Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:51

Ik denk dat ik vanavond weer ga beginnen met de plyo. Fittest laat ik even voor wat het is.

(En daarnaast 30 day squat-challenge en 30 day abs-challenge :+ )

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:47

Ik heb de Ripped in 30 ook afgerond en was gisteren even aan het kijken wat ik nu weer ga doen. Insanity duurt mij te lang om elke dag te doen, dus wilde ik kijken of ik al ergens het Focus T25 programma kon vinden, en ja hoor!!! Dus vanaf vanavond ga ik dat programma volgen...

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:00

Ik ben ook aan de 30days abs-challenge begonnen, is die ook van Shaun T?

Ik wil zo nu en dan ook Insanity blijven doen, want helaas is het voor elke dag voor mij helaas te zwaar, mijn schenen kunnen het niet aan, en in mijn dagelijkse leven, met school heb ik er ook niet alle tijd voor helaas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:29

Michelleex schreef:
Ik ben ook aan de 30days abs-challenge begonnen, is die ook van Shaun T?

Ik wil zo nu en dan ook Insanity blijven doen, want helaas is het voor elke dag voor mij helaas te zwaar, mijn schenen kunnen het niet aan, en in mijn dagelijkse leven, met school heb ik er ook niet alle tijd voor helaas.

Geen idee waar die van is :P Maar je voelt je abs in ieder geval wel...
(Ik doe squat en abs nu, is goed te doen )

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:03

haha ik ben ook de squat-uitdaging begonnen gisteren. Ik wilde gisteren eigenlijk nog insanity doen, maar daar had ik geen tijd meer voor. Daarom had ik maar dag 1 van de squat 2x gedaan. Vandaag dag 2 én insanity en ik moet zeggen, mijn benen zijn MOE! ik snap alleen nooit hoe je die squats moet doen zodat je kont ook iets doet, volgens mij werken echt alleen mijn onderrug-, buik- en bovenbeenspieren. Aan mijn kont voel ik niets en ja ik ga écht heel erg diep omlaag en met mijn rug mooi recht/iets hol.
Insanity ging vandaag dus iets moeilijk dankzij de 30-days squat chalange, maar was wel weer lekker :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:06

Ik voel ook nooit iets in mijn kont door squats..

Ik ben nu op vakantie. Als ik thuis ben wil ik ook weer beginnen! Wil alleen ook 3 keer in de week hardlopen en dan gewoon de andere 4 dagen insanity :) want hardlopen en elke dag insanity lijkt me wat teveel. Maar heb wel vakantie dus zou kunnen..

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:40

Ik meld me hier ook even voor support. Gister begonnen met Insanity, en ik heb spierpijn...! :D
Hiervoor veel aan krachttraining en Bodypump gedaan, maar dit is toch wel weer heftig.

Om terug te komen op het voelen van je bips bij squats; spannen jullie dan je bilspieren wel aan op het moment dat je omhoog komt? Wanneer je vanuit de squat weer omhoog komt, span ik de buikspieren en de billen extra aan. En geloof me, dat voel je! }>

Valt me op van Insanity, ik ga helemaal stuk tijdens de oefeningen, maar mijn lichaam is binnen no-time hersteld. Hebben jullie dat ook?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:47

Ik ben een stille meezeler
Maar @Marrit89,
Je lichaam is niet binnen no-time herstelt wat je wel voelt is de verzuring van je spieren in je lichaam.
Dit is ook wel als spierpijn genoemd.
Als je 1-3 uur er last van heb dan is het prima maar heb je langer er last van dan heb je, je zelf over traint.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:55

kensha schreef:
Ik ben een stille meezeler
Maar @Marrit89,
Je lichaam is niet binnen no-time herstelt wat je wel voelt is de verzuring van je spieren in je lichaam.
Dit is ook wel als spierpijn genoemd.
Als je 1-3 uur er last van heb dan is het prima maar heb je langer er last van dan heb je, je zelf over traint.

Aha, duidelijk! Dan moet ik het dus anders formuleren. Maar, is het dan niet normaal om bijvoorbeeld de volgende dag spierpijn te hebben?
Ik heb nooit gelijk spierpijn, maar voel het meestal 1 a 2 dagen later wel.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:13

@Marrit89,
In dit geval kan het zijn dat je spier herstel niet correct op orde is.
Je spieren herstellen en groeien alleen wanneer jij slaapt en het kan zijn dat je eiwit in name te laag is voor de herstel waardoor je spieren zich niet volledig kunnen herstellen en je daardoor nog wat effect kan voelen van de training.

Ik weet dit niet zeker, maar dit is een optie wat er aan de hand kan zijn.

