Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:56

That's the spirit spullen! Hoe vaak hoor je het niet dat het wel lukt zodra stellen zich erbij neer hebben gelegd...suc6!!

banky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:14

Hoi mensen,

Ik heb even meegelezen en wens ts ook veel sterkte en succes!
Ik vraag me wat af.. Een goede kennis van ons kan helaas ook niet zwanger worden, zowel zij als haar vriend zijn zo goed als onvruchtbaar.. Nu is het een feit dat zij jaren lang de pil heeft doorgeslikt en eens in het halfjaar ongesteld werd. Ik doe dit ook regelmatig, dat ik een extra pilstrip doorslik, zonder een stopweek. Heeft dit eigenlijk invloed op je vruchtbaarheid? Ik heb gegoogled maar kon het antwoord dat ik zocht niet vinden.. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:34

Nee hoor, kan hooguit ietsje langer duren dat je normale cyclus dan weer op gang komt (maar ook dat hoeft niet). Maar het slikken van de pil an sich maakt je niet onvruchtbaar, of je moet al heel vroeg in de overgang komen en dat door pilgebruik eigenlijk niet opmerken.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 09:13

Wat Vuurneon zegt... +:)+

Hoe is het hier verder?

Wij doen af en toe een poging tot klussen, dus ik ben heel benieuwd... ;)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 12:38

Lenox, al nieuws?

Hier nog steeds geen ongesteldheid, maar ook geen idee wanneer ik moet testen :')

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:06

Ik dacht afgelopen zaterdag mooi nieuws te hebben, had een positieve test. Wel een heel licht streepje. Zondagochtend weer een test gedaan en die was negatief. Had vanmorgen een afspraak in het VU en helaas dikke pech. Wellicht een vroege miskraam. Uitslagen van de onderzoeken gehad en mijn TSH is te hoog, mag maximaal 2 zijn en ik had 6,4. Dat betekent een traag werkende schildklier. Straks bij de apotheek medicatie halen en vanmorgen opnieuw bloed laten prikken. Ik word nu opgeroepen voor een afspraak bij een internist. Zaad van mijn man was wel goed! 12 mln na opwerking, dit gaan ze nog een keer testen en als de resultaten dan weer zo zijn en mijn TSH zit op 2 dan gaan we daar IUI doen in eigen cyclus, 3x. Als het dan nog niet raak is krijg ik een kijkoperatie om te kijken of ik wellicht last heb van endometriose, dat kunnen ze dan tijdens die operatie direct weg laseren. Weer het nodige gebeurd dus maar helaas nog geen goed nieuws.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 13:15

;( ow meisje toch! Wat vervelend :(:) Nog meer onderzoeken. Wel heel fijn dat je man zijn zaad goed was, dat is in elk geval iets positiefs. Hopen dat je TSH snel daalt en dat jullie met allemaal goede waardes verder kunnen met IUI!

Ik duim zo hard voor je +:)+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:30

Lennox :(:) maar wat goed om te horen dat je man zoveel goede zwemmers had! Dat is wel goed nieuws.

Al getest spullen? :)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 13:36

Nee, spullen heeft nog niet getest. weet niet zo goed wanneer ik dat moet doen :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:44

Knap dat je je nog hebt ingehouden :P

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 13:59

Nou ja, het is meer dat ik gewoon geen idee heb wanneer het wijs is om te testen. We hebben tot een week geleden geklust, maar geen idee wanneer mn eisprong is geweest. Heb nu 5 weken geleden mijn miskraam gehad.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:07

Thanks Spullen en vuurneon! Ik werd zojuist al gebeld en heb donderdagochtend al een afspraak bij een internist. Gaat supersnel daar zeg. Gaat nog wel minimaal twee maanden duren voordat we weer echt een poging kunnen gaan doen omdat die Thyrax tijd nodig heeft om te gaan werken.

