bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:32

Hoop inderdaad ook dat het weer weg zal trekken, moet zeggen dat het op mijn voorhoofd niet meer zo jeukt maar in mijn nek nog wel heel erg. Maar vind het niet opwegen tegen de klachten die ik met andere medicatie had.
Heb een 24 uurs ecg, dus ben benieuwd.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 22:37

Met een beetje geluk trekt het dan bij. Maar je hebt dus ook alweer lekker gereden?

Ik hoop dat ik ook vrij snel weer kan beginnen met rijden maar ook het hardlopen wil ik weer oppakken.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:44

Ik ga al richting fossiel hoor, ben 55 maar ik heb dit gekregen incl de hoge bloeddruk na geboorte van mijn dochter, die is nu 28.
Ik heb ook diverse keren een 24 of 48 uur holter gehad, daar waren ze op te zien maar ze zeggen gewoon het is niet levensgevaarlijk dus leer er maar mee leven.
Maar elke keer narcose voor den cardioversie lijkt me nou ook niet zo best.

Calice, krijg je nu jeuk van de holter. Hoe kan dat nou?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:52

Margreet, Heb de jeuk/uitslag sinds ik met de propanolol ben gestart, maar voel me zoveel beter met deze nieuwe medicatie dat ik het maar even voor lief neem.
Bij mij is het ook sinds de geboorte van mijn zoontje begonnen, ook de hoge bloeddruk overigens.

Kan begrijpen dat je je niet prettig voelt dat je elke keer onder narcose moet, zeker als de cardioloog ook aangeeft dat de afwijking niet levensbedreigend is.

Mistral, heb de afgelopen week 4x gereden :D . Hopelijk kan jij het inderdaad ook snel weer rustig oppakken.
Zo reden we de 4e keer na ruim 1,5 jaar niet rijden rond :):) .
Afbeelding

Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 22:55

Haha nou fossiel valt mee hoor. Lekker makkelijk zijn ze bij tijden. In hun vak valt het misschien mee maar zij hoeven daar niet mee te leven. Dat hebben wij binnen de revalidatie ook weleens gezegd het zou goed zijn als jullie ervaren wat het is dan weet je ook waar wij over praten en is het misschien beter te begrijpen.
Dat was met het plaatsen van de reveal ook het is een kleine ingreep in hun vak maar toch heeft het wel flinke gevolgen voor de patient. Ze hebben zo makkelijk praten vaak soms lijkt het wel alsof ze geen benul hebben van wat zoiets met je doet.

Welke ritmestoornissen heb jij?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 22:56

Wat een mooie foto's ziet er super uit!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:59

Dankje :D !

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:01

MISTRAL94 schreef:
Goed bezig Dovish! Lekker dat je weer thuis bent. Waar zit je ICD precies?

Calice fijn dat het beter gaat met de propranolol volgende week krijg je de holter?

Bravura waar zit jou reveal precies?

Ik heb wat verhoging nog of alweer? Geen koorts gelukkig de pijn is nu te onderdrukken al is mijn borstbeen gevoelig nu.

Ik heb wat ze noemen een subcutane icd (s-icd). Deze is onder mijn linkeroksel op mijn ribben geplaatst. Het litteken loopt precies in de vorm van een bh-beugel langs mijn borst. Het is een icd met één draad. Die gaat onder de linker door, langs het borstbeen omhoog en zit vast linksboven naast het borstbeen.

ik zal morgen een paar foto's maken.

Margreet, welkom! Ik heb niet zulke hardnekkige ritmestoornissen dat ik cardioversie nodig gehad heb gelukkig.

Calice, irritant die jeuk.. Maar mooi dat het opweegt tegen de voordelen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 23:02

Grappig ik rijd ook altijd in mijn spijkerbroek in mijn engelse zadel. Die strakke rijbroekjes vind ik niet zo denderend meer haha

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 23:03

Dat lijkt mij wel een rotplek of niet Dovish?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:04

Ik rij nog in mijn positiebroek omdat mijn rijbroek nog te veel pijn doet op het litteken :o , en moet zeggen dat ik dit nog lekker vind rijden ook :') .

