Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:05

Sabine, goed dat je nog veel gesport hebt daar! +:)+

Jodie, dat vond ik echt de ergste work-out tot nu toe. :') En w7d1 is weer net zo'n soort work-out. :=

Ik heb gister w7d3 gedaan, het was officieel full body maar er zat nog meer buikspier in dan normaal in de abs work out. Heb niet snel spierpijn in mn buikspieren, wel een fijn gevoel want dan weet je dat je echt iets gedaan hebt. :))

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:06

Loose schreef:

Jodie, dat vond ik echt de ergste work-out tot nu toe. :') En w7d1 is weer net zo'n soort work-out. :=

Ik heb gister w7d3 gedaan, het was officieel full body maar er zat nog meer buikspier in dan normaal in de abs work out. Heb niet snel spierpijn in mn buikspieren, wel een fijn gevoel want dan weet je dat je echt iets gedaan hebt. :))

Heb je veel spierpijn nu?

Loose

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:07

Oh haha ja was niet duidelijk in mn post nee. :))
Heb normaal niet snel buikspierpijn, maar nu dus wel erg ja. :j

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:57

Loose schreef:

W7D1 vond ik nog wel te doen op zich! Is dezelfde als W5D1 natuurlijk :D omdat je daar alle cardio oefeningen eigenlijk afwisselt met een rustige, terwijl je bij W6D3 alleen maar aan het springen bent, pfff! Vooral die jump lunges die ik normaal wel lekker door vind springen ging ik nu echt kapot aan! En bij de tuck jumps kreeg ik amper nog m'n knieën omhoog de tweede ronde dat werden meer jump squats haha.

Ik heb aankomende week tentamens, maandag 1 juni m'n laatste tentamen en woensdag de 3e vlieg ik al om 6 uur 's ochtends. Heerlijk heb er zoveel zin in!

Morgen weer tijd voor m'n voortgangsfoto. Ik maak er trouwens elke week eentje, jullie? En zien jullie het verschil al?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:52

Misschien kwam het ook wel doordat het warm was toen ik die deed, dan lijkt het ook al een stuk heftiger. :') Ik had dat trouwens helemaal niet door voordat ik het hier in het topic las, dat je twee keer hetzelfde doet.
Lekker Jodie! Je ging toch naar Ibiza?

Ik maak er om de 6 weken eentje, misschien wel weinig. Ik zie wel een beetje verschil en merk het vooral, alleen ik moet toch echt strenger zijn met eten om echt resultaten te zien. Ik ben 1.71 en 62kg, dus niet te zwaar ofzo maar om echt spieren te zien moet ik denk ik nog wel mijn vet percentage verlagen. Heb zo'n randje op m'n buik, die wil ik weg. :P En mijn muffintop wil ik kwijt (van die vetjes op mijn onderrug), al zijn die al wel kleiner geworden.
Eten gaat door de weeks goed, totdat het weekend aanbreekt. :x Vind het zo moeilijk om drank te laten staan of om niet 'gezellig' mee te eten. Moet toch echt wat meer discipline kweken hierin. :=

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:53

Ja ik ga naar Ibiza! :D :D

Ja inderdaad eten is gewoon echt het belangrijkste uiteindelijk. Het scheelt dat ik het nu ik weer op mezelf woon erg makkelijk vol vind te houden met strak eten, want ik haal gewoon niks in huis, dus kan ook niks slechts eten. De supermarkt is ook net te ver weg om er 'even' heen te gaan en zeker de afgelopen 2 weekenden ben ik in de weekenden ook hier geweest (normaal ga ik in het weekend naar m'n ouders/vriend) en op 1x pizza na met mijn vriend die hier langs kwam heb ik echt alleen maar strak gegeten. Het slechtste wat ik nog naar binnen heb gewerkt is op een 'zwak' moment een hele reep pure chocola en verder zit het hem er meer in dat ik dan een keer over m'n caloriedoel heen ga.

Verder ben ik best trots op hoe strak ik nu eet, als je wist hoe ik eerst at is dit echt een wereld van verschil. Ik merk ook dat ik het steeds makkelijker vind om in de weekenden dat ik wel thuis ben of leuke dingen ga doen alsnog de slechte dingen te laten staan, en ik gun mezelf gewoon een junkdag/avond/maaltijd (hangt er vanaf hoe dicht ik nu bij de vakantie zit, wat ik ga doen, en in hoeverre ik het mezelf permitteer haha) en ik merk echt dat ik soms na een glas wijn al denk, meh ik hoef er eigenlijk niet nog een.

