[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:32

Ik heb geen verstand van stretchen, maar een wondje lijkt me niet goed :n

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:26

Als je goed stretcht krijg je geen wondjes :n Ik zou je oor dus een tijd laten rusten...

Als je goed stretcht, rek je je oorlel dus een beetje op zonder scheurtjes. Als je oor gaat scheuren krijg je littekenweefsel en dan gaat je oor niet goed meer dichtgroeien, mocht je dat later willen...

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:54

me helix is der gisteren uit gehaald door iemand.. zonder dat ik het wilde..
nu is me oor heel dik en me staafje lijkt te kort..
wat kan ik doen? ik ga zo al ergens een piercingshop zoeken

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:04

mariekekroon schreef:

ik zou zeggen koop bij crazy factory is goedkoop maar duurt 5 tot 8 dagen het binnen is

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:06

maar ik heb nu dat het balletje aan de voor en aan de achter kant strak zit..
over 5 tot 8 dagen is de zwelling wss wel weg

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:31

Als het nu al aan beide kanten strak zit is dr kans aannemelijk dat heel je staafje te strak is. Dus ik zou sowieso zsm een groter staafje erin doen.

Ik vraag me af hoe iemand je helix eruit kan halen zonder dat jij dat wilt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:22

Vandaag heb ik mijn helix laten zetten bij Magic piercing in Utrecht.
Het was echt super !
Heel erg aardig, en je kreeg ook duidelijke uitleg en een formulier mee.
Erg tevreden dus, pijn viel ook mee, ik voelde hem na het zetten en tijdje, maar eigenlijk trok het best snel weg en nu voel ik hem nu eigenlijk ook niet meer.
Erg tevreden dus :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:28

mariekekroon schreef:

Ik weet niet wat iedereen met je oren doet, maar pas postte je je dat het er een keer aangetrokken was door de politie, later had je nog een topic dat je hem er zelf (te vroeg) uit had gehaald en dat hij helemaal dik was, nu is hij er weer uitgehaald door iemand :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:21

Heb even snerlnhulp nodfig.
Heb vandaag mijn helix laten zetten en net een douch gehad, dus ik heb hem daarna droog gemaakt, en toen begon ie te bloeden.
Moet ik me zorgen maken, of is het normaal ?
En moest ik het nu weer met water schoonmaken?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:28

Dat is heel normaal,je hebt een verse wond in je oor. Teveel schoonmaken is niet goed. Je lichaam moet het leren zelf te doen. Dus gewoon houden aan hetgene wat je piercer heeft meegegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:31

Lous schreef:
Dat is heel normaal,je hebt een verse wond in je oor. Teveel schoonmaken is niet goed. Je lichaam moet het leren zelf te doen. Dus gewoon houden aan hetgene wat je piercer heeft meegegeven.

Bedankt voor de snelle reactie!
Maar moet ik nu wel zorgen dat het bloed weg is, of kan ik beter wachten tot morgen omdat hij eigenlijk net schoon was tot dat hij snel daarna begon te bloeden?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:34

Bloed gewoon laten zitten. Als je het korstje weghaalt heb je kans dat het weer begint te bloeden. Dat weekt vanzelf weer weg als je gaat douchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:35

Lous schreef:
Bloed gewoon laten zitten. Als je het korstje weghaalt heb je kans dat het weer begint te bloeden. Dat weekt vanzelf weer weg als je gaat douchen.

Oke, bedankt :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:06

Bloeden zorgt ook voor reinigen van de wond, dus dat is opzich niet erg :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:24

mijn oor is niet meer ontstoken :D

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:38

Jeeej heb vrijdag mijn helix laten zetten! *\%/*
Ben er helemaal blij mee. Heb het bij een piercer laten doen, maar ze gebruikte zo'n apparaatje dus het werd niet gepierced. Het deed echt totaal geen pijn. Kan alleen niet op mijn rechteroor slapen wat ik normaal altijd deed :+

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:15

Ik heb mijn navelpiercing nu sinds begin januari maar het blijft maar zo dat als je er op drukt bijv. dat er pus uitkomt.. Nu maak ik het gewoon elke dag schoon met unicura. Heb het nu 5 minuutjes laten weken in soda, misschien dat het werkt.

Iemand enig idee wat ik er tegen kan doen ?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:25

Kayleigh schreef:
Ik heb mijn navelpiercing nu sinds begin januari maar het blijft maar zo dat als je er op drukt bijv. dat er pus uitkomt.. Nu maak ik het gewoon elke dag schoon met unicura. Heb het nu 5 minuutjes laten weken in soda, misschien dat het werkt.

Stoppen met schoonmaken op welke manier dan ook. Gewoon als je gaat douchen het werk laten doen. Niet aanzitten en niet schoonmaken,gewoon helemaal niks. Dat is de beste manier.
Het is heel normaal dat een navelpiercing ineens na ongeveer 3 maanden gaat bitchen.
Word het heel rood en gaat het zeer doen,dan is het wel handig om even naar je piercer terug te gaan voor advies.

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:34

Niet te veel aanzitten en schoonmaken
Navelpiercing duurt erg lang voordat die genezen is :(
Heb die van mij nu 7maand, de bovenkant is mooi genezen, maar de onderkant nog niet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:56

Ik heb heel veel baat gehad bij spoelen met zeezout oplossing en verder met rust laten.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:28

Mijn 2 helixen zijn aan het bitchen nu pff. 2 weken terug opeens een bult bij mijn bovenste, die geprobeerd uit te knijpen en toen kwam er allemaal etter uit. die bult is nu weg, maar nu is mijn onderste opeens heel dik. Spoelen met zeezout probeer ik te doen, maar het weekt niet omdat het glas niet aansluit. Wat kan ik nu het beste doen?

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:06

Kayleigh schreef:

daar gaat het al fout. Ten eerste heeft een navelpiercing een geneestijd van ongeveer 9 maanden nodig.
Je kan het beste het onder de douche schoonmaken, je douchekop wat zachter zetten en dan net boven je piercing het water naar beneden laten lopen. Zout water mag ook, dit reinigt heel goed maar ik zou het niet te vaak doen als ik jou was.
De pijn van mijn navelpiercing en dat mijn piercing er eindelijk normaal uit zag was pas na 6 - 7 maanden..

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:10

lisantjuuh schreef:
Mijn 2 helixen zijn aan het bitchen nu pff. 2 weken terug opeens een bult bij mijn bovenste, die geprobeerd uit te knijpen en toen kwam er allemaal etter uit. die bult is nu weg, maar nu is mijn onderste opeens heel dik. Spoelen met zeezout probeer ik te doen, maar het weekt niet omdat het glas niet aansluit. Wat kan ik nu het beste doen?

is je staafje niet te klein?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:15

Is er een site waar ze zowel piercings als gewone oorbellen verkopen?
Ik vind het namelijk mooi als alles een beetje bij elkaar past ;).

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:39

Sylbana schreef:
miekel92 schreef:
Die in Leeuwarden hoor ik slechte verhalen over (hoewel mijn navel daar goed is gegaan..) en hetzelfde geldt voor Sneek (had ik een vch laten zetten samen met een vriendin, hoorde van haar dat ze achteraf had gehoord dat hier langere staafjes in hadden gemoeten enzo). Dus nu opzoek naar een goede piercer (voor dus een tragus).. wil er best een stukje voor reizen (heb studenten OV) :)

Het ligt niet om de hoek.. Maar je zei dat je wel een stukje zou willen reizen! (30 - 45 min geloof ik met de auto).
Ik raad die in Luttelgeest heel erg aan! Al mijn piercings daar laten zetten, nooit problemen mee gehad, nooit ontstoken. Zijn ook heel erg hygiënisch en laten dat ook van te voren zien (verpakkingen etc)

Dit is de website: http://www.tattoohans.nl , voor vragen mag je mij best pb'en :-).

daar heb ik de mijne vorige week ook laten zetten :j
we werden vriendelijk ontvangen en kregen een beetje drinken :)
rustig praatje en gesproken over wat we wilden, ze lag alles goed uit en kwam erg professioneel over :j
was er ook erg schoon ondanks het een wat ouder pand is :)