Dovish, hoe gaat het zo thuis met je? heeft Feije je veel kusjes gebracht?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:05

Mijn problemen zijn ook getriggerd door de bevalling, maar vorige week hebben wij een brief gekregen dat ik een afwijking op het TTN-gen heb. Genetische dcm dus. Helaas een prutziekte met prutprognose, maar we hebben wel een heel mooi jongetje gekregen!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:10

Ik de gewone ritmestoornis, boezemfibrilleren. Bij ons in het ZH doen ze er erg gemakkelijk over.
Afgelopen dinsdag werd ik om 2 uur wakker met een hartslag van ruim 180, en ik werd 's middags om 4 uur geklapt. Dat zijn dan hele lange uren.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:12

Heel veel kusjes van Feije gehad ja :-D

Ja, een totalen, doet wel pijn op de ribben. Maar het doet niet half zo zeer als de vorige keer. Vind ik heel raar omdat t precies dezelfde operatie is als vorige keer. Wel drukpijn op de ribben en wondpijn aan de drie snijplekjes.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:15

Argh, ik wordt gestoord van mijn tablet, het typen gaat zo slecht, elke keer kom ik aan als spuit 11.en dan staan er nog steeds rare woorden tussen!

I draag nog steeds positkeleggings, kn je speleoloog optrekken!r hk

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 23:19

Calice lekker in blijven rijden dan je moet rijden waarin jij je het lekkerste voelt.

Jeetje Dovish dat zijn geen goede berichten gelukkig hebben jullie feije!

Margreet dat dacht ik al kunnen ze geen ablatie doen? Schijnt bij boezemfibrilleren toch goede resultatenbte geven.

Dovish maar je staat er nu beter voor dan de vorige keer denk ik? Toen was je waarschijnlijk heel erg verzwakt?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 23:21

Haha Dovish die doorgaat als spuit elf. Ik vind dat bokken op de telefoon ook niet mee vallen. Komen ook van die rare woorden van.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:28

Ja, precies! Marja, als je in bed ook nog een beetje mee wilt komen moet je wat he?

Brief voor de huisarts even doorgelezen vanmiddag. Niks nieuws natuurlijk, maar raakte me toch wel.net zo weer op een rijtje te zien. Een ernstig gedilateerde linkerventrikel met zeer slechte functie. Gister was er een harttransplantatie voor mij aan en dan vraag ik.@e wel even af wanneer ik daar aan toe ben, en of er dan een beschikbaar is enzo.

Thuis doe ik maar zoveel.mogelijk gewoon, maar dan.komt t wel weer dichtbij. Daarom is dit topic ook wel goed, maar steenbok soms ook mijn kop in t zand en.kom ik hier weer even niet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 23:31

Confronterend is dat op zo'n moment om het dan op papier te zien je weet het natuurlijk maar dit is weer zo direct.
Staat jou een transplantatie te wachten?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 23:33

Je kunt hier natuurlijk ook komen om over andere dingen te praten? Misschien kunnen we zelfs een meting gaan plannen met het kneuzenclubje?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:34

Merk je eigenlijk wanneer je een cardioversie hebreeuws Margreet? Spierpijn ofzo? tenminste, dat gaat toch ook met een shock?
Mijn icd staat ook.ingesteld op 180, ben gister om hem uit te testen ook geklapt door mijn icd, maar wel onder narcose gelukkig!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 23:35

Meting moet natuurlijk meeting zijn

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 23:37

180 is niet zo hoog? Bij revalidatie genoten stond het boven de 220 ingesteld dat vond ik toen zo hoog

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:38

Nee hoor, je wordt onder narcose gebracht en je bent na ongeveer 15 minuten weer bij. Maar ik ben de laatste keren veel moeier na dis tijd, wat druk op de borst, gewoon niet fit. Maar het ECG is dan wel weer goed.
Ik lees dt jij ventrikelfibrileren hebt, dat is wat anders, dat is echt niet leuk. En hoewel een ICD misschien niet leuk is, moet je er wel blij mee zijn. Vind het wel heel erg voor je.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:40

Mistral, hoogte hangt ook af van wel of niet inspanning en van de wel of niet onregelmatigheid.