In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:00

Hee super!!!! goed nieuws zeg!!!
Al blijft t natuurlijk K met een grote U. :o
Meis, denk heel goed na over wat je zelf wilt. Borsten zijn (meestal) mooi, maar zieke borsten zijn niet gaaf, het weefsel van die borsten liegt dus ook blijkbaar. :(
Ik kan niet zeggen wat je zou moeten doen, maar je eicellen invriezen zou ik zeker doen, stel voor dat je een lieve vriend/vrindin krijgt of heb. en ooit een kinderwens heb..Je heb nu de kans.
Verder kan ik alleen maar uit eigen ervaring praten, mijn eierstokken moesten weg en ik heb (ik had al 4 kids, wat het veeel makkelijker maakt) heb dus gevraagd dan maar gelijk mijn baarmoeder ook. Ik zou als het mezelf betrof willen dat beide borsten weggehaald werden, niks niet besparend. Ze kunnen ze daarna weer mooi maken en mocht je een kindje krijgen, flesvoeding is ook goed. Het is in mijn ogen geen gemiste kans, het is in mijn ogen alleen een prefentieve voorzorgsmaatregel. en die nieuwe borsten.. tja, komen uit de winkel en gaan vast lang mee. Borsten zijn niet van levensbelang hier in nederland en nepborsten zijn ook mooi. (gaan die ook hangen?? :+ ) Maar ik kan dit makkelijk opschrijven, het is niet ik die in jou schoenen staat. Heel veel wijsheid, moed en kracht toegewenst. enne laat andere zoals mij maar kletsen hoor.. Jij moet t doen niet ik. :(:)

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:03

Wauw! Super meid, dat er geen uitzaaiingen zijn en dat het goed gaat komen ;)
Congrats! Toch weer een zwaar blok dat van je schouders af kan vallen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:04

Pff gelukkig geen uitzaaiingen , toch nog vreselijk gemeen en k u t.... Ik zou mijn eitjes wel in laten vriezen :(:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:14

Wat een 'goed' bericht in vergelijking met je eerdere berichten.

Hou je haaks, :(:)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:33

TS! Wat een ''goed'' nieuw! Ik ben blij voor je! :)

Sorry... Weet nog steeds niet zo goed wat ik moet zeggen :o ....

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:41

Waaauw wat fijn dat je geen uitzaaiingen hebt! :)
Sterkte met je chemo's..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:47

Pfff.. -O- Ik ben er stil van.. Wat moet je bang geweest zijn, ik kan het me enkel en alleen maar voorstellen.. Spannende tijd, de komende tijd.. Maar wat een geluk dat er geen uitzaaiingen zijn, dat is fijn om te horen!! :j

Schouders er onder en blik op de horizon ;) .. You go for it! Knuf!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 21:55

Zijn er mensen die me tips kunnen geven over petjes/mutsen e.d. die ik zou kunnen dragen tijdens chemo wanneer m'n haar (deels) uit zal vallen?
Wil niet van die standaard doeken. Beetje hip.. lekker warm.. en niet zo'n standaard knoopdoek.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:57

Buffs!

Dat zijn hele leuke, hippe sjaals, die je als hoofddoekje, mutsje en ook om je hals kunt dragen (als je weer beter bent ;) ). Ik zal even een afbeelding voor je opzoeken.
In leuke hippe designs en kleuren, ze worden ook 'gewoon' door sporters zoals wielrenners en skieers gedragen onder hun helm.
Laatst bijgewerkt door simodi op 13-11-12 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:57

bij de action hebben ze hele colle mutsen/petjes in allemaal patronen en kleurtjes! :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:59

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:03

Wat een geweldig nieuws TS!! Helemaal super!! :D :D

Bij de Action hebben ze inderdaad een grote collectie!

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:18

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:32

Thank God!!!!

Wat een fijn nieuws!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 22:35

Bedankt voor alle tips!! Wat er al niet mogelijk is.. :j Dankzij jullie nu meer een idee waar ik naar op zoek moet.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:36

Wat fijn dat je vandaag een beetje een meevaller had!

Ik heb buffs bij de Xenos gehaald. Ook leuk om 2 te combineren. Verschillende kleuren. Of een met patroon en een effen. Voor mijn prothese ben ik bij Berino in Grou geweest. Zij doet ook haarwerk e.d. en zou ik echt willen aanraden. Die afstand is voor jou ook wel te doen toch?