Vind het qua dat ik er misschien super saai van word niet per se een geweldige ontwikkeling :') maar ik ben van plan om een hoop schade in te halen met de hele dag onbeperkt lekker eten en cocktails drinken op vakantie. Overigens begin ik nu al het verschil te zien nu ik sinds een paar dagen m'n calorieën en koolhydraten omlaag heb gebracht en m'n eiwitten omhoog, en daarnaast een thee-detox doe, normaal heb ik na m'n eerste maaltijd al een wat opgeblazen buik en 's avonds heb ik het gevoel dat ik echt een vetrol heb en een dikke buik, maar nu heb ik 's avonds nog net zo'n strakke buik als 's ochtends. Begin ook echt m'n spieren goed te zien dus ik ben helemaal happy!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:27

Knap Jodie! Bij mij gaat het doordeweeks ook goed omdat ik dan in m'n eigen appartementje zit, en dus ook niks slechts in huis haal. In het weekend ga ik vaak naar mijn ouders omdat ik daar nog een bijbaantje heb waar ik af en toe werk, en als ik dan bij m'n ouders ben gaat het mis. :P En dan ook nog vaak op stap enzo. Dus ik kan het op zich wel, maar moet niet teveel verleidingen hebben. :)) Haha ik wou dat ik dat had met wijn, eentje smaakt altijd naar meer. :')
Wat houdt die thee detox precies in?
En zou je toevallig progress foto's willen delen? Ben namelijk wel benieuwd! Als je t liever voor jezelf houdt snap ik dat ook wel hoor. :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:43

Ja ineens ging de knop gewoon om! Ik denk doordat de vakantie zo dichtbij is haha. Misschien vind ik het daarna weer lastiger omdat ik in de zomer veel bij m'n ouders/vriend zal zijn en er daar gewoon veeel meer verleidingen zijn. Als ik hier de kast open trek heb ik alleen maar gezonde opties, bij m'n ouders hebben we een heel kastje met alleen maar snoep, chips en koekjes :oo

Ik had het eerst heel erg hoor, met zowel eten als drinken en zeker met een wijntje. Dronk ook als ik alleen thuis was vaak zeker wel een fles wijn leeg. Het is ook echt niet dat ik er ineens op tegen ben, maar op de een of andere manier heb ik er gewoon amper behoefte aan. Heel maf! Ik denk dat ik echt zou balen als ik dat op vakantie ook zou hebben haha!

Ik doe de Bootea Teatox http://www.bootea.com/products/14-day-teatox van 14 dagen. Ik merkte dat ik vocht vasthield en een opgeblazen buik had, terwijl ik al een hele tijd strak aan het eten was, dus ik wilde eens proberen een detox te doen vooral om van die klachten af te komen. Een hele sapkuur of dieet zag ik niet zitten, en zo kwam ik bij een 'theetox' uit. Simpel gezegd drink je 14 dagen lang 's ochtends de daytime tea, die de stofwisseling zou verhoren, en om de dag de bedtime cleanse, die volgens mij vooral laxerend moet werken. Ik heb 'm gekocht na een aantal reviews te hebben gelezen trouwens, waaronder deze: http://www.healthyvega.nl/reviews/review-teatox-van-bootea/.
De teatox bestaat uit alleen maar natuurlijke kruiden enzo, dus geen gekke chemische dingen. Ik zit nu op dag 4 en heb het idee dat ik het vooral merk aan dat m'n buik gedurende de dag platter blijft, en dat ik heeel vaak moet plassen vooral!

Oke een progress foto van mij, heb m'n hoofd er maar even afgeknipt, en dit is voordat ik begon en in week 4. Ik heb nu week 6 gehad maar ben vanochtend een foto vergeten te maken dus dat doe ik morgen. Ik span trouwens m'n buik niet aan op de foto. Zie verder vooral daar het verschil maar ik voel tegelijkertijd wel dat ik meer kracht heb in m'n armen en benen, maar uiteindelijk ging het me toch vooral om mijn buik! Maar goed geen super groot verschil dus, progress is slow, maar ik zie al wel wat en dan weet je dat je de goede kant op gaat toch :D
Afbeelding

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:21

Mooie progress hoor, zeker voor 4 weken!! Je ziet echt duidelijk dat je buik gespierder is geworden, die twee lijntjes aan de zijkant. Super hoor! +:)+ Je begon trouwens ook al mooi slank. :)

Die thee detox klinkt interessant. Eet je s ochtends nog wat naast je thee? Of moet je daamee wachten?

