Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:37

Tuurlijk Noliita! Wil je graag wat vertellen over je eetstoornis?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:46

Welkom Nolita! Leuk, nog een Amanda met een Fries (heb even in je profiel gespiekt). Ik heet ook Amanda en heb een Fries. Haha. :Y) Hoe ziet jouw ES eruit?

@ Kirsten: Vervelend. Maar wat Broccoli zegt klopt inderdaad. Je gaat leren hoe je daarmee om moet gaan. Wat ik ook lees in je bericht is dat je eten als iets 'fouts' ziet terwijl dit niet zo is. Je verbiedt het jezelf, daarom maak je het jezelf alleen maar lastiger. Ook als je overgewicht hebt moet je eten. Ik snap wel dat een verjaardag enorm triggerend kan zijn voor een eetbui, maar ik bedoel meer te zeggen dat eten an sich niet verkeerd is, ook niet als je overgewicht hebt (wel gezond of course). Goed dat je vanavond afleiding gaat zoeken. Heb je trouwens een basis eetlijst oid waar je je aan houdt zodat je wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt?

Vandaag ben ik goed bezig *\o/* braaf m'n boterhammen gegeten (allebei) en zelfs een koekje tijdens de pauze op mn werk. Die staat eigenlijk niet op de lijst die ik woensdag heb opgesteld met socio, maar ik zou kijken of het me toch een paar keer zou lukken komende 2 wk. Ook m'n 2 stuks fruit gehad die optioneel waren. Zometeen avondeten en een glas zuivel en dan heb ik eindelijk weer goed m'n best gedaan.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:12

xMendy schreef:
Vandaag ben ik goed bezig *\o/* braaf m'n boterhammen gegeten (allebei) en zelfs een koekje tijdens de pauze op mn werk. Die staat eigenlijk niet op de lijst die ik woensdag heb opgesteld met socio, maar ik zou kijken of het me toch een paar keer zou lukken komende 2 wk. Ook m'n 2 stuks fruit gehad die optioneel waren. Zometeen avondeten en een glas zuivel en dan heb ik eindelijk weer goed m'n best gedaan.

Goed zo xMendy! *\o/* Probeer dat vast te houden!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:19

Welkom Nolita :)

Wat fijn dat het eten vandaag zo goed gaat, Mendy! (Heb je trouwens liever dat we je Amanda noemen? Ik was er eerlijk gezegd van uitgegaan dat Mendy je eigen naam was :o)

Kirsten, verjaardagen zijn hier ook echt een uitlokkende factor -O- Heel herkenbaar dus. Ik heb zelf vanavond een verjaardag en wil gaan proberen om 'normaal' met de andere mensen mee te doen qua hapjes e.d. en dus mezelf niet van alles te ontzeggen :) Dat wordt mijn doel van de avond, hoewel ik er als een berg tegenop zie, aangezien het hoe dan ook spanning op gaat leveren...

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:33

:D

Het maakt mij niet uit haha, Amanda is m'n echte naam maar ik word thuis 'Men' genoemd van 'Mandy'. Vandaar m'n nickname hier. Maar ik denk dat Amanda wel m'n voorkeur heeft. O:) Ach het maakt niet uit!

Zou het je helpen om af te spreken wat je wil gaan meedoen vanavond? Ik weet natuurlijk niet wat voor hapjes ze hebben, maar meestal is er wel iets van chips of toastjes. Heeft mij wel geholpen om dat te doen :) bijvoorbeeld dat je een paar handjes chips neemt (hoeveel?) en 2 toastjes met iets erop. Dan heb je toch een soort van controle maar kun je ook gewoon meedoen met de rest.

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:36

@ Mendy : Ik heb nog helemaal niks. Ik hoor maandag of ik bij de psycholoog/dietist bij het dokterscentrum terecht kan.. Dus ik moet het zelf doen.. Vanmiddag alweer 3 koeken achter elkaar opgegeten.. Word soms zo moe van mezelf.

