Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:20

Anoniem schreef:
Ryder schreef:
Ik ken juist alleen maar mensen wiens kinderen (net als die van mij) allergisch geboren zijn. Mijn zoon is allergisch voor koemelkeiwit, ei, soja, peulvruchten, appel en nog een reeks dingen maar die allergieën had hij al voor zijn eerste vaccinaties, en ondanks langdurige BV (overigens vaccineren wij volgens een aangepast schema op advies van de immunoloog en arts van het CB, artsen denken echt graag mee als het kwetsbare kinderen betreft).

Ik ken veel ‘lotgenoten’ (mede-ouders van allergische kinderen) en vrijwel alle kinderen waren al allergisch binnen 4 weken na de geboorte. Dus ruim voor de eerste vaccinaties.

Dat er meer allergieën zijn tegenwoordig, ja. Maar ook dat komt omdat er meer naar gekeken wordt. Ik reageerde vroeger ook allergisch op melk maar daar is nooit verder naar gekeken en ik ben er gewoon overheen gegroeid, zoals meestal gebeurt.

:o?
Hoe krijg je dat voor elkaar? Langdurig bv geven maar wel weten dat hij voor hij 2 maanden oud is allergisch is voor voedsel wat hij nog niet mag hebben of nog niet heeft gehad?
Voor het geval je pas later dan 2 maanden oud bent gestart met vaccineren, hoe wisten de artsen dan bij de leeftijd van 2 maanden dat ze mee moesten gaan denken in de vorm van een aangepast vaccinatie schema omdat het een kwetsbare baby betrof die allergisch was voor ei, peulvruchten en appel en nog een reeks dingen waar hij nog veel te jong voor was??

Hij reageerde op wat ik at. Zo simpel is het ;) toen ben ik dingen gaan uitsluiten dmv een dieet. Later hebben we dit uitgeprobeerd toen hij wel vast voedsel kreeg (vanaf 6 maanden dus) en de allergieën bleken helaas hevig aanwezig toen ze niet meer ‘verdund’ werden dmv de borstvoeding.

En dat wisten we omdat hij hiernaast ook nog een aangeboren nierafwijking had (hier is hij inmiddels aan geopereerd, deze is geconstateerd voor hij gevaccineerd werd), gecombineerd met de allergische reacties. Daarom is mij geadviseerd om te enten volgens een aangepast schema.

Bovenstaande geldt echt voor veel kinderen trouwens, en er zijn veel moeders die diëten zodat ze bv kunnen blijven geven ondanks allergieën.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:22

Anoniem schreef:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Langdurig bv geven maar wel weten dat hij voor hij 2 maanden oud is allergisch is voor voedsel wat hij nog niet mag hebben of nog niet heeft gehad?
Voor het geval je pas later dan 2 maanden oud bent gestart met vaccineren, hoe wisten de artsen dan bij de leeftijd van 2 maanden dat ze mee moesten gaan denken in de vorm van een aangepast vaccinatie schema omdat het een kwetsbare baby betrof die allergisch was voor ei, peulvruchten en appel en nog een reeks dingen waar hij nog veel te jong voor was??

Omdat je via de moedermelk ook stofjes doorgeeft. En dus kunt achterhalen waarop je baby reageert.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:26

studiemiep schreef:
Domme opmerking Chubby

de niet gevaccineerde groep vormt een gezondheidsrisico voor andere groepen.........

en dat heeft nada noppes te maken...met die INKTzwarte bladzijde uit onze wereld geschiedenis....

Dat heeft het wèl. Het gaat om het stelselmatig uitsluiten van een bepaalde doelgroep, uitsluiten van publieke voorzieningen en regelingen. Het is niet voor niets, dat de overheid nog niet tot zo'n maatregel is overgegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:32

Chubby schreef:
[naam] schreef:

Omdat je via de moedermelk ook stofjes doorgeeft. En dus kunt achterhalen waarop je baby reageert.

