Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:57

5 dagen per week
Van 08:00-20:00 geloof ik

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 01:30

Ik heb me zojuist ook aangemeld om bloeddonor te worden.. Ben benieuwd.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 09:04

Goed bezig Sandyislief!

Mariska_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:59

Weet iemand of je na een cva( hersenbloeding) nooit meer bloed mag geven. Mijn man heeft al 98 x bloed gegeven en zou nu nooit meer mogen geven omdat hij een cva heeft doorgemaakt?
Weet iemand waarom dit is?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:41

geen idee ivm cva, mss iets met medicatie of risico voor je man zelf?

hier zijn de lokale/gemeentelijke inzamelingen elke 3maanden en van 17u-21u
De donorcentra zijn dagelijks open van 8-12 en 13-17u; 2x/week tot 20u en soms ook op zaterdag.

ik moet dus weer 3 maanden wachten dankzij een tekenbeet en Borrelia besmetting. Tot zover dat de kans op besmetting bij verwijdering binnen de 24u minimaal is. Teek heeft nog geen 2u vast gezeten...

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:17

Even een vraagje, aangezien het al een half jaar geleden is dat ik voor het laast bloed gegeven heb.

Ik ga woensdag weer voor het eerst sinds augustus geven, vorige keer savonds wat raar geworden toen we in een erg warm restaurant zaten.
Woensdag avond geef ik een feestje en het lag in de planning om 1 of 2 drankjes te doen. Kon dat nou wel of niet? En kan ik de volgende dag wel weer paardrijden, of bestaat de kans dat ik dan ook weer raar wordt?
In het restaurant brak het zweet me uit en werd ik wat draaierig, eenmaal buiten werd het weer beter.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:29

Het kan zijn dat je gewoon door de hitte niet zo lekker bent geworden, waarbij je bloeddruk dan wat daalde.
Als ik bloed heb gegeven is mijn bloeddruk ook altijd wat lager en wordt het snel zwart voor mijn ogen, maar dat is denk ik voor iedereen verschillend. Hoe reageerde jij er normaal op?
Qua alcohol weet ik het niet zeker, even contact opnemen met Sanquin misschien?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:39

Voorgaande keren heb ik er geen problemen mee gehad! Wel sochtends van mezelf een lage bloeddruk, maar ga donderdag middag pas paardrijden. Dus denk dat dat geen problemen op zal leveren.

Ga inderdaad even vragen woensdag, en anders maar aan t fris. Vrijdags zijn ze ook open, maar moet savonds werken (pizzabezorger, hele tijd in en uit de auto en in de warme keuken ). Volgende week ben ik weg, dus moet deze week :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:44

goh ik vermoed dat het raar worden dan eerder met de temperatuur in het restaurant te maken had. Maar dit is voor iedereen anders, denk ik dan. Ik word ook niet licht in mijn hoofd ook al heb ik al meer dan 4u (eerder 6-7u) niet gegeten alvorens te gaan doneren, waar anderen altijd enkele minuten vlak na de donatie wat flauw zijn...
Alcohol mag in principe ook niet zo'n groot probleem zijn, je bloedvolume is daartegen terug als tevoren, alleen het aantal bloedcellen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:52

Ik denk niet dat het een heel groot probleem is, als je er normaal niet zoveel last van hebt. Denk dat je wel moet uitkijken met alcohol, maar dat 1-2 glaasjes nog wel zou kunnen. Ik zou gewoon kijken hoe het voelt, je eigen lichaam weet dat het best :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:23

Mariska_3 schreef:
Weet iemand of je na een cva( hersenbloeding) nooit meer bloed mag geven. Mijn man heeft al 98 x bloed gegeven en zou nu nooit meer mogen geven omdat hij een cva heeft doorgemaakt?

Ik gok dat dat is om de bloeddruk stabiel te houden. (Snelle) bloeddrukwisseling zal na een cva misschien gevaarlijker zijn?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:07

Mariska_3 schreef:

Kan je altijd even sanquin voor bellen.
Zij hebben daar vast antwoord op

Morgen ga ik weer plasma doneren
Hopelijk nu zonder problemen

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:38

Vandaag weer plasma gedoneerde en het ging goed.
Het was mijn 10de keer en ik mocht een cadeau uitkiezen.
Heb voor een 16gb usb stick gekozen.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 00:50

Goed bezig!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:16

Nou dat feestje ging niet door... -O-
Vanochtend gebeten door de hond van de buren. Schuttingdeur open om mijn fiets te pakken. Hun schuttingdeur stond al open. Hond vliegt de hoek om en hangt ineens in mijn been.
Nu wachten op een nieuwe kaart... _-:(

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:30

Balen zeg myrthe!

Ik ben gisteren weer geweest, ik heb altijd een blauwe plek dus nu was de tip om goed te blijven duwen met je watje tot het verband erom gaat.
Ik heb nu dus een nog grotere dikke blauwe plek, geen idee hoe ik dat weer voor mekaar heb gekregen :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:34

te hard duwen is helemaal niet goed Kim345.

Balen Kaus, hoe lang moet je wachten alvorens je terug mag?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:37

Nee daar ben ik nu ook achter :')
Ach nouja, als een blauwe plek alles is overleef ik dat ook wel weer

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:41

Ik moet sowieso wachten tot de tandgaatjes dicht zijn. Daarna kan ik Sanquin weer even bellen om te kijken of ik weer mag en dan sturen ze weer een kaart.
Maar dat gaat wel een week duren...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:47

Is de hond van de buren altijd zo "aanvallend"/gestoord.
Dat wachten valt dan nog wel mee, al is dit wel triest.

ik moet weer 3maand wachten door een stomme teek.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:52

Ik zal zo heen! Hopelijk is mijn hb enzo goed, scheelt dat ik later op de dag ga. Moet daarna wel weer een kwartiertje naar huis fietsen, dus het moet wel goed gaan :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:20

Hond blaft altijd de hele buurt bij elkaar maar ze hebben wel vaker de schuttingdeur open. Dan blaft ie wat om me heen maar deze keer ging je rechtsstreeks voor de aanval.

Wachten viel mij inderdaad ook mee gelukkig!

Petitparis, moet je altijd wachten na een teek of alleen als ie er x aantal uren heeft gezeten?

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:24

Ik wilde graag een nier afstaan aan mijn broer. Hij is nierpatiënt en moet iedere nacht dialyseren.
Na tal van onderzoeken blijk ik niet geschikt te zijn. Nu gaat mijn vriend zich laten onderzoeken. Dit vind ik nog spannender dan zelf doneren.
Mijn vader heeft ook een nier afgestaan aan mijn broer. Dit is zo'n 15 jaar geleden. Inmiddels is er van alles veranderd. De keuring, samenwerking met andere ziekenhuizen, cross-over trajecten en de operatie techniek. De herstelperiode is nu veel korter.
Ik weet er heel veel van. Mochten mensen nierdonatie bij leven overwegen en er vragen over hebben. Stel ze gerust. Wellicht kan ik helpen.

Goed dat er hier zo positief gedacht wordt over donatie van bloed, plasma of organen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:36

@ Kaus: nee ik denk dat je standaard 2 weken moet wachten of je een reactie op de beet krijgt of niet.
Ik heb de pech om positief te zijn op Borrelia ook al heb ik de teek in minder dan 4u verwijderd...

Noomii1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:22

Ik zou ook graag eerst willen beginnen met bloed te doneren, alleen vraag ik me af. Als je je hebt aangemeld, moet je dan ook eerst bepaalde onderzoeken doen? of hoe zit dat allemaal? en hoe gaat het precies in zijn werk? :D