[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liefsmarleen

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:24

Ik ook op vrijdag en zaterdag! Moet ook wel kunnen vind ik want anders houd je het nooit vol. En zo 'kent' je lichaam het zegmaar nog, dus als je je doel hebt bereikt en weer wat cheat, dat je dan niet gelijk weer 10 kilo bijkomt zegmaar :')

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:25

Emmaa_ schreef:
Ik heb vandaag mijn cheatday dus heb lekker een saucijzenbroodje gehaald :) Zijn er hier meer mensen die aan cheatdays doen?

Normaal gesproken vrijdagavond.. maar deze week ga ik ook zaterdag cheaten :x

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:25

Jongens ik ktijg echt zere rug van die buikspier oefeningen en sit ups kan ik echt niet heel erg :p

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:28

een zere rug hoor je niet te krijgen van buikspieroefeningen. Bovendien leveren buikspieroefeningen je erg weinig op. Abs are made in the kitchen...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:29

Cheatday no way haha

Ik eet gewoon een taartje op verjaardagen en 1 keer per week patat.
En als ik iets eet wat niet gezond is, ga ik niet de rest van de dag me ook vol vreten haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:33

Buikspieroefeningen kunnen best slecht voor je rug zijn inderdaad. Gelukkig zijn er heul veel, dus zoek er één of een paar waarbij je geen last krijgt :)
Ik ken er wel een paar die voor mij goed werken maar geen idee hoe die heten :7 zal het opzoeken zodra ik achter de pc zit.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:35

Het is ook belangrijk dat je de oefeningen op de juiste manier uitvoert, nooit met een holle rug bijvoorbeeld. Ik kreeg eerst altijd veel last van mijn rug als ik mijn bekken niet juist kantelde en mijn buikspieren zelf te weinig aanspande.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:37

Ik heb gewoon op vrijdag standaard m'n cheatday. Dan mag ik op school een broodje in de kantine halen, een saucijzenbroodje eten en wat meer koekjes enzo. Geeft me altijd weer even goede moed, alles waar ik de hele week naar uit heb gekeken (bijvoorbeeld een bak pasta van Julia's op station) kan ik dan even eten en zaterdag heb ik dan weer een 'schoon systeem'.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:37

_sharonnn schreef:
Hmpf waarom zou 2 kg in 5 week te weinig zijn..

Gezond afvallen..
Als je dat wilt, val je 0,5 kg in de week af, max. Dus die 2 kg in 5 week is een heel mooi streven.

Bedankt voor je antwoord. :)
Nu je het er zo neerzet, lijkt me dat inderdaad een mooi streven, dus we gaan voor die 2kg eraf in 5 weken! :D Moet lukken.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Thesserd!

Cheatdays moeten kunnen Emma! Geniet van je saucijzenbroodje. :D

Welkom Unoo!

Vandaag word voor mij weer een lekker dagje. :)
Straks eerst een half uurtje fietsen en daarna een uurtje yoga-les.
Ik weet nog niet wat ik ga eten vanavond, iemand hier suggesties?

Gisteren hebben we trouwens de kip teriyaki met cashewnoten gegeten van Emma (toch? :o ), die was onwijs lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:38

PureSG schreef:
Gisteren hebben we trouwens de kip teriyaki met cashewnoten gegeten van [naam] (toch? :o ), die was onwijs lekker!

Ja! :D Fijn dat hij lekker was :j Ik ben er ook echt gek op! Makkelijk en super goedkoop (zakje soepgroente is hier 60 cent bij de Lidl en kipfilet 1 euro per filet bij de Turk) en je hebt maar 1 pan nodig :D

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:54

Hallo! Ik kwam dit topic tegen en ik moet zeggen dat ik ook weer bezig ben voor de zomer :')

Maar nu had ik een vraagje. Wat eten jullie op een dag? Ik wil het graag afwisselend houden, met zo weinig mogelijk suikers, vet en koolhydraten (oftewel, calorieën ;) ). Hoe houden jullie het zo gevarieerd mogelijk?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:59

MariaMaaike schreef:
Hallo! Ik kwam dit topic tegen en ik moet zeggen dat ik ook weer bezig ben voor de zomer :')

Maar nu had ik een vraagje. Wat eten jullie op een dag? Ik wil het graag afwisselend houden, met zo weinig mogelijk suikers, vet en koolhydraten (oftewel, calorieën ;) ). Hoe houden jullie het zo gevarieerd mogelijk?

