Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslagJarig

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:10

Aankomende zaterdag rook ik 15 weken niet meer!
Dat betekend 15 weken a 35 euro bespaard. Oftewel 525 minimaal bespaard(als ik in de discotheek aan t werk was rookte ik wat meer.. Dus soms meer als 1 pakje per dag).
Man wat voelt t goed!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:17

Ja aan de ene kant baal ik er wel van.
Maar aan de andere kant denk ik ppffff eindelijk haha.

Ik ben toen gestopt omdat ik zwanger was, dus of ik er 1000% achter stond?
Ik weet het niet.. Deed het voor m'n kindje.
Na de geboorte heb Ik het dik 12 weken volgehouden.
Maar zodra die geboren was begon het al te kriebelen.

Of ik gelijk weer opnieuw ga stoppen weet ik niet.
Sta er nog steeds niet voor de 100% achter denk.
Nu is het vooral lastig omdat de afgelopen maand een hele stresvolle periode was, ( en nou nog )

Al vind ik jullie wel allemaal super super knap dat jullie het volhouden !
Ik weet hoe lastig het was haha.
En dan had ik heel m'n zwangerschap een goede stuk achter me deur.
Anders was ik na 2 dagen alweer begonnen denk :p

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:46

Ik ben inmiddels ruim 1 jaar zonder. Heel blij mee en trots op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:05

Hallo :wave:
Na 22 jaar roken, ongeveer een pakje per dag zit ik nu onder begeleiding van de longarts en de stoppen met roken polikliniek aan de Champix.
Dag 1 en 2 merkte ik eigenlijk weinig tot niets. Dag 3 kreeg ik gekmakende spierkrampen (die nog niet weg zijn) en begonnen de sigaretten af en toe wat vreemd te smaken. Vanaf dag 4 sloeg ik om die reden steeds vaker een sigaret over of maakte hem halverwege uit.
De afgelopen 3 dagen respectievelijk 4,5 - 5 en 4 sigaretten gerookt in plaats van een volledig pakje!
Ik zit nu op dag 12, eigenwijs genoeg (gewoonte, ongeloof dat het zo vies is nu, geen idee) net een paar haaltjes genomen, het gaat steeds meer tegenstaan.
De bijwerkingen zijn niet bepaald prettig, maar als het zo wonderbaarlijk makkelijk blijft gaan, heb ik het er absoluut voor over!
Mijn geur- en smaakbeleving zijn de laatste dagen ook totaal anders, ik hoest en proest al veel minder en ondanks de enorme spierkrampen ben ik veel minder snel buiten adem als ik een stuk moet lopen. Als het zo snel als zo veel resultaat heeft om NIET te roken, kan ik alleen maar zeggen: *\o/* kom maar op rookvrij leven!!!!!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:37

Hoi!

Ik rook al 6 jaar. Na een topic van iemand te hebben gelezen ben ik gemotiveerd om te stoppen. Vandaag mijn 1e rookvrije dag. Heb het wel heel moeilijk gehad! Veel op lollies gesabbeld en gegeten.

Ik hoop dat ik het ga volhouden!

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:05

Ik heb net je reacties gelezen in het andere topic.
Maar ik zeg succes! Doe je best je kunt het.
Btw kaugom kun je ook tijdelijk kauwen

teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:57

Tica_81 je bent goed bezig, heel goed bezig mag ik zeggen.
Ik heb veel langer gerookt dan die 22 jaar (ben nu 57 jaar) en heb mijn longen naar de klote gerookt.
Heb nu copd en ben ook gestopt middels de Champix. Ik kon eerst niet stoppen, pas op de 11 dag heb ik mijn shag weggegooid en dat is nu ruim 3 jaar geleden.
Ik heb 1 x een vervolg verpakking Champix gekregen, maar die niet op gemaakt. De bijwerkingen waren mij te heftig en vond mezelf sterk genoeg om het 'zelf' te doen.
Succes, heel veel succes.
Vertrouw op jezelf, en.................... 't zit tussen je oren!. Als je wilt dan lukt het!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 03:53

Ik volg weer.

