Een leven zonder shampoo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:58

Stefaaah schreef:
De laatste keer dat ik mijn haar met shampoo had gewassen was mijn haar compleet futloos zonder volume... Dat was het ook niet!

Dat dus :j

Ik spoel niet na met koud water, m'n haar is niet dof oid, maar ook weer niet zo glanzend als je in alle shampoo reclames ziet :Y)

Ter indicatie:
Afbeelding

Het volume ben ik erg blij mee, hier zat het tegen het vette aan, en was bijna toe aan een spoelbeurt.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:03

Niet echt een duidelijke foto met het badkamerlicht, maar dit was mijn haar na 3 maanden met 1 keer per week alleen met heet water nat maken en een paar keer per week met de "haren"borstel helemaal doorborstelen.
Inmiddels doe ik dit 4 maanden en wissel nu af met appelazijn wanneer mijn hoofd jeukt. Dat helpt steeds prima
Ik spoel wel altijd na met koud water. Gewoon omdat mijn haar altijd al zo ontzettend breekbaar is en ik geloof dat het sterker is wanneer de haarschubben sluiten (misschien is het onzin, weet ik niet)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 13-06-16 22:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:04

Ik spoel altijd na met koud water. Weet niet of het helpt, maar ik heb mooi haar :P

RiannaB

Re: Een leven zonder shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:16

Speciaal voor Air:
Afbeelding

Ik heb er zelf alleen vrij weinig verstand van, dus ik ben benieuwd wat jouw constatering is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:55

Dankje!
Heb er ook niet in tot de details verstand van maar 'herken' sommige ingrediënten wel als slecht of goed.
De parfum is jammer maar voor de rest zie ik niet direct iets wat mij opvalt als slecht. Wat wel jammer is is dat dat de Aloë Vera helemaal onderaan staat :P

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:43

Dat is Coumarin dan zeker?
Ach, en die parfum zorgt in ieder geval wel voor een lekkere geur.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:27

Ik ben gestopt met het gedoe met baking soda en appelazijn, máár ik wilde niet meer aan de gewone shampoo. Sinds een tijdje gebruik ik nu olijfolie zeep. Dat bevalt al een stuk beter dan dat gedoe met flesjes mengen en toch vaak vettig haar hebben :P

Mijn haar ziet er nu weer netjes uit. Ik was het wel gewoon om de dag ongeveer. Twee keer per maand ofzo gaat hem niet worden :P Wel vind ik mijn haar moeilijk te kammen na het wassen. Ik kam het bij voorkeur al even als het nat is vanwege mijn schuine pony die anders niet een schuine pony blijft. Het blijft toch wat stroef met deze zeep. Dus tips voor iets van conditioner zijn welkom. Iets natuurlijks dus en appelazijn vind ik niet zo...

Ik ga ook nog de perzikpitten zeep proberen, die was uitverkocht, maar de olijfolie zeep bevalt ook en eigenlijk heb je dan helemaal geen douchegel ofzo meer nodig, want je kan je lichaam er ook mee wassen. Eerst maar eens het douchespul wat ik nog heb staan opmaken ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:39

Heyhoi, ik kom even hier binnen vallen. Heb gisteren voor het eerst de Baking soda en appelazijn methode geprobeerd, met van te voren kokosnoot olie. (kokosnoot olie is wel moeilijk eruit te krijgen). Maar ik heb ook bij de tuinen een fles shampoo gezien die beweert 0,0 chemische rotzooi erin te hebben. Nu twijfel ik best wel, aangezien het eigenlijk op hetzelfde neer lijkt te komen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:50

Als niks chemisch en weinig gedoe methode bevalt 2x daags met een heel fijne/vlooienkam echt vanaf de huid kammen mij nog het beste (wel paar keer schoonmaken tussendoor, want er komt wel degelijk een hoeveelheid huidvet/olie uit). Baking soda is agressiever dan veel mensen denken en kans is groot op een allergische reactie op termijn.
Goed kammen op deze manier en geen jeuk, weinig klitten (hoef niet te borstelen voor dat de kam er door komt), trek er amper haar uit en mooi volume weer en dat zonder 3-4 verschillende flessen (shampoo, conditioner, antiklit, ... ).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:00

Dat zou voor mij dan weer niks zijn
Ik kam en borstel helemaal niet :n
Dan ontploffen mijn krullen ;)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:37

Ik was mijn haar nu nog maar 1x per 14 dagen met aleppo zeep (olijfolie). Ik heb het een paar keer opgerekt van een week naar twee en nu gaat dat heel goed. Alleen het wassen met de olijfolie zeep ontvet het niet volledig. Bovenop/achterop blijft het vettig. Misschien toch maar met nog een ander product erbij gaan wassen. Zou het jammer vinden om nu op te geven :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 06:42

MorganeR schreef:
Heyhoi, ik kom even hier binnen vallen. Heb gisteren voor het eerst de Baking soda en appelazijn methode geprobeerd, met van te voren kokosnoot olie. (kokosnoot olie is wel moeilijk eruit te krijgen). Maar ik heb ook bij de tuinen een fles shampoo gezien die beweert 0,0 chemische rotzooi erin te hebben. Nu twijfel ik best wel, aangezien het eigenlijk op hetzelfde neer lijkt te komen.

De Tuinen beweert dat wel vaker. Weet je nog welke het was?