Een dag eten ziet er voor mij zo uit:
O: Brinta
T: fruit of een snelle jelle
L: broodje met kaas/pindakaas/ham/kipfilet
T: fruit
A: wat de pot schaft

Tussendoor drink ik water.
Met zo eten, ben ik in 8 week, 4 kg afgevallen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:59

Ik weet niet of je dat bedoelt, maar koolhydraten staan niet gelijk aan calorieen. Mijn dag ziet er gemiddeld ongeveer zo uit:

O: Havermout of een dikke banaan-ei pannenkoek
T: Een stuk fruit (meestal een mandarijn of een appel, ligt er een beetje aan wat ze hebben in de kantine. Heb laatst een paar lichee's gegeten als tussendoortje :9 )
L: Havermout of een dikke banaan-ei pannenkoek (ligt eraan wat ik als ontbijt gegeten heb) en een proteine shake van de Body en Fit shop
T: Mijn tweede stuk fruit van de dag of een handje nootjes
A: Een gezonde maaltijd met zo min mogelijk koolhydraten. Mijn favoriet (jaja, is hij weer :') ) is kip teriyaki met wok/soepgroente en een handje cashewnoten er overheen
T: Afhankelijk van hoe vol ik nog zit mijn tweede/derde stuk fruit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:03

Mag ik me ook melden? Ik ben behoorlijk wat winter kilo's aangekomen en zie mezelf nog niet aan het strand liggen in dit lichaam. :Y)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:03

Count me in!!

Ik zit op telefoon en reageer later uitegreider. Ik wil niet echt extra sporten maar wel veel gezonder eten en vooral meer drinken. Ook wil ik beter gaan letten op mijn melk intolerantie.
Beweging ga ik ophogen door vaker de trap te pakken ipv lift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:04

Rebeccaa schreef:
Mag ik me ook melden? Ik ben behoorlijk wat winter kilo's aangekomen en zie mezelf nog niet aan het strand liggen in dit lichaam. :Y)

Bex! *\o/*

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:04

Emmaa_ schreef:
Mijn favoriet (jaja, is hij weer :') ) is kip teriyaki met wok/soepgroente en een handje cashewnoten er overheen

Dit blijft gewoon elke keer terugkomen in dit topic joh. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:05

Emmaa_ schreef:
Rebeccaa schreef:

Bex! *\o/*

Em! *\o/*
Die kip van jou klinkt lekker, ga het binnenkort ook een keer maken. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:05

PureSG schreef:
Emmaa_ schreef:
Mijn favoriet (jaja, is hij weer :') ) is kip teriyaki met wok/soepgroente en een handje cashewnoten er overheen

Dit blijft gewoon elke keer terugkomen in dit topic joh. :')

Haha het is gewoon zo heerlijk makkelijk, smakelijk en gezond _O-

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:06

Zo wat gaan jullie hard! maaar hé alles is bijgelezen en een paar tips in mn telefoon gezet :D

Zo paard trainen en daarna met een vriendin hardlopen :):) +:)+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:11

Emma, kan ik de cashewnoten ook achterwege laten? Of is t hele effect dan weg? Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:11

_sharonnn schreef:
[naam], kan ik de cashewnoten ook achterwege laten? Of is t hele effect dan weg? Haha

Ja hoor die kan je achterwege laten. Ik zou dan alleen wel zoeken naar een vervanging, anders wordt het imo wel een lichtelijk karige maaltijd. Ik maakte dit eerst altijd met noodles of rijst, maar ivm de koolhydraten heb ik die geschrapt :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:17

Ik weet dat het de bedoeling is om ontopic te blijven, maar sinds gisteravond is onze lieve kleine meisjespoes niet meer thuis gekomen. ;(
Ze wilt nooit langer dan 10min naar buiten, dus dit is echt abnormaal gedrag voor haar.
Gelukkig is ze wel geholpen, maar argh, wat maak ik me zorgen om mijn kleine diva prinses. :n

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:18

Oeeh die banaan-eierpannekoekjes zijn lekker Emma! :D Net gemaakt. (Note to myself: staafmixen in een open bak is niet handig)
Doe er de volgende keer een beetje honing+kaneel overheen denk.

Mn vriend weet niet wat ie meemaakt :') normaal gesproken had ik nu al 2 broodjes ei naar binnen gewerkt met een enorme (ja echt, enorme) laag mayo eroverheen en een halve zak chips.
:D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:22

Wij konden vanmorgen op t werk friet bestellen voor de lunch op kosten van de baas, maar ik heb overgeslagen, vanavond lekker chili, daar heb ik meer zin in dan in friet... zometeen wel een presentatie, met een aansluitende borrel dus daar zullen ook wel wat hapjes voorbij komen, hopelijk ook iets gezonds...