@ SaZ : Succes vanavond! Ik hoop dat het lukt! :)

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:34

Dat is wel een goed idee, Amanda :j Ik weet alleen niet zo goed wat ze op tafel zal zetten en dat vind ik ergens best wel een beetje eng := Maar goed, als ze inderdaad chips en toastjes heeft, kan ik wel met mezelf afspreken dat ik bijvoorbeeld drie (is dat normaal? Geen idee eigenlijk :')) handjes chips kan nemen en bijvoorbeeld ook twee of drie kale (ik hou niet zo van salades :P) toastjes ofzo :)

Vervelend dat het vanmiddag niet zo lekker ging Kirsten :(:)
En je hoeft het niet helemaal alleen te doen hè? Er zijn vast mensen om je heen die je willen steunen en sowieso kunnen wij misschien af en toe een steuntje in de rug voor je zijn :j

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:45

Ja dat is ook spannend! 3 handjes is normaal hoor. Maar ik denk dat je vooral moet kijken naar wat voor jou haalbaar is. :)

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:50

Ik denk dat voor mij drie handjes chips en drie toastjes of iets dergelijk wel een mooi (en haalbaar) streven is :j Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan :)

Edit: ik betrap mezelf er nu net op dat de gedachte "anders kan ik altijd nog compenseren" in me opkwam := Maar goed, dat is in eerste instantie pertinent NIET het plan :n

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:59

Nee, want je spreekt het nu af hier. Het is eigenlijk doodnormaal. En je lichaam gaat er echt niks geks mee doen. Vergeleken met wat andere mensen eten is het niets.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:10

Dat is ook zo :j Thanks voor de peptalk :D

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:02

kweet niet echt of ik hier thuishoor.. Sommigen zullen zeggen van wel, zelf vind ik misschien van niet.. Ik eet weinig omdat ik het leuk vind om af te vallen, zonder extreem te gaan. Ben 1m63 en weeg iets van 49.. Dus cava nog.. Maar tis niet zo dat ik alles vermijd.. Een koekje of snoepje of yoghurtje of slaatje gaan er echt nog wel in (en nee, is niet dat ik me schuldig voel ofzo als ik gegeten heb) Kmoet toegeven dat het wel verslavend is om iedere keer wat minder op de weegschaal te zien.. Ik kwam van 54 (na 1 kindje) en daarvoor schommelde mijn normaal gewicht rond de 52.. Ik volg dit topic gewoon even, denk ik..

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:29

Welkom Hafje. Ik denk dat niemand hier kan bepalen of je een ES hebt of niet. Maar je klinkt wel alsof je op een randje zit. Zou het je helpen om te stoppen met jezelf zo regelmatig te wegen? (ik weet btw niet of het toegestaan is om getallen te noemen hier - er is geloof ik wel een keer een mod bij aan te pas gekomen die hier iets over gezegd heeft. vind het zelf niet zo prettig om eerlijk te zijn maar weet niet hoe de rest hierover denkt)

Saz hoe is het gegaan? :)

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 02:01

Ik denk inderdaad dat niemand voor jou kan beoordelen of je een ES hebt. En ergens is het misschien niet eens zo heel belangrijk. Je moet je denk ik afvragen of jij (dan wel jouw lichaam) hinder ondervindt van de houding die je ten opzichte van eten/gewicht hebt. Op welke manier beïnvloedt jouw manier van denken over eten/gewicht jouw leven op dit moment?

Wt betreft het noemen van gewichten; ik sta er niet om te springen, maar ik snap ook dat dat juist iets is wat je mee wilt nemen in de vraag of iets wel of geen ES is, als je daarover twijfelt. (Hoewel het uiteraard veel meer gaat om het proces in je hoofd dan om dat getalletje op de weegschaal ;))

Het is goed gegaan vanavond! Ik heb ongeveer drie handjes chips gegeten op de verjaardag en geen eetbui gehad! *\o/* Wel even eetbui-drang toen ik net thuis kwam, maar ik lig nu in bed en kan dus wel zeggen dat ik de drang heb weerstaan :)
Dit had ik echt even nodig, een positieve ervaring. Was het vertrouwen een beetje kwijt, maar dit doet me wel goed :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:37

Super goed SaZ!!! +:)+

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:21

Pffff wat een rot avond.. Ik heb telkens huilbuien en raak van het minste geïrriteerd. . Herkennen jullie dit ?

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:03

Huilbuien heb ik eigenlijk nooit, maar ik huil dan ook amper. Het van het minste of geringste geïrriteerd raken herken ik heel goed, daar heb ik ook nogal eens last van als ik me rot voel :\

Hoe voel je je nu? Gaat het alweer wat beter?