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:21

MorganeR, lees even de paar berichten boven jouw post. Ik gebruik shampoo van De Tuinen en had een foto van het etiket geplaatst.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:43

Ik weet helaas niet meer welke het precies was. Ik was er om Baking soda en dergelijke te halen en mijn moeder zei achteraf dat ze zo'n shampoo daar hadden.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:40

Ik ben inmiddels sinds zaterdag overgestapt op shampoo van De Tuinen en het bevalt goed! :)

Mijn haar is weer goed te kammen, glans, zacht, het ziet er gewoon weer goed uit :) Ruikt ook nog eens lekker :) Ik heb de 'Say Yes to Cucumber' shampoo, 96% natuurlijk en parabenen vrij.

Voor mij geen zeepblokken (olijf en kokos) meer, die gebruik ik nou gewoon alleen nog voor mijn huid (bevalt goed!) maar niet meer voor mijn haar. Vooral de kokos is fijn om je mee te wassen en ook heel geschikt om te gebruiken als 'scheergel'.

En al helemaal geen baking soda en azijn meer, die combi beviel ook niet zo, te veel gedoe en nog steeds geen fatsoenlijk haar ondanks maanden volhouden.

Voor shampoo vond ik het redelijk prijzig (voor wat ik normaal altijd kocht) maar er was een 2e product voor de helft van de prijs actie :P En er staat wel op de tube, royale hoeveelheid inmasseren, maar met de hoeveelheid ter grootte van een euro wordt het al prima schoon en het schuimt heel goed. Wel zuinig in gebruik dus die shampoo.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:06

96% natuurlijk is een verkooppraat, bekijk de ingrediënten maar eens goed.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:25

Dat is geen verkooppraat hoor. Bekijk jij de ingredienten eens goed :+

Yes to Cucumbers shampoo:

Aqua (Water), Sodium Coceth Sulfate, Cucumis Sativus (Cucumber) Extract*, Sodium Cocoamphoacetate, Peucedanum Graveolens (Dill) Extract*, Capsicum Annuum (Green Pepper) Extract*, Maris Limus (Silt) Extract, Maris Aqua (Dead Sea Water), Punica Granatum (Pomegranate Peel) Extract*, Brassica Oleracea (Broccoli) Extract*, Parfum (Fragrance), Magnesium Chloride, Algea (Spirulina, Rhodella, Dunaliella) *, Spirulina Maxima Extract*, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Gel, Citric Acid, Prunus Amygdalus Dulcis (Almond) Extract*, Olea Europaea (Olive) Oil*, Spinacia Oleracea (Spinach) Extract, Benzyl Alcohol, Lactic Acid, Centaurea Cyanus, Beta Vulgaris (Beetroot) Extract*, Simmondsia Chinensis Cera (Jojoba) Extract*, Niacin*, Tocopheryl Acetate (Vitamin E) *, Ginkgo Biloba Extract*, Panthenol, Dehydroacetic Acid.

Ik vind de conditioner van dit merk er ook goed uitzien, misschien ga ik die eens proberen. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:36

Google maar. ;) Ik ben er ook ingestonken ondanks dat ie lekker ruikt.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:57

Ik heb hier de yes to bluebberries staan, maar ik vind m'n haar er toch te slap mee worden, de stevigheid en opstaan met haar wat meteen leuk zit vind ik heerlijk. Wel gebruik ik de shampoo eens in de zoveel tijd als ik het eens 'echt schoon' wil hebben, na een avondje gourmetten oid ;) Voor eens in de zoveel tijd vind ik het prima, er zal vast minder rotzooi in zitten dan normale shampoo's.

Sinds een paar maanden is m'n haar gestopt met jeuken wanneer het vet begint te worden _/-\o_ _/-\o_ Ik was het eigenlijk enkel nog met water, zo'n 2-3 keer per week en eens in de zoveel tijd spoel ik het met azijn, bevalt voor mij goed nu :j

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:59

magda_90 schreef:
Google maar. ;) Ik ben er ook ingestonken ondanks dat ie lekker ruikt.

Heb ik gedaan, maar ik kan toch echt niets raars vinden.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:27

Verkooppraat of niet, geen parabenen, ik heb eindelijk weer fijn doorkambaar en goed uitziend haar, én geen last van kriebel, dus ik vind het prima :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:25

Goedemorgen, vraagje mbt opslag van blokken zeep. Op mijn werk moet ik wel eens douchen en daarvoor heb ik Aleppo zeep, handig voor haar, gezicht én lichaam. Maar waar ik thuis een handig luchtig rekje heb waar ie kan drogen, is dat op het werk moeilijker. Ik heb nu een bakje met deksel die ik open kan laten in mijn kluisje en sluit zodra het blok droog is. Maar dat duurt wel lang ondanks dat ik al een klein stukje daar heb liggen. Weet iemand wellicht nog iets om het luchtiger te kunnen laten drogen? Of een handiger bakje?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:00

Bakje met roostertje voor zeepje + opvangbakje water + deksel. Maar voorbeeld heb ik niet voor je. Bakje met roostertje + opvangbakje heb ik hier wel staan ook voor zo'n blok zeep.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:11

Bedankt daar ben ik inderdaad naar op zoek maar zonder resultaat tot zover.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 00:33

Ik stop hem in een washandje. Zal vast niet het beste zijn maar het werkt.