Hoofdhuidkoeling is niet mogelijk zeker?
Sterkte met alles!
Laatst bijgewerkt door axeltje op 13-11-12 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:36

Toch enigszins positief nieuws, wat fijn meid! +:)+

Ik denk aan je de komende tijd. :(:)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 22:46

axeltje schreef:

Hoofdhuidkoeling gaat gebeuren hoor :j Maar resultaat verschilt sterk. Het is ook nog maar in testfase. Ondanks de hoofdhuidkoeling kan het alsnog zijn dat alles uit zal gaan vallen.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:48

Even een berichtje tussendoor: Schrok enorm van de eerste post, en wat een opluchting dat de prognose zo goed is! *\o/*
Natuurlijk nog een hele weg te gaan, maar de kracht die je in je post leest voelt goed! Ik hoop nog in de toekomst veel mooie topics van jou (en je mooie appaloosa) tegen te komen. Mooiste hoofddeksel- een cap?
Heel veel sterkte!!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:51

t is dat ik zeker weet dat me vriend me afslacht als ik me haar in stekeltjes model knip, maar anders mocht je mijn haren wel hebben ipv van een muts.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:53

LiVetime schreef:
axeltje schreef:

Hoofdhuidkoeling gaat gebeuren hoor :j Maar resultaat verschilt sterk. Het is ook nog maar in testfase. Ondanks de hoofdhuidkoeling kan het alsnog zijn dat alles uit zal gaan vallen.

Oh wat fijn dat het wel kan! Bij mij heeft het wel geholpen maar tot nu toe zijn de resultaten idd erg verschillend.
Mijn haar is een stuk dunner geworden maar inmiddels in mijn nek weer wat stekels. Het is fijn dat je er minder ziek uit ziet met haar.

Weet je ook of de workshop Look good, feel better in jou ziekenhuis is? Daar komt vaak ook iemand met uitleg over haarwerken en doekjes

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:03

Hippemuts.nl heeft ook van alles.. En inderdaad: buffs! Ik heb zelf overigens eerst hoedjes gedragen en daarna altijd een gewone pet..

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:16

Hier waren veel Buffs aanwezig (nu weer uit leen) met verschillende hippe kleuren en had er ook vaak 2 op. Petjes en hoedjes en mutsen heb ik ook gedragen had geen pruik. En moet zeggen dat ik ook met 3 mm haar al gewoon weer buiten los liep :o :o
Heb ondanks deze rot ziekte een mooie bos krullen gekregen.

Hoe gaat het nu verder met je?

En de tip hier boven (Look good, feel better) is zeker een aanrader en vond het ook nog gezellig. (was wel de jongste)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:19

Wat een opluchting dat er geen uitzaaiingen te bespeuren waren!
Ik wens je heel veel sterkte met de komende behandelingen. Als ik je één tip mag geven: neem geen overhaaste beslissingen. Zo'n vraag bijvoorbeeld over het invriezen van eicellen kun je, op het moment dat je niet bewust met een kinderwens bezig bent, nauwelijks op waarde schatten. Er is in korte tijd zoveel op je af gekomen dat een toekomstige kinderwens volstrekt onbelangrijk kan lijken te zijn. Je staat immers in een soort overlevingsmodus. Maar als je het niet doet kan het wel iets zijn waar je later enorm veel spijt van krijgt.
Ook voor wat betreft je behandelingen; denk goed na wat je wilt. Artsen zijn nogal eens geneigd de regie van je over te nemen waardoor het net is alsof je geen keuzes hebt, maar ieder mens is anders en ook de behandelprotocollen kunnen per ziekenhuis van elkaar verschillen. Er is niet altijd maar 1 optie, dus lees alles wat los en vast zit en stel gerust vragen aan de artsen of de oncologie- en mammacareverpleegkundigen.

Mutsjes en sjaaltjes heb ik zelf nauwelijks gedragen. Bij mij is er niet gekoeld en ik ben zo kaal als een biljartbal geworden. Ik had een pruik die behoorlijk op mijn eigen haar leek en die droeg ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Alleen in bed en onder m'n cap droeg ik zo'n buff. Ik vond het prettig om qua uiterlijk zoveel mogelijk hetzelfde te blijven als voor de chemo's en ik voelde me met zo'n sjaaltje om m'n hoofd zo anders dan anders. Tja, dan voelde ik me meer patiënt. Dus dan liever die cavia. Ik heb 'm gedragen tot ik weer stekeltjes had. Toen begon dat ding op m'n hoofd te schuiven en heb ik 'm af gelaten. Dat kapsel was pas echt wennen!

Look good, feel better heb ik ook gedaan en is inderdaad wel een aanrader!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:21

Thorn2006 schreef:
Hier waren veel Buffs aanwezig (nu weer uit leen) met verschillende hippe kleuren en had er ook vaak 2 op. Petjes en hoedjes en mutsen heb ik ook gedragen had geen pruik. En moet zeggen dat ik ook met 3 mm haar al gewoon weer buiten los liep :o :o
Heb ondanks deze rot ziekte een mooie bos krullen gekregen.

Hoe gaat het nu verder met je?

En de tip hier boven (Look good, feel better) is zeker een aanrader en vond het ook nog gezellig. (was wel de jongste)

Daar had ik nou ook op gehoopt, maar helaas heb ik weer gewoon hetzelfde melkboerenhondenhaar als voorheen terug gekregen. :D