Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JasmijnJoy schreef:Huh, sorry hoor. Ik vroeg me alleen af hoe het maat 25 kon zijn. Aangezien ik dat niet snap.
En ik weet heus wel dat het topic niet over mij gaat hoor. Ik probeer mijn gelijk helemaal niet hier te halen, Ik snap het gewoon niet.
Rebeccaa schreef:Dat heb ik ook, hoor, mijn broekmaat is maat 25 (en HEEL soms een 26) en toch heb ik niet waanzinnig dunne benen, vooral mijn bovenbenen zijn behoorlijk gespierd (van het hockeyen). Maten zeggen zó weinig..
Needje schreef:Ook. Maar een kleiner persoon met maat 25 zal ook wel een (imo) gezonder figuur hebben dan een hele lange met maat 25.
JasmijnJoy schreef:Huh, sorry hoor. Ik vroeg me alleen af hoe het maat 25 kon zijn. Aangezien ik dat niet snap.
En ik weet heus wel dat het topic niet over mij gaat hoor. Ik probeer mijn gelijk helemaal niet hier te halen, Ik snap het gewoon niet.
Varekaj schreef:Ik ben 1m60, heb ondergewicht gehad (woog een tijdje tussen 40 à 45kg, en kon écht niet bijkomen) en zelfs toen was maatje 26 goed voor me. 1x een 25 gepast bij H&M, mijn God, ik kreeg die broek amper over mijn billen heen. En dan krijg ik zo al erg vaak de opmerking dat ik "petite" ben en schattig en oh zo fijn.
Me dunkt dat een 25 eerder richting een kindermaat gaat voor de uitzonderingen op de regel, nee?
JasmijnJoy schreef:Dat heeft volgens mij met lengtematen te maken, ik heb 27/32.Rebeccaa schreef:25? Ik heb maat 34. Hoe kan je 25 hebben? Die heb ik nog nooit in de winkel zien hangenDat heb ik ook, hoor, mijn broekmaat is maat 25 (en HEEL soms een 26) en toch heb ik niet waanzinnig dunne benen, vooral mijn bovenbenen zijn behoorlijk gespierd (van het hockeyen). Maten zeggen zó weinig..Of Amerikaanse maat? Want dan heb ik 22.
Dora88 schreef:Ik heb ook soms wel gedacht dat ik een enorme zeekoe was omdat ik niet in maat 27 paste waar vriendinnen het overhadden en ik zelf maat 42 nodig had, totdat ik erachter kwam dat het een ander maatsysteem was
love_western schreef:Dus van beide kanten worden mensen gewoon belachelijk gemaakt. Je hoort gewoon geen commentaar te geven op iemands zijn figuur.
Huertecilla schreef:love_western schreef:Dus van beide kanten worden mensen gewoon belachelijk gemaakt. Je hoort gewoon geen commentaar te geven op iemands zijn figuur.
Nu nog inhouden over wel/niet dragen van een valhelm bij paardrijden![]()
Rechten houden op waar ze de rechten van een ander treden.
Dat is met meningsuiting en overgewicht, om er twee te kiezen, ook zo.
Als iemand ongezond overgewichtig is, is dat een vrije keuze. Daar mag ik van vinden wat ik wil, doch dat niet als waardeoordeel ventileren aan die persoon.
Die dikvrijheid treedt echter mijn rechten wanneer die letterlijk grensoverschijdend naast me zit in het vliegtuig. Dan heb ik alle recht om mijn plek op te eisen. Níet om een waardeoordeel over de corpulentie te uiten.
Etc. ook de gezondheidsaspecten van te dik of te dun.
Smaak, persoonlijke voorkeur staat er verder los van. Mijn vriendinnen zijn beiden te mollig. Ik vind dat in bed lekker luxe, maar zag ze liever gezonder strak op de graat en ze komen niet op mijn paarden. Bijvoorbeeld.
love_western schreef:Ik snap zeer weinig van je gebrabbel. Enigste wat ik snap dat je vriendinnen niet op je paarden mogen (maarja volgens jou moet je toch zo'n laag mogelijk bmi hebben, om uberhaupt op een paard te morgen. Paarden zijn niet van suiker). En iets van een valhelm. Maar volgens mij heeft een valhelm niks met overgewicht te maken
![]()
En de persoon moet wel extreem breed zijn als je met je snuit tegen ruit zit aangeplakt in een vliegtuig. Aangezien ik ook normaal naast mijn moeder kon zitten met overgewicht.