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:54

Waaauw Jodie nou ik zie zeker wel duidelijk verschil!

Ik heb ook moeite met eten haha! Zullen we ook recepten uitwisselen?

Heb van het weekend het ovenschoteltje van Rens Kroes gemaakt, die was geweldig! Lekker met zoete aardappel en kokossaus *\o/* _/-\o_

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:05

:D :D thanks guys!

Ik ben altijd slank geweest en heb nooit aanleg gehad om dik te worden, en dan is de motivatie misschien juist ook wel wat lastiger te vinden, want of ik nou goed of slecht at 'ik werd toch niet dik', maar voelde me altijd lui en laks en zeker met zo'n fanatieke vriend dacht ik: nu moet de knop om! Zit nu echt zo onwijs veel lekkerder in m'n vel, ben blij met m'n beginnende buikspiertjes en heb zoveel meer energie en kracht!

Ik eet gewoon m'n normale ontbijt en neem daar de daytime tea bij. En 's avonds eet ik eerst m'n kwark en vlak voor ik ga slapen (ik drink hem terwijl ik al in bed lig) de bedtime cleanse.

Die ovenschotel klinkt lekker sologirl! Ik ben ook gek op zoete aardappel, maak er ook vaak frietjes van uit de oven, zo lekker!! Ik heb ook een hoop lekkere recepten, maar op het moment is m'n (avond)eten vrij saai omdat ik zo min mogelijk koolhydraten eet. Vind het best lastig om dan nog wat leuks in elkaar te flansen, en meestal is het gewoon een stuk kipfilet of een pangafilet ofzo met een stronk broccoli of salade. Gister had ik twee grote rode paprika's gevuld met mager rundergehakt, mais, tomaat en rode ui met 30+ kaas erover en 20 minuutjes in de oven, die waren echt heel lekker! Normaal gesproken zou ik daar nog rijst bij in doen maar nu dan even niet, en dit was ook echt heel goed te doen.

Ik ga maar vast even brainstormen wat ik vanavond ga eten. Vanochtend trouwens havermoutpap met appel, noten en whey isolate crispy, vanmiddag of yoghurt met fruit of misschien banaan/ei/amandelmelk pannenkoekjes. Ik ga straks even HIIT touwtjespringen en daarna een eiwitshake, en als snack tussen lunch en avondeten neem ik denk ik nog een eiwitreep want ik ga kapot van de spierpijn van gister. Echt zo erg heb ik het nog nooit gehad in m'n benen, dus voor wie er nog niet is, bereid je maar vast voor op W6D3 ~~}>

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:09

Eet je helemaal geen koolhydraten savonds? Ik eet sowieso geen aardappelen en probeer pasta zo min mogelijk te eten. Ik dacht dat zilvervliesrijst in die zin geen kwaad kon?

Klinkt goed die paprika's! Ga ik ook eens maken!

Tip voor jou, eet geen panga filet. Is de meest vervuilde vis op aarde. Kan je beter kabeljauw oid eten. Een goedkope witvis is trouwens wijting! Veel beter voor je gezondheid :)

Wat eet jij meestal als lunch? Ik probeer echt van het brood af te blijven, maar op werk heb ik niet zo heel erg veel keus helaas :(

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:17

Kan ook echt geen kwaad hoor, maar ik wil zo in de laatste week voor m'n vakantie nog even snel extra resultaat zien dus ik zit even heel laag in m'n koolhydraten, een stuk lager in mijn calorieën en hoog in mijn eiwitten. Normaal eet ik elke dag (vaak ook bij lunch) wel volkoren pasta, zilvervliesrijst, quinoa of zoete aardappel!

Ik las laatst inderdaad al zoiets over panga, probleem is alleen dat ik heel weinig vis lust en toch een beetje wil afwisselen, en panga is zooo lekker! En veel eiwitten natuurlijk! Is wijting qua smaak vergelijkbaar met panga?

