[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liin

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:18

Ah oké, ik wist niet dat er echt verschil in zat welke paprika je neemt! Ik eet gewoon alle kleuren door elkaar := maar dankje, dan kan ik er rekening mee gaan houden!
Rauwe paprika is inderdaad een lekker fris gezind tussendoortje.

Net als middageten lekker gekookt! (vanavond geen tijd dus brood)
Broccolie met aardappels en koolvis, jammie!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:20

Oke leuk !

Ik zal ff beetje vertellen wat mijn doelen zijn :D

Ik woog 2 maanden geleden 73,5 kilo (ik ben 1.68)
Vanmorgen stond er 66.9 op de weegschaal :D Dus ik ben al 6 kilo kwijt.

Mijn 1e doel was 68 kilo , die heb ik dus behaald *\o/*
Mijn 2e doel is 65 kilo
Mijn 3e doel 60
En mijn streefgewicht is 58 kilo.

Ik heb wel vaker een poging gedaan om af te vallen en vaak resulteerde
dat in crashen en veel te weinig eten met als resultaat veel/snel afvallen
en daarna weer snel aankomen..

Dus ik ben nu vooral bezig met heel gezond eten en 3x per week
lessen van start to run (met Evy Greyeart) en dan nog 3x per week
paardrijden.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:21

ik vind paprike warm door een maaltijd heerlijk....ik ga eens kijken of ik dit rauw lust...dat zou een verademindg zijn als ik iig 1 groente rauw lust :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:23

Nou ik lust echt geen paprika, rauw of gebakken :n

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:35

Mag ik me hier ook melden? O:)

Ik heb de laatste tijd zoveel zin in (slecht) eten, echt niet normaal. Ik pas tot - tot mijn frustratie, weer reden om te eten- echt niet meer in m'n broeken. -O-

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:56

Ik zie dat jullie ook aan lijstjes doen. Dat vind ik wel fijn want
zou het wel fijn vinden om af en toe commentaar/tips te krijgen :j

Ochtend: magere yoghurt met handje Kellogs (naturel)
Tussendoor:/
Middag: 3 volkoren crackers 1x 20+ smeerkaas, 2x 20+ komijnekaas , cup a soup tomaat
Tussendoor: appel, 2 kiwi's
Avond: aardappelen, bloemkool, stukje vlees, activia yoghurt (0% vet, 0 suiker)

En heb vandaag les 4 van start to run gedaan en ga vanavond paardrijden.
Zo is het niet te weinig toch?

Oja, ik drink op een dag 2 tot 2,5 liter water :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:05

Natuurlijk Julia, welkom :j
Ik haal zelf veel inspiratie en motivatie uit dit topic!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:07

xApple schreef:
Ik zie dat jullie ook aan lijstjes doen. Dat vind ik wel fijn want
zou het wel fijn vinden om af en toe commentaar/tips te krijgen :j

Ochtend: magere yoghurt met handje Kellogs (naturel)
Tussendoor:/
Middag: 3 volkoren crackers 1x 20+ smeerkaas, 2x 20+ komijnekaas , cup a soup tomaat
Tussendoor: appel, 2 kiwi's
Avond: aardappelen, bloemkool, stukje vlees, activia yoghurt (0% vet, 0 suiker)

En heb vandaag les 4 van start to run gedaan en ga vanavond paardrijden.
Zo is het niet te weinig toch?

Oja, ik drink op een dag 2 tot 2,5 liter water :j

Ik denk dat je zelfs nog wel ietsje meer mag eten :j Zelf vind ik http://www.caloriechecker.nl* een handige site om mijn calorie inname te checken :)

*Thanks Liin voor de site :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:09

xApple wat weet jij weinig. :oo Ik heb echt een hele erge suikerverslaving. Kan echt niet zonder, maar zou toch echt een beetje moeten afkicken.

Vandaag tot dusver gegeten:

Boterham met filet american
Boterham met hagelslag
Cornflakes met halfvolle melk
Lolly :+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:15

Te weinig.. -O-

Normaal eet ik wel een ochtend tussendoortje hoor !
Dan neem ik altijd plakje ontbijtkoek (minder suiker) of 2 kale
rijstwafels, 1 evergreen, krentenbol ofzo iets. Maar vandaag
was ik iets later wakker ivm vrije ochtend.

