijk, weer terug bij af zowat .

Veel succes vanmiddag

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:06

Damn... ben benieuwd wat ze weten te bedenken zonnebloem.
Succes vanmiddag

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:10

Zou me niks verbazen als de vleesetende bacterie er nog steeds zit.
Succes vanmiddag.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:11

:oo Jeetje het ziet er niet uit.
Sterkte bij het ziekenhuis straks. Hopelijk komen ze weer met een behandeling die aanslaat. Ze nemen je in ieder geval serieus, dat is fijn :j

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:14

gohya schreef:
Zou me niks verbazen als de vleesetende bacterie er nog steeds zit.
Succes vanmiddag.

Zou je denken?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:15

Janneke2 schreef:
Ik weet van het gedoe mbt de infectie van deze wond. Volgens mij begon het topic ook zo: 'wat kan ik hier zelf opsmeren, want ziekenhuis x doet niets'.
Vrijwel iedereen reageerde met : "Meis, dit is te erg voor honingzalf of tea tree - ga naar *een arts*!"
Na veel soebatten kwam er een goede arts en goede therapie - met nu somehow een terugval.

En zelfs al zou deze wond te maken hebben met zelfbeschadiging,
ik weet niet waar dit op gebaseerd is -
maar wat ik wel weet:
jezelf beschadigen is toch nog iets anders dan "aandacht trekken, waarbij negeren het beste werkt".

Janneke, je haalt twee dingen door elkaar. De wond mbt zelfbeschadiging is niet van TS. Die is van LSFoto's die ook in dit topic reageerde. Daar reageerden mensen op.

TS, succes vanmiddag. Wat een hardnekkige klotedingen die bacterieën.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 13:18

Ik zit er nu ook eigenlijk wel een beetje doorheen. Het ging zo goed en kijk nu weer ;(
Ik weet dat het maar een wond is en dat er veel ergere dingen zijn maar ik ben die pijn nu even helemaal zat

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:20

Het is in jouw geval ook niet zomaar 'een wond'. Het is een steeds veranderende pijnlijke, vieze rotwond veroorzaakt door nare beestjes waar je je toch steeds zorgen om blijft maken. Daar mag je je best even rot over voelen. :(:)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:32

Zonnebloem schreef:
Ik zit er nu ook eigenlijk wel een beetje doorheen. Het ging zo goed en kijk nu weer ;(
Ik weet dat het maar een wond is en dat er veel ergere dingen zijn maar ik ben die pijn nu even helemaal zat

Dit is zeker niet 'maar' een wond. Necrotiserende fasciitis moet je heel serieus nemen. Afhankelijk van de soort bacterie die het veroorzaakt kan het ook zomaar heel snel gaan. De fascie (vlies om je spieren heen) is een vlak waarlangs bacteriën zich snel kunnen verspreiden, en doordat het een redelijk ondoorlatend vlies is en veel minder doorbloed dan het omliggende (spier)weefsel, is het een zuurstofarme omgeving waar sommige bacteriën goed gedijen. Moeilijk te bereiken met antibiotica en als je resistente soorten draagt helemaal.
Zeker serieus nemen dus.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:37

Oh God Zonnebloem dit Is erger als de vorige keer. Naja kan erger worden. Wat een ellende! Ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen.. Hoop dat er nu een oplossing komt voor dit. Want straks verlies je echt een arm door dit gezeik....

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:46

He bah ts wat vies weer. Ik vraag me alleen wel af of het heel proces niet te snel is gegaan dan. Ik zie dat ook bij mijn paard. Bij haar springt de wond ook elke keer weer open. Net als het goed gaat, gaat het weer mis. Is het wel ook echt die bacterie geweest. En is die ook helemaal uitgeroeid geweest.

Even over de zelf aangebrachte wonden van LS. Dit topic gaat over de genezing van de wonden. En dan maakt het echt niks uit of die door ongeluk of zelf aangebracht is. Persoonlijk vind ik het wel interessant om te zien of die wonden met elkaar te vergelijken zijn qua genezing. Maargoed.

Ts ik hoop echt dat het snel de beter kant opgaat

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:05

Ts ik zou in het ziekenhuis ook aangeven dat je er ondertussen behoorlijk door heen zit en vragen of een opname met antibiotica infuus en iedere dag goede wondbehandeling niet de beste oplossing is.
Wat ze vorige keer zeiden dat zalf met antibiotica sneller werkt als via het infuus snap ik de onderbouwing niet helemaal van.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:16

genja schreef:
Wat ze vorige keer zeiden dat zalf met antibiotica sneller werkt als via het infuus snap ik de onderbouwing niet helemaal van.
Daar waar de bacterie zit is het niet overal goed doorbloed. Willen ze op die plaats een hoog genoege concentratie antibiotica hebben, dan zouden ze via een infuus heel hoog moeten doseren, met alle nadelen die daarbij horen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:19

Verschrikkelijk!!!
Zijn de gaten er nou gewoon bij gekomen?
Eerst was het om je wond vurig rood en dik en nu zie ik daar "gele gaten".

Horror.
Ik hoop zo dat het snel stopt.
Mag toch hopen dat je je hand behoud, en je arm weer gaat genezen met een goede functie van pezen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:42

Ik schrik hier ook heel erg van... :\

Jeetje meis, ik hoop echt voor je dat je hier snel van af gaat komen. Wat een pech heb je ook. :n Vind het eigenlijk ook van de zotte dat je hier nog zo lang mee moet wachten voor je een arts kan zien. Hier zitten risico's aan lijkt me?

Dikke knuf.