[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:41

Is t zelfde merk. En kleuren liggen heel dicht bij elkaar en ook dicht bij haar eigen haarkleur alleen dan een tikje warmer/roder.
Maar ik kwam op t idee omdat ik volgens mij wel eens een reclame heb gezien van verf waarbij er 2 kleuren in een pakje zitten en je dat door elkaar moet mengen (oid)..
Mjaa ze vind t een beetje eng om te verven (uberhaubt, haha, eerste keer dat ze der haar wil verven en ze blijft t een beetje uitstellen) dus ik wil t niet verprutsen.
Handigst zou zijn als ze gewoon een pakje bij haalt haha

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:45

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:01

tja ik kan me er dan niets bij voorstellen.. eerste keer dat ik mn haar verfde was met een soort van aubergine achtige kleur. ^^ (en toen was ik 15 ofzo).

edit: die link is niet allemaal gedaan met krijt denk ik hoor...
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 23-10-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:03

Zwitsal schreef:
tja ik kan me er dan niets bij voorstellen.. eerste keer dat ik mn haar verfde was met een soort van aubergine achtige kleur. ^^ (en toen was ik 15 ofzo).

Bij mij precies hetzelfde! Je had toen van die spoelingen in oranje verpakking, en ik had toen ook paars achtig. Dat was toen heel erg in. :P

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:04

Zwitsal schreef:
Is t zelfde merk. En kleuren liggen heel dicht bij elkaar en ook dicht bij haar eigen haarkleur alleen dan een tikje warmer/roder.
Maar ik kwam op t idee omdat ik volgens mij wel eens een reclame heb gezien van verf waarbij er 2 kleuren in een pakje zitten en je dat door elkaar moet mengen (oid)..
Mjaa ze vind t een beetje eng om te verven (uberhaubt, haha, eerste keer dat ze der haar wil verven en ze blijft t een beetje uitstellen) dus ik wil t niet verprutsen.
Handigst zou zijn als ze gewoon een pakje bij haalt haha

heeft ze nog een bonnetje? anders kun je die ene gewoon omruilen bij de winkel.

ik kom trouwens net terug van de kappers winkel, en heb al rode haar shampoo gekocht:'). nu moet mijn favoriete pakjesbezorger de verf nog ff kome brengen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:18

Arans: jeugdsentiment! Ik ook :j

appelXbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:42

Leuk topic! Er komen echt leuke kapsels voorbij :j
Ik wil graag ombre haar, of dip dye (snap het verschil eigenlijk niet :o ), maar ik heb blond haar en ik houd niet zo van opvallen. Tips voor de kleur? Paars en roze vind ik echt heel gaaf, maar niet voor mij haha

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:46

AppelxBanaan, je kan ook een bruine ombre doen :) Dan is het wel anders, maar wel natuurlijk !

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:07

of je doet een lichte pastel kleur erin, dus niet knal roze, maar suikerspinroze of mintgroen of lichtblauw. of gewoon bruin inderdaad.

even over die oranje pakjes? was dat colorpulse? volgens mij heb ik die ook een keer gehad, doen had ik het koperrood geverft. was de eerste keer ever dat ik mijn haar verfte. toen deed mijn moeder het nog in de keuken haha.
http://img49.imageshack.us/img49/9643/c ... 180ky4.jpg

^^ dat spul?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:13

Ik heb het van de week met pastel gedaan, maar m'n haar was zo droog als wat. Ik vond het persoonlijk niet zo mooi, maar wel leuk om eens te proberen!

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:18

ombre/dip dye vind ik ook leuk en wil ik ook nog doen! Ik wil alleen na de zomer weer lichter, dus ik wacht daar nog even me. Zelf vind ik Dip dye leuker en handiger, want als je ombre haar hebt is het heel lastig met uitgroei lijkt mij.. :))

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:19

arans schreef:
Ja die reclame is mixing colours van Syos.

Ik snap dat als ze het eng vind dat ze het niet aan durft! Maar het is ook wle leuk om ene verassingkleur te krijgen :P

hier leuke voorbeelden van krijt dip dye http://www.buzzfeed.com/hillaryreinsber ... r-chalking

super mooie dingen :oo maar geloof alleen niet dat het allemaal met krijt is gedaan.
ik ga die krijtjes ook maar eens kopen. maar vind het zo stom om bv op school ineens 1 dag met roze haar te lopen.. en dan 2 dagen later ineens ergens anders ofzo :+

maar kun je die kleuren igg ook 'mengen'? en geeft het af?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:21

Desteney_ schreef:
ombre/dip dye vind ik ook leuk en wil ik ook nog doen! Ik wil alleen na de zomer weer lichter, dus ik wacht daar nog even me. Zelf vind ik Dip dye leuker en handiger, want als je ombre haar hebt is het heel lastig met uitgroei lijkt mij.. :))

Mijn ombre is alleen onderin blond en verder gewoon bruin (m'n eigen kleur), het loopt wel over maar ik heb juist helemaal geen uitgroei hoor :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:24

