ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:04

Eens!

Ik heb trouwens ook juist altijd heel sensibele paarden. Kan daar juist heel goed mee. Vaak wordt ik juist erg kriegel van die dooie dodo's :o .

Mijn ervaring met de Ritalin Retard tot nu toe: erg fijn!

(heb het al één hele dag nu)

Mandarijn12

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:33

Ik vond 't ook superfijn, vooral met paardrijden.
M'n paard reageert heel erg trouwens op mij :(

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:00

martinique schreef:
Jeetje DarkDreamer, wat een verhaal! Ik ben ook altijd wel gepest, en op de middelbare school kreeg ik ook altijd te horen dat ik er niet uit haalde wat er in zit, en er is ook nooit verder gekeken, heb de diagnose dan ook pas sinds vorig jaar.. Maar zo als bij jou vind ik wel echt heftig hoor.. En als jij naar het HBO wilt moet je niet denken dat je het niet kunt uiteraard, maar misschien kun je van tevoren goede gesprekken hebben daar en kijken waar zij jou hulp kunnen bieden. Ik heb dan maar een jaartje hbo gedaan, maar ik merkte dat wij ook veel dingen in groepjes moesten doen, en dat helpt bij sommige mensen ook heel erg.

Ik heb leraren gehad die het leuk/nodig vonden om voor de klas te verklaren dat ik dom was, een domme druif, hersenloos, etc. Ik schaamde me zo erg dat ik het nooit aan mijn ouders heb verteld.. Dus wat dat betreft heb ik nooit echt de support gekregen die je zou moeten krijgen. :n

Wat betreft paarden.. Ik houd van een uitdaging dus meestal heb ik ook de moeilijkere gevoelige gevallen. Ik heb een tijd een jonge fjord gereden die heel er gevoelig was voor mijn stemming. Ik was vaak enorm druk, dus die arme fjord ook :'). Ik was enorm irritant, fjordje ook :'). Ik was boos, fjordje werd dan zenuwachtig, was ik blij was fjordje hyper, was ik verdrietig merkte je echt dat fjordje zichzelf geen houding wist te geven :(:).

Ik heb door haar geleerd mijn emoties etc onder controle te houden zodat ik een iets meer stabiele factor werd. Dit maakte echt enorm veel verschil, fjordje werd minder wispelturig. Ze was duidelijk toe aan een stabiele verzorger/ruiter :+.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:26

Mandarijn12 schreef:
Hebben jullie tips voor die chaotische drukke en springerige buien := ?

Ja even iets vinden voor jezelf waarbij je ff uit kan razen. Tijdens je pauze ff buiten gaan wandelen, springen, huppelen, rennen etc... Dat hielp bij mij wel goed. Ik kan ook niet acht uur stil zitten. Dan stormt het in mijn hoofd.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:52

Mijn ruintje is best sensibel en reageert op bijna niks, ik vind het juist fijn dat ie zo gevoelig is.
Hij reageert gelijk op m'n hulpen, ik kan minder goed overweg met de flegmatiekere types.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:01

Dat leraren zulke dingen zeggen is echt te belachelijk voor woorden...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:08

Ik werd vroeger ook altijd op de basisschool gepest.. als ik daar nu op terug kijk, denk ik dat het voor de grootste gedeelte toch misschien wel aan mij lag omdat ik me niet begrepen voelde. .

Wat ik ook echt vaak merk ik is dat ik toch echt anders denk als de gemiddelde nederlander.. dingen zijn voor mij heeel onlogisch, waaruit toch blijkt dat iedereen dat 'normaal' vind..

Vandaag is mijn concentratie echt 0,0 en ben zeer gaotisch, Mn kamer (nog) niet schoongemaakt, niet opgeruimd, geen huiswerk gemaakt, mn boek niet uitgelezen, 25 verschillende dingen op de laptop doen, maar niets is af.. halve mails aan het typen geweest maar nog niet verzonden... Gaat lekker :') word eigenlijk best wel gek vanmezelf.. heb echt teveel prikkels..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:14

komt zeker omdat we ander weer krijgen,ben de hele dag ook al zo chaotisch
moet ook nog tig dingen doen, en de tijd gaat véééél te snel! *\%/*

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:21

Mijn moeder zei laatst: Je bent net een bus die van A naar B gaat, maar 1 belangrijk ding vergeet. nml te stoppen bij de halte's..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:29

_/-\o_ _/-\o_

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:21

Ladybird schreef:
Ik werd vroeger ook altijd op de basisschool gepest.. als ik daar nu op terug kijk, denk ik dat het voor de grootste gedeelte toch misschien wel aan mij lag omdat ik me niet begrepen voelde. .

Wat ik ook echt vaak merk ik is dat ik toch echt anders denk als de gemiddelde nederlander.. dingen zijn voor mij heeel onlogisch, waaruit toch blijkt dat iedereen dat 'normaal' vind..

word eigenlijk best wel gek vanmezelf.. heb echt teveel prikkels..

Herkenbaar :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:24

Ladybird schreef:
Mijn moeder zei laatst: Je bent net een bus die van A naar B gaat, maar 1 belangrijk ding vergeet. nml te stoppen bij de halte's..

