Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
denice schreef:Nog even een kleine 'tip' hier; er is al redelijk wat onderzoek geweest naar een enkel plantaardig dieet volgen, en zelfs mensen met MS genazen bij dit 'dieet'. Hart en vaatziekten, cholesterol en allerlei andere kwalen verdwijnen met dit dieet. Wellicht is het het proberen waard. Mocht je er meer over willen weten, dan zie ik je pb graag tegemoet.
Kriel schreef:denice schreef:Nog even een kleine 'tip' hier; er is al redelijk wat onderzoek geweest naar een enkel plantaardig dieet volgen, en zelfs mensen met MS genazen bij dit 'dieet'. Hart en vaatziekten, cholesterol en allerlei andere kwalen verdwijnen met dit dieet. Wellicht is het het proberen waard. Mocht je er meer over willen weten, dan zie ik je pb graag tegemoet.
Dit vind ik een beetje eng
MS heeft als gevolg de afbraak van myeline, het bescherm hulsel wat over je spieren ligt.
De wetenschap is nongal sceptisch over hetgeen je stelt en geeft aan deze bewering zelfs een mythe te vinden.
Diëten die beloven MS te genezen lijken meer kwaad te doen dan goed, aangezien ze de inname van essentiële voedingsstoffen kunnen beperken. Afgezien van het geven van valse hoop, kunnen de beperkende dieetadviezen die zo nu en dan de kop opsteken zelfs nadelig werken. Diëten lijken weinig invloed op MS te hebben.
Net als voor ieder ander geldt voor mensen met MS dat ze een goede voeding moeten aanhouden. Voor het behoud van een gezond lichaam en zenuwstelsel wordt, volgens de algemeen geaccepteerde voedingsrichtlijnen, het eten van meer fruit, groenten en vezels en minder verzadigd vet aanbevolen. Dat lukt misschien niet altijd. Er kan dan gebruik gemaakt worden van een voedingssupplement.
Veel mensen met MS ervaren een gebrek aan energie en kunnen in meerdere of mindere mate vermoeidheidsklachten ondervinden. Er bestaan voedingssupplementen die speciaal ontwikkeld zijn om extra energie te geven en die bovendien vermoeidheid verminderen. Het beste is om een multivitamine te kiezen omdat vitamine D en vitamine B12, maar ook de mineralen ijzer en koper, een gunstig effect blijken te hebben.
manzano schreef:Cayenne schreef:Toch zegt dat niet altijd wat, hoor. Ik moet nu ook opnieuw op schildklier geprikt worden. In februari ook al eens gedaan omdat ik in mijn vakantie was flauw gevallen (met bijkomende schade), gigantische haaruitval heb en mijn menstruatie al een jaar afwezig blijft. In februari waren de uitslagen goed, maar dokter vertrouwt het toch niet helemaal, dus opnieuw prikken. Volgens haar krijg je een beter beeld door regelmatig te prikken op schildklier.
Even tussendoor...... wel eens onderzocht op PCOS?
denice schreef:Begrijp ik. Maar de bewijzen liggen er al, een volledig plantaardig dieet volgen geneest echt meerdere ´ongeneeslijke´ ziekten. Maar er zijn zoveel instanties en personen die belangen hebben bij melk, vlees, olie etc. aanprijzen, dat het moeilijk te geloven lijkt.
Ik ben natuurlijk absoluut geen dokter, maar ik kijk veel kritischer naar voeding en ziektes tegenwoordig, en voel mij fitter dan ooit!
Miryamk schreef:Toch heb ik persoonlijk bij iemand met MS gezien hoe zij vooruit is gegaan na aanpassing van haar eetgewoontes. Van niet kunnen functioneren (deels door medicatie bijwerkingen) naar een jonge vrouw die op zichzelf is gaan wonen en een leuke baan heeft gevonden. Dit was echter geen plantaardig dieet maar paleolithische voeding.
Fijn te lezen dat je je weer wat beter voelt KBK.
Kriel schreef:denice schreef:Begrijp ik. Maar de bewijzen liggen er al, een volledig plantaardig dieet volgen geneest echt meerdere ´ongeneeslijke´ ziekten. Maar er zijn zoveel instanties en personen die belangen hebben bij melk, vlees, olie etc. aanprijzen, dat het moeilijk te geloven lijkt.
Ik ben natuurlijk absoluut geen dokter, maar ik kijk veel kritischer naar voeding en ziektes tegenwoordig, en voel mij fitter dan ooit!
Net als 'beauty in the eye of the beholder'is, is ook dit een aanname.
De wetenschap ondersteunt dit gestelde totaal niet en ik als ervaringsdeskundige al helemaal niet.
MS lijkt vooralsnog niet geneesbaar te zijn. Ik heb dus absoluut moeite met dit soort beweringen
denice schreef:Nog even een kleine 'tip' hier; er is al redelijk wat onderzoek geweest naar een enkel plantaardig dieet volgen, en zelfs mensen met MS genazen bij dit 'dieet'. Hart en vaatziekten, cholesterol en allerlei andere kwalen verdwijnen met dit dieet. Wellicht is het het proberen waard. Mocht je er meer over willen weten, dan zie ik je pb graag tegemoet.
Kriel schreef:denice schreef:Nog even een kleine 'tip' hier; er is al redelijk wat onderzoek geweest naar een enkel plantaardig dieet volgen, en zelfs mensen met MS genazen bij dit 'dieet'. Hart en vaatziekten, cholesterol en allerlei andere kwalen verdwijnen met dit dieet. Wellicht is het het proberen waard. Mocht je er meer over willen weten, dan zie ik je pb graag tegemoet.
Hier stel je het wel degelijk
Maar zoals eerder gezegd: hier heeft KK niet zoveel aan
KoudbloedKim schreef:Het staat een beetje stil, maar gaat in ieder geval niet meer omhoog en heb vannacht voor het eerst in lange tijd 4 uur achter elkaar doorgeslapen.
fokfanaat schreef:KoudbloedKim schreef:Het staat een beetje stil, maar gaat in ieder geval niet meer omhoog en heb vannacht voor het eerst in lange tijd 4 uur achter elkaar doorgeslapen.
Ik zou niet elke dag op de weegschaal gaan staan, als ik het goed heb ben je 2,8 kilo in nog geen week afgevallen, dat is niet stilstaan.