Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 22:45

Nee hannah, niet gezien, wat was er loos??

ik heb geen Wajong trouwens..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:06

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:19

Net iemand sbs6 gezien? daar was iets over scholen die autisten wijgeren, de school die als voorbeeld werd gebruikt was dus precies waar de opleiding is die ik wil gaan doen -O-

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:25

Dit bedoel ik nou in mn andere topic het word mensen die al wat hebben nog moeilijker gemaakt, dit is echt schandalig

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:27

Ja klopt, je vraagt er niet om, mensen zeggen dat je je niet aan moet stellen enz. maar tegelijkertijd houden diezelfde mensen je ook weer tegen, echt belachelijk :n

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:37

ohh het is trouwens wat milou123 deelde zie ik nu, ik had die link nog niet gekeken.. maar dat is het dus, ik hoop niet dat er nog meer scholen zijn die zomaar weigeren aangezien ze het over zuidoost-brabant hebben want ik woon daar dus :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 01:15

franka75 schreef:
Dit bedoel ik nou in mn andere topic het word mensen die al wat hebben nog moeilijker gemaakt, dit is echt schandalig

MAar wij kunnen er niet aan doen dat scholen ons weigeren. Maar jij kan wel wat doen aan jou probleem die je in je topic beschrijft. Hoe moeilijk het ook is. Dat is het verschil ;)

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:33

Jeetje, dat is echt onzin zeg. Waarom zou je dan niet naar die school mogen... Ik kan je zeggen, ik heb meer motivatie dan de meeste 'normale' mensen bij mij op school hoor. Dus kun je iemand nou echt op die manier beoordelen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:54

Kunnen we alsjeblieft niet dat topic naar hier halen, tis hier altijd zo gezellig geweest. As je daar nog iets over te zeggen hebt, doe het dan daar. Goed?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 10:00

Lijkt mij een strak plan shiloh

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:20

Ik weet niet wat het andere topic is, dus bemoei me er maar niet bij.
Dat van die school is wel belachelijk!

Zag laatst op facebook: (vrij vertaald uit het engels eventjes): zo'n man met een bord 'help me met 1 miljoen likes om een genezing voor autisme te vinden.'
En dan van die reacties: God bless you
He will give a cure
Enzovoorts.

Zijn wij ziek? Waarom moeten we 'genezen' worden?
Omdat ons genotype niet 'goed genoeg' is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:46

Das vaag,
Autisme is imo nou niet echt een ziekte...
Alleen maar een afwijking (van de norm) wat in het dagelijks leven problemen kán geven.... Omdát het niet de norm is (of als het een hele ernstige vorm is ed.)

Mja, ik heb het sowieso niet echt op van die relinazi's ... En ik snap niet hoe 1 miljoen likes een genezingsmethode kunnen openbaren.
Vaag gedoe allemaal.... :+
Zou zoiets lekker naast me neerleggen omdat het toch nergens op slaat :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:41

Die mensen die met zoiets aankomen weten niet wat het is :P ik trek me daar ook allemaal niks van aan, gewoon uitleggen wat het wél is en verder lekker negeren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:30

hannahaapje schreef:
Ohh nou ja zou wel privé zijn, kan je intussen een beetje wennen?
Ach heb al met me ouders besproken dat de vakantie veel meer met structuur moet worden. Had vorig jaar ook echt een dagplanning met hoe laat we gingen eten, aankleden, weg gingen en alles :')
Hebben jullie dat op het journaal gezien met de wajong?!?! :oo

Ja ik ga wel wat dingen aankaarten , wil het wel met mijn moeder over hebben zodat ik niet eerder terug hoef :) ( Had de begeleiding het al over , no way :oo)