Haha geweldige uitspraak van je moeder!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:00

Ik heb ook de nodige uitspraken van docenten 'uitgelokt'.
Een docent Frans die me voor slappe vaatdoek uitmaakte etc en die vergelijking ook in detail ging uitleggen aan de klas.
"zit ze daar weer als een natte vaatdoek die over de waslijn hangt" en dan alsof een vaatdoek echt het meest nutteloze object is alleen geschikt voor schoonmaakwerk. (ik zal vast wel eens op de tafel getekend hebben, waardoor ik moest boenen)
Ik ben toen heel destructief met m'n armen over elkaar en blik op onweer stil blijven zitten. Een aantal lessen. Tot ook ik een keer iets inleverde en hij me nog een keer de grond intrapte omdat ik eens een keer wel 'normaal' kon reageren. Ben toen echt passief uit m'n plaat gegaan zeg maar.
Docent ging overigens overspannen naar huis en is ook maanden niet terug geweest geloof ik.
Maar wat had ik een hekel aan hem zeg, oei!

Het is echt erg op t moment. Ik reed met de grootst mogelijke moeite naar huis net. Collega van me mee in de auto. Moest dus anders rijden dan ik gewend was. En het is donker. En alle lichten zijn fel en doen pijn en ik zag gewoon 2x bijna iets te laat.

Ik denk dat het een ibuprofen erbij wordt en dan proberen te slapen. Rebound is niet fijn nu!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:11

pfff.................... wat een dag weer..

ben m'n sigaretten kwijt. En m'n usb stick. En was vergeten om de honden uit te laten. En de was zat na 3 uur nog in de wasmachine. En ik kon 2 keer terug naar de winkel om er dan achter te komen dat ik nog steeds geen avond eten in huis heb gehaald. :roll:

Heb gelukkig wel mijn mobiel weer terug gevonden. Das dan wel weer fijn! :')

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:27

Waarom lig ik nog niet in bed??? Aargh

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:31

Bzoem schreef:

Dit vraag ik mezelf ook bijna elke avond af. Nu weer. :+

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:34

DarkDreamer schreef:
Bzoem schreef:

Dit vraag ik mezelf ook bijna elke avond af. Nu weer. :+

idem... :o

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 01:20

Idem

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:02

Ik vraag me nu serieus af waarom ik uit bed ben.. ja ikw eet het wel, moet naar stage, maar heb geen zin..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:40

toen ik een jaar of 15 was maakte een leraar mij uit voor lui varken toen ik het lokaal aan het vegen was (*techniek)
dat heeft ie geweten, ik was indertijd nogal explosief als ene leraar me echt heel onheus behandelde.
De bezemsteel lag in twee en de leraar stond met open mond aan te gapen , ben de klas uit gelopen en de directeur zei dat ik mijn excuus moest aanbieden . Heb hem gemeld dat ik mijn excuus pas aanbood als ik een excuus van die leraar kreeg...surprise surprise , niemand heeft een excuus gemaakt, maar ik kjon gewoon wel weer de les zin .
zo een actie heb ik op het mbo ook gehad, leraar die persoonlijk werd en heel naar en respectloos reageerde op een kritische doch zeer nette reactie van mij, volgens mijn mentor moest ik maar gewoon mijn excuus aanbieden, ook hier heb ik weer aangegeven dat ik best mijn excuus wilde aanbieden, maar dat ik dan wel een verdomd goed excuus van die leraar terug verwachtte, die ging ik niet krijgen, wist ik al voordat mijn mentor dat terugkoppelde naar mij na een gesprek met die leraar
heb dus mijn excuus niet aangeboden en mocht na 6 weken de klas weer in als de klas dat goed zou vinden.

de leraar vroeg dat dus terwijl ik voor in de klas moest blijven aan mijn klas, die echt een geweldige reactie gaven , samengevat: "ja tuurlijk, duh, zeker" , de leraar had het vreemde idee dat mijn klas zich achter hem zou scharen :??
terwijl iedereen een hekel aan die man had omdat hij continu respectloos met mensen om ging, een opmerking "ach joh, dat is niet erg, je bent nog jong" richting ene jongen wiens moeder net overleden was aan kanker was een hele normale actie van die man, of iemands moeder had zelfmoord gepleegd, daar kwam ook een hele foute opmerking over, ze hebben die knul met drie man de klas uit moeten sleuren anders was hij de leraar aangevlogen.

zou willen dat die assertiviteit nog aanwezig was zeg := okay, wel in minder explosieve vorm dan :+ , maar toch

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:42

Haha. Ik vind het wel goed van je hoor! Ik laat juist over me heen lopen, zou ik ook eens moeten minderen. Beetje ruilen ;) ?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:45

Pfff wat een verhaal Sonja_vR. Ik herken er wel iets in. Ben op het moment heel voorzichtig met assertief zijn omdat alles zo ontzettend bot mijn mond uit komt. Heb een beetje moeite met nuanceren geloof ik. Daardoor slaat de boel weer een beetje door naar de andere kant en wordt er zo nu en dan flink over mij heen gelopen. Maar ben zo moe van conflicten dat ik mijn mond vaak houd, van binnen kook ik echter en soms barst de bom dan. Krijg het voor mijzelf om een of andere reden niet in balans. :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:49

Haha op zich wel goed dat je zo reageerde en niet over je heen laat lopen inderdaad.
Ik ben helemaal niet zo, ik laat altijd over mij heen lopen, zo onzeker, word ik soms niet goed van!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:52

Jeetje. Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoeveel dingen herkenbaar zijn. Geinig, maar ook een beetje raar, aangezien ik dacht dat ik de enige was die zo ' anders' was.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:02

Peppertree schreef:
Jeetje. Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoeveel dingen herkenbaar zijn. Geinig, maar ook een beetje raar, aangezien ik dacht dat ik de enige was die zo ' anders' was.

Hier ook zo, vandaar dat ik hier blijf lezen. Zijn we niet alleen!
We moeten eens een meeting organiseren, dan komt N kwart te vroeg, kwart te laat en de helft vergeet het :')