Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:07

Toch maar eens zitten testen, alleen kom ik aan zo'n smalle maat (65/70) dat het wat lastig is om die maat bh te vinden.

Wel even het 'op plek brengen van de borsten' getest en de bh's die ik nu heb zitten stukken beter! Heb gewoon vorm opeens :') Nu nog die smalle-smalle maatjes vinden. Suggesties?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:12

Ik droeg overdag nooit een bh, maar 's nachts. Ik vind ze niet comfortabel zitten. Ik heb nu 2 van Calvin klein gekocht, die zitten goed. Heb een witte en zwarte en wil er nog een grijze bij, die is helaas moeilijk te vinden.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:58

Winged: ik heb er een van Triumph en een van Calvin Klein. Ik heb 65C. Online is er meer keus (bijv bij Hunkemoller hebben ze 65 wel in de webshop maar niet in de winkels) :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:01

70 is overal wel te krijgen :) 65 heb ik liefst die van after eden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:13

Nou, 70G is echt niet overal te krijgen hoor. :') Was 't maar zo'n feest

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:23

Stond geen cup bij :P tot 70f wel redelijk te krijgen :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:53

Ik heb gisteren bij Mammamamelle (webshop) twee sportbh's bestel in maat 80K. Hoop dat ze passen!
Echt lastig om sportbh's te vinden in mijn maat. Ik verwacht dat ik ze nog moet terugsturen en omruilen (misschien andere bandmaat, misschien andere cup nodig) maar hoop van niet natuurlijk!

Daar hebben ze ook kleinere cupmaten trouwens (band weet ik zo even niet) :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:43

Ik snap het nog niet zo heel erg. Ik draag nu 70A en zou volgens het schema 70D moeten hebben.
Maar ik vul de A cup vaak niet eens op? En ik moet een nieuwe sportBH (paardrijden en hardlopen) dus moet beide maten maar eens passen :+
Ik heb bandmaat 77cm (gemeten) en borstomvang 90cm als het het héél losjes meet (vooroverhangend :') )

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:45

Djilna schreef:
Ik snap het nog niet zo heel erg. Ik draag nu 70A en zou volgens het schema 70D moeten hebben.
Maar ik vul de A cup vaak niet eens op? En ik moet een nieuwe sportBH (paardrijden en hardlopen) dus moet beide maten maar eens passen :+
Ik heb bandmaat 77cm (gemeten) en borstomvang 90cm als het het héél losjes meet (vooroverhangend :') )

Als de cup open gaat staan kan hij ook te klein zijn (had ik ook).
Overigens valt ook veel weefsel 'naar achteren'. Als je een nieuwe bh past moet je je hand ook langs de zijkant halen en dit weefsel naar voren halen dan heb je al veel meer vulling :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:47

Ik ga het proberen. Volgens deze link (die ik hier ook langs zag komen) heb ik met bovenstaande maten 75A nodig :')
http://www.calculator.net/bra-size-calculator.html
For US: Size: 34 inches* Cup: DD
For UK: Size: 34 inches Cup: DD or E
For Other EU Countries: Size: 75 centimeters Cup: A

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:50

Ik vond deze erg fijn:
http://brasizecalculator.eu/

Krijg je meteen de Nederlandse maat.
Bandmaat was bij mij correct, hij gaf alleen een cup te groot aan.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:55

Die zegt ook 70D idd. Pff raar idee! Ik heb echt niks voor mijn gevoel. Strak shirt aan en weg is alles zeg maar :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:57

Weet iemand fijne bhs voor borsten waar tepel hoog staat? Mijne piepen er altijd boven uit :')

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:12

Plunge van de Hunkemoller al geprobeerd Gianti? Vooral niet van de balcony bh's denk ik (althans, daarvan valt het er bij vaak zo uit heb ik het idee)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:17

Bijna alle plunge hebben push up tegenwoordig. En mag echt niets van kussentje in zitten. Balcony is een hel idd hahaha

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:44

Ohja, daar had ik helemaal niet over nagedacht.. Vind ik zelf altijd wel fijn zitten! Misschien bij de Hema? Die hebben dat model volgend mij ook wel maar dan zonder Push Up?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:45

hebben geen 70 :')

heb nu paar fijne van primark, maar dan zitten ze wel op het (tepel)randje _O-

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:32

WillBokkers schreef:
Ik vond deze erg fijn:
http://brasizecalculator.eu/

Krijg je meteen de Nederlandse maat.
Bandmaat was bij mij correct, hij gaf alleen een cup te groot aan.

Maar die zegt bij mij 80N :wow:

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:34

Djilna schreef:

Met 77 en 93cm viel ik in 70D. Het model van je huidige/toekomstige bhs doen er ook erg toe. Bekijk goed de vorm en inzet van je borsten (beginnen ze onder de oksel, hoe dicht bij elkaar zijn ze, wijde of niet wijd, hoge aanzet, midden of laag, zit het grootste volume hoog of laag... doet er allemaal toe.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:56

Gianti: heb van de week hoger sluitende modellen wel gezien bij de H&M.. hebben 70 dacht ik ;)

Bij de H&M 3 bh's gepast in maat 75C. Twee daarvan pasten niet, de 3e was een bingo! Toen ik daarna mijn 80A weer aandeed dacht ik ook oeps... dat zit helemaal niet zo goed :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:18

H&M heeft weer geen cup f :') maar thanks voor meedenken... ik kan nu wel veel bhs aan met weg stop methode... maar vind zo zonde van m'n decolleté

Ach bra size calculaters geven bij mij 70c aan... zullen we day maar even niet meer proberen :')

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 07:34

Gianti schreef:
H&M heeft weer geen cup f :') maar thanks voor meedenken... ik kan nu wel veel bhs aan met weg stop methode... maar vind zo zonde van m'n decolleté

Ach bra size calculaters geven bij mij 70c aan... zullen we day maar even niet meer proberen :')

Bonprix? Ik heb daar ook mijn bh's gehaald, zij hebben wel F.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:48

Weet niet helemaal of ik hier aan het juiste adres ben, maar toch ff proberen: weet hier iemand een fijne winkel in Rotterdam die grote (en daarmee bedoel ik GROTE :p) maten BH's verkoopt?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:35

xEmilieLx schreef:
Ik ben een tijdje terug ( na het kijken van de video) mezelf gaan meten en kwam uit op 70D terwijl ik normaal 70A droeg. Dit zat redelijk maar mijn idee. Maar een week geleden ging ik naar een lingerie zaak, benieuwd naar wat voor advies ze zouden geven. Met kleding en al schatte zij mij op een 70D of 75C. Na meten en dergelijke kwamen we hier dus ook op uit. Toen ze met die bh's aan kwam lopen schrok ik wel even. Na het bh passen, en uiteindelijk zaten deze maten zo lekker! Ik heb momenteel nog allemaal 70A bh's die ik praktisch weg kan gooien :+

Bij mij geeft de calculator dus ook 70D aan terwijl ik nu 70A draag. Maar het kan dus echt? Ik kan niet wachten om BH's te gaan passen :') Wilde al gaan bestellen, maar dat vind ik een te groot risico, zeker met sportBH's.

Ik appte het gisteren naar een vriendin en die gelooft het iig nooit dat ik in een cup D zou kunnen.
Bedoel, ik vind het ook een heel raar idee (door het beeld wat we hebben van cupmaten). Maar ze formuleerde haar reactie nogal bot :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:39

70d us gewoon ook niet super groot:) mensen hebben heel verkeerd beeld bij cupmaten. 80d is de cup echt vele malen groter