Morgen les 12 en dan loop ik weer redelijk op schema
Goed bezig allemaal
Phylos
Geplaatst: 09-08-12 23:14
Gezond eten op mijn kamer in Groningen gaat bijna altijd goed. Wat je niet koopt kun je niet eten. Thuisthuis eet ik vaker iets lekkers tussendoor. Gelukkig ben ik ook dol op al het gezonde eten, hoe meer groente fruit, volkoren en biologischer hoe beter en lekkerder.
Morgen staat er voor mij weer buikspieren en rondje van 6 km op het programma samen met logeerhond die wel wat energie over heeft
Ik lees over water met een smaakje. Ik drink na het sporten altijd vitaminewater van de aldi, goedkoop en lekker! 48calorieen in 1 flesje!
Ik mag geen producten die koemelk bevatte ivm lactose intollerantie en drink dus veel soja drankjes. Ook lekker en vetarm.
Krijg net van een vriendin het boek van allen car over afvallen. Hopelijk leest dit beter weg als zijn stoppen met roken boek haha daar ging is alleen maar meer van roken en op het eind was ik alles behalve gestopt hahaha
Allen Car nog zo'n boek? Ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Roken heb ik nooit gedaan, dus dat boek heb ik weinig ervaring mee. M'n moeder rookte vroeger en wilde het boek niet uitlezen.
Later is ze gestopt zonder boek of andere hulpmiddelen.
Judie
Geplaatst: 10-08-12 10:22
deedee19 schreef:
ren jij 2006 Judie? Les 15 is nog wat zwaarder, les 16 valt daarna dan weer reuze mee (had ik vandaag)
Jep 2006 doe ik. Oke! Is dat dan al 7 minuten? Ik ga zondag weer dus ben benieuwd..
Sorry dat ik even nergens op reageer, maar ik heb even snel een vraag. Hoe doen jullie je warming-up? En zijn er ook mensen die geen warming-up doen? Thanks.
tassie73
Geplaatst: 10-08-12 12:06
Ik ben ook begonnen met hardlopen. Was al eens eerder gestart maar nooit doorgezet. Nu ben ik van plan om door te gaan. Heb vandaag les 2 van Evy 2011 gelopen. Ging goed. Ik doe altijd wel een warming up van tevoren en daarna ook nog even rekken en strekken
Mijn warming up is in wandelen, zo'n 5 minuten en hierna even korte rek en strek sessie en dan aan de slag. Mijn cooling down is eerst uitgebreid rekken en strekken en dan uitwandelen.
Dat water met een smaakje vind ik echt niet lekker. Ik houd toch nog het meeste van Spa Rood. Lekker veel prik. Dat drink ik ook effe flink voordat ik ga rennen, maar daar ga je tijdens het rennen zo van boeren.
Zo gezond eten als ik hier voorbij zag komen, eet ik niet. Wel probeer ik netjes aan mijn 3 maaltijden te komen, ik eet heel veel fruit en koop eigenlijk geen snacks. Behalve als mijn vriend boodschappen doet, dan ligt er gegarandeerd een berg zoetigheid in huis. Maar daar ben ik toch niet gevoelig voor, dus dat laat ik makkelijk staan. Zolang het maar niet hartig is, dan wordt het al moeilijker.
Gisteren echt een rampzalig lange dag gemaakt op het werk en toen ik thuiskwam, moet ik mijn tas nog inpakken voor vakantie. Ik vertrek gelijk vanuit mijn werk. Was ook effe helemaal depri, want ben niet eens fatsoenlijk buiten geweest gister. Ik heb echt mijn portie frisse lucht nodig op een dag.
Ik doe geen warming-up maar begin wel eerst ff rustig met lopen, gewoon joggen op rustig tempo. Na een minuut of 3 ga ik langzaam richting mijn gewone hardlooptempo. Cooling down is rustig wandelen en thuis nog ff de buikspieren trainen. En overige oefeningen die ik van fysio moet doen.
Ik doe ook niet echt een warming up, beetje inwandelen en niet meteen te snel Cooling down uitwandelen.