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:04

Ja ben gelukkig weer wat rustiger.. niet helemaal lekker..

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:14

SaZ schreef:
Ik denk inderdaad dat niemand voor jou kan beoordelen of je een ES hebt. En ergens is het misschien niet eens zo heel belangrijk. Je moet je denk ik afvragen of jij (dan wel jouw lichaam) hinder ondervindt van de houding die je ten opzichte van eten/gewicht hebt. Op welke manier beïnvloedt jouw manier van denken over eten/gewicht jouw leven op dit moment?

Wt betreft het noemen van gewichten; ik sta er niet om te springen, maar ik snap ook dat dat juist iets is wat je mee wilt nemen in de vraag of iets wel of geen ES is, als je daarover twijfelt. (Hoewel het uiteraard veel meer gaat om het proces in je hoofd dan om dat getalletje op de weegschaal ;))

Het is goed gegaan vanavond! Ik heb ongeveer drie handjes chips gegeten op de verjaardag en geen eetbui gehad! *\o/* Wel even eetbui-drang toen ik net thuis kwam, maar ik lig nu in bed en kan dus wel zeggen dat ik de drang heb weerstaan :)
Dit had ik echt even nodig, een positieve ervaring. Was het vertrouwen een beetje kwijt, maar dit doet me wel goed :)

+:)+ +:)+ +:)+

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:16

Kirsten :(:) ik herken het wel. Maar ik was toen zwaar depressief + verkeerde slaapmedicatie. Tegenwoordig gaat het een stuk beter zonder.

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:04

Ik denk dat het komt omdat ik alles voor mezelf hou. Ik moet leren praten maar dat is behoorlijk lastig!
Vandaag wordt ik gebeld door de huisarts, spannend!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:51

Wat toevallig xMendy! :D

Natuurlijk wil ik wat over mijzelf vertellen, mijn naam is Amanda en ik ben 23 jaar.
Ik heb al best wel lang last van eetproblemen, dit uit zich vooral in eetbuien en momenten dat ik niet wil eten.
Ik heb ook erg veel last van onzekerheid en dat ik mijzelf niet goed genoeg vind en maar blijf vergelijken met anderen. Dit is erg vermoeiend want ik durf zelf niet eens meer in korte broeken etc. te lopen omdat ik het zelf echt verschrikkelijk vind. Oke dit klinkt misschien erg overdreven allemaal maar zo voelt het soms wel voor mij. Ik heb ook wel momenten dat ik me goed voel hoor gelukkig..
Ik weet ook wel dat ik nu op een gezond gewicht zit maar toch voel ik het zelf niet zo, komt denk ook wel omdat ik in het verleden flink overgewicht heb gehad.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:13

Hee meiden !
Ik heb even snel het topic door gelezen en zag wat nieuwe meiden ! Welkom :)

Hier gaat het wel oke , heb verlenging gekregen van me deeltijd en daar ben ik wel blij mee.
Wist dat ik er nog niet aan toe was nu al te stoppen en dat zijn ze met me eens.
Verder ben ik heel veel spanningen aan het aan gaan met me kleding.
Korte broek wel aangehad maar nog niet verder dan de tuin.
Maar word wel moe van alle mensen die vragen "heb je het niet heet in een lange broek?"
Ja dat heb ik maar ik durf niet in een korte broek .... Zucht...
Zelf me moeder snapt het niet.

Maarja,
Ben blij om te lezen dat iedereen wel weer goed op weg is naar hulp en stappen aan het zetten is :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:33

Hoe is het gegaan Kirsten?

@ Nolita ik herken het wel hoor dus ik vind je niet raar ofzo. Ik durf ook geen korte broek aan..
@ nestle waar zit je in behandeling? Mag ook per pb :) volgens mij zitten we bij hetzelfde haha.

Hier een grote dip wat eten betreft. -O- Bah. Voel me slap en misselijk maar krijg niks weg. :(
Kom net van stal en heb net gedoucht, ga nu in een KORTE BROEK jawelllllll {:} naar de supermarkt om vlees te halen.

Edit: toch maar niet. Wel korte broek aan maar ik ga eerst maar wat eten en een uurtje slapen :=

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:16

Niet gebeld, even er achter aan gebeld en ik word morgen gebeld.
Nog een dag in spanning. .