[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:56

@dais http://www.redcoon.nl/B267593-Polar-FT6 ... le_Fitness hier staat ie voor 112 ;)

maar ga nu twijfelen heb en ft4 gezien voor 70 euro vind dat ook wel mooi prijsje en kan ik nog en xco buis er bij nemen is voor me verjaardag kadootje van me vriend ;)

en wil ook wel graag zo xco buis eigelijk omdat ik maar 1 keer per 14 dagen na les kan helaas
http://www.xco.nl/webshop_332_128_XCO-T ... LARGE.html
voor de gene die het leuk vinden te kijken wat het is :P

ik zondig vandaag lekker met mokka taartje lekker hoor sport het wel weer er af

twijfel nog om 12 november mee te doen aan de six pack challange hier op de sportschool 4 a 6 weken 5 avonden gedrilt worden :P

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:01

Mi_Amore schreef:
omdat ik gewoon écht honger heb :\

Ik denk dat dit laatste wel iets is om op te letten. Honger hebben is namelijk niet goed. Probeer meer te eten en zeker met meer afwisseling. Drink bijvoorbeeld gewoon halfvolle melk, die magere melk is toch niet te drinken :') ;)

Welke soep eet je tussen de middag? Ik hou persoonlijk heel erg van groentesoep, maar ik hou er enorm vocht door vast! Niet motiverend op de weegschaal.

Ik heb ook wel eens trek terwijl ik eten sta te koken. Wat ik doe is een opkikkertje drinken (een halve verpakking, een hele bevat veel te veel zout voor mij)

Eet je na je avondmaal niks meer?

Ik denk dat je wel wat meer mag eten en met meer variatie :) Heb je soms wel eens een uitschieter qua vetten bijvoorbeeld? Een broodje 'gezond' met een klodder mayonaise bijvoorbeeld (ik roep maar wat).

Monique, groot gelijk hoor! Geniet ervan zou ik zeggen :9

monique1983

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:05

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:08

@Dais_: ik lust alleen magere melk :')
Ik eet verschillende soorten soep: groentesoep, erwtensoep, uiensoep, pompoensoep etc.
Na mijn avondmaal eet ik niks meer, zo af en toe wel eens een handje muesli bij een boek ofzo.

Vanavond is de eerste uitschieter in een tijd: manlief wil pita halen :+
Ik zou alleen niet weten met wat ik kan variëren?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:20

hoeveel van jij ongeveer per week af mi_amore? hier staat stil eigelijk komt omdat ik denk ook wel zondig soms ook maar ja sport 5 a 7 keer per week wel

lust zo weinig kwa eten wat het op den duur echt zo moeilijk maakt wat je nog moet eten :(

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:33

Ik val nu reeds enkele weken niks meer af :n Gelukkige verjaardag trouwens :D

Ik lust idd ook héél weinig!

Ik sport nu nog steeds 2 à 3x per week een half uur in de infraroodcabine (= 2h fitness)
en elke dag doe ik 45min tot 1h aan snelwandelen.

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:34

Ik ben een jaar geleden in ongeveer 8 maanden tijd van 85 naar 70 kilo gegaan. maat 42-44, naar 38-40. En het ging eigenlijk veel makkelijker dan ik had verwacht.
Ik ben nu bijna een jaar min of meer op hetzelfde gewicht. Soms iets meer dan 70, soms iets minder.

Hoe ik dat gedaan heb? Regelmatig en minder én gevarierder gaan eten en gaan sporten.

Ik was er altijd van overtuigd dat ik genoeg bewoog (5x per week paardrijden, fietsen naar trein, etc) en, afgezien van het chocolade eten, gezond at. Totdat ik me een beetje ging verdiepen in wat ik at (via voedingscentrum.nl) en het bleek dat ik bijna 3500 kilocalorien per dag at/dronk.

Ik at sochtends bijvoorbeeld 3 of 4 bruine boterhammen met pindakaas en hagelslag, smiddags ook zo 4 boterhammen, en savonds kon ik wel 3x opscheppen. Voor de televisie at ik dan ook makkelijk een hele reep cote d'or op. Super slecht natuurlijk nu ik er aan terugdenk.

Ten ben ik eens gaan denken hoe ik mijn levenstijl kon veranderen. Ik had het geluk dat ik 8 km verderop werk vond, dus de keuze om elke dag op de fiets te gaan was snel gemaakt. Frisdrank dronk ik al bijna nooit. Alleen water, dus dat kon ik helaas niet veranderen. Mijn eetritme moest ook veranderen en ik gebruikte voedingscentrum.nl om goed in kaart te brengen wat ik nou elke dag at. Sochtends ging ik een schaaltje havermout met vruchtensaus, veel yoghurt met een beetje cruesli of 2 plakjes ontbijt koek afwisselen. (+- 400 Kcal)

Smiddags at ik of 4 crackers of een bagel die ik in vieren deelde met light smeerkaas, roosvlees, kipfilet, gekookt ei, etc. Ik smeerde de crackers nooit tegelijkertijd. Altijd een klaarmaken, eten, even wachten en dan de volgende pas maken. Zo had ik ook genoeg na die 4 crackers. (+- 500 Kcal)

Savonds ging ik van 2 a 3 volle borden naar 1 vol bord. En let ik niet perse op wat ik maakte, zolang het maar niet in het vet droop. Wel besloot ik 2x per week geen vlees te eten. (+- 800 Kcal)

Na het avond eten ging ik vaak naar de manege. Als ik terug kwam van de manege at ik ipv een reep chocolade, een banaan (+- 100 Kcal). Op deze manier het ik het redelijk goed volgehouden ongeveer 4 maanden 1800 kilocalorien per dag te eten. Soms had ik een kleine terugval naar de overheerlijke chocolade.