Bij jou ook weer spannend Spullen! Ik had denk ik ook al getest hihi.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:29

Spannend spullen!

Lennox :(
Geen leuk nieuws.
Moeilijk als je eerst een licht streepje ziet en dan niks.
En nu dan de volgende onderzoeken.
Kan je schildklier ook veel invloed hebben?
endometriose ga ik even googlen.

Ik heb morgenmiddag een afspraak bij de huisarts. Vragen voor een doorverwijzing.
Ben ook nog niet ongesteld geweest.
Heb dus ook geen idee wanneer ik een eisprong heb.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:25

Lennox wat vervelend maar 6,4 is wel heel erg hoog.
Ik gebruik thyrax dus weet hoe het is met de schildklier hebben ze je T4 ook getest?
Helaas krijg je tegenwoordig eerst een namaak Thyrax en zelf had ijskast heel veel laat van (zeer lage bloeddruk 97 over 63 en dat tijdens een zwamgerschap) hierna heb ik gewoon Thyrax gekregen en moet ik iedere maand testen.

Succes donderdag!

Spullen je zal kunnen testen en dan de week daarop weer. Vriendin van me heeft ook een miskraam gehad en heeft vanaf de miskraam elke week getest totdat ze een negatieve test had, dan wist ze zeker dat het de volgende keer wel zou kloppen.
Zei vertelde toen dat je tot 7 weken na de miskraam positief kan testen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:33

Succes morgen Ladyfee! Ik hoop dat je na doorverwijzing snel terecht kan.

Schildklier heeft heel veel invloed. Zonder aanmaak van of heel weinig aanmaak van het schildklierhormoon kan een vruchtje niet overleven en dat veroorzaakt miskramen. Dat hoge TSH (thyeriod stimulerend hormoon) geeft aan het met die aanmaak niet goed zit bij mij. Met een TSH van 6,4 is een (blijvende) zwangerschap zo goed als uitgesloten. Daarnaast heeft het op heel veel dingen invloed. Zoals vaak moe en lui zijn, lusteloosheid, snel koud hebben, een droge huid met schilfers, een bol gezicht en gewichtstoename zijn daar voorbeelden van. Toen ik dat las dacht ik direct dat gaat over mij...

Endometriose is verkleving in de buikholte. Na de eisprong komt de eicel eerst in de buikholte terecht en wordt die een soort van "opgehengeld" door de eileider waarna vervolgens bevruchting plaats kan vinden. Verklevingen kunnen dat "ophengelen" moeilijk maken. De arts vertelde mij vanmorgen dat, dat in 40% van de uitblijvende zwangerschappen zonder gevonden reden het geval is. Die verklevingen zijn niet zichtbaar op een echo maar kan alleen via een kijkoperatie gezien worden.

@mywayzidane: Vandaag ben ik geprikt voor TSH, T3, T4, HCG, Leukocyten (die waren ook te hoog) en nog iets twee dingen ben ik weer vergeten... :+ :D. Ik heb nu voor 90 dagen Thyrax 0,100 mg gekregen.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:55

Zijn dat die witte tabletjes? Mij is verteld dat ik het iedere maand moest testen want dan konden ze het goed in de gaten houden. De laatste keer ben ik verhoogd van 0,0125 naar 0,025. Eerst had ik Levothyroxine nu gewoon Thyrax duotabl.

Hopelijk slaat snel alles aan.

Hier donderdag 20 weken echo

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:21

Ik heb het nog niet ingenomen dus ik weet de kleur nog niet, mag morgenochtend een half uur voor het ontbijt de eerste nemen. Ik heb ook Thyrax duotabl gekregen. Zo te lezen heb ik met die 0,100 een behoorlijke dosering gekregen... Ik ben benieuwd wat de internist donderdag zegt.