Ik heb eens ergens gelezen dat wanneer er door vaccinatie ergens in een bloedlijn allergieën zijn ontstaan, een moeder deze vaccinatie-erfenis doorgeeft aan haar kind via het genetisch materiaal.
Zou zo'n allergische baby daar misschien een voorbeeld van zijn.
Met mijne gelukkig geen last van gehad, ik kon bijna 3,5 jaar lang eten wat ik wilde :))

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 21:38

IMJ schreef:
Zahlina schreef:
Nee dan alleen maar een verhoogd eigen risico op de ziektes waar niet voor gevaccineerd is en waarbij die mogelijkheid wel bestaat.
Die deal zou ik zo maken, maar dan mag dat pas gaan gelden als via lab werk is bewezen dat mijn kind echt die ziekte heeft gehad en niet een vage constantering van een huisarts.

Maar voel jij je ook echt niet verantwoordelijk als jouw kind de mazelen krijgt en het kindje van de buurvrouw van 8 maanden krijgt het een paar weken later ook en komt te overlijden?

Nee omdat als mijn kinderen niet in orde zijn dan komen ze niet in de buurt van babies.
Mijn buurvrouw is zelfs een beetje boos op mij omdat ik weigerde op kraam bezoek te komen met de meiden om juist dit soor verhalen te verkomen.
Baby is nu 3 maand en ze heeft mij hem uit wanhoop laatst maar in de armen gedrukt van hier ik ben niet bang.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:42

We hebben dna en mitochondriaal dna van eerdere menssoorten in onze cellen. Volgens mij zouden we veel bescheidener moeten zijn in onze ideeen dat we God zijn en de natuur 'moeten helpen'.

Ik heb geen idee welke 'schades' we meenemen van onze directe voorouders. Ik weet wel dat álle eicellen al aanwezig zijn wanneer een meisje ter wereld komt. Wat dat voor consequenties heeft irt vaccinaties, medicijnen, voedsel, vervuiling? Ik zou het niet weten, maar ik kan me amper voorstellen dat er geen consequenties zijn...

Anoniem

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:49

Chubby schreef:
We hebben dna en mitochondriaal dna van eerdere menssoorten in onze cellen. Volgens mij zouden we veel bescheidener moeten zijn in onze ideeen dat we God zijn en de natuur 'moeten helpen'.

Ik heb geen idee welke 'schades' we meenemen van onze directe voorouders. Ik weet wel dat álle eicellen al aanwezig zijn wanneer een meisje ter wereld komt. Wat dat voor consequenties heeft irt vaccinaties, medicijnen, voedsel, vervuiling? Ik zou het niet weten, maar ik kan me amper voorstellen dat er geen consequenties zijn...

Mijn gynaecoloog vertelde mij, toen ik hem vroeg hoe het kon dat oudere vrouwen een grotere kans hebben op kinderen met defecten naarmate ze ouder zwanger worden, dat de eieren in de loop der jaren niet alleen oud worden maar ook beschadigd kunnen raken door allerlei invloeden.

Misschien ook wel door stoffen in vaccins? Wie zal het zeggen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:51

Ik vind het bijna een wonder dat het RIVM nog niet tegen waterpokken inent.
De propaganda loopt namelijk al een aardig tijdje en als je dit soort dingen leest zou je haast denken dat het een levensgevaarlijke aandoening is:
https://www.ntvg.nl/artikelen/waterpokk ... n/volledig

Er sterven grofweg 20 mensen per jaar aan gordelroos en dan nog 1-2 aan waterpokken.

MenC zit op zo‘n 10 slachtoffers waarvan eigenlijk amper kleine kindjes.

Zeg je MenC dan raakt men in paniek, zeg je waterpokken dan hoort dat erbij.

Grappig hoe dat werkt.

Repelsteel, serieusly.....dat is haast zoiets als beweren dat tsunamies door vaccins veroorzaakt worden.

Ik ben vooral skeptisch bij mode vaccins die versneld toegelaten zijn.