Om af en toe toch nog lekker te snoepen ben ik daarom gaan sporten. i.p.v. 5x per week een uurtje naar de sportschool, ga ik 2x per week 2 uur naar de sportschool. Ik doe alleen high intensity groepslessen. BodyPump en BodyCombat direct achter elkaar. Op de manier kweek je spieren en bouw je een goede conditie op.

Nu na een jaar op hetzelfde gewicht te zijn ga ik er eindelijk aan wennen dat ik niet meer gezet ben. Het paardrijden gaat veel beter, ik zit echt veel stabieler. Bij kleding kopen durf ik ook direct die maat 38/40 uit het rek te pakken om te passen. En ik eet per week toch echt nog 2 repen chocolade… Dat kan en wil ik gewoon niet uit mn dieet halen.

Een ding wat ik niet doe is tussendoortjes eten. Overal hoor je dat je elke 3 uur moet eten, nou voor mij werkt dat absoluut niet. Dan kwel ik mezelf alleen maar. Door al die smaken in mn mond wil ik dan steeds meer eten.

Wow… dit verhaal is best lang geworden. Maar ik wilde het graag even kwijt. Ik ben begonnen met afvallen, maar eindigde met een veel gezondere levensstijl. En dat is het doel van iedereen hier in dit topic denk ik..

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:37

ik ken het idd hier is nu 14 kilo af en lager dan 77 wil ie niet terwijl ik minimaal 5 keer per week sport soms 6 a 7 keer

doe xco om de week en elke week pilates dat is dan de 2x meer die ik ga

voor de rest doe ik cardio denk daar bij aan crosstrainer loopband fiets fiets alleen waneer ik niet 15 min na de sportschool ga op de fiets vind anders zonde van me tijd

en veder doe ik de krachtapperaten voor vrouwen buik been bil oefeningen en 2 voor arm nog

ik ben vaak 1,5 a 2 uur per dag op de sportschool
ga me volgende week laten meten en wegen weer daar is 6 weken geleden ook gedaan wil nu wel weten of ik wat vet massa verloren heb :P

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:40

wel knap dat je zo kan vol houden ik moet ook minder tussen door eten maar ja als ik me rot voel snoep ik enkele keer terwijl je beter en banaantje idd kan pakken

dat body pump wil ik ook nog keer proberen of het wat is voor mij

moet me bed maar op de sportschool brengen denk :P vind vaak dat de groeps lessen op rot tijden zijn helaas

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:50

Sporten is goed. Maar ik ben ook van mening dat je het niet te vaak moet doen.
5/6x per week zou ik persoonlijk nooit in de sportschool gaan staan.

Afvallen doe je naar mijn mening vooral door beter te eten. Ik gebruik het sporten om mijn lichaam strakker te krijgen en meer conditie te krijgen. Die paar honder kilocalorien die je per week erafbeweegd kan je ook niet eten. MAAR nog belangrijker, spiermassa heeft meer calorien nodig om op peil te blijven. Je kan dan beter langdurige krachttraining doen, zoals BodyPump om spiermassa te kweken. Door die spieren heb je dan meer kilocalorien per dag nodig om op hetzelfde gewicht te blijven. Dus in feite is dat een win-win situatie.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:55

Om af te vallen moet je inderdaad HEEL VEEL sporten. Al helpt het al wel een beetje als je conditie en dus je stofwisseling beter wordt.

Mij was het teveel moeite, ik stond een uur te zweten op de loopband, was ik 200 cal. kwijt. Dan kan ik net zo goed die ene snickers niet eten, heb ik die 200 cal. ook gewonnen.

Ik ben gewoon te lui... ;(

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:58

ik vind het leuk om na d sportschool te gaan dus scheeld is dagelijkse routine geworden inmiddels

terwijl ik 7 weken terug nog zoiets had bah sportschool neeeee daar ga ik nooit heen al die mensen
en nu gewoon het leuk vinden

maar idd als je beter op je eten let in combi met goed sporten zou er idd wel meer af moeten kunnen gaan

bodypump is best zwaar toch is met gewichten?

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:07

Ja, klopt. Maar je kan BodyPump zo zwaar maken als je zelf wilt. Je begint natuurlijk met lage gewichten. En elke keer kan je je gewichten per gewichtsgroep weer wat aanpassen.
Ik ga naar de sportschool om me in het zweet te werken en wil de dag erna graag spierpijn hebben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:17

Amaris schreef:
Om af te vallen moet je inderdaad HEEL VEEL sporten. Al helpt het al wel een beetje als je conditie en dus je stofwisseling beter wordt.

