Anoniem schreef:Ryder schreef:Ik ken juist alleen maar mensen wiens kinderen (net als die van mij) allergisch geboren zijn. Mijn zoon is allergisch voor koemelkeiwit, ei, soja, peulvruchten, appel en nog een reeks dingen maar die allergieën had hij al voor zijn eerste vaccinaties, en ondanks langdurige BV (overigens vaccineren wij volgens een aangepast schema op advies van de immunoloog en arts van het CB, artsen denken echt graag mee als het kwetsbare kinderen betreft).
Ik ken veel ‘lotgenoten’ (mede-ouders van allergische kinderen) en vrijwel alle kinderen waren al allergisch binnen 4 weken na de geboorte. Dus ruim voor de eerste vaccinaties.
Dat er meer allergieën zijn tegenwoordig, ja. Maar ook dat komt omdat er meer naar gekeken wordt. Ik reageerde vroeger ook allergisch op melk maar daar is nooit verder naar gekeken en ik ben er gewoon overheen gegroeid, zoals meestal gebeurt.
![]()
Hoe krijg je dat voor elkaar? Langdurig bv geven maar wel weten dat hij voor hij 2 maanden oud is allergisch is voor voedsel wat hij nog niet mag hebben of nog niet heeft gehad?
Voor het geval je pas later dan 2 maanden oud bent gestart met vaccineren, hoe wisten de artsen dan bij de leeftijd van 2 maanden dat ze mee moesten gaan denken in de vorm van een aangepast vaccinatie schema omdat het een kwetsbare baby betrof die allergisch was voor ei, peulvruchten en appel en nog een reeks dingen waar hij nog veel te jong voor was??
Hij reageerde op wat ik at. Zo simpel is het

En dat wisten we omdat hij hiernaast ook nog een aangeboren nierafwijking had (hier is hij inmiddels aan geopereerd, deze is geconstateerd voor hij gevaccineerd werd), gecombineerd met de allergische reacties. Daarom is mij geadviseerd om te enten volgens een aangepast schema.
Bovenstaande geldt echt voor veel kinderen trouwens, en er zijn veel moeders die diëten zodat ze bv kunnen blijven geven ondanks allergieën.