Bof vind ik een grote grap. Dekking is vanaf het begin al bedenkijk te noemen en na je 20e-30e ben je al lang en breed niet meer beschermt maar geen hond die gaat boosten.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 03-10-18 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:51

Anoniem schreef:
Chubby schreef:

Ik heb eens ergens gelezen dat wanneer er door vaccinatie ergens in een bloedlijn allergieën zijn ontstaan, een moeder deze vaccinatie-erfenis doorgeeft aan haar kind via het genetisch materiaal.
Zou zo'n allergische baby daar misschien een voorbeeld van zijn.
Met mijne gelukkig geen last van gehad, ik kon bijna 3,5 jaar lang eten wat ik wilde :))

Nope. Mijn vader was ook allergisch, maar niet pas op latere leeftijd geënt. Ik was al allergisch voor ik gevaccineerd werd.

Vroeger werd hier gewoon niks mee gedaan. Je was/had dan een huilbaby en tsja die rode vlekken dat was dan jammer en dat slijm ach gewoon een ‘koutje’.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:02

Sizzle schreef:
De propaganda loopt namelijk al een aardig tijdje en als je dit soort dingen leest zou je haast denken dat het een levensgevaarlijke aandoening is:

Er sterven grofweg 20 mensen per jaar aan gordelroos en dan nog 1-2 aan waterpokken.

Grappig hoe dat werkt.

[naam], serieusly.....dat is haast zoiets als beweren dat tsunamies door vaccins veroorzaakt worden.

Bof vind ik een grote grap. Dekking is vanaf het begin al bedenkijk te noemen en na je 20e-30e ben je al lang en breed niet meer beschermt maar geen hond die gaat boosten.

Met de vergelijking tsunamies trek je het wel heel erg uit elkaar, het blijft wel een lichamelijke iets, geen planeet beheersing :')

Kun je ook al doodgaan aan gordelroos :oo

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:12

Ja, al is dat doorgaans waarschijnlijk meer indirect. Gordelroos kan bijv de kans op een beroerte verhogen.
Waterpokken kan ook meningitis veroorzaken trouwens.

En nee ik ben niet pro varicella enten ;)
(En ook geen anti-vax)

Soms moet je als ouder echter wel gewoon even de rekensom doen alvoor in paniek te raken.

Neem het rota vaccin, het aantal sterfgevallen door het vaccin is laag als je het over 3e wereldlanden heb, maar naar mijn mening vrij bizar hoog in westerse landen.
Take your bet.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 03-10-18 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 22:24

Sizzle schreef:

Grappig hoe dat werkt.

Repelsteel, serieusly.....dat is haast zoiets als beweren dat tsunamies door vaccins veroorzaakt worden.

En hier maak je dus een heel goed punt.
Als ik mensen hoor over de mazelen vroeg dan was het een ziekte die je gewoon doormaakte, natuurlijk ging het toen ook wel mis, maar dat had net zo goed de griep kunnen zijn.

Hoe lag duurt het nog dat we allemaal roepen, waterpokken levensgevaarlijk? deze generatie nog niet, die lach nog om het idee, maar onze kinderen of kleinkinderen?

Waar is de werkelijkheid? is dat het beeld wat we nu hebben over kinderziektes of is dat doordat er zo'n kloof zit tussen anti en pro alleen maar versterkt?
Laatst bijgewerkt door Zahlina op 03-10-18 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:25

Zahlina schreef:
Nee omdat als mijn kinderen niet in orde zijn dan komen ze niet in de buurt van babies.
Mijn buurvrouw is zelfs een beetje boos op mij omdat ik weigerde op kraam bezoek te komen met de meiden om juist dit soor verhalen te verkomen.
Baby is nu 3 maand en ze heeft mij hem uit wanhoop laatst maar in de armen gedrukt van hier ik ben niet bang.

Helaas is er al besmettelijkheid voordat de verschijnselen van een dergelijk virus zichtbaar zijn..

Chubby.. wat een ziek vergelijk die ster.
Ik wil niemand uitsluiten. Echter wel de kindjes die nog niet geëvacueerd zijn beschermen..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:26

Zahlina schreef:
Sizzle schreef:

Grappig hoe dat werkt.

En hier maak je dus een heel goed punt.
Als ik mensen hoor over de mazelen vroeg dan was het een ziekte die je gewoon doormaakte, natuurlijk ging het toen ook wel mis, maar dat had net zo goed de griep kunnen zijn.