Buikspieroefeningen ed doe ik meestal op een andere avond.
missfitness
Geplaatst: 10-08-12 13:37
Eerst buikspieren dan cardio. Als je het in deze volgorde doet heeft het meer effect. Je hebt al je glycogeen nog, waardoor je merkbaar sterker zult zijn en meer uithoudingsvermogen in je spieren hebt. Dus meer energie voor de buikspieren. Als je klaar bent met de buikspieren, ga je direct over op de vetverbranding als je gaat cardio-en. De glycogeenvoorraden heb je zojuist uitgeput en je lichaam heeft dus geen andere keuze dan vetverbranden. Nu geldt deze redenatie vooral voor krachttraining. Train de buik dus goed en voldoende zwaar zodat de spieren echt op raken.
Vorige week heb ik trouwens erg slecht gelopen nadat ik eerst buikspieroefeningen had gedaan, andere keren had ik daar eigenlijk nooit echt last van.
Warming up doe ik eigenlijk alleen maar als ik train bij de club. Het bestaat dan uit een aantal rondjes rond de baan op een wat lager tempo (60%?) gevolgd door rekken en strekken.
Mijn warming up bestaat ook enkel uit wat minuten lopen, net als de cooling down. Omdat ik nog niet echt veel doe qua rennen, voelt dat prima. Denk wel dat ik er mee ga beginnen zodra de afstanden langer worden. Nu naar stal en straks weer een rondje doen!
xRowina
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-12 16:50
Stacey schreef:
Patellofemoraal pijnsyndroom, klinkt heftig!! Ga het eens googlen. Heb je maagbeschermers gekregen bij je diclofenac?
Nee geen maagbeschermers, eerst een week gebruiken en dan kijken hoe het dan gaat. Als ik er daarna nog mee door moet gaan denk ik wel. Heb nu verder ook nergens last van
Mijn rondje kan alweer niet doorgaan. Gister zo ziek geweest, dacht dat 't vandaag wel beter ging. Tot ik vanmiddag iets gegeten heb en alles er weer uit gekomen is o.O Echt balen!
xRowina
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-12 18:46
_MG schreef:
Fijn dat je nergens last van hebt!
Hiermee bedoelde ik geen last van de diclofenac, geen maagpijn/misselijkheid. De diclofenac werkt aardig tegen de pijn, maar zodra het een beetje uitgewerkt raakt doet mijn been weer verschrikkelijk pijn, misschien wel erger dan voorheen :S
Thnx Ja dat bedoelde ik ook, sorry dat je geen vervelende bijwerkingen hebt! Bij mij duurde het ruim twee weken voor de pijn weg was (had een ontsteking in mijn elleboog, da's natuurlijk lastig te vergelijken met een been!). Duimen dat het snel weggaat!
xrowina, echt balen voor je. hoop dat je gauw een beetje kan opknappen en dat de pijnstillers hun werk doen! _mg, goede keuze om dan toch niet te gaan lopen. Eerst even opknappen en dan weer gaan lopen.
Ik ga zo weer voor mijn rondje. les 14 alweer (bijna op de helft....wow!). ben benieuwd hoe het gaat. merk dat ik nog niet echt wakker ben (lang leve het terugschakelen na de nachtdienst), maar misschien dat ik hier een beetje wakker van word!
grmbl! heb ik een leuk rondje gelopen, ben ik klaar en moet ik nog een klein stukje naar de auto lopen en wil ik kijken op mijn telefoon hoeveel km ik heb afgelegd, heeft Endomondo dus niets geregistreerd behalve de tijd ! Echt balen, want het ging echt lekker vandaag. Heb nu 3,7km geschat (anders kon ik mijn hartslag niet toevoegen aan de training), maar dan is mijn gemiddeld aantal min/km heel laag in vergelijking met de vorige trainingen. Dus denk eigenlijk wel dat ik verder heb gelopen. Zondag dus nog maar een keer deze ronde. Het ging overigens vandaag wel veel beter dan woensdag, dus dat was dan weer een fijne opsteker ! Maar ik baal dus wel een beetje van de GPS registratie. en mijn gps stond gewoon aan op de telefoon, batterij was niet leeg, geen gekke dingen gedaan....