Ziet er echt superleuk uit met die krijtjes.
Maar word je haar hier niet superdroog van? Zeker als je ook nog eens een stijltang moet gebruiken.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:25

VOlgensmij kan je met krijtjes niet mengen , heb ik iig nooit geprobeerd omdat ik heel veel kleuren hebt, het geeft wel af maar iemand zei volgensmij dat het niet meer afgeeft als je het daarna stijlt ?
Mijn haar word er niet droog/dood van ofzo :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:27

Ik heb nogal dun en weinig haar, dus wil niet het risico lopen dat ik straks niks meer over houd als ik dit zou proberen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:28

lijkt me ook niet erg goed voor je stijltang :')

nah ik ga maar eens naar de bruna ofzo, daar hebben ze dat vast wel..
wel heel handig, dan kun je gewoon kijken wat staat enzo :D

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:28

Hoi! wat een leuk/handig topic (:

ik vraag me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met kool aid? Ik wil namelijk graag een dip dye doen, maar ik wil het niet (en zeker niet voor de eerste keer) permanent doen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:30

lees even goed terug, heel stuk over 'verven' met pastel krijt, komt op het zelfde neer als kool aid denk ik

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:35

casperzazoe schreef:
lees even goed terug, heel stuk over 'verven' met pastel krijt, komt op het zelfde neer als kool aid denk ik

pastel heb ik al eens geprobeerd op mijn haar, maar dat was niet zo goed zichtbaar, ik had een donkere paas gebruikt, maar dat kwam eruit als licht paars/grijs :+) dus ik vroeg me af of kool aid beter dekt, en hoe lang dat ongeveer blijft zitten.

bestaan er soorten verf die niet permanent zijn, maar niet na 1x wassen er uit zijn? (ik was om de dag dus dan blijft het niet zo lang zitten :) )

edit :ik heb trouwens donkerblond haar, maar mijn haarpunten zijn iets dan lichter bovenaan (niet geverft)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:43

oh dat helpt ook niet echt nee :+

spoeling blijft geloof ik wel langer zitten? (ligt er wel heel erg aan welk merk je koopt)
maar dat is moeilijk te krijgen in aparte kleuren

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:50

Haarspoeling, hoe werkt dat dan?
ik vraag me ook af hoe je zo'n dye dip mooi laat overlopen en het er dus niet zo geverfd uit ziet,
ik wil trouwens het liefste een combi van (donker)roze en paars :)
(sorry voor als dit een beetje een stomme vraag is, ik heb nog nooit mn haar geverft en weet niet echt hoe het allemaal zit met haarverf :P)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:57

spoeling vlekt gewoon op je haar, de kleur vervaagd steeds langzamer totdat er niets meer overblijft. uiteraard blijft koolaid minder lang zitten als verf die voor je haar gemaakt is. merken met felle kleuren zijn directions(la riche) en manic panic.

ik denk dat je met dipdye, halverwege de inwerktijd de kleur een beetje omhoog moet vrijven ofzo, en later nog een stukje. en micchien wat plukjes hoger verven als andere plukjes.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:58

nenchyislief schreef:
Haarspoeling, hoe werkt dat dan?
ik vraag me ook af hoe je zo'n dye dip mooi laat overlopen en het er dus niet zo geverfd uit ziet,
ik wil trouwens het liefste een combi van (donker)roze en paars :)
(sorry voor als dit een beetje een stomme vraag is, ik heb nog nooit mn haar geverft en weet niet echt hoe het allemaal zit met haarverf :P)

Ik heb mijn punten dus blond geverfd, ik heb geloof ik van die verf/bleek (ik heb het geblondeerd want ik heb donkerbruin haar van mezelf, is door heel vaak verven al meer middenbruin maar toch), en dan gewoon eerst de punten, dat eruit, dan een laag erboven, die iets minder lang erin laten zitten, eruit, en hoe vaker je dat doet hoe beter het overloopt :P

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:04

vigo_is_lief schreef:
xBueno schreef:
Ik vind dipdye echt super mooi dus zou sws dipdye nemen ! Maar het donkergroen staat misschien niet zo mooi op jouw haar kleur omdat het al zo donker is en dan valt het misschien een beetje weg ...
Heb het zelf een x met pastelkrijt in het rose gedaan , zo leuk :D

Ik heb 2 foto's bewerkt, heeeel snel en lelijk maar het is voor het idee :')
Wat vinden jullie ? Opzich kan het wel want ik heb groene ogen dus staat wel mooi met bruin haar en heb ook donkere wenkbrauwen dus ziet er niet heel onnatuurlijk uit ... ik kijk wel heel raar op de foto's dus let maar niet op mijn hoofd :')
https://picasaweb.google.com/1140816171 ... 5643475954
https://picasaweb.google.com/1140816171 ... 1418112690

hoe heb je dat gedaan ?

Toch vind ik blond frisser staan!