acceptatie mensen met overgewicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:08

Urielle schreef:
Je laatste zin is een conclusie:
Dus ook conditioneel is het slecht.
Wat is slecht? Overgewicht.
Dus overgewicht is slecht voor de conditie.

Daar ben ik het dus niet per definitie mee eens. (Van morbide obesitas snap ik wel dat sporten al lastig wordt)

Voor de mensen waar ik het over heb wel. Dat sommige van deze mensen (die ik dus ken) amper een kliko om het huis kunnen zetten zonder vreselijk buiten adem te zijn en het dus conditioneel ook slecht is.

Ik snap de verwarring, ik had beter neer kunnen zetten dat sommige van de mensen die ik ken het er conditioneel ook zwaar mee hebben en waar ik duidelijk zag dat het ze allemaal makkelijker afging én ze beter in hun vel zaten toen ze wat lichter waren. Maar ze doen er ook niks aan, terwijl ze wel klagen.

Ik bedoelde dus niet dat iedereen met overgewicht geen conditie heeft. Excuus voor mijn onduidelijkheid. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:08

Kinke schreef:
ik vond het raar dat bepaalde mensen zich opeens heel anders gedroegen t.o.v. mij, mannen dus. Ik had zoiets van, eerder zag je me ook niet staan dus dat hoeft nu ook niet, ik ben nl. nog steeds dezelfde persoon.

Wat is daar raar aan? Ik val niet op dikke mannen, sorry, maar ik vind het fysiek niet aantrekkelijk en ook al gaat het uiteindelijk om de binnenkant, het zit wel verpakt in de buitenkant. Als iemand 150kg is zou ik daar dus niet verliefd op worden gewoonweg omdat het me fysiek niet aantrekt. Zelfde als iemand een hele rare baard zou hebben of zijn hele gezicht onder de tatoeages. Kan je nog zo'n leuk karakter hebben.

Dus nee, ik vind het helemaal niet raar dat mensen, mannen anders naar jou gingen kijken toen jij slanker was.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:20

Waar ik me vooral ontzettend aan erger is dat dit soort plaatjes de laatste tijd mijn facebooktijdlijn overheerst.

edit; Deze maar even in link voor de zekerheid :+
http://s3.amazonaws.com/rapgenius/curves-demotivational-poster.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Ik bedoel, als mensen ook maar iets zeggen wat over overgewicht gaat, is de wereld direct te klein. Maar dit soort troep worden 100 duizend keer geliked op facebook....

Ik kan amper een glas water vragen op een verjaardag of ik krijg al opmerkingen of ik aan de lijn zit of anorexia heb oid.
En ik ben echt geen bottenpakket hoor, gewoon een normaal gezond gewicht voor een 18 jarige. Maar het lijkt soms alsof een normaal figuur al een uitzondering is op wat 'normaal' is..

Ik heb helemaal niks tegen mensen met overgewicht, maak nooit opmerkingen en kijk niemand na of wat dan ook. Maar soms lijkt het of mensen met overgewicht wel wat tegen mij hebben omdat ik het niet heb. Dat vind ik een beetje jammer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:21

Urielle schreef:
Je laatste zin is een conclusie:
Dus ook conditioneel is het slecht.
Wat is slecht? Overgewicht.
Dus overgewicht is slecht voor de conditie.

Daar ben ik het dus niet per definitie mee eens. (Van morbide obesitas snap ik wel dat sporten al lastig wordt)

Ik lees toch echt dat de conditie van de kliko-buitenzetter slecht is, niet de conditie van iedereen met overgewicht. Dus ts geeft als stelling dat iemand die buiten adem is van het kliko buiten zetten een slechte conditie heeft. Niet de conditie van iedere obees persoon.
Mensen gaan ineens alles op zichzelf betrekken als ze zich persoonlijk betrokken voelen...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:21

Idd mang dat soort Facebook geneuzel komt m'n strot uit. Maar als je het andersom plaats (dus ten gunste van de dunne mensen) nou dan kan je een rel verwachten hoor :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:24

Aan dat soort plaatjes kan ik me inderdaad ook erg storen! Het geeft je toch het idee dat mannen niet naast je willen liggen. Gelukkig zei mijn toenmalige vriend 'ik wil best naast een gratenpakhuis liggen hoor!' en vond hij me ook mooi. Maar dat soort plaatjes laten je, als je toch al iet zo zeker van jezelf bent, behoorlijk twijfelen aan jezelf.

Ik heb toch het idee dat dergelijke plaatjes de andere kant op minder geaccepteerd zijn. Maar misschien is dat omdat het merendeel van de Nederlandse bevolking te zwaar is en dit nodig hebben om het voor zichzelf goed te praten/ (in armere landen is dikker vaak nog steeds mooi).

