Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:21

kosseh schreef:
Ben er alleen niet zo blij mee dat je zegt dat de narcose zo naar is. Daar kijk ik namelijk al van af het begin het meeste tegen op...

De narcose vond ik zelf niet zo veel voorstellen. Ik voelde op een gegeven moment iets branden in mijn hand dus toen heb ik gekeken wat er was en daarna moest ik hoesten omdat ik dacht dat ik geen lucht meer kreeg dus toen ben ik overeind gekomen en heb ik twee keer gehoest en toen ben ik weer gaan liggen en vanaf daar weet ik helemaal niks meer. Ik zou ook nog een kapje met zuurstof op krijgen maar die heb ik niet meer meegemaakt. :=

Edith

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:36

Het is fijn om lotgenoten te hebben hier. Ik heb sinds drie weken een blokjesbeugel alleen onder. Heb er ook drie verstandskiezen voor moeten laten trekken. Dat viel niet altijd mee. Heb wel een dag of twee hele gevoelige tanden gehad. Kon amper eten... nu ben ik eraan gewend en is het wachten tot over drie weken de boel wat strakker word gezet... :-(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:17

Loes: mooi hoor!!

Kosseh: spreek over je twijfels! Ik ken iemand die achteraf echt niet kon wennen aan het resultaat ook al was het juist erg mooi gedaan. Heftig!

Voor mij was het toen de eerste narcose en het was heerlijk. Ik was doodop die weken en ik had me voorgenomen om 3 dagen lekker bij te slapen. Ik ben zonder enig naar gevoel in de narcose gezakt en toen ze een hand op mijn schouder legden in de recovery was ik meteen klaar wakker. En dat terwijl ik normaal super snel misselijk ben ! Ik heb de rest van de dag nog heerlijk bijgeslapen en door de narcose had ik de twee dagen erna geen pijn.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:24

Hey dames!

Ik vind het leuk om weer even een update te plaatsen. :D
De zwelling van de operatie is bij mij bijna helemaal weg.. Mag ook wel, want we zijn al 5 weken verder. Het zal nog wel een week of 2 duren voordat het helemaal weg is, maar ik ben de enige samen met de KC die de zwelling nog ziet zitten. Anderen zien het niet meer. :D

Ik ben nog niet blij met mijn lach, maar mijn 100% eerlijke vrienden vinden het een mooie lach. Ik vind 'm nog afschuwelijk, dat zal wel komen omdat ie echt heel erg veranderd is en ik er nog niet aan gewend ben.
Ik moet er ook nog aan wennen dat ik ineens een kin heb. Voor mijn gevoel lijkt hij enorm, terwijl dat best wel mee valt. :')

Vanaf volgende week gaat de ortho weer aan m'n beugel sleutelen om de puntjes op de i te zetten. *D

Voor de operatie:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:30

Ik vind je mooi met kin hoor! :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:34

Lief! Dankjewel!! :*
Ik krijg er gelukkig alleen maar positieve reacties op.. Collega's en vrienden zeggen uit zichzelf 'Ik vind het er echt beter op geworden! Super mooi!'. Doet me veel goed en geeft me steeds weer meer zelfvertrouwen. :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:37

Ziet er goed uit LoesVDB! Fijn dat de zwelling bijna helemaal weg is :)

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:59

Ik vind het ook heel mooi hoor!! Zeker de moeite waard geweest als je het mij vraagt.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:21

Het ziet er zeker goed uit Loes! Ik denk dat het voor jou anders/'lelijk' eruit ziet omdat je nu opeens veel meer ondertanden ziet en de vorm van je lippen iets veranderd lijkt. Maar echt totaal niks om je over druk te maken! (Makkelijker gezegd dan gedaan haha). Gelukkig geven je vrienden en collega's allemaal positieve reacties, hopelijk geeft dat jou ook meer zelfvertrouwen! :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 06:11

Dank jullie wel! :D

En dat klopt wel Dyphusion. Alle veranderingen bij elkaar zijn er heel wat om te verwerken en aan te wennen, maar dat lukt langzaamaan wel. Ik zie mezelf natuurlijk ook bijna nooit lachend.. Ik kijk tenminste niet lachend in de spiegel als ik me aan het opmaken ben ofzo. :') Dus dat zal nog wel even tijd nodig hebben. :D

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:48

Wat een verschil zeg! Ziet er onwijs goed uit Loes.
Ik begrijp wel dat je heel erg moet wennen. Ik moest al onwijs wennen aan alleen een beugel. Laat staan aan een hele andere stand van je mond :(:). Gelukkig is de zwelling wel bijna weg en ik vind het resultaat echt prachtig. :j

Ik heb mijn beugel inmiddels alweer een maand en ik begin onder al wat verandering te zien!
(Let niet op de charmante foto's :x )

Dag van plaatsing:

Afbeelding

Nu:

Afbeelding

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:04

Dankje Ice! :D

Leuk is dat he om vooruitgang te zien! Dan weet je weer waar je het voor doet! :j
Die tand onder is idd al een best stukje bijgedraaid!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:06

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:26

Ik heb keramische brackets, maar geen elastiekjes. Ik heb klepjes. Weet je zeker dat je dan elastiekjes krijgt?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:41

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:09

Dat denk ik niet.. De klepjes hebben dezelfde functie als een elastiekje, dus lijkt me toch gewoon hetzelfde. :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:41

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:12

Ik heb het ouderwetse metaal, maar kreeg de vorige keer elastieken bij mijn voortanden: die zijn inmiddels groen van de curry, tomatensoep en spinazie :D het valt niet op, alleen als ik zelf in de vergrootspiegel kijk. Wel iets om rekening mee te houden.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:17

Ja een mond vol groene elastieken is niet heel erg lekker.
Je zou kunnen vragen of het mogelijk is dat je keramische brackets met klepjes kan krijgen.

Ik was gisteren weer bij de ortho en ze was zeer tevreden! Na de operatie moesten mijn kiezen flink verplaatst worden, want die raakten elkaar niet. Inmiddels zijn mijn linker kiezen zo goed als goed en moet alleen rechts nog wat 'bijdraaien'. 4 weken geleden was de vorige afspraak bij de ortho en hebben sindsdien een enorme sprong gemaakt. Als mijn gebit nu weer zo'n sprong maakt kunnen we bij de volgende afspraak over 7 weken gaan kijken wanneer de beugel er uit kan!! Want dan hoeven alleen de puntjes nog op de i gezet te worden. *\o/*

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:06

Leuk LoesVDB! Wat spannend zeg ;)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:00

Ja ben er echt heel blij mee!
Totaal heb ik nu al zo'n 6 a 7 jaar met een beugel rond gelopen, 6 kiezen verwijderd en de kaakoperaties... Ik heb er wel genoeg van nu. :=
Als de beugel er uit is wil ik mijn tanden een paar tinten witter laten bleken zodat ik eindelijk weer een prachtig gebit heb. *D
Ben er al helemaal enthousiast over haha. :):)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:00

-

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:59

Als het goed is gaat hier de beugel 3 mei eruit. :D Ik moet 26 april happen, maar onder wordt het nog even spannend. Ik had nog een klein spleetje die ze nu dicht aan het trekken zijn. Als die dicht is, dan gaat 3 mei m'n hele beugel eruit, en anders alleen boven. Mijn duimen draaien in ieder geval dat het beide is. Mocht hij er 3 mei uitgaan, dan heb ik heb net geen 2,5 jaar gehad.

Fijn dat voor jou ook het eind in zicht komt Loes!

Goed dat je een keuze hebt gemaakt Steef. Ik zou zelf ook voor metalen brackets zijn gegaan. Niet alleen voor het verkleuren, maar ik vind keramische brackets er een beetje vies uit zien (je ziet vanaf een afstand goed dat er iets op de tanden zit zeg maar).

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:38

-

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:01

Ik vind mijn keramische er niet zo verschrikkelijk uitzien, maar ze zitten bij mij beneden, dus zien doe je ze al niet snel.

Ik heb sinds vrijdag een soort van keten van elastiekjes om mijn blokjes heen gekregen om het gat te dichten. Mijn tanden waren in het begin niet ammused… maar het gat lijkt nu wel (zelfs al na die paar dagen) kleiner te worden!