Mij was het teveel moeite, ik stond een uur te zweten op de loopband, was ik 200 cal. kwijt. Dan kan ik net zo goed die ene snickers niet eten, heb ik die 200 cal. ook gewonnen.

Ik ben gewoon te lui... ;(

Je stofwisseling en vetverbranding kun je wel ermee versnellen. Op lange termijn kun je niet altijd snickers afslaan :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:21

Dat is helemaal waar F_Orumster! Dat zou wel heel ver gaan.

Om over een zakje M&M pinda nog maar niet te spreken, of een bak Ben & Jerry's of of of

you catch my drift :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:25

Ik heb een nieuw lekker tussendoortje gevonden :D Ik ben net bij de Albert Heijn de Alpro Soya Mild & Creamy gaan halen om eens te proberen, en daarbij wat diepvries fruit. Jummiehiee! Ik heb nu 125 ml Mild & Creamy en ongeveer 100 gram fruit en het is super lekker! De mild & creamy is lekker romig en niet zo'n 'melige' smaak als wat de alpro soya natural fresh heeft (die is trouwens wel erg lekker om brinta mee te maken!). De M&C kost wel een bak met geld. €2,39 per pak van 750 mililiter, maar ik ben wel fan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:34

leonie87 schreef:
Ja dat mag je vragen :D

Calorie teller heet ie. Logo is een gele weegschaal met 2 voetjes erop. Ik heb andriod (samsung). Daar is ie gratis in de market. ik vind hem erg fijn. Tis wel wat werk om het steeds in te vullen, maar als je patroon veel terugkerend is, gaat het wel steeds sneller.

Wat een top app dit, zeg!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:14

Ja ik ben ook beetje te lui hoor. Vooral in de winter kom ik me huis er echt niet voor uit.

Ja fijne app he? Ik vind hem ook erg handig. De scan optie is ook ideaal. Zo heb je altijd het juiste product en weet je echt precies wat je binnen hebt.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:06

na mischien idd eens leuk om zo les te proberen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:53

Ik had vandaag mijn spaarkaartje van jan linders vol, gelijk een 'echte' weegschaal van grundig daarmee gekocht. En hij doet het goed!

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:29

Om even terug te komen op het Bodypump.
Ik ben er afgelopen mei mee begonnen. Twee maal in de week een uur. Ik vind het heerlijk! Je kunt het inderdaad zo zwaar maken als je zelf wilt. Je kunt met gewichten, maar eventueel ook zonder gewichten.
Zo heb ik een whiplash, en train ik de schouder spieren zonder gewicht. Ik kan nu echt verschil merken. Eerder had ik door de whiplash veel meer hoofdpijn en was het een zwak punt. Nu ben ik van 2 a 3 keer hoofdpijn per week, naar 1 keer hoofdpijn per 3 a 4 weken gegaan. Een hele vooruitgang dus. Daarnaast merk ik ook dat mijn lichaam aanzienlijk strakker is geworden. Het helpt me ook bij het hardlopen, omdat je de spieren bij Bodypump echt gericht traint. Voor mij is het dan ook bijna een verslaving geworden :+
Ik maak Bodypump echt zwaar, vooral de benen. Die trillen na een work-out zo erg dat ik amper nog op mijn benen kan staan. Heerlijk!
Pas wel op! Na de eerste keer Bodypump krijg je gegarandeerd ontzettend veel spierpijn. De volgende keren zul je echter geen tot weinig spierpijn meer hebben. Ja, alleen als er een nieuwe release (nieuwe cd) wordt geïntroduceerd. :D

Bij mij stond de weegschaal vanochtend op -1. Dat terwijl ik gister maar geen punten van WW heb geteld, omdat we chinees hebben gehad met ijs na. Ik had gister echt een baaldag. Mocht ook even van mezelf, maar nu gaan we er weer voor! *\o/*

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:29

Marrit, je verhaal klinkt motiverend en ik ga er echt mee beginnen zodra mijn schouder weer wat beter is! :) Wat goed dat de weegschaal een kilo minder aangaf ondanks chinees en ijs gisteren.

Amaris, een goede weegschaal bij afvallen is wel handig :D

Gisteren en vandaag ging het niet zo best qua voeding en hoeveelheden. Ik ga maandag even niet op de weegschaal, ik ga vrijdag wel weer :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:37

ik heb een weekje vakantie gehad, en ga nou weer hard bezig met afvallen.

veel wandelen, want deze week had ik echt nodig om bij te tanken

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:40

Zijn er nog meer personen die vage berichten krijgen over wat hun lengte is?

Ik vanmorgen dus, deze persoon dacht dat ik maar 60 kilo woog (ergens in mijn ddromen wel hoor) en dat ik nog 40 kilo wou afvallen. Zij wees me er dan op dat ik dan dood zou gaan enz enz... Heel vaag allemaal

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:00

Uhhh saszuidema..?