Ik zelf heb maar een half uur spierpijn waarna het weer verdwijn en zoals jou ervaring heb ik zelf nog niet meegemaakt of echt van een ander gehoord.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:02

Ik ben ook even een stille meelezer en sinds vorige week begonnen aan insanity. Helaas had ik die week verder geen tijd dus ik wacht nog even een paar dagen en dan start ik opnieuw. Nadeel is dat ik vaak pas na 22 uur thuis ben en dan is het zo banketstaaf als ik ga staan springen met nog buren onder me :D

@Marrit89: Spierpijn is juist iets wat je voelt na 24-48 uur na een training dus volkomen normaal dat je dit de dag erna of zelfs de 2e dag nog voelt. Bij een intensieve inspanning is dit een normale reactie van je lichaam. Tijdens deze inspanning heb je microtrauma (dus hele kleine scheurtjes) in je spieren opgelopen die op het moment dat ze gaan herstellen zichzelf sterker of langer maken om dus in het vervolg beter te kunnen voldoen aan de inspanning. Dit is het overloadprincipe.. je geeft je lichaam een prikkel en het herstelt zich erna. Vervolgens is je lichaam gewend aan deze intensiteit en ervaart deze zelfde training op een gegeven moment niet meer als een prikkel om sterker te worden. Dat betekent dus dat je de training zwaarder moet gaan uitvoeren om je resultaat te verbeteren of op het zelfde niveau moet houden om je resultaat te behouden. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, kon het niet laten even te reageren :)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:43

Ik heb zondag de fittest gedaan omdat ik erbgister geen tijd voor had, vandaag ga ik dus beginnen met het echte werk!
Ik merkte wel al gelijk dat het erg zwaar zal worden, maar ik heb er zin in

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:14

@Kensha; dat klinkt weer heel anders dan het verhaal van Jasmijn. Wat is nu correct?
Naar mijn idee is het inderdaad vrij normaal dat je 1 a 2 dagen na de tijd spierpijn krijgt. Maar wat dat betreft ben ik maar een leek en heb ik er niet veel verstand van.

Net dag 4 gedaan en ik moet zeggen; het went ;) De spierpijn wordt minder, dat scheelt ook. Hoe gaat het bij jullie?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:12

@Marrit89,

Ik lees dat dit je 4e dag was?, als dit het geval is dan is het meer dan normaal dat ja 1 á 2 dagen last heb van spierpijn omdat het best een intensieve programma is.
Met de tijd zal je merken dat die pijn verdwijnt en je de volgende dag niet eens meer voelt tenzij je, jezelf over traint.

Hou ook rekening mee met je calcium verbruik en je eiwitten.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:38

Ik ben er ook maar aan begonnen. Heb de fittest vorige week gedaan, gisteren de eerste les en net de 2e. De spierpijn na de fittest was echt heftig, vandaag viel het mee en ik ben benieuwd naar morgen.
Wel is het met dit weer echt flink zweten!
Zijn er mensen van jullie die veranderingen zien? En na hoelang?
Ik heb normaal bijna dagelijks last van buikpijn en ik moet zeggen dat het me opviel dat ik het vandaag niet had. Misschien moet mijn buik wat harder aan het werk!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:48

Marrit89 schreef:
Valt me op van Insanity, ik ga helemaal stuk tijdens de oefeningen, maar mijn lichaam is binnen no-time hersteld. Hebben jullie dat ook?

Ja :j Echter op het einde van een workout zijn de periodes van oefeningen steeds korter vol te houden... :P

Ik heb vanochtend, na 2 maanden geen Insanity meer gedaan te hebben (zat in week 3 toen), proefles Insanity gedaan op de sportschool. Één woord: HEFTIG. Insanity DVD is er niets bij vergeleken :D Maar het is natuurlijk een aangepast programma voor 1 keer in de week dat je tot het uiterste gaat. Heerlijk om te doen, naast hardlopen wat ik de rest van de week doe. Ik denk dat ik lid ga worden :j

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:23

Ik heb net weer power en resistance gedaan :) morgen plyo

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:31

Heeft iemand de T25 ook toevallig?

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:02

Ik ga morgen beginnen met T25, nu al zin in! :D

Wat vinden jullie er van?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:06

Stille meelezer hier.
Vandaag beginnen met de fit test van insanity. Best heftig met dit warme weer, maar morgen gaan we weer. Er is een hoop werk aan de winkel maar ik kan het. Heb nu ook zoiets van gewoon beginnen ondanks de hitte, want eenmaal begonnen is het halve werk.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:02

OMFGGG

net voor het eerst maand 2 gedaan.. seriously..
ik moest daarna in de douche ff squatten om de shampoofles te pakken en het lukte gewoon niet..
was echt DOOORWEEKT.. sickieee

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:47

Ik heb dag 2 er al opzitten. Damn wat is dat zwaar zeg. Maar wel super goed voor je. Heb een rood hoofd die voorlopig niet weg gaat denk ik. Nu al zin in morgen, al staan mn kuiten behoorlijk strak.
Ik heb het meeste moeite met de plank oefeningen en de suicide dril. Heb echt meer sterke rugspieren nodig om dat voor elkaar te krijgen.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:04

heb vandaag voor de tweede keer fase twee afgerond...ben er nog niet helmaal uit wat ik nu ga doen. Iemand nog een goed plan? Het is btw echt wel veel te warm hoor...pff heb afgelopen week ook een paar keer gespijbeld....voor t eerst in drie maanden insanity

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:28

Ik ben aan de 2e week van focus T25 bezig... Ik vind het een ideaal sportprogramma, stuk korter dan Insanity...!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:29

Wat is Focus T? als ik vragen mag