Collie2008

Re: acceptatie mensen met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:25

Nou het doet helemaal niets met me eigenlijk, maar ik vind het vooral gewoon krom vooral de reacties onder zulke foto's van al die mensen en hoe die mensen die slank zijn afschilderen. Verbeter de wereld begin bij jezelf. Als je niet wilt afgezeken wilt worden om je dikke kont doe dat dan ook niet bij iemand met spillebeentjes

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:27

Sorry hoor maar de vrouw in de zwarte bikini en in de bolletjesbikini vind ik niet dik. Als dat al dik is, komaan zeg. Ik vind dat een normale lichaamsbouw.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:27

Ik hoor hier ook niemand zeggen dat dikke mensen beter zijn of dat dunne mensen beter zijn. Eigenlijk horen dat soort plaatjes niet neergezet te worden. Ik moet ook zeggen dat ik ze weinig tot niet tegen kom.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:29

Nou ja die in die zwarte valt bij mij echt wel in de categorie stevig, maar nog wel in proportie ;-)

Maar idd quera zulke plaatjes sporen sowieso niet, steeds het 1 beter laten zijn dan het ander. Vermoeiend

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:29

Ik kom die ook niet tegen op facebook.
En inderdaad, wat doen die foto's hier in dit topic? Voor mij komt dat over als precies : kijk, wij mogen die dingen zeggen want ze zeggen over ons ook zo'n dingen. Als je tot zo een niveau verlaagt?

Waarom niet iedereen respecteren hoe ze zijn?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:31

Collie2008 schreef:
Nou ja die in die zwarte valt bij mij echt wel in de categorie stevig, maar nog wel in proportie ;-)

Maar idd quera zulke plaatjes sporen sowieso niet, steeds het 1 beter laten zijn dan het ander. Vermoeiend

Stevig? :oo

Ongeloveloos... Die valt voor mij echt nog wel in de categorie 'slank'. Hóóguit 'ietsje mollig' maar zeker niet stevig.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:32

Ik geloof dat ik stevig en mollig als hetzelfde zie ;-) Maar ik vind haar totaal niet slank, alleen de schouders dan, maar buik en benen vind ik echt behoorlijke Hollandse welvaart zeg maar (als het een Hollandse dame is dan he ;-) )

dromertje2

Voila, als dat al stevig is, en dat wordt door iedereen zo gepromoot dan wordt de standaard verlaagt, wat vroeger gewoon was, is nu stevig. ( en dan ben ik een mammoet in zo iemands ogen).
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 24-02-15 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Maar we dwalen af geloof ik :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:33

D'r buik komt nauwelijks iets naar voren toe. Ze is misschien niet afgetraind en daardoor niet super strak, maar ik vind haar op geen enkele manier Hollandse welvaart...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:34

De zwarte vind ik inderdaad ook wel stevig, vooral rond de heupen. Ik vind haar wel mooi! en in verhouding. Maar slank... nee, dat niet. Maar dat hoeft ook niet :)

Ik kwam ze wel tegen op facebook. Ik heb de mensen ontvolgd, ik had er geen zin in.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:34

chanel1985 schreef:
Ik kom die ook niet tegen op facebook.
En inderdaad, wat doen die foto's hier in dit topic? Voor mij komt dat over als precies : kijk, wij mogen die dingen zeggen want ze zeggen over ons ook zo'n dingen. Als je tot zo een niveau verlaagt?

Waarom niet iedereen respecteren hoe ze zijn?

Ik zeg toch helemaal niet dat het in dit topic zo gaat? Ik zeg dat ik dit in mijn dagelijks leven veel tegenkom en daar erg moe van word.

Sorry maar je eerste zin is onzin, want ik zeg helemaal niks over overgewicht dus dat gaat al niet op. En daarbij verlaag ik me helemaal nergens toe, ik laat zien wat ik veel tegenkom in mijn dagelijks leven, dat jij dat niet tegenkomt kan ik ook niets aan doen.

En kun je me vertellen tegen wie ik nu precies respectloos ben?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:35

Die mevrouw zal misschien een maat 38? Hebben

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:36

Ik denk eerder ruim 40... (vergelijkende met vriendinnen van mij die maat 38 hebben)
Vrouw links 34 denk ik. Hangt ervan af hoe groot of breed gebouwd ze is...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:37

Ach dat vind ik ook met Dove's zogenaamde 'echte vrouwen'. Altijd vrouwen met smetteloze huidjes, erg knappe symmetrische gezichten, en lichamen waarbij alles altijd perfect in proportie is (en ja ze hebben zowel erg slanke als wat vollere vrouwen, maar het zijn altijd lichamen waarbij de verhoudingen heel erg goed kloppen, wat imo ook niet een realistisch beeld van 'de vrouw' weergeeft). Alles wat marketing-technisch goed verkoopt.

Winged

Vjestagirl schreef:
D'r buik komt nauwelijks iets naar voren toe. Ze is misschien niet afgetraind en daardoor niet super strak, maar ik vind haar op geen enkele manier Hollandse welvaart...

Nou, eerder gevalletje photoshop :+

Vjestagirl

Sheran schreef:
Ik denk eerder ruim 40... (vergelijkende met vriendinnen van mij die maat 38 hebben)
Vrouw links 34 denk ik. Hangt ervan af hoe groot of breed gebouwd ze is...

Als ik d'r vergelijk met mijn maat 42 dan komt zij echt niet boven de 38 uit.

quera

Nou net een 40 dan.
Echt niet groter.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:39

Hebben jullie het dan over haar heupen of haar bovenlichaam. Ik heb namelijk het idee dat ze daar andere maten heeft... maar ik had zelf vroeger een 38. En leek bij lange na niet daarop...

Maar de ene 38 is ook de andere 38 niet, het is erg merkafhankelijk.