Julia, jij hebt ook niet echt veel gegeten hoor.
en zoetigheid heb ik gelukkig niet zo erg nodig, ik ben
meer van de hartige dingen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:23

Het te weinig eten was ook mijn gevaar :j Ik probeer tussen de 1300 en 1400 calorieën per dag te eten en volgens caloriechecker komt ik vandaag in totaal op de 1363 uit als ik me aan mijn planning blijf houden. Daarnaast heb ik dus ook een uur gefietst en dat helpt lekker mee :)

xApple & Julia, ik raad jullie ook aan om naast naar de calorieën, ook naar alle andere voedingswaarden te gaan kijken zoals koolhydraten en suiker. Probeer meer eiwitten te eten en veel vezels binnen te krijgen. Tussendoortjes zijn zeer belangrijk omdat ze je stofwisseling op peil houden. De eiwitten en vezels houden je darmen bezig omdat het meer moeite kost om deze af te breken. Ze zorgen er ook voor dat je langer vol zit. Eiwitten zitten bijvoorbeeld in zuivelproducten (magere kwark is echt een eiwitten bom), vis zoals tonijn en zuivel broodbeleg als bijvoorbeeld Cottage Cheese/Hüte Käse. Vezels haal je uit groente en fruit. Brood is helaas niet meer zo vezelrijk als vroeger. Ik geloof dat Speltbrood nog het beste is om te eten wat dat betreft.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:31

Oke dankje :D
Ik probeer vooral veel op suikers en vetten te letten (want die heb ik nu
weinig op, toch..), de eiwitten en
koolhydraten heb ik niet zoveel verstand van eerlijk gezegd.. Het lijstje dat ik nu heb
is dat qua koolhydraten en eiwitten niet goed dan?

(wat heb je trouwens een leuk onderschrift !)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:44

xApple schreef:
Oke dankje :D
Ik probeer vooral veel op suikers en vetten te letten (want die heb ik nu
weinig op, toch..), de eiwitten en
koolhydraten heb ik niet zoveel verstand van eerlijk gezegd.. Het lijstje dat ik nu heb
is dat qua koolhydraten en eiwitten niet goed dan?

(wat heb je trouwens een leuk onderschrift !)

Haha dank je! Ik kwam 'm ooit ergens tegen en toen dacht ik, die moet ik hebben! En sindsdien zie ik 'm steeds vaker in onderschriften verschijnen :+

Je lijstje is op zich prima! Alleen zou ik bijvoorbeeld een appel naar de ochtend verschuiven omdat er best wat suiker in fruit zit. Misschien kan je bijvoorbeeld je fruit met een cracker als tussendoortje eten? De meningen over of je fruit nou wel of niet met iets moet eten zijn nogal verschillend, maar ik vind het zelf altijd wel lekker :j Dat je Kellogs naturel zijn is goed :) mocht je toch meer naar eten willen kijken dat ook echt iets voor je doen (want qua voedingswaarde voegt het niet veel toe) zou je nog een skunnen kijken naar muesli waar geen extra dingen aan toegevoegd zijn. Ik eet zelf de Country Crisp van Jordan en ik kom 'm in vrijwel elke supermarkt tegen. Hier zitten noten in welke ook erg belangrijk zijn in je voeding vanwege de goede vetten. Alleen moet je met noten wel goed opletten omdat er heel veel calorieën inzitten. Dus dat is wel gebruik met mate :) Zelf wissel ik qua ontbijt brood, magere kwark met fruit & muesli, havermout en Brinta af. Ben je bekend met de laatste twee? Dat zijn echt super producten om je dag mee te beginnen vanwege (in combinatie met halfvolle/magere melk) een hoog eiwit & vezelgehalte :j

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:05

Er is misschien een muesli die jullie aan zouden kunnen raden? Het liefst gewoon uit de supermarkt. :) Ik zou hem dan eventueel nog mixen met wat havermout, om het gezonder te maken.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:11

Eleandra schreef:
Er is misschien een muesli die jullie aan zouden kunnen raden? Het liefst gewoon uit de supermarkt. :) Ik zou hem dan eventueel nog mixen met wat havermout, om het gezonder te maken.

