Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:27

Bijna niet idd, in die tijd liep ik nog wel eens hard, maar tijdens de jillian michaels heb ik dat redelijk laten verwateren en iig nooit tegelijk gedaan.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:33

Ja ik heb geen ervaring met shred en JM dus zou niet wetrn wat het inhoudt..

Heerlijk getraind met MN date of hoe je het wil noemen _O- had eindelijk lef om bankdrukken te proberen.. Ging verrassend goed!!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:35

Ik heb ook een tijdje hardgelopen, alleen dit was te snel na m'n enkelblessure waardoor ik steeds veel last had van m'n enkel, en ook was m'n conditie om te huilen hahaha

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:36

Ik vond het een leuk opstapje om te gaan sporten, maar als ik er nu op terug kijk is het niet heel zwaar. Toen vond ik het echter loodzwaar!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:44

Als ik die 30 shred enzo zie raak ik meteen al gedemotiveerd. :')
Ik ben al blij dat gaat wat gaat, ik wil het ook niet echt afdwingen allemaal.
Sla geen deuk in een pakje boter, nouja misschien nu wel. :')
Mijn rijlaarzen beginnen weer te passen trouwens, die paste ik haast niet meer, veel te wijde kuit..
Nu vier maanden aan het sporten en nu passen ze weer super, zo zie je maar hoeveel spier ik verloren ben, nu snap ik wel waarom ik zo weinig kracht had. -O-

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:44

Hmm, met apparaten (bvb Shoulder press) heb ik de dag er na standaard spierpijn, maar nu ik met gewichten (dumbbells) aan de slag ga niet :? Iemand een verklaring?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:00

Andere spieren? Anders uitvoeren? Je tempo? Andere belasting?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:01

Uhm, vreemd ik heb daar geen verklaring voor.

Ik wilde vanmorgen gaan maar DA gooide roet in het eten. Dus dan maar morgenochtend en zondagochtend weer. Haha :D

Drinken jullie ook shakes? Zo ja, welke? En waarom?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:25

Ja ik 3 soorten.. Pre workout, muscle protect en eiwitshake :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:32

Ik heb deze sinds een paar dagen:
http://www.detuinen.nl/35450-garden-of- ... late.html/

Reden: ik kan niet tegen melk, niet tegen de lactose niet tegen melkeiwit, niet tegen gluten en ook niet tegen soja dus dan blijft er weinig over.
Deze vind ik wel lekker trouwens, ik gooi een maatschep bij 200 ml alpro amandelmelk met chocosmaak en dan gaat het er prima in.
Met water is het erg waterig, maar op de pot staat ook mengen met amandelmelk. :Y)

De eerste ervaring is wel goed, relatief weinig spierpijn gehad na de laatste keer, wat echt wel heel pittig was voor mijn doen. Geen idee hoe het met gewoon eieren zou gaan hoor, maar dit is lekker makkelijk en nog gezond ook. :D

Het scheelt voor mij echt enorm, ik denk dat ik niet zou kunnen sporten als ik geen eiwitten na de training zou nemen. En ik heb niet eens een extreem trainingsschema.. Ook na aquafitness neem ik eiwitten extra. :)
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 03-01-15 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:34

Gianti schreef:
Andere spieren? Anders uitvoeren? Je tempo? Andere belasting?

De dumbbell oefeningen voelen zwaarder aan, maar zijn het misschien niet :+ Ik dacht zelf aan dat je met losse gewichten meer spieren aanspreekt dan met een apparaat, en dat je daardoor de last ook verdeelt en daardoor misschien minder spierpijn krijgt?

Ik drink een eiwitmilkshake in de ochtend, of een bakje kwark met eiwitpoeder :) En na training soms ook een shake.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:23

Goedemorgen,

allemaal de beste wensen nog :D
Sorry was even afwezig.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:47

Jij ook he :D

Ben alweer opweg naar stal.. Nieuwe oefeningen voor MN kont voel ik wel _O-

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:49

Ga je paardje rijden?

welke kontoefeningen heb je gedaan :P?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:43

Yess, alles moet gebeuren :)

Glute bridge met 1 gestrekt been.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:51

secricible,
in dat geval ga ik het moeten combineren haha. Ga wel wat rustdagen nemen, want anders ga ik mezelf weer veel te veel overbelasten. Ben eindelijk van mijn blessure af.