Op mn 14e begonnen en vervolgens op mn 22e gestopt. Op mn 25e door teveel stress weer begonnen. Na een half jaar vervolgens weer gestopt omdat ik er stevig van baalde dat het alsnog was mislukt. Dat weer een hele poos volgehouden en nu... door te hoge werkdruk sta ik wederom teveel en te langdurig onder stress. Duidelijk mijn valkuil dus. :j

Ik heb vorige week een gerookt, gisteren 1 en vandaag 2. Ik wil dit niet! Zo zonde. Ik moet nu sterk zijn en het nu direct de nek omdraaien! Morgen weer op zoek naar mijn boek van Alan Carr. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:26

Dank je wel Teun! Jij hebt dat ook super gedaan dan zeg! Wat een heftig spul hé die Champix? In plaats van ik mag niet, ik wil niet, maar ik moet roken denk ik nu iig iehwwww ik vind dit het niet waard, bah
Dag 15 nu. Net begonnen aan de tweede verpakking.
Afgelopen 4 dagen per dag 1 of 2 haaltjes genomen. Gisteren in het ziekenhuis geweest en die zijn enorm positief.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:32

Die champix hé, werkt dat ook door als je daarmee stopt ik bedoel, krijg je dan niet alsnog zin in een peuk? Ik was er 10 dagen vanaf, maar ben weer begonnen... mss dat champix wat voor mij is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:50

Dat wil ik eigenlijk stiekem nog niet weten idylle. :+
Ik ga iig nog een maand door met de Champix. Maar ze gaven in het ziekenhuis aan dat de meesten, zoals Teun ook zegt, ineens weten het zelf te kunnen.
Ik heb gisteren de hele dag en avond doorgebracht met een rokende vriendin. Zelfs in de auto en tijdens het uit eten hoefde ik gewoon echt niet te roken. Sterker nog,volgens mij word ik nu al zo een irritante ex-roker _O-

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:38

Afgelopen vrijdagavond heb ik na 14 jaar en 25 a 30 sigaretten per dag, mijn laatste peukie uitgedrukt. Het is niet mijn eerste stoppoging maar wel de meest gemotiveerde poging tot nu toe:
1. Ik kreeg echt last van het roken.. Een constante druk op mijn longen en telkens maar piepen en kraken. (Wat nu meteen al weg is gek genoeg).
2. Van heel dichtbij geconfronteerd worden met de gevolgen van het roken, helpt ook erg goed.

Tot nu toe gaat het behoorlijk goed maar vanuit vorige pogingen weet ik dat het na een week het moeilijkst krijg. Mega sjaggie en agressief zijn dan de kernwoorden. Echt iets om naar uit te kijken -O-
Ik heb al eerder hulpmiddelen zoals nicotine kauwgom, pleisters en acupunctuur geprobeerd, maar die zorgen alleen maar voor extra frustratie. Dus nu maar weer cold turkey met voor noodgevallen een nicotineloze e smoker achter de hand.

Wat doen al de niet rokers eigenlijk met al de tijd die overblijft als je niet rookt? Ik kom ineens om in de tijd.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:42

Ik heb er een stoppogingen van 10 dagen opzitten. Afgelopen donderdag weer begonnen en nu 10 minuten geleden m'n laatste sigaret uitgedrukt. Ik heb in die 10 dagen heel veel energie en idd tijd gehad. Nu rook ik weer 4 dagen en m'n energie is alweer minder, dus ik wil echt stoppen. Enige nadeel van het stoppen was dat ik niet lekker sliep, paar x per nacht wakker en niet uit kunnen slapen. Heb vandaag voor het eerst in 14 dagen weer lekker uit kunnen slapen en de hele nacht doorgeslapen, heerlijk! Maar dan maar even doorbijten, dat slapen dat komt wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:40

Wat goed van jullie!
Ik voel me vandaag ronduit belabberd. Wazig , misselijk en koppijn. Maar ja, dat schijnt er toch bij te horen. Ik laat het maar even gebeuren ipv er tegen te vechten.
Tijd over herken ik eigenlijk niet.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:42