Ik eet zelf de Country Crisp van Jordans. Wij hebben een Albert Heijn XL en daar hebben ze best wel veel verschillende keuze. Ik heb ook een beetje naar de hoeveelheid & prijs gekeken := ik heb gezocht naar muesli met weinig suiker en waar zo min mogelijk aan toegevoegd is.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:23

Veel verschillende smaakjes daarin zie ik, welke variatie heb jij? :) Volgens mij is dat trouwens cruesli toch..? Is hij dan niet juist ongezond? :Y)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:30

Ben ik ook weer. Helaas nog niets afgevallen, ook niet aangekomen, maar moet eerlijk bekennen O:) heb ook niet helemaal mijn best gedaan. Ja om alles op te maken wat er in huis was. Maar de bonbons van moederdag (door de kids zorgvuldig op mijn smaak uitgekozen) zijn nu op. Ik heb geen koek in huis die IK lekker vind, de resten vlaai van mans verjaardag dinsdag op t werk zijn weg (1 stuk profiterolvlaai bij mij naar binnen, de resten schwartzwalderkirsch liggen in het chemisch afv... ik bedoel groenbak (GATSIE wat vind ik dat vies !!))

Er zijn nog wat andere omstandigheden waardoor ik er niet goed aan toe kwam. Zit nu beter in mijn vel en ben vandaag dan pas echt serieus begonnen (met een weekend visite voor de deur... incl vlaai, gebak, BBQ 2 dagen :o MAAR manlief gaat vooral gemarineerd vlees meenemen en dat eet ik niet. Want daar kan mijn maag niet tegen. Ik ga dus voor de kipfilet, visje en zelfgemaakte magere tuinkruidensaus) Vandaag:

O 200 ml ontbijtdrink
T plakje ontbijtkoek m becel en glas water
L 2 gerossterde bruine bth met 2 flinke eetlepels cowlsla en een glas halfvolle melk
T dat gaat fruit worden zometeen: druiven/banaan/meloen (samen met de kids)
A dat gaat veg groenteballetjes met roerbakgroenten en krieltjes worden en een magere dressing erdoor (dus niet veel) van chilisaus en water
T ?? nog geen idee

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:48

Eleandra schreef:
Veel verschillende smaakjes daarin zie ik, welke variatie heb jij? :) Volgens mij is dat trouwens cruesli toch..? Is hij dan niet juist ongezond? :Y)

Ik heb het pak er even bijgepakt := De soort die ik heb is de 4 nuts. Die heb ik gekozen vanwege de noten die er in zitten. Bij de Plus (dichtstbijzijnde supermarkt) hebben ze naast deze soort ook eentje met chocola.
Op het pak staat: Country Crisp Crunchy Muesli. Dus als ik er over nadenk zou het inderdaad best gewoon cruesli kunnen zijn ;)
Verder staat er op: Zonder kunstmatige kleur- of smaakstoffen.

Op de achterkant staat: Aan een royale portie fijngehakte paranoten en pecannoten, hebben we in de oven geroosterde haver- en rijstvlokken, hazelnoten en amandelschilfers toegevoegd voor een krokant resultaat met een intense notensmaak. (Ze gebruikten dus geroosterde noten en geen gebrande!)

Ingrediënten: Conservation Grade volkorengranen (49%), (havervlokken, gerstvlokken, havermeel), ruwe rietsuiker, noten (15%) (amandelschilfers (6%), geroosterde hazelnoten (5%), stukjes paranoten (3%), fijngehakte pecannoten (1%)), plantaardige oliën (koolzaadolie, gecertificeerd duurzame palmolie), rijstmeel, gedroogde kokosnoot, hazelnootpasta.

Voedingswaarde per 100gram:
Energie: 480 kcal
Eiwitten: 9,6 g
Koolhydraten: 55.7 g
Waarvan suikers: 21.7 g
zetmeel: 34.0 g
Vetten: 22.7 g
Waarvan verzadigd: 5.0 g
Waarvan enkelv. onverzadigd: 11.6 g
Waarvan meerv. onverzadigd: 5.1 g
Voedingsvezels: 7.0 g
Natrium: < 0.01 g

Het is vast en zeker niet de beste, maar voor gebruik bij het ontbijt en voor mijn portemonnee vind ik het zelf best oké :)
Een pak kost evengoed 3,99 voor 500 gram, maar ik eet altijd maar een handje. Dat is voor mij het verschil met toen ik cornflakes at. Toen at ik cornflakes met melk en nu magere kwark met deze muesli. Dus nu is de zuivel belangrijker dan de toevoeging :p

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:56

maar hoeveel kcal moet je nou eigelijk dan per dag halen want is best lastig dat totaal natuurlijk tot je te nemen

ik heb vandaag
kellogg's speciaal k met melk op
en vanmiddag wel wat later 15 cm broodje met kaas en ham en komkomer van subway op
maar ja hoe bereken ik dat broodje van subway

vind dat uit tellen best moeilijk heb en week zo app gedaan maar werd er zo moe van dat ie zoveel niet herkent

ging vandaag shoppen met vriendin ging rokje maat 44 passen en die was zelfs nog ruim helaas hadden ze geen 42 om te proberen maar deed wel goed

liet daarna in en andere winkel zien aan vriendin welke maat ik ooit gepast heb
en dat was en 54 ;) dus ja stiekem best wel beetje trots als je zo broek er naast houd natuurlijk

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:00

Heb je dat echt allemaal overgetypt Negerzoen? :D Haha iig bedankt! Ik denk dat ik gewoon eens naar de supermarkt ga en kijk of ik wijs wordt uit de achterkanten...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:07

Kan ik me goed voorstellen Monique! :D Ik ben inmiddels zover dat mijn broeken echt nog net blijven hangen. Dat is fijn en frustrerend tegelijk :+ Ze zitten namelijk echt niet mooi meer maar de andere broeken die ik nog heb liggen zijn nog aan de kleine kant..

Hoeveel je nodig hebt is voor iedereen verschillend.. vaak zie je op internet wel van die dingen waarmee je wat uit kan rekenen. Ik kwam met zo'n ding ooit uit op een verbruik van iets meer dan 1700kcal als ik helemaal niks deed. Maar ik beweeg aardig wat dus verbrand je natuurlijk meer. Ik vind voor mezelf een inname van calorieën tussen de 1300 en 1400 wel mooi en daar doe ik het ook goed op :j

@ Eleandra: ja allemaal overgetypt :D haha. Ik kan blind typen dus dan gaat het gelukkig snel :p

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:13

als ik dat van internet moest geloven moest ik 2000 kcal vond dat beetje erg veel eigelijk
al ben ik redelijk actief ik fiets veel helaas gisteren pas weer voor het eerst erg ziek geweest en week

maar wat is dat dan ineens en aanslag op je lichaam ziek zijn was totaal dood na 35 kilometer fietsen joh niet normaal meer

oh ja ik ken dat ik heb dat rokje toch gekocht ook al is ie wel wat te ruim maar ja riem er om
moet ik vaak altijd wel omdat ik echt en rot maat heb of lichaam's bouw
maar bijna gewoon geen normale riemen te vinden he alleen van die hele brede die je over en shirt draagt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:48

Negerzoen schreef:
Kan ik me goed voorstellen Monique! :D Ik ben inmiddels zover dat mijn broeken echt nog net blijven hangen. Dat is fijn en frustrerend tegelijk :+ Ze zitten namelijk echt niet mooi meer maar de andere broeken die ik nog heb liggen zijn nog aan de kleine kant..

Hoeveel je nodig hebt is voor iedereen verschillend.. vaak zie je op internet wel van die dingen waarmee je wat uit kan rekenen. Ik kwam met zo'n ding ooit uit op een verbruik van iets meer dan 1700kcal als ik helemaal niks deed. Maar ik beweeg aardig wat dus verbrand je natuurlijk meer. Ik vind voor mezelf een inname van calorieën tussen de 1300 en 1400 wel mooi en daar doe ik het ook goed op :j

@ Eleandra: ja allemaal overgetypt :D haha. Ik kan blind typen dus dan gaat het gelukkig snel :p

Dat met die broeken heb ik inderdaad ook. Had eerst 42, en nu hang ik tussen 40 en 42 in..
Maar 42 zit vooral bij mijn buik echt veeel te los. :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:01

chipieke schreef:
@Davina21: ik eet héél graag rauwe paprika en kan er soms wel 2 volledige opeten voor de televisie ;) Maar dan wel enkel de gele en rode.

De rode vind ik ook heerlijk, vooral met wat feta!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:22

Mijn lijstje vandaag:

O: schaaltje yoghurt met een handje walnoten er in en 2 crackers met boterhamworst.
T: niks
M: schaaltje appelmoes, 3 crackers met leverworst.
T: 2 rijstwafels
A: maaltijd salade.
Avond snack: stukje ontbijtkoek en een glas cristal clear.

Kwa beweging heb ik vandaag 1 paard gereden en ga nu even een stukje hardlopen.