Aangezien mijn hockey-seizoen weer begint (en ik de afgelopen 3 maanden nauwelijks bewogen heb
) en ik op het middenveld speel, moet ik mijn conditie weer gaan opbouwen.. ik moet dus weer gaan hardlopen. Ik ben alleen uit mezelf meestal niet zo gemotiveerd, dus een topic als deze is wel even een steuntje in de rug..
Hoe bouwen jullie conditie op? Ik ren nu eerst 10 minuten - 2 minuten rust - 10 minuten rennen - 2 minuten rust - 5 minuten rennen en de laatste zoveel honderd meter voluit sprinten en dan even wandelen totdat ik op adem ben. Als ik eenmaal weer trainingen hebt dan neemt mijn conditie ontzettend hard toe (je moet immers gewoon mee doen..) maar ik weet niet hoe snel je op kan bouwen zonder dat het slecht wordt voor je lichaam? Zoals bijvoorbeeld bovenstaande, dat gaat me echt ontzettend makkelijk af, als in op zich heb ik nog best veel energie over maar ik krijg met sporten altijd last van m'n longen om de één of andere reden..

) Ik wil best rustig beginnen, ik ga alleen niet beginnen met een minuutje rennen en dan een minuutje wandelen.
Qua energie heb ik namelijk echt het idee dat ik er zo een kilometer of 5 uitgooi, alleen doet het dan pijn aan m'n longen.