Vandaag weer wat nieuws : Ik werdt om half 11 gewekt met de boodschap over een half uur naar het strand hop je nest uit , ik werdt boos dus ik al tierend en met de deuren slaan. Aangekleed en ontbeten , maar voor het eerst heb ik met de begeleiding er over gepraat , had haar even gevraagd of ik even kon praten *\o/* Een heuse stap vooruit , ben verder de hele dag niet meer chagy geweest! All part of the change *\o/* , ik eet vrij goed met de pot mee en ze mogen al aan wat was zitten met hun poeder (stinken zeg :r )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:31

Het is ik werd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:34

:Y) Ja enthousiast he , net als de pony hier :') Ze kan een boks geven (zoals mensen vuist tegen vuist die boks ;) ) , maar dan is ze zo enthousiast dan trapt ze tegen mijn schenen aan :') Dat is hetzelfde als mij *\o/* , i dont care mensen lezen het als werd die ene t meer of minder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:41

Maar je maakt die fout niet 1x ;) dus enthausiast is er dan geen sprake van denk ik. Maargoed is beetje offtopic. Wilde je alleen ff helpen :). Heb je t fijn gehad op het strand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:43

Sorry daar ga ik weer , typisch voor mij. School nogal vergooid en hoefde er nooit wat te leren , dus heb mezelf van alles aangeleerd :oo. Had niet zo moeten reageren op je hulp |o

:j uiteindelijk wel , is weer zo moeten anders had ik morgen weer op kantoor gezeten met mijn 2 begeleiders...

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:50

Ik heb ook PDD-nos.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 21:07

Lasca_1987 schreef:
Het is ik werd ;)

Lasca_1987 schreef:
Maar je maakt die fout niet 1x ;) dus enthausiast is er dan geen sprake van denk ik. Maargoed is beetje offtopic. Wilde je alleen ff helpen :). Heb je t fijn gehad op het strand?

Dan ga ik ook even miepen. het is enthousiast.. en ff is gewoon even ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 21:09

Maar TM, dat ze dat zo doen lijkt mij ook niet echt handig.. waarom geef jij niet aan dat jij meer structuur nodig hebt en graag minstens een avond van te voren wil weten dat jullie de volgende dag naar het strand gaan. zo kun jij je voorbereiden en er op tijd uit komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:15

Ladybird schreef:
Lasca_1987 schreef:
Het is ik werd ;)

Lasca_1987 schreef:

Dan ga ik ook even miepen. het is enthousiast.. en ff is gewoon even ;)

Of het nu Facebook, twitter, instagram, forum of wathever is.. ik schrijf altijd ff ;) Of nouja meestal effe maar laatste tijd ff..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 21:16

Lasca, maar op moet er nu eenmaal gewoon Nederlands gepraat worden. je kan hiervoor getemt worden, msntaal mag niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:20

Volgens mij schrijf ik verder overal gewoon nederlands, dus tja dat ik dan effe of ff schrijf ipv even. T gaat hier om maar 1 woordje, niet om een hele zin of post. Dus ik ga weer effe verder lezen op bokt en internet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:32

Ladybird schreef:
Maar TM, dat ze dat zo doen lijkt mij ook niet echt handig.. waarom geef jij niet aan dat jij meer structuur nodig hebt en graag minstens een avond van te voren wil weten dat jullie de volgende dag naar het strand gaan. zo kun jij je voorbereiden en er op tijd uit komen..

Ze wist het niet van te voren , en ze wist ook niet hoe ik reageerde etc. Heb netjes aangegeven dat ik het veeeel eerder weten wil , ze mag me prima om 9 uur wakker maken met de boodschap die ze brengen willen dan weet ik waar ik aan toe ben..

Structuur is er opzich wel , alleen het weekend dat is het gewoon anders en is er gewoon geen structuur... Goed als we niet weggaan dan om 12 uur eten we standaard een boterham met de hele club , op zaterdag met de dagbesteding kinderen . En om 6 uur of wat later eten we warm , daartussen in ben ik meestal of boven of buiten de dieren aan het voeren en borstelen etc.