Jeetje alweer de 20 weken echo! Weer een mijlpaal die toch ook wel spannend is.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 07:47

jeetje, dat is al snel Lennox! Wel heel fijn dat het zo snel kan. hoop dat die medicatie goed zn werk doet voor je. Maar betekent dit nu ook dat al die IUI kansen sowieso kansloos zijn geweest door deze aandoening?

Spannend Mywayzidane :)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:02

Waarschijnlijk wel ja. Ze zei gisteren ook dat (los van dat schildklier verhaal) we van de 6 pogingen eigenlijk maar 1 kansrijke poging hebben gehad. Vandaar ze IUI bij hun nog een kans willen geven, mits zaad bij de test volgende week weer goed is en dat TSH bij mij maximaal 2 wordt. De testuitslag van het zaad was namelijk ook een beetje bijzonder. Voor opwerking had hij 12 mln klasse A en B cellen en na opwerking was het aantal exact gelijk... In principe houd je na opwerking zo'n 10% over. Dat willen ze dus ook nog een keer testen.

Ik ben eigenlijk een beetje bozig, al weet ik niet of dat terecht is. Voor mijn gevoel hebben we de afgelopen anderhalf jaar maar wat geklungeld in het Zaans Medisch Centrum. Als een simpele bloedtest al met dit soort dingen komt hadden ze dat dan niet eerder kunnen weten? Ik weet wel dat er anderhalf jaar terug niets bijzonders uit de uitslagen kwam, maar hebben ze toen ook op TSH getest? Of kan dat ineens bij je aanwezig zijn? Als ik lees wat een traag werkende schildklier allemaal voor klachten kan veroorzaken kan ik ze eigenlijk stuk voor stuk aanvinken...al jaren...Dus ik vermoed dat het er al langer heeft gezeten maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Nou ja, maar niet teveel bij stilstaan. Het is gelukkig relatief gemakkelijk op te lossen met medicatie. Terug kijken heeft niet zoveel zin, dat kan ik toch niet meer veranderen. Maar er zit wel een zeurend frustratiedingetje ;).

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 09:07

Ik kan me je frustratie goed voorstellen, vind het ook wel een bijzonder verhaal eigenlijk... Je zou na kunnen vragen of ze toen ook je TSH getest hebben, maar daar heb je nu niet meer zoveel aan. Gelukkig wordt je hier wel serieus genomen en bekijken ze jullie wel van top tot teen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:08

Dat is wel heel bijzonder zeg!
Toen ik afgelopen oktober bij de gyn kwam is het eerste waar ze op testte mijn TSH die bij mij veel te laag was.
Ze gaven toen ook aan dat met een afwijkende schildklierwaarde de kans op een gezonde zwangerschap gewoon heel klein is. En ik geloof dat TSH een standaard is om direct te testen.
Echt slordig inderdaad.
Gelukkig kunnen ze een te trage schildklier heel goed reguleren.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:17

Ik heb net maar even naar de huisarts gebeld om te horen wat de uitslag bij de eerste bloedtest was, daar is het ZMC vanuit gegaan. Toen was het TSH 2,1 en zij zien het pas vanaf 4,4 als afwijkend. Het VU houdt maximaal 2 aan. Die frustratie kan ik loslaten dus :D, er was toen niets alarmerends op dat gebied.
Laatst bijgewerkt door Lennox op 07-07-15 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 09:18

Maar hoe komt het dan dat het in die tijd zo verhoogd is dan? Kunnen ze dat ook aangeven?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:20

Ik heb geen idee hoe dat werkt eerlijk gezegd. Voor gisteren wist ik überhaupt niet dat dit bij mij speelde hihi. Dat is een mooie vraag voor de internist donderdag :D.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:59

Ik heb ook een traagwerkende schildklier en dat werkt inderdaad niet mee. Hopelijk is het nu met de thyrax snel opgelost Lennox! Je zal je echt veel beter gaan voelen (zei zij uit ervaring).

... Als je zusje je vertelt dat ze zwanger is van een tweeling, net een half jaar met de pil gestopt....