Gianti, fijn dat het goed ging! En natuurlijk nog fijner dat het je verraste, is altijd leuk. :D

Jessica, dat is wel jammer! Ja, mijn conditie is wel al veel beter dan eerst. Hiervoor kon ik niet eens 1 minuut hardlopen, daar moest ik echt heel veel moeite voor doen, maar nu gaan de twee minuten me al redelijk af. :) Dus ik gebruik het hardlopen vooral om conditie op te bouwen, maar hiermee train je ook redelijk wat spiergroepen. Naast dat ik het leuk vind om te doen en het je hoofd lekker leeg maakt, ook heel fijn. Op school doen we nog steeds van die piepjestesten en daar wil ik wel graag aan mee kunnen doen. :Y)

moonfish13, dat had ik toen ik vorig jaar ermee begon ook! :') Echter had ik toen deze blessure ook al gedeeltelijk, dus dat hielp ook niet mee. Maar je kan het wel proberen, en dan gewoon een paar keer een bepaalde oefening minder doen. (Totdat je het niet meer volhoud). Bij mij merkte ik toen echt de vooruitgang!
Wat fijn dat je weer in je laars past, moet ik ook maar weer gaan sporten, ik pas er ook niet meer in (met zooltjes, zonder wel) :+

Ik drink geen (eiwit)shakes. Al heb ik nu wel een kookboek gekregen met daarin allerlei (gezonde!) energierepen, goede lunch en ontbijtgerechten etc. Dus die gebruik ik wel. :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:22

ik drink ook geen eiwitshakes, krijg ze niet weg. Heb straks nog 1 smaak liggen die ik wil proberen(chocola) als ik dat ook niet wegkrijg dan maar geen eiwitshakes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:32

In mijn receptenboek staat een eiwitshake in die mij erg lekker lijkt. Bevat banaan, mango, ananas, eiwitpoede en sinaasappelsap. Dat lijkt mij geen vieze combinatie. :j

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:43

RoodZonnetje schreef:
Hmm, met apparaten (bvb Shoulder press) heb ik de dag er na standaard spierpijn, maar nu ik met gewichten (dumbbells) aan de slag ga niet :? Iemand een verklaring?

Grappig ik had gister niet veel tijd om al mijn oefeningen te doen, dus ik deed die apparaten ook.
Man, ik vond ze zwaar. Misschien omdat je anders traint? Geen idee..maar mij viel het ook op.

Vraagje: Die eiwitshakes gebruik je alleen als je veel sport? (dus meer dan 3x per week) ik heb een zakje liggen maar weet niet of ik het moet gebruiken haha

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:12

Eiwit kan nooit kwaad..
Zelfs niet als je 1 keer per week sport.
Ik deed eerst 2 keer per week aquafitness meer niet, en dat redde ik niet zonder eiwitten erbij.
Het is net wat je prettig vind, maar ik denk dat als je eenmaal ervaren hebt hoe fijn eiwitten zijn na het trainen dat je niet meer zonder wil hoor! :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:08

Eiwitten zijn heel fijn inderdaad, ze voeden je spieren met eiwtten en dat hebben ze nodig na de training.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:12

SteffiiY schreef:
Eiwitten zijn heel fijn inderdaad, ze voeden je spieren met eiwtten en dat hebben ze nodig na de training.

Elke training? Of hangt het ervan af hoe lang/hard/intensief je traint? :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:13

Ligt eraan wat jij onder een training verstaat?
Ik heb vrij pittige trainingen dus ja ik doe het na elke training.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:15

Waar hebben jullie die eiwitshakes vandaan? En helpt t ook iets tegen hongergevoel na t sporten?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:16

Ja eiwitten zorgen o.a voor een verzadigd gevoel dus neemt ook het hongergevoel weg.
Wij bestellen eiwitshakes bij the body and fit shop.