MISTRAL94 schreef:Het is niet alleen je hart/longmachine die mee telt. Wat denk je van spieren en gewrichten ed? Daar loop je meeste kans op blessures en ik spreek inmiddels uit ervaring ook al heb ik heel rustig opgebouwd. Daarnaast geven je longen aan dat her wat te snel gaat, wat is er dan mis met rustig aan opbouwen?
Ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest, ze heeft helemaal niet gekeken naar mijn kuit/scheenbeen ze gaf het advies om over te stappen op fietsen zo lang deze pijn aan blijft houden. Voor deze wijsheid had ik geen afspraak hoeven maken bah levert toch altijd weer de nodige frustraties op!
Ik hockey wel al jarenlang heel erg veel, dus het is niet zo dat ik niks doe en zomaar begin met sporten. (Heb alleen niks uitgevoerd in m'n winterstop
) Ik wil best rustig beginnen, ik ga alleen niet beginnen met een minuutje rennen en dan een minuutje wandelen.
Qua energie heb ik namelijk echt het idee dat ik er zo een kilometer of 5 uitgooi, alleen doet het dan pijn aan m'n longen.
Vorig jaar kon ik (bijna) 9 kilometer lopen en zelfs dan had ik na een kilometer of 3 al last van m'n longen. Vroeg me gewoon af of er mensen hier ook last van hebben (gehad) en hoe jullie daarmee omgaan. Overigens heb ik alleen last van m'n longen met dit weer, als het wat warmer is heb ik geen/heel erg weinig pijn.
@ Wendy: Dat is wel een idee ja, ik ga zo even op zoek naar schema's! 
Ik draag trouwens ook sportsokken met hardlopen, gewoon mijn hockeysokken. Die bieden ook die ondersteuning voor het lopen en zo.