Hoe lag duurt het nog dat we allemaal roepen, waterpokken levensgevaarlijk? deze generatie nog niet, die lach nog om het idee, maar onze kinderen of kleinkinderen?

Ik weet het niet meer zeker maar ik meen dat dld al ent tegen waterpokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:27

Amerika ook, daar doen ze er al behoorlijk hysterisch over.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:29

Toen mijn jongste net geboren was, lag hij op de IC. Mijn dochter mocht op bezoek, maar mijn oudste zoontje niet. Die had nog geen waterpokken gehad en dat was een te groot risico.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:30

Als ze zo klein zijn is het imuunsysteem nog zo kwetsbaar. Zee kunnen het gewoon niet aan..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:33

De paniek run op het nieuwe menAWCY vaccin vind ik ook best grappig.
De aller grootste veroorzaker is op dit moment einenlijk menB maar dat is domweg (nog) niet voor kinderen toegelaten (dus geven we maar wat we wel net vers op de markt hebben).

Neemt niet weg dat ik het een interessant vaccin vind overigens. Maar de manier waarop het gebracht wordt als een soort licht in de duisternis vind nogal buitensporig marketing gedrag.

Bij ons is er amper sprake van en wordt welliswaae actief aangeboden, vooral voor risicogroepen maar zeker niet aan iedereen ‚opgedrongen‘ als een soort laatste redding.

Bizar genoeg was er allang een vergelijkbaar vaccin op de markt maar die werkte niet onder 24 maanden.
De nieuwe kan vanaf 2 maanden dus nu moet ineens iedereen hem nemen :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:40

Nee hoor. Niemand moet hem. Maar als je wil is de mogelijkheid er wel. Ik ben daar blij om gezien de stijging van het sterftecijfer.. in omringende landen zit hij al langer in het pakket.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:50

IMJ schreef:
Nee hoor. Niemand moet hem. Maar als je wil is de mogelijkheid er wel. Ik ben daar blij om gezien de stijging van het sterftecijfer.. in omringende landen zit hij al langer in het pakket.

Sterftcijfer is vooral bij 65+
Welke omringende landen? Hij is nog maar kort op de markt. Zijn voorganger was wel meer dan 10 jaar beschikbaar in Duitsland maar deze is inmiddels niet meer in de handel.
De huidige wordt aangeboden maar eigenlijk vooral als eventuele vervanger van MenC aangezien 2 van de 4 amper voorkomen in Europa.

Ik heb al mensen in een soort van paniek gezien omdat er een leveringsachterstand was. Vrij bizar.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 03-10-18 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 22:51

IMJ schreef:
Zahlina schreef:

Helaas is er al besmettelijkheid voordat de verschijnselen van een dergelijk virus zichtbaar zijn..

Chubby.. wat een ziek vergelijk die ster.
Ik wil niemand uitsluiten. Echter wel de kindjes die nog niet geëvacueerd zijn beschermen..

Ja en daarom kom ik dus niet op kraam visite.
Ik heb geen zin om achteraf verweten te worden van iets wat na alle waarschijnlijkheid niet eens waarheid is.
En dat vond mijn buurvrouw niet grappig, die maakt zich namelijk geen zorgen om het niet gevaccineerd zijn van mijn kinderen, die mijd ze niet alsof ze pest hebben zoals sommige in dit topic dus wel zouden doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:54

Hoe hoog is de vaccinatiegraad in Zwitserland?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:56

Hoog, weet niet exact maar hoog zat.
Het schema is anders dan in NL.
Hier is 2x BMR in de eerste 2 jaar bijvoorbeeld (al hebben wij maar 1 gedaan ivm erg heftige reactie).

De FSME is hier verder redelijk ingeburgerd.

Edit: gevonden dat in 2017, ruim 90% van de tieners voor BMR gedekt was.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:07

Ik heb ook nog de meningokokkenprik gehad. Zal een jaar of 9 zijn geweest (rond de eeuwwisseling dus).
Geen gekke verhalen uit mijn omgeving en iedereen heeft hem gewoon gehaald, we kregen er vrij voor van school :=