Een aantal van mijn lunchopties:
- Yoghurt met fruit en zaden/noten
- Banaan/ei/amandelmelk pannenkoekjes (in een normaal ritme eet ik ze met havermout erdoor!)
- Quinoa met kipfilet en groente
- Speltcrackers met kalkoenfilet, komkommer en gekookt ei
- Een groene smoothie met superfoodwafels met pindapasta
- Salade met gekookt ei
- Groenteomelet (wordt vaak meer een scrambled egg haha)

Vaak eet ik wat ik over heb van de avond ervoor als lunch, met een aanvulling ofzo erbij! Veel hiervan is op werk goed te doen denk ik, het kost je alleen wat voorbereidingstijd en je kan het niet allemaal warm eten. Doe jij aan mealprep? Ik heb altijd alles in porties in bakjes/zakjes enzo zitten, en als ik een dag moet werken of naar school moet dan bedenk ik van tevoren wat ik wil eten en bereid ik bijna alles al voor. Vooral de pannenkoekjes zijn koud ook heel lekker, salade is heel goed van tevoren te maken en hardgekookt ei is ook prima mee te nemen. Oh de quinoa ook trouwens, die maak ik vaak als avondeten en eet ik de volgende dag koud. Eigenlijk is bijna alles wel goed te doen!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:44

Nee ik doe niet aan mealprep. Moet ik misschien toch maar eens gaan doen! Een salade kan ik inderdaad wel maken. Op werk hebben we ook heerlijke gerookte zalm, dus dat kan ik er wel door doen! Welke soort Quinoa gebruik jij altijd? Ik eet dat echt te weinig helaas. Vriendlief lust het niet :(

Wijting smaakt wel net zoals panga ja! Allebei witvis, maar niet zo stevig als een kabeljauwfilet. Tilapia is bijna hetzelfde als panga, maar ook uit vervuild water.

Lust je wel zalm, tonijn of zeeduivel/zeewolf oid?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:28

Tonijn of alles wat een sterke vissmaak heeft lust ik helaas niet. Gerookte zalm in hele dunne plakjes (op een wrap ofzo) lust ik nog wel, maar niet teveel en zeker geen dikke stukken. Het ziet er altijd heerlijk uit op foto's maar als het enigszins naar de zee smaakt krijg ik het al niet meer weg.

Mealprep is echt de uitkomst! Als ik nergens heen hoef (zit nu bijv al 2 weken in m'n hok opgesloten ivm tentamen) dan bedenk ik per dag wat ik wil, vaak als ik 's ochtends wakker word voer ik alles wat ik wil eten in op myfitnesspal om te kijken of ik uitkom met alles die dag, maar als ik ergens heen moet bedenk ik dit van tevoren en houd ik rekening met wat handig mee te nemen is en pak ik alles van tevoren al in. Ideaal! Zo kom ik ook nooit in de verleiding om alsnog wat eten te halen ergens, wat toch vaak ongezond is. En ik kan alsnog lekker veel afwisselen. Ik raad het je echt aan! Qua quinoa heb ik overigens deze: http://www.bodyenfitshop.nl/superfood/quinoa/body-en-fit-superfoods/pure-quinoa/?sqr=quinoa&. Bestel regelmatig een pot mee bij mijn bestelling. Je kan het volgens mij bijna overal wel halen tegenwoordig maar ik geloof uit m'n hoofd dat deze gunstig geprijsd is vergeleken met bijv quinoa uit de supermarkt of biowinkel en ik moet toch regelmatig bestellen bij body&fit.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:43

Jodie netjes hoor die foto! Vind het echt knap dat jij je zo strak aan je eten kan houden. En dat is terug te zien in je resultaat :)

Leuk trouwens om hier te lezen wat jullie eten, ik was best wel inspiratieloos waardoor ik vaak hetzelfde eet, maar met bovenstaande ideetjes kan ik mooi afwisselen :) Ben vooral benieuwd naar de Quinoa, die heb ik al weken in de kast liggen maar wist niet goed wat ik ermee moest!

Hoeveel rondes van 1 circuit doen jullie in 7min? In week 1-4 deed ik er 1,5 maar merk dat het vanaf week 5 wel moeilijker/zwaardere oefeningen worden waardoor ik vaak maar 1 ronde doe en dan gaat de timer al!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:01

Je kan echt superveel met quinoa! Google maar eens op recepten zijn er echt ontzettend veel! Ik gebruik het eigenlijk vooral zoals ik anders rijst of pasta zou gebruiken, is ook heerlijk met bolognese saus of kip en pesto, etc etc.

Afhankelijk van in welke week ik zit krijg ik vaak in m'n eerste twee circuits er 2 rondes per keer in, en daarna 1,5 of 1 afhankelijk van welke oefeningen je hebt. Als je al 3 minuten moet touwtjespringen blijft er natuurlijk veel minder tijd over. De W6D3 die ik gister heb gedaan redde ik qua tijd makkelijk 2 keer in 7 minuten, maar qua uithoudingsvermogen voor geen meter. Moest echt een paar keer even op adem komen en dan zet ik de timer gewoon even stil, anders heb ik het gevoel dat ik valsspeel omdat ik de 7 minuten niet gebruik voor het sporten.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:13

Ziet er goed uit Jodie! Ik heb pas een foto gemaakt, als ik aan week 4 begin ga ik de 2e foto maken.

Op reisweek at ik elke dag pasta, kreeg er echt genoeg van maarja was niks anders te eten, italie eh.. Zijn dus heel veel koolhydraten, kan een aantal weken in ieder geval geen pasta meer zien :')

Paula, ik doe meestal de eerste 2 rondes 2,5 of 2 keer en daarna 2 of 1,5. Hangt heel erg van de oefeningen af.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:17

Dan moet ik misschien toch wat harder door gaan werken haha!

Ja zal eens zoeken naar Quinoa recepten, is denk ik ook makkelijk om mee te nemen naar m'n werk!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:24

Ahh zoete aardappel lust ik niet meer. :x Ik vond het eerst heel lekker, maar ik heb het een keer niet helemaal gaar gehad en nu staat die smaak me zo tegen.

Ik heb nog een lekkere variant op die oven paprika's van Jodie :D , alleen ik lees net dat je geen tonijn lust maar misschien voor de anderen wel leuk.
Nodig:
- (oud) brood
- Melk
- Ei
- Tonijn
- Kappertjes
- Ui
- Knoflook
- Ansjovis
- Paprika's
- Parmezaanse kaas

De hoeveelheden hangt er een beetje vanaf met hoeveel mensen je bent. Doe wat brood (zonder korsten) in een kom en doe er een klein beetje melk bij, zodat het brood zacht wordt.
Fruit in een pan de knoflook en het ui (ui echt in kleine stukjes snijden). Als de ui glazig wordt de ansjovis erbij doen, die smelt een soort van uit elkaar. Als dit gebeurt is de tonijn en kappertjes erbij. Dit nog even een tijdje meebakken. Dan gooi je dat allemaal in de kom met brood en dan doe je er een ei bij (niet teveel, de ei is alleen voor het 'deeg' dus als je teveel doet wordt de eiersmaak overheersend). Dit roeren, je kan het eventueel ook met de staafmixer doen. Dan je door de helft gesneden paprika's vullen met dit mengseltje, parmezaanse kaas erover en ongeveer 40 min in de oven. Je kan bijv ook courgettes hiermee vullen. Koud zijn deze trouwens ook heerlijk. :)

Heb zelf helaas geen oven nu, oveneten vind ik toch altijd wel het lekkerst. :D
Ik maak ook altijd mijn eigen lunch die ik meeneem. Als het lukt left-overs van de dag ervoor, maar soms maak ik ook apart wat. Wat ik vaak als lunch heb:
- Couscous, zongedroogde tomaatjes, geitenkaas, tomaatjes, sla
- Kikkererwten (eerst roosteren tot ze mooi bruin zijn, en dan gooi ik er een citroensap/chilipeper mengseltje bij, wordt echt lekker en makkelijk mee te nemen :) )
- Rijst met bijv tonijn uit blik en tomaatjes
Ik krijg trouwens wel altijd commentaar van 'oh wat heb jij nou weer', 'ben je op dieet?' of 'oh wat gezond' enzo. Laat mij gewoon m'n eigen eten meenemen. :') Onze kantine heeft trouwens wel gezonde opties, maar ik maak liever mijn eigen eten. :)

Als ik iets met rijst of couscous maak heb ik dat 's avonds vaak al gehad, dan kook ik dus de dubbele portie rijst of couscous.

Ik haal de circuits meestal 1.5 keer, heel soms 2 keer. Ik deed vrijdag W7D3, en daarbij haalde ik het eerste circuit steeds 2 keer en het tweede circuit maar 1 keer, dat tweede circuit had veel tijdroverendere oefeningen. :P

Haha ik vind dat altijd zo erg als je een heel vervelend circuit hebt, maar het lukt je wel om hem vaker dan één keer te doen. Heb je wéér die oefening. :')

Haha sabineex, ik heb in totaal 2 jaar in Italië gewoond en toen aten we ook (bijna) altijd pasta als lunch en dan 's avonds iets van groenten met vlees/vis of met brood. Mensen denken altijd dat je dik wordt van pasta, maar als je normale hoeveelheden aanhoudt en niet altijd carbonara eet dan valt dat wel mee (vaak aten we bijv ook alleen met tomaat, dus dan sausje van cherrytomaatjes). :P Ik was er trouwens nog steeds niet zat van, vind pasta echt van dat comfortfood. :')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:38

Loose schreef:
Haha ik vind dat altijd zo erg als je een heel vervelend circuit hebt, maar het lukt je wel om hem vaker dan één keer te doen. Heb je wéér die oefening. :')

Dit dus hahaha! Ik zette m'n timer, ging W6D3 doen, dacht zooo ik ben helemaal dood ik zal wel nog maar een half circuit kunnen ofzo, had ik nog 3:45 over. Argh!

Het is dat ik weinig vis lust maar je recepten klinken erg lekker! Ik krijg ook veel commentaar op dat ik altijd een halve tas vol eten en vanalles bij me heb, maar ik lever ook lekker veel commentaar op wat mensen eten }> als ze irritant doen over mijn gezonde eten ga ik lekker bij alles wat ze eten zeggen waarom het niet gezond is hahaha.

Het vervelendste vind ik dat veel familie, met name schoonfamilie, die zijn bijna allemaal best wel dik en proppen zich ook de hele dag vol, dat die constant commentaar leveren. Bij alles 'ach jij kan het nog wel hebben' 'ach jij bent zo slank, eet toch een stuk taart' 'pff eet gewoon normaal joh'. Heb dan zo'n zin om een opmerking terug te maken 'nou bij jou mag het wel wat minder he?' >;)

Zeg er gewoon altijd op terug 'tja er is een reden waarom ik er zo uitzie'. Weten zij veel dat ik geen aanleg heb haha.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:54

Tja Loose, wat is een normale hoeveelheid? Bij ons werd het gewoon opgeschept en als je nog meer wilde kon je het pakken. Soms hadden we in de middag én de avond pasta, en elke ochtend at ik hetzelfde. Ik hou echt heel erg van pasta maar dit vond ik wel too much

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:57

Oh dat is vreselijk dat soort mensen. :x Heb altijd het gevoel dat die wel weten dat zij zelf wat aan hun gewicht/gezondheid moeten doen, maar dat het ze niet lukt of ze hebben geen zin en dan kunnen ze het niet hebben dat anderen wel op hun gezondheid letten.

Haha ja dat is wel lastig inschatten Sabineex, at altijd op het oog. Ik denk een bord vol maar dan zonder bultje dus de pasta lag plat, denk dat het neerkomt op 90gr pasta. Maar kan me wel voorstellen dat het je op den duur de neusgaten uitkomt. :P

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:05

Poeh ik ben gek op pasta maar zoveel zou mij ook wel teveel worden ja. Kan me voorstellen dat je even zin hebt in wat andere dingen haha.

Wat betreft de HIIT, weet even niet meer zeker of dat in dit topic een tijdje terug gevraagd werd of dat het ergens anders was, maar ik heb er zelf een hekel aan om naar buiten te moeten (heb ik gelijk het gevoel dat ik zoveel tijd kwijt ben, kleding bij elkaar zoeken, spul mee muziek, timer, etc, en zeker nu in een drukke periode wil ik eigenlijk alles thuis kunnen doen. Ik zit overigens niet bij een sportschool (misschien dat dat nog komt, wil eerst zeker weten dat ik zo gedisciplineerd blijf) dus ik doe ook de HIIT thuis.

Ik volg op dit moment qua tijd de Tabata-methode, waarbij je ipv de 30 om 30 van Kayla, 20 om 10 doet.
Mijn schema is als volgt (12 minuten totaal):
20s: jumping jacks
10s: rust
20s: butt kicks
20s: high knees
20s: jump rope (zonder springtouw)
En dit herhaal ik dan 5 of 6 keer. Doe dit dus op de dagen dat ik geen resistance doe uit de BBG!

Sowieso erg interessant wat HIIT en LISS met je lichaam en vetverbranding doen, op wikipedia staat er ook een hoop info over, inclusief de verschillende methoden: http://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_interval_training

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:49

Ik moet zomenteen nog gaan hardlopen voor school, laatste keer maar heb er zo geen zin in... Heb zaterdag daar een wedstrijd van, maar rest van de week heb ik ook geen tijd om nog een keer te trainen. Doel voor vandaag is 5 km aan een stuk doorlopen, moet immers van mijn docent ook op de wedstrijd.