Ik ben ook gestopt met Champix. Wat een topspul. Ik ben op dag 1 gelijk gestopt, wilde het echt niet meer. Ik heb ongeveer 2 maanden gebruikt, en toen vond ik me sterk genoeg. Ging me heel makkelijk af. Ik moest ook elke 3 weken op gesprek bij mn ha. Vond ik erg fijn, ff praten over de frutraties en kreeg ook tips bij lichamelijke dingetjes. Het word ook allemaal makkelijker. Ik ben op 21 december 1 jaar gestopt! Er zijn momenten dat ik een peuk kan gebruiken, maar het is het me niet waard dus doe het niet.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:18

Wow, al een jaar van de sigaretten af. Knap zeg! Ik hoop dat ik het ook zo vol kan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:23

+:)+ Siersma!
Heb jij dan nog tips tegen de spierkrampen en misselijkheid misschien?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:23

Nou vandaag m'n eerste dag weer. Ik had de laatste 4 dagen expres al niet meteen uit bed gerookt omdat dit mijn moeilijkste moment is en ik wist dat ik weer wilde stoppen dus dacht dan is het moeilijkste moment er iig niet als ik smorgens uit bed net rook.
Nou dat klopt, wel soms zin in een peuk, maar niet overdreven. Ben benieuwd vandaag

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:29

Tica, spierkrampen heb ik nooit gehad dus daar geen advies in. Wanneer word je misselijk? Ik werd echt beroerd als ik de pillen smorgens nam voor het eten. Dat veranderd, dus na het eten en toen was het beter. Ik werd ook misselijk als ik bij mensen zat die rookten, dus dat ging ik ook uit de weg als dat kon. Maar toen ik stopte met de pillen verdween dat ook. Het is FF doorbijten, maar je kan het!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:34

Champix zijn wel dure tabletten zeg, of wordt dat vergoed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:39

Ik krijg ze gelukkig volledig vergoed.

Siersma, ik neem ze idd met het eten 's morgens en 's avonds in. Van een kwartiertje na de eerste tot ik mn bed in ga eigenlijk wel wat wee in mn maag en hoofd. Chocolade, iets of iemand wat naar rook ruikt, zoetigheid..... Brrrrr bleghh vrij heftige reacties op momenteel.
De spierkrampen zijn redelijk bizar wel. Zeer pijnlijk ook.

Die eerste van de dag hé Idylle, zo rechtstreeks uit bed, hup roken....Dat is het enige moment dat ik idd nu tijd "over" heb.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-12-15 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:40

Ben even gaan zoeken. Geloof dat mijn zorg verzekering ze ook vergoed. Even vragen of mijn vader dat wil nakijken. Doen jullie het via de huisarts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:44

Batlow schreef:
Ben even gaan zoeken. Geloof dat mijn zorg verzekering ze ook vergoed. Even vragen of mijn vader dat wil nakijken. Doen jullie het via de huisarts?

Ik via de longarts en de rookstop-poli in het ziekenhuis. Heel goede begeleiding, ik mag ze voor elk wissewasje in principe bellen. Doe ik niet, maar het is een paar keer duidelijk gezegd dat het echt mag.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:46

Anoniem schreef:
Batlow schreef:

Ik via de longarts en de rookstop-poli in het ziekenhuis. Heel goede begeleiding, ik mag ze voor elk wissewasje in principe bellen. Doe ik niet, maar het is een paar keer duidelijk gezegd dat het echt mag.

Heb het even een beetje opgezocht. Je moet afspraken maken met een zorgverlener. Hoe gaat dat precies in zijn werk als je deze tabletten wilt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:49

Ik liep al bij de longarts. Samen een datum geprikt in de agenda van de rookstop-poli en toen daarheen. Gepraat, recept mee gekregen en de volgende dag begonnen met de Champix. Twee weken later terug naar de poli en nu over twee weken weer.
Bedoel je dat?
En via de HA is het ook gewoon verkrijgbaar, maar dan